E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
Az alábbi képek szövegében téves információ van. Az óbudai Árpád gimnázium Nagyszombat utcai épülete 1940-ben készült csak el. ezt megelőzően - például 1934-ben - a Frankel Leó (akkor Zsigmond) utca 114 alatti (Darázs utca sarok) épületben működött, a képek ott készültek. Javaslom javítani.A képszámok: 153103, 153105, 153106, 153109, 153178, 153178, 153087.
- az üdülő a Hunyadi u. Bólya köz sarkán lévő hatalmas telken állt, de már eltűnt
+++
valszeg az egész tömb az övék volt
de a több, mint 10.000 négyszögöles remek balatotíboglári telken máris hozzáfogtak egy 150 ágyas korszerű üdülő megépítéséhez. Őszre ez az intézmény tető alá kerül és a fiatalkorúak üdültetésének szolgálatába állítják.
Weöres és felesége, Károlyi Amy például a II. kerületben élték le közös életüket. Előbb a Törökvészi út 3/c-ben laktak csaknem 30 évig, majd a hetvenes évek elején a néhány utcával feljebb, a Muraközi utca 10/A-ban vettek meg egy telket, s az itt épült ház a költő utolsó otthona volt.
1938-ban épült a garázs a Zsámbékvidéki Közlekedési Vállalatnak. Ezt hamar felvásárolta a BART (Budapesti Autóbusz-Közlekedési Rt). A második világháború során és utána pár évig magántulajdonú javítóműhelyként és garázsként üzemelt. Pl. 1947-1948. folyamán Gém Garage Kft néven működött, Bogdán Miklós majd Vasvári (Wünsch) János irányításával. Valószínűleg a fotók is ekkor készülhettek. Később a MÁVAUT garázsaként/javítóműhelyeként működött, majd az 1970-es évektől Zsiguli szerviz volt.
Az IA rendszámú Mercedest pedig valószínűleg a visszavonuló német hadsereg hagyhatta hátra.
A helyszín egyértelműen Magyarország, viszont a nem-Steyr autón az IA rendszám nekem háború előtti porosz rendszámnak tűnik (és akkor berlini). Hogy kerülhetett egy ilyen autó (feltéve, hogy jól gondolom) Magyarországra?
Mivel több fotó is egy Steyr autóról készült, ezért tegnap megkérdeztem Tóth Tibort, aki a IV-es számú autójavító (ex-Steyr, később Spirálnál) dolgozott, de neki nem volt ismerős. Tippelte a III-as számú autójavítót (ex-Fiat) a Dózsa Gy u 61 alatt a tégla-lábazat miatt, de megnézve a korabeli képeket, azzal sem egyezik. Szóba jött még a Gogol utca 13-15 környéke, de ott nincs olyan sarok, ahol 5-ös számú ház lenne.
Ez az Egregy felőli oldal? A Sümegi út a Biked, Hévizi út kereszteződésétől északra? Mert onnan délre az az út lejt (ezt a szakaszt újították fel az elmúlt évben ) miközben a fényképen elég messze ellátni. A buszmegállótól északra viszont elég nagy és lapos a terület, egészen a rezi elágazásig.
MAGYARORSZÁG—AUSZTRIA 3:1 (1:0). Népstadion, 25 000 néző. Vezette a svájci Huber — megfelelően. Esős, hűvös idő, csúszós pálya. Gélok: Farkas (7* P*» 72. és 84. p.), Wolny (89. p.). Caere: Brei bért helyett Gebhardt a szünetben, Mészöly helyett Bene (62. p.).
Hétfői Hírek, 1966 (10. évfolyam, 1-52. szám)1966-10-31 / 44. szám