E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
Szent István (Béke) tér balra .... (ma a Tatabányai Szakképzési Centrum Balassa Bálint Gazdasági Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája), jobbra a Martos Flóra Leánykollégium (ma Kőrösy László Középiskolai Kollégium.
Tatabányai Szakképzési Centrum Balassa Bálint Gazdasági Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája
1964. október 16-án adták át az új épületet. A megnyitóra a névadónak, Martos Flórának még élő leánytestvére is eljött. Az épületet az akkori oktatási miniszter, Ilku Pál adta át. Egészen 1988-ig középiskolai leánykollégiumként működött az intézmény.
[...] anyagot értékeltük Felmérésünket két esztergomi általános iskolában végeztük Az egyik a Balassa Bálint Általános Iskola melynek épülete a felszabadulás előtt főpapi lakások céljaira szolgált s ebből adódóan iskolai funkciókra korántsem ideális konstrukcióval rendelkezik [...] az Esztergomi Tanítóképző Főiskola Gyakorló Általános Iskolája volt Az ideális környezetben levő [...]
Az egyik fenykepukrol szeretnek informaciot szolgaltatni onoknek.A fenykep adatai: kepszam 149399, talalat 8659/119638, adomanyozo Toth Arpad. 1916-ban keszult.A fenykepen levo epulet ma is letezik. A cim: Strada Lamba, Timisul de Jos, Romania. Brasso es Predeal varosait osszekoto E60-as ut melett, Brassotol kb. 12,1km tavolsagra. A google maps-rol lemasolt kepet csatoltam ehez az emailhez, amin lathato milyen allapotban van az epulet jelenleg. Remelem erdekes informaciot kozoltem onokkel.
Igen, eddig én is eljutottam, sőt azt hiszem a dátum is megvan - a jobb oldali francia exportrendszámos autó elég sokat segít. Az emberek, na ott már adódnak problémák. Eddig 3 fazont sikerült beazonosítani - gróf Salm Hermann-t, a Bugatti képviselet vezetőjét (puhakalaban a 2 sötét autó között), a francia exportrendszámos autó mellett motoros szemüvegben Urbach László a kor ismert versenyzője, később a Mátra motorok, majd a Berva robogó tervezője. Mellette nyakkendőben, szövetkabátban Feledy Pál nemzetközi hírű versenyző.
A többiekkel próbálkozom, de egyelőre nem jutottam sehova. Nem találok portrét például gróf Vay Lászlóról, D'Elseaux Béláról - ha tippelni kéne, szerintem még ők vannak a képen, de egyelőre passz.
A Morgan fotó biztos nem 1929-ben készült (többek között a rendszám miatt). Mi a forrása a képnek? Itt van még 2 fotó ugyanarról az autóról Kelemen Zsuzsától, akinek Édesapja, Klement Antal a két világháború között a szegedi autós-motoros élet egyik ismert alakja volt.
Egy 1927-es T40, amelyet tíz évvel később Szegeden dr. Klement Antal árusított. Dr.Klement Antal a szegedi autós-motoros élet ismert tagja volt, kezei között számos autó és motor megfordult. Úgy tűnik, egy ideig ő használta a Bugattit, amely a hivatalos nyilvántartás szerint Geyer Péter budapesti lakos tulajdonában állt ebben az időben
Az utolsó kettő szerintem időben kicsit távolabb van egymástól, egyiknél legfeljebb, másiknál legalább 1982-es a dátum a sínek miatt. Ebben az évben szűnt meg itt az 55-ös villamos. A bejárat feletti feliratok megváltoztak, visszakerült az élüzem felirat, fakivágások...
Péterffy István legtöbb képe Monor, Cegléd, Nagykőrös vonzáskörzetében készült. Ez egy vasútállomásnak tűnik. Az egyik italos pavilon feliratán a "Rákóczi MTSZ" szerepel, ilyen volt Péteriben is. A bezárt bódén lévő "Irhás János" (vagy "Irmás János"?) név sem segített.