E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
Néhány extrém pillanatot ki is emelünk nektek, hogy a KGST-államok annyira jellegzetesen bizarr pillanatairól azok se maradjanak le, akiknek - koruk miatt - ez elsőre nem esik le.
5:08-nál, ahogyan a gyárból kigördül a kész autó egy 2x2,1 méteres, gyűrött hullámpapírnak tűnő, valószínűleg fa garázsajtón;
9:17, ahol az üres karosszériákat tizenkettesével egy nyerges IFA-ra pakolják, ami átrobog velük a másik gyáregységbe;
12:03, ahol a szabó szakmunkás a hátsó sárvédő durva sablonjával kialakítja a gyapotszövetből az alkatrészt;
13:24-13:47 között, ahol hosszú és némileg kínos másodpercek telnek el a vállalati recycling módszereinek és hatásfokának bemutatásával;
20:20, ahol a lézerszemű kartárs az előzőleg nagypontosságú forgácsolással és automata gépekkel előállított főtengelyt egy analóg óra és egy kalapács segítségével finomszabályozza;
22:50, ahol a láthatóan fülvédő nélkül dolgozó kollégák az egész nap 2-3000 környékén sikoltozó kétütemű motorokat ellenőrzik;
24:21, ahol megtudjuk, hogy a karosszériaelemek nagyjából darabonkénti tízperces sütési ideje nem jelentett túl gazdaságos termelést;
25:24, ahol néhány másodpercenkét csak a "Nebassz, aaaaaanyád, gecccc" szakkifejezéseket susogjuk halkan, miközben Udo és Karsten rövidujjú pólóban, kesztyűben egy szabadon álló szalagfűrész mellett sorjázzák a kasznielemeket;
A papír szerepe az autógyártásban rész a legjobb /kiemelés tőlem/ 14:35.
A proletár internacionalizmus jegyében vietnámi és mozambiki szakik is feltűnnek a filmben.
a Magyar Rádió stúdiója, BÚÉK 1966! A Rádió szilveszteri műsora. Balról a második Faragó Vera, középen Kazal László, mellette Zentay Ferenc, Hlatky László és Kibédi Ervin színművészek.
Jelenlegi leírás: „Magyarország, Budapest I. Attila út 23. (Attila körút 35.), Benedek Samu, az utolsó tabáni mézeskalácsos mára lebontott háza. Ekkor özv. Benedek Samuné, született Kneif Gizella mézeskalácsos és viaszgyertyaöntő műhelye.”
A helyszín szerintem: Budapest I., Attila út 19. (Attila körút 26.). És a ház ma is áll!
Az Attila körút 35. szám alatti házat, ahol Benedek Samunak ezt megelőzően az üzlete volt, 1934-ben lebontották, ezt követően költözött a bolt az Attila krt. szemben lévő oldalára. (Az Attila krt. 35. egyébként sem lehetett azonos az Attila út 23.-mal, mivel az Attila krt. számozása délről indult, míg az Attila úté északról kezdődik, vagyis páros és a páratlan oldal felcserélődött.)
Két kép a régebbi, Attila krt. 35. szám alatti üzletről:
A mai Attila út 19. címe 1937-es térképen: Attila körút 26.
Az Attila körút 26. korabeli címet megerősíti egy 1936-os cikk is: „Takaros, tiszta kis üzlet az Attila-körút 26-os számú házban, a lerombolt Tabán helyén keletkezett gyönyörű park lábánál. Kedves hangú csengőt szólaltat meg a kinyíló ajtó és hófehérhajú, remegő hangú matróna érdeklődik, hogy mit parancsolnak. Elönti a könny a szemet, amikor megmondjuk, hogy miért jöttém, hogy hallani szeretnénk valamit erről a valamikor oly hatalmas és nagyrabecsült mesterségről. A 70 éves Benedek Samuné áll előttem, az elhunyt mester hitvese.”