E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
Mivel az megfejtések nem kerülnek fel, az összetartozó sorozatok esetén (egyelőre főleg Bojárnál) mivel nem mindenki veszi a fáradtságot, hogy az összetartozó sorozatok minden egyes lépét megfejtse, minden egyes képszámot külön-külön be kell ide írni ide a fórum keresőjébe. Ez kurva fárasztó, de csak így lehet megspórólni a dupla-tripla munkát.
Továbbá, a Központi Orvostudományi Kutató Intézet megnevezést is csak az Esti Hírlapban találtam meg.
A Népszabadságban 1962 -ben: A jövő nyárra elkészül a Kísérleti Orvostudományi Kutató Intézet tízemeletes toronyháza A harmadik kutatóintézet tízemeletes toronyháza már messziről látszik az Üllőd úton.
A páros műkorcsolyázó verseny olimpiai bajnoka Maxi Herbert -Ernst Bayer, harmadik a Rotter—Szollás pár negyedik helyen pedig a Szekrényesi testvérpár végzett.
Harminc év óta járja az országot-világot fényképezőgépével valósággal összenőve Bojár Sándor, az MTI fotoriportere. Nagy idő, közben a történelem kereke merészen fordult. Az első világháború kitörésének évében született és 20 éves volt, amikor az Esti Kurír szerkesztőségébe került. Első fotoriportjóra így emlékezik: a Mária Valéria-telepre küldtek, mert kilakoltattak egy munkáscsaládot három gyerekkel. Zord idő volt és sok rendőr, mert a telepiek fenyegetően viselkedtek. A legizgalmasabb riport: a walesi herceg mezőkövesdi látogatása 1935-ben. Megtiltották az érkezés fényképezését és a kis állomáson összesereglett fotóriportereket, a külföldieket is, a csendőrök összeterelték az állomás egyik távoli sarkába. Kivéve Bojárt, mert ő már hajnali 4-kor elrejtőzött az állomás padlásán 6x9-es Makinájával. A „fenséges úr” vonatát kilenc órára jelezték és az állomásfőnök lent sürgött-forgott a terepen. Ezt az időt használta fel a fotoriporter és lemászva a padlásról bekopogott az állomásfőnök lakásába.
— Azt mondtam a háziasszonynak, hogy a férje küldött fel, készítsek a gyerekeiről képeket, ha már itt vagyok. Ez megtörtént. Mikor a herceg vonata befutott az állomásra, gyorsan az ablakhoz ugrottam és jó szögből, közelről hat-nyolc felvételt készítettem. A fogadáson megjelent hatósági közegek, a csendőrparancsnokot is beleértve, észrevették ugyan, de a fogadási szertartás méltósága és a tisztelgés ünnepélyes pillanata nem engedte meg nekik, hogy azonnal fellépjenek ellenem. A lemezkazettákat átadtam az állomásfőnöknének azzal, hogy abban a gyerekekről készített felvételek vannak, tegye el jól, majd visszajövök értük. A következő percben már rohantam lefelé, egyenesen a dühös csendőrök karjába. A parancsnok megbilincseltetett és követelte, adjam át a felvételeket. Tiltakoztam. . . . Megmotoztak és megtalálták a belső zsebemben a hat kazettát. A csendőrtiszt vigyorogva kinyitotta egyiket a másik után, jól megfürdette a lemezeket a fényben, széttörte, azután így szólt: most elmehet fiam a lemezeivel együtt... Mondanom sem kell, hogy üresek voltak. El Is mentem és nagy volt a meglepetés, midőn aznap délután a sajtóban megjelent az összes közel-felvételem a walesi herceg érkezéséről és fogadtatásásáról.
A belinkelt térkép 45-ös, itt a 48 és 68 közötti helyzet a kérdés. Az eredeti Vigadó tér megegyezik a maival, aztán 46-ban átnevezték Molotov térnek, majd miután lebontották a Biztosító és a Hungária épületét létrejött egy háromszor akkora Molotov tér, ebből lett 57-ben a nagy Vigadó tér, majd az Inter felépítése után visszaállt az eredeti méret és név.
Tehát a park a mai Vigadó tér mellett volt, de akkor az is Vigadó tér volt.
Vasárnap a hazánkban tartózkodó vietnami kulturális delegáció — élén Pham Ngoc Thuan- nal, a vietnami kulturális kapcsolatok bizottságának elnökével — felkereste Farkas Aladár szobrászművész műtermét a Százados úti telepen. A vendégek — akiket a látogatásra a Kulturális Kapcsolatok Intézetének és a Vietnami Demokratikus Köztársaság budapesti nagykövetségének képviselői is elkísértek — megtekintették a harcoló vietnami népről készült szoborsorozatokat, kompozíciókat, majd szívélyes, baráti beszélgetést folytattak a művészszel.
OK, akkor ellenvetés hiányában (plusz még egy kicsit keresgélve):
179586, 179587: Berlin, Németország (akkor: Kelet-Berlin), Bebelplatz, a Prinzessinnenpalais terasza.
A "Junge Frau von 1914" c. NDK-tévéfilm forgatása. Heidemarie Wenzel (középen) és Jutta Hoffmann (jobb oldalon) színésznők, valamint Egon Günther rendező (bal oldalon).
Budapest VI., Kodály körönd (Hitler tér), a Szovjetunióból hazatért csapatok ünnepélyes fogadására rendezett díszszemle 1941. december 14-én.
1941-ben ezt az egy hivatkozást leltem:
https://adtplus.arcanum.hu/hu/view/UjMagyarsag_1941_12/?pg=116&layout=s A hazatért honvédek díszszemléje Budapesten AMagyar Távirati Iroda jelenti: A szovjet elleni háborúból felváltásukután visszatért csapatok ünnepélyes fogadtatása díszszemle keretében vasárnap,december 14-én fog megtörténni Budapesten. A legfelsőbb Hadúr képviselője délelőtt 1O óra 30 perckor a Hősök-terénmegszemléli a hazatért csapatokat. Ezt követőleg a csapatok a Hitler-téren diszmenetben vonulnak el a szemlélő elöljáró előtt