E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
101082 Mezőszilas, emlékünnepség a Németh László Általános Művelődési Központ klubkönyvtára és a Németh László ház megnyitása alkalmából 1984. november 16.
Fejér Megyei Hírlap, 1984. november (40. évfolyam, 257-281. szám) 1984-11-17 / 270. szám
Kiss István, az új tanácsköztársasági emlékmű alkotója az a fajta szobrász, akiben tovább rezonál a felvetett művészi probléma, nem fejeződik be a mű megalkotásával. A nyolc és fél méter magas, bronzba öntött figura már a Helyszínen magasodik, de a műteremben az egyik állványon itt áll egy hegesztett változata is.
— Tovább izgatott, érlelődött bennem a szobor problémája — mondja. — Már régebben is foglalkoztam azzal a gondolattal, hogy acéllemezből kellene meghegeszteni. Így hát őszintén szólva amolyan lelkiismereti tartozás ez. Úgy érzem, hogy így sokkal rusztikusabb, sőt talán a gondolatot jobban is kifejezi. Az is igaz viszont, hogy akkor, amikor az emlékmű tervét elfogadták, korai lett volna egy hegesztett szoborral előállni,
■ valószínűleg nem is értették volna meg, mit akarok — mondja.
Hát, mit is mondhatnék. Két Zsótér Bertalan keveredik össze, a Magyar Életrajzi Lexikon is összekeverte őket.
A katona lőtt
Az ügyvéd motorozott. Utóbbi látható a Bugatti fotón.
"zs.julianna vagyok budapeströl.a fényképen az én édesapám található, ó a motorversenyzó volt jogász dr, 1902-ben született szegeden 1983 -ban halt meg. zsótér bertalan dr. mérnök olimpikon céllövó 1906-ban született obecsén meghalt 1980-ban.öket rendszeren keverik még a sportlexokonban is."
A táj mára részben beépült, illetve fás-bokros lett, de a domborzat egyezőnek tűnik - és ott a távvezeték, amit akkoriban építettek ki (ezt a Fortepan-gyűjtemény számos, pl. Máriabesnyő határában készült felvétele is alátámasztja), És persze az autó is lencsevégre került a közelben, a besnyői templomnál és annak egykori kertészete közelében.A fortepan.hu-n az autóról és a távvezetékről is van még néhány fotó a fenti sorszám közelében, így valószínűleg azok is Gödöllő környékén készülhettek (lehet, hogy a 72623-as képet a fotós pont ugyanott, de ellenkező irányba fordulva készítette), de azok pontos helyét sajnos nem tudom beazonosítani. További jó munkát kívánok!
A Máltai Lovagrend jubiláris kongresszusának résztvevői vasárnap ünnepélyesen megkoszorúzták a Hősök Emlékkövét. Az Emlékkő előtt Chigi herceg, a Lovagrend nagymestere, mögötte József királyi herceg.
Igen Iván ott lakott a Maros utcában a teniszpályákkal szemben. Módósítotottam a nevet Galambos Jenőre, akire ezek szerint biztos emlékszel, mint Junóra sztározott és füredi volt....emlékszem én is, hogy csak a Pali bácsinál volt fűtés a műhelyben akkoriban!!
magyar motorkerékpárversenyzök nesztorával Zajácz mesterrel közöttük a háttérben a 14 es Rózsahegyi István látható Ezúttal mint látjuk a 13 as is [...]
Megjegyzés: 1946 tavaszán még megvolt Celldömölkön.
itt egy picit mást
1925-ben Szombathelyen állami repülőgépvezető iskola (REGVI) létesült és angol ajánlatra az iskolának 5 db Bristol ..School’' 2 üléses iskolarepülőgépet vásároltak. A gépekbe háromhengeres 120 LE-s Bristol ,,Lucifer’’ csillagmotor volt beépítve. A faépítésű repülőgépekre vonatkozólag általános érvényű volt, hogy az enyv kötési szilárdságának csökkenése miatt 8 év szolgálati idő után azokat kiselejtezték. Ez lett a REGVI ,,School” gépeinek sorsa is, és az addig ,,A”-tól .,E”-ig csak az oldalkormányon jelölt gépek közül, a még használható 2 db- bt a Műegyetemi Sportrepülő Egyesületnek ajándékozták, a hozzájuk tartozó tartalék motorokkal együtt. Az egyesületnél a két Bristol iskolagép a H-MAFI és H-MÁFJ jelet kapta, amelyek közül az előzőt két napon belül összetörték. Az történt ugyanis, hogy 1929-ben a győri repülőnapra az egyesület felügyelője; Ágothay István és Majoros János a H-MAFJ géppel kívántak Győrbe lerepülni. A startnál Ágothay pilóta műlába (ő ugyanis első világháborús rokkant volt) az oldalkormány pedálról leesett és így a gép start után lecsúszott és megsérült. Ekkor a H-MAFI gépbe ültek át és resztvettek a repülönapon. Visszafelé Tatabányánál motorhiba miatt kényszerleszállást kellett végezni és amíg Ágothay telefonálni ment, Majoros egy starttal próbálkozott, de motor leállás miatt kénytelen volt erdőre leszállói, ahol a gép százszázalékig összetört. Még érdekesebb a H-MAFJ további sorsa, amellyel a műegyetemisták 1929. és 1930. évi kiképzőtáborában találkozhattunk, majd a Sopron megyei ,,Király-féle műmalom” tulajdonosának adták el Nagygeresdre. A molnár, aki a repülőgépet leselejtítve múzeumi tárgynak vásárolta, „járműveiről” levelezőlapot készítetett, amelyen ez a kis Bristol, valamint személy- és tehergépkocsija szerepelt. Majd a kiselejtezett géppel több helyi repülést is végzett, míg végűl 1935-ben összetörte. A Bristol ,,School” adatai: f: 9.45 m, h: 7.58 m, F: 26,5 m2, G: 600 kp, Gr: 830 kp, v: 154 km/ó. · Repülés, 1970 (23. évfolyam, 1-12. szám)
— Repülőgépét autóra akarja elcserélni egy nagygeresdi malomtulajdonos. A sopronmegyei Nagygeresd községben lakó Király József malomtulajdonos a dunántúli lapokban különös apróhirdetést tett közzé, amelyben közli, hogy kétfedeles sportrepülőgépét elcserélné egy kisautóval. A malomtulajdonos kijelentette, hogy azért kall kicserélnie repülőgépét, mert állandó kérelmezése ellenére sem juthatott pilótaigazolványhoz és így vissza kell térnie régi szenvedélyéhez, az autóversenyzéshez. Engedély nélküli repülés miatt állandóan büntetésekkel sújtották.