Kb nálam is hasonló a design, csak lényegesen kisebb az épület és én az ajtó betétnek is a rönkprofilt gondoltam, de akkor elengedem a táblásítást, bekerül valami fogadófelület betétként és rászegezem a profilt.
Csak ebben az esetben a szegéssel, pontosabban a keret és a profil találkozásával vagyok bajban, mert még ha nagyon pontosan beszabom a keretbe a profilt és mikor elkészül még pöpec is, utána idővel ha zsugorodik, akkor egy rés lesz, ha tágul, akkor meg a keretet feszegeti. Valószínűleg marad valami szegőléces verzió, de az meg kicsit idegen nekem, hogy a szépen lekerekített ajtófríz keretre most takarjak rá valami szegővel, ráadásul a másik oldalon meg mivel hullámos a rönkprofil, ott nem is fog rácuppanni. Erre esetleg valakinek valami időtálló és esztétikus ötlet?
Nekem olyan van a sufnin, szintén OSB a faház fala a rönk profil alatt. Mozogni fog, télen - nyáron, gondolom nem kell külön ecsetelnem, hogy miért. Ha táblásítod, nem tud mozogni, és szét fog repedni, ahol csak tud. Ha szegezed (ahogy az enyém is van), akkor tud mozogni.
Ettől függetlenül tudom ajánlani a rönk profilt, mert nagyon menőn néz ki a végeredmény... legalábbis szerintem.
Adott egy kerti faház, borovi rönk profillal burkolva (14cm magas, 2cm vastag).
Készülne rá egy ajtó, a keret normál ajtófrízből és az egységes összkép miatt a betét ugyanez a rönk profil lenne és itt jön a kérdés, hogy táblásíthatnám-e ezeket a rönk profilokat faragasztóval a kb 6mm-es nútokon keresztül? Elméletileg 10-12% nedvességtartalmú borovi az anyaga. Magán a faházon OSB fogadófelületen van simán szegelve, így tud kicsit mozogni és az első elképzelés az ajtónál is az volt, hogy az ajót betét valamilyen fogadófelület lesz (pl OSB) és arra szintén csak szegelve lenne a rönk faház profil, de ha működhetne kültéren is időtállóan táblásítanom, akkor magát a táblásított anyagot be tudnám engedni a keretbe és úgy jobban és esztétikusabban jönnék ki több szempontból is, pl nem kellene szegőkkel sem foglalkozni.
Hát, nekem van műhelyem, de de túl nagy. Én is pont így dolgozom: előveszem, beállítom, levágom, elpakolom, előveszem a következő szerszámot, beállítom, egyet elcseszek, vissza az első mezőre :)
Megnézem ezt is, bár nem sokkal van a DW alatt árban. Meg lehet, hogy megeresztek pár telefont a Szeged környéki asztalosoknak, hátha valaki hajlandó bérfűrészelni néha egy-egy darabot. Ritkán kell nekem ilyesmi. Meg most, hogy lombfűrészt vettem, így már a dönthető fűrészlap se hiányzik annyira, majd ezzel szép lassan elvágom, ha ilyesmire van szükségem.
Néha azért irigylem a műhellyel rendelkezőket, hogy csak körbe kell sétálni a perfektül beállított gépek között a munkadarabbal. Nekem meg az időm nagy része az "elrakom a gépet, előveszem a következőt, beállítom, 2 perc alatt levágom/kimarom/stb amit kell, elrakom a gépet, előveszem a következőt" ciklusban telik. :)
Köszi, de egyelőre még nincs kitalálva a projekt sem. Valamilyen intarziát szeretnék majd csinálni ahol változó vastagságúak az egyes részek és sajnálom a colos egzotikus fa felét legyalulni a vékonyabb részekre. Mint például itt:
Kollégám vett ilyet, meg van vele elégedve. Könnyen, szépen vág. A steller a DW-vel megegyező megoldású, stabil, magától nem megy sehova. Az anyaghasználat (tartósság?) a DW alatt van, viszont legalább van benne lágyindítás gyárilag.
Egy nagyon elméleti opció, jelenleg csak akkor elérhető a környéken, ha van van román, lengyel vagy német átvételi lehetőséged, az új Evolution R255TBL hordozható asztali körfűrész. Sok olyan funkció került bele, ami eddig még nem volt ebben a méret és árkategóriában, pl. tolóasztal.
Lehet, mégis a Vevor felé kellene kacsintgatnod? Vagy elvinni az anyagot ahol van profi szalagfűrész, és 10 perc alatt kettévágja neked azt a pár deszkát.
Tudom, de azt aztán végképp nem lehet megindokolni egy barkács műhelybe, ahol félévente egyszer használnám.
YT videók szerint nem olyan nehéz kézzel a 4 sarok felől indulva, végül is ezer évvel ezelőtt is megoldották valahogy. De én meg ismerem magamat, egy csapolást nem vagyok képes kifűrészelni. :)
Van egyébként egy 2022-es gyártású DW Marketplacen 140 ezerért ha valaki elég bátor a használthoz.
Szomorú. Bár a méregetéshez hozzá vagyok szokva, a mostani legalább nem mocorog ha egyszer meghúztam a steller csavarját. Kicsisége miatt az asztal se horpad, hiába lemez.
Most épp arra kellett volna valami, hogy colos vastagságú 10-15 cm széles deszkákból faragjak két darab centis vastagságút. Tisztán kézifűrésszel nem merek nekiállni, mert tudom, hogy képtelen vagyok ennél egyszerűbb dolgokat is egyenesen fűrészelni. Talán a 10 centis még menni fog, bár eléggé meg fogja terhelni a fűrészt ha egyben tolok át rajta 43 mm-t. Meg ahányszor leszerelem a hasítóéket, annyiszor reped meg egy újabb helyen az elöregedett műanyag asztalbetét.
Ezt jó, hogy leírtad, még jobban örülök a DW-nek :) Zero clearance insert persze erre is kellett, de másra nem panaszkodhatom. Egy PVC csövön egy lenvászon szatyor van porgyűjtónek, és szinte tökéletes.
Ja és még annyit az árról, hogy ugyan ennyiért, 100-ért vettem kb 2 éve, lehet, hogy már 3. Szóval ennek nem változott az ára itthon az infláció ellenére tartották ezt.
Ha csak ács minőségben kell dolgozni vagy valamit darabolni, nagyolni stb, ahhoz jó lehet, de precizen nem lehet vele dolgozni.
Egyrészt a vezető sín, aka steller lötyög. Ha meg van feszítve, már nem, de alapból nem fut párhuzamosan a lappal, rengeteg méricskélés meg állítgatás a megfelelő pozíció beállítása. DW sokkal jobb ebből a szempontból.
Másik hibája, hogy túl puha fémből van. Előbb-utóbb hasa lesz és nem tudsz vele egyenesen vágni. Fa lapot persze lehet rá eszkábálni, de az meg milyen már...
A lapot se lehet megfelőlen rögzíteni. Az egész ház be tud lengeni. Nincsen megfelelő sín vagy támaszték neki, főleg a hátsó végén. Elég, ha rádugod a porszívót máris állítottál rajta.
Az asztal mélyedései nem a szabványt követik. Kisebbek. Nem tudsz csak úgy rendelni hozzá semmit még a temuról sem. Pl ilyen T fejű csavart vagy ilyesmi. Legtöbb dolgot magadnak kell farikcsálni hozzá.
Nincs lágyindítás. Ezt utólag kell hozzá beszerezni vagy ráépíteni.
Nincs hozzá alacsony hasító ék. Szóval ha nem akarod teljesen átvágni az anyagot, akkor midig ki kell szerelni és anélkül használni a gépet.
Zero clearance insert kötelező, a gyári rés hatalmas, mindenféle cucc bele tud eseni.
Az elszívás sem a legjobb, de mondjuk ez még el is megy. Ha van porszívó, akkor nem vészes.
Semmi esetre sem venném meg még egyszer. Igazából alig várom, hogy lecserélhessem, csak nincs helyem se meg pénzem se sajnos. Valami toló asztalos kisiparit néznék, ha most lenne itt az idő. 300-400 körül már jók vannak szerintem.
Igen, ez nagyon fontos. Korábban nekem is jó véleményem volt a DW-t szervizelő Rotel Kft-ről (bár csak alkatrészt rendeltem tőlük) , de sajna végleg bezártak.
Most ránéztem a DW honlapra és Írországban ad fel legközelebb szervízt :)
Jut eszembe, van valami értelmezhető DW szervíz kis hazánkban?
És ráadásul a szervíz is jó ;-) már ha szükség van rá.
Van egy zöld excenterem és úgy a 3-4 év környékén besz@rt a kapcsolója. Nagy mázlimra, regisztráltam a gépet és így belefért a 2+3 évbe. Küldtek futárt, majd javítás után jött vissza. 0 Ft ktg bár 2 hétig nem tudtam csiszolni ;-)
Kék mérőkerék, itt a számláló adta be a kulcsot - de tologatni lehetett volna - szervíz igény bejelent online, csomagért küldtek futárt, most meg levél érkezett, hogy viszik újrahasznosítani" (a csatolmányt igazolásként is használhatnám) és a központ küldi az új "gépet"
Lehet, hogy nagy szívás mikor bedöglik egy Bosch (vagy bármi) de könnyű a kommunikáció és a folyamat velük. Gondolom valami nagy értékű ipari gépnél akár cseregép is lehetséges a javítás idejére.
Pont ilyenből még nem, de vagy hármat már összedobtam kisebb projektekhez, mint asztallap meg ilyesmi.
Nem akarlak lebeszélni róla, de kérlek gondold át, hogy valóban lineáris sínből akarod-e építeni. Először is az a tapasztalat, hogy nem kell úgy siklania hogy kisujjal meglököd és elszalad a másik végéig. Egy nagyságrenddel nagyobb erő kell majd a maráshoz az mellett elhanyagolható amit pluszban a csúszásra fordítasz. Viszont a merevség nagyon sokat számít. Rengeteget. Százszor annyit minthogy milyen szépen siklik.
Ezenkívül az építésnél, és a használatnál előjönnek majd olyan apróságok amikre nem is figyelsz amikor az elsőt csinálod. Ezek miatt át kell tervezni egy csomó dolgot, vagy csak kompromisszummal használhatod. Éppen ezért ne tegyél bele nagyon sok pénzt építsd meg bútorlapból, és ha már van gyakorlatod megcsinálhatod a végleges verziódat drága anyagból.
Szintén felmerülő kérdés, hogy egy projektre kell, vagy ezzel akarsz szakmányban síkot képezni négyzetméterszámra. Ha az első akkor akarsz-e húsz-harmincezer-csillagoség forintot elkölteni egy egyszer használatos segédeszközre miközben az egész projekt költsége hatvanezer forint?
Száz szónak is egy a vége én először egyszerűbb kivitellel, és olcsóbb anyagokkal gyakorolnék.
Csatlakoznék Kamelothoz, nem számottevő a különbség.
De ha egyszer ezen múlna a boldogság, hát tartasz pár kocka mondjuk 15-ös rétegelt lemez darabot, az anyag és asztal közé teszed, és meg van oldva az emelés. Ha 4.5 kg a maró, akkor én minimum 20-as tengelyben gondolkodnék. Még az SBR25-öst sem tartanám elvetendőnek, ha tényleg csak a sínek lesznek az áthidalók. Árban százalékosan jelentős a különség, de összegszerűen talán nem vészes ... nem tudom mennyire költségérzékeny a projekt.
De én elgondolkodnék a helyedben azon, hogy az áthidalást felülről megmerevített vezetővel oldjam meg, és csak a másik irányban használnék lineáris sínt/csapágyat. 1m fesztávon is bőven jó lenne neked a 4.5 kilós maróra egy ilyen megoldás, értelmezhető behajlást tuti nem mérnél rajta (ebben a videóban részletesebben is megmutatom, áttekerve a fordulatszámmérős tökölődést: https://youtu.be/1cWRxHpctAY?t=321):
Ha hozzájutsz olcsón csúszásmentes (illetve egyik oldala annak pont jó csúszós) rétegelthez, azon úgy repülne a maród, felülről ráragasztva/csavarozva 2x15mm -nyi merevítést, mint a képen: kizárt hogy ne tartaná a síkot. De ha sak sima van, csónaklakk a csúszófelületre, oszt csókolom.
Amit én építettem, azon sem az "előre-hátra" tologatás a nagy meló, nem onnan hiányzik a sín/csapágy páros, hanem mikor oldalra "lépteted", na ott jól jönne. Anélkül is működik persze.
Gondolkodtam talpas sínen, de azt csak a két oldalsónak.
Amire a felsőmarót szerelném, az jó lenne nem a talpas sínre, mert akkor magasabbra kerül a maró, és nem elég sima lemezre szerelni, valahogy "le kell engedni" az anyaghoz.
10 centi nem elég a fűnek. Nálunk, mikor a ház épült, az okos kőművesek kb. 10-12 centi mélyen 1 négyzetméteren elterítették a maradék betont úgy, hogy nem tudtam róla, eltitkolták. Aztán csodálkoztam, hogy füvesítésnél azon a részen sosem maradt meg a fű, mindig kiszáradt. Felástam, akkor láttam, hogy mit műveltek ezek a barbárok. Végül sziklakert lett annak az 1 négyzetméternek a helyén, valahogy sosem volt kedvem azt a 15-20 centi mély 1 négyzetméteres betonalapot kiásni teljesen...
Már egy ideje lecserélném a kis játék körfűrészemet, mert se magasságállítás, se penge döntés nincs benne és a 43 mm-es vágásmagasság is kevés. Mivel ritkán használom és ráérek beállítgatni, az olcsó, 100 ezer alatti modelleket nézegetem. Nyilván az enyémhez képest bármelyik űrtechnika, de ahogy olvasgatom a véleményeket a gyenge műanyag házakról, horpadt lemezasztalokról, lötyögős párhuzamvezetőkről, mindig elmegy a kedvem. Tényleg nincs a barkács kategóriában egy tűrhető kis gép?
Azt tudom, hogy a Vevor valamivel többet adna ebben a kategóriában (öntvény asztal), de ha azzal baj van, akkor nem sok esélyem van a garanciát érvényesíteni...
> Én még a felét se csináltam volna, de a te dolgod.
Ehhh, ezzel nem sokkal lettem beljebb :)
Szóval jöttek a kertészek, hozták a [fene tudja mi a neve, nagy fúró, amivel a talajba lehet 20-30cm átmérőjű lyukakat fúrni] és megoldották. 80 centi mélyen, ott voltam. Beöntöttük betonnal, ment bele a papucs. Ennyi a történet.
Nyilván jobb lenne kiszedni a betont, de akkor ott vagyok, hogy kellene valahonnan pár talicska földet vadásznom, hogy betömjem a lyukat, illetve a 6db dögnehéz betontuskóval valamit kezdeni kellene. Vagy a tetejét szétverem, rá valamennyi termőföld, hogy a fű megéljen rajta és ne akadjon bele semmi. Igazából teljesen mindegy nekem. (kiásni a betondarabokat nagyon nincs "kedvem")
Lentebb úgy nyilatkozott, hogy 10-25 centit levésne a tetejéből, szóval szerintem maradhat. Na meg elvileg a kalapálástól nem csak meglazul a betonvas, hanem repedezik is a beton és könnyen kiszedhető darabok keletkeznek. Ha mégsem, akkor adni kell a samuval annak is 1-2 pofont...
Mikor itt az áramszolgáltató cserélte az oszlopokat az egyik földelő szondát bent hagyták. Mivel traktorral kaszálom az út szélét és az új oszlop nem a régi helyére került, így útban volt az arasznyira kiálló 20-as gömbvas. Gondoltam majd szakaszosan felhúzom a traktor hidraulikájával, hisz a 720 kg-os Fiatot is simán felemeltem és elvittem bálavillára kapva. :-) Rákötöttem a láncot, elkezdtem emelni, de csak a 25 mázsás traki ágaskodott fel, a vas meg se mozdult. Minden irányba megrángatva végül kb egy óra alatt bírtam csak kihúzni a 3 m-es vasat. Jó, persze rá volt gyógyulva rozsdával kevert föld, na de egy betontuskó széle sem sima és bár rövidebb viszont sokkal vastagabb...
Szerintem a 2 komponensű autólakk az poliuretán. Fára nem próbáltam, de fémen nem támadta meg a felszórt festéket. (nem szabad sokáig tárolni, az edző része - a kisebb adag - pár hónap után bedöglik)
Azért ,mert legalábbis én ,ha lekenek valamit vékony lazúrral ,azt le szoktam lakkozni ez lehet az én hülyeségem, de én így csinálom régóta a lakkozás meg hozzátartozik az asztalos munkához jó nem autólakkal, de na.Köszi átmegyek oda Lakatolás - Fényezés - tapasztalatok!
Egy kérdésem lenne. Alkid gyanta bázisú festékre szeretnék karcálló 2K autólakkot fújni, melyik az a fajta ,amelyik nem marja le az alkid gyanta bázisú festéket. Legjobb valami víz bázisú autólakk lenne,de még nem találtam ,lehet nem is létezik.
Én tuti bevetném az egytonnás láncos emelőcsörlőt, ha nekem kéne.... egy földbe beöntött beton cucc olyan rapcsos körben a felületén, hogy az megfogja, mint állat.
A képen a papucs és a beton arányát nézve: 120-as KVH-val számolva 50-55 kg darabja, 150-essel pedig 95-100. És még a föld is fogja. Hiába ásol le a feléig, kézzel azt ki nem emeled. De legalább van haszna a KVH gerendáidnak. Csinálsz belőlük egy csinos háromlábú állványt 180 cm körüli kampómagassággal, és előkotrom neked az egytonnás racsnis vonszolót. Az állvány lábai alá teszel valami talpat (mondjuk 40x40-es beton "térkő"), ezt a "répát" meg négy oldalon körbefurkálod olyan hosszú fúróval amivel csak tudod - tudok 22-es egy méterest adni. A furatokba víz. Addig amíg tocsog a föld a beton mellett. A papucsot valószínűleg meg kell fúrnod hogy át tudj dugni rajta egy húszcentis colos vízcsövet* abba megy az alsó kampó. Abban ne bizz, hogy egy standard tizes vagy 12-es csavar elég lesz. A felső kampó meg a háromláb tetejébe.
És felfelé kihúzod a mocsárból*.
Utána mozgatni is kell, az sem egy emberes, a háromláb mozgatása sem, de ha jól gondolom akkor 4 db ilyen van szóval 3-4 embernek egy jófajta sörözős délután.
ültető lapát vagy ásó . körbe ásod kb a fele mélységig , akkor már kimozgatható és kőtelet rá vascső lesz az emelőkar alátemeted a földet aztán új fogást veszel és kint is van. azért a kézi ásó mert azzal nem csinálsz nagy cirkuszt a kimozgatáshoz körbe 10 cm elég lesz.
Ugyanitt: topictársaknak vatikáni valutáért használt BSH illetve KVH eladó. Egy része menthetetlen, de a többségből még lehet valamit fabrikálni. A BSH ha jól emlékszem 150x150-es (de lehet hogy 120x120-as), nagyjából 230cm hosszú (6db), a KVH 60x120-as, teljesen vegyes hosszokban. Ajándék kb 3kg kötőelem (főleg szerkezetépítő csavar, nem újszerű állapotban). Az összes anyag remmers vékonylazúrral kezelve (utoljára kb 3 éve)
Mászókának újra összerakni sajna nem lenne az igazi, mert elég sok kapcsolódási pont át van korhadva, nem tart már benne a csavar.
Fontos: Egyben szeretnék tőle megszabadulni, illetve az aktív törzstagok prioritást élveznek !
Ha valakit érdekel, írjon mailt.
Ami még érdekelne, hogy ezzel mi a bánatot lehet kezdeni szerintetek ?
80-100cm mély lyukak, betonnal kiöntve, benne a papucs. Ki lehet ezt valami kultúrált módon operálni a földből ? (ami nem úgy kezdődik hogy kiásom a fél kertet ?) Sajna bobcat nem tud bejönni ide...
Most írta valaki, hogy nem jó ötlet kétcélú dolgokat csinálni, hát sajnos én se tudtam dönteni, hogy polc legyen vagy ülőke, így lett polcülőke. :)
Most próbáltam először élesben a szegény ember gyalugépét, egész tűrhető lett az eredmény, 1 mm-nyi filc kellett az egyik alsó láb alá, hogy ne billegjen. A felső két elem meg meglepetésemre egyáltalán nem billeg.
girbegurba a járat, a túlnyomás miatt mélyre nem megy le a méreg
Ezért szokták szalmiákszesszel bekenni a fát, és fóliába belecsavarni. A gázok lemennek a járatba.
(Viszont első körben érdemes lenne megnézni, vannak-e még albérlők, és kitenni pár makkot a lyuk mellé, azt imádják. Ha belemegy, akkor bizony vannak még.)
Valamikor a 80-as években létezett egy technológia, a fachwerkes házaknál alkalmazták a németek. Becsomagolták a házat és napokon keresztül 60-70? fok környékére fűtötték fel.
Létezett ennek szofisztikáltabb változata is. 92- ben Heidelbergbe vittünk egy elég értékes fertőzött szekrényt. Egy kb 25 légköbméteres kamra volt, kontrolláltan tudta emelni a hőmérsékletet, állandó relatív páratartalom mellett, ha kellett gázosítani is tudtak benne.
Abban az időben nálunk a közgyűjteményi raktárakban- fa és textil- évenként jött egy gázmester aki megoldotta ezt a feladatot. Először azzal szigorítottak, hogy a raktáraknak milyen messze kell lenni a lakókörnyezettől, majd az addig használt anyagokat is betiltották.
Emlékezzél vissza, hogy régen mindent xyladekorral pancsoltak le, aztán amikor kivonták belőle - ha jól rémlik- a pentaklórfenolt, akkor hirtelen már nem volt olyan hatékony.
Ha van 2 likad,- hívjuk röpnyilásnak-akkor alatta már egy szövevényes hálózatot rágtak.
Az ecsetelésnél szerintem egy belsőbb járatban fogják a hasukat. Az a finom por a nedvesség hatására megduzzad, és letömíti a járatok elejét. A mártással már előrébb lennél, de nagyon sok anyag kellene hozzá.
A régi gyakorlatban a következő módszer vált be a legjobban:
Valami aránylag könnyen párolgó anyagot egy műanyag tálcában töltök, ebbe valami röngy vagy vatta ami felszívja és akkor nagyobb felületen tud párologni. A fertőzött darab ezzel az anyaggal bekerül egy csőfóliába, amit fel kell fújni, majd lezárni. Az egeész műveletet szabadban kell végezni!
Néhány napig ebben az elgázosított közegben kell pihentetni a deszkádat, ha közben megsüti a nap, az csak gyorsítja a reakciót.
Direkt nem írom a párolgó anyagot, amiket használtam már nem beszerezhetők és akkor is nagyon mérgezők voltak.
Most ránéztem a Pyrostop oldalára, anno onnan is vettem megszüntető anyagokat, de már mindegyik át van húzva.
Létezik egy jobeck nevű anyag, ez műtárgyvédelmi gyakorlatban is elfogadott. De ezt is a dunsztos módszerrel használnám.
Illetve felhívnám Faprotekt irodát, lehet, hogy tudnak valami egyszerű tippet adni, vagy mondani valami olyan anyagot amihez nem kell méregkönyv.
Kis történet, hogyan lett az olcsó drágább, hátha másnak még nem késő.
A Jaff Holz-nál szoktam vásárolni főleg. A reálisan árazott vörös tölgy elfogyott, a "sima" extraorbitális drága lett. Rápróbáltam a Tölgyfatelep-re, jókat hallottam róla. Webshop: van vörös tölgy, ok. Szeretem ezt a fát, beltérre még jobban is tetszik, mint a kocsányos. Ára is kedvezőbb. Biztos, ami biztos, gyors telefon: igen, van osztályon felüli és I. oszt. is, bőven.
Oksa, rászánok egy napot, utánfutóbérlés, kalandtúra Budapest legátellenesebb végén is túlra, autópályabérlet, mittudomén.
A főnök nagyon kedves, segít, lepakolja a vörös tölgyet: pár selejtes darab, mennyisége is, minősége is kevés.
Na , akkor kellett volna hazamenni. De, ha már ennyit beletettem: nézzük a tölgyet, van szép, jó áron. Ok. Pakoljuk a rakatokat, hááát... Én is húzogatom a számat, a főnök is, hogy mit válogatok már ennyit.
Na, de elárulja a tutit, van még egy rakat, I. oszt., ára is ok. Na, azt még átválogatjuk. Nem igazán tetszik, de nem is vészes. Látom a hibákat, de úgy vélem, kiadja. Mivel kiszedtem a legszebbeket, egy részét ő OF minőségnek látja és számlázza. Még magyarázom az igazamat, ő is a magáét. Egyre gyűlik a tömeg, nő a nyomás. Komolyan gondolkodom, hogy lepakolom az egészet, de meggyőzöm magam, hogy ekkora mennyiségből biztos kijön , amit akarok. Van szép része mindegyiknek. És az ár így is kedvezőbb.
Otthon aztán jön a kínlódás, 2m-es hosszban nem lehet kivenni belőlük szinte semmit. Vagy nagy göcs, vagy bél, vagy szijács belelóg, Esetleg pont ott repedt. Ránézésre sokkal jobbnak tűnt. És a slusszpoén: sajna a legszebb darabok derekán szúette részek, a stáflifáktól átfertőződhetett.
A legrosszabb részeket egyben kivágtam, ezekből persze már nem lesz 2m-es darab. És még először azt kérdeztem, hogy meg merjem-e csinálni teli deszkákból. Most örülök, hogy valahogy össze tudom táblásítani... Jóval több munka, maradék kb nem lesz, pedig számítottam rá.
Na, csalódás. És csak magamat hibáztathatom, spórolós puhapöcs voltam, megjártam.
És az árak: Jaff Holz: 915e/m3 bruttó
Tölgyfatelep: 570-780.
Az OF vörös tölgy kb 550 lett volna.
(És itt nem a két fatelepet akarom elsősorban minősíteni. Lehet, hogy egyszeri történet, akár fordítva is történhetett volna, másnak lehet szerencséje Ecseren is nyilván, biztos nem véletlenül dicsérik sokan.)
A magyarázat szerint a két szélső betéttárcsa késének a vágótárcsa kése mögötti horonyba kell lennie. (ahogy a jobb oldali is oda van "beakasztva") Élőben kellene ezt látni, megeshet hogy így is jó, vagy nem is lehet másként összerakni.
Mit szoktatok szoktatok csinálni egy szép anyag közepén lévő 1-2 szú (kopogóbogár) lyukkal? Tűzre dobni nem akarnám. Gondoltam, kifúrom, ledugózom, de hátha van más, bevált gyakorlat is. (Esetleg előtte még belefecskendezek favédő rovarölőt, épp van ithon)
Szia! A Gyári alátét is olyan alátét ami nem tud elfordulni a tengelyen, csak annak van egy 30 mm átmérőjű pereme, amire felfekszik a fűrésztárcsa. A gép tengelyének egyik oldalán van egy bemarás, és az alátét úgy van kialakítva mint a tengely alakja, ezért nem tud elfordulni. Na én pont ugyanilyen alátétet esztergáltattam mint a gyári, csak nincs rajta az a 30 mm átmérőjű perem, ami a gyári alátéten rajta van. Így az az oldal teljesen sík, ez szorítja össze a fűrésztárcsákat. Most éppen indulok itthonról, de délután lefényképezem.
"A gép tengelyére esztergáltattam egy speciális alátétet, ami nem fordul el a tengelyen, ez miatt a csavar meghúzását követően a fefűzött korongoknak tökéletes rögzítést biztosít."
2-3 hete, egyedi megrendelésre készítettem egy 8 fokos fokosszéket mozgássérült emberek részére, Budapestre. A megrendelő személyesen jött a székért, és nagyon elégedett volt vele. Mondta, hogy majd ajánlja a munkámat, mert ez nagyon jó minőség.
Most küldte az írását, ahol bemutatja az általam készített fokosszéket. Nagyon szépeket írt a munkámról, egészen meghatódtam az írás olvasása közben.
"Engedjétek meg, hogy bemutassuk ezt a különleges fokosszéket, amelyet Árvai Zoltán asztalos mester készített számunkra, kifejezetten a konduktív nevelés igényeire szabva. Bár ezt a konkrét darabot halmozottan fogyatékkal élő fiataljaink számára rendeltük, a szék kialakítása szélesebb körben is hasznosítható. Ez a bútor nem csupán egy szék, hanem egy eszköz, amely segíti a mozgásfejlesztést és a tartás javítást.A tervezés során kiemelt figyelmet fordítottunk a biztonságra és a stabilitásra. A fokok közötti távolság, a kapaszkodók elhelyezése, és a szék magassága mind-mind a konduktív fejlesztés elveit követi, segítve a felhasználókat a helyes testtartásban és a mozgásfejlesztés fejlesztésében.Az asztalos mester nem csupán egy funkcionális eszközt készített, hanem egy gyönyörű bútort is. A természetes faanyagok, a precíz megmunkálás, és a kellemes érintésű felület mind-mind azt bizonyítják, hogy ez a fokosszék egy igazi mestermunka.Ha Te is mozgáskorlátozott személy számára keresel olyan eszközt, amely segíti a mindennapi életet és a fejlődést, szívből ajánlom ezt a fokosszéket és az azt készítő asztalos mestert. Nem csupán a szakmájához ért, hanem szívvel-lélekkel dolgozik azon, hogy a lehető legjobb minőséget nyújtsa.Hálásan köszönjük az elkészítést, öröm volt minden folyamat!"
Tegnap volt egy kis maszek munkám, és alkalmam volt végre kipróbálni a CMT Dado korongot. Összesen 14 folyóméter, 20 mm széles és 15 mm mélységú nútot fűrészeltem ki a Dado korogal, egy húzásra. A Dewalt DWE 7492 tengelyre az összes dado korongot fellehet fűzni egyszerre, úgy hogy az alátét és a csavar is rámegy. A gép tengelyére esztergáltattam egy speciális alátétet, ami nem fordul el a tengelyen, ez miatt a csavar meghúzását követően a fefűzött korongoknak tökéletes rögzítést biztosít. A fűrészgép könnyedén, szinte erőlkodés nélkül vágta ki a nútot. Mondjuk érzéssel toltam a faanyagot, hiszen még csak ismerkedek ezzel a szerszámmal, ez az első munka vele. Olynnyira hirtelen vezérelt ötlet volt a korong használata, hogy az asztalra a korongok mellé nem is készítettem fából takarót. Mivel hosszú faanyagokat nútoltam, nem éreztem szükségét ennek. A faanyag végén az utolsó 30 cm-nél megfordítottam a deszkát, és azt a kimaradt 30 cm-t úgy nútoltam ki. Én egyáltalán nem találtam veszélyesnek a dado korongokat. Nem veszélyesebb, mintha csak egy korong lenne a tengelyen, csak a dado korongoknál lassabban kell tolni a faanyagot, A nútban a vágási felület kifogástalan. Szóval minden szuper! Ja és ha valaki ilyen vásárlásában gondolkodik, akkor erre a gépre az 5/8-os dado készletet kell megvenni, hiszen a tengely is 5/8-os!!!!!
A megtisztítással nem lesz probléma (excenter csiszoló) Előzetesen már volt próbálkozás magasnyomású mosóval, zsíroldóval,hypóval, Cillit banggel, még híg sósavval is , de úgy néz ki, hogy az algából a klorofil beette magát a PP lemezbe a vízvonalnál, ezért kellene valamivel elfedni.
A polipropilén híresen nem jól ragasztható. Gyakorlatilag csak a teflon az,ami rosszabbul ragasztható nála. Még tapintásra is olyan, mintha zsíros lenne.
Szóval a barátod egészen jól kiválasztotta azt az anyagot,amit inkább békén kéne hagyni.
Köszönöm,bár azt hiszem ezeknek a ragasztóknak az ára "kicsit" húzós. 4m2 árából új medencét lehetne telepíteni. :-P Megpróbálok érdeklődni a PP lemez gyártójánál, Soudalnál stb.
Elnézést kérek az off témáért. Ragasztás témában szeretném a tanácsotokat kérni. A feladat a következő: Ismerősöm polipropilén műanyag kerti medencéjének elkoszolódott falára szeretne hálóra felrakott üvegmozaik táblákat felragasztani. Tehát egyik felület sem nedvszívó. Kontakt ragasztó nem jöhet számításba, mivel utólag nem lehet igazítani a csempét. Valamiféle szerelő ragasztóra gondoltam, de melyik az alkalmas ami a polipropilénhez is jól tapad? Előre is köszönöm az ötleteket, tanácsokat. István
Szeretnék csinálni egy kamra bepolcozást, de úgy, hogy a kamra két fala még nincs meg és arra gondoltam, hogy hely megtakarításból maga a polc szerkezete lenne a gipszkarton tartó váza is.
Olyasmi keretet szeretnék csinálni, aminek a szerkezete 50x50-es stafliból, meg tetőlécből lenne, ezt megcsinálnám előre, a polcokat meg szép lassan feltölteném raklapból bontott deszkákból.
A falaknál olyan 40-45cm mélységre gondoltam, a gipszkartonnál kb 30cm mélységre, de ez kicsit változhat.
Az a kérdésem, hogy milyen módon lenne érdemes a kötéseket kialakítani, hogy minél hosszabb darabokból lehessen kialakítani a keretet?
Milyen módon érdemes rögzíteni egymáshoz a fákat?
Kéne valami ötletelés erre, mert nem vagyok jártas ezekben a dolgokban a kialakítás technikájában, a megmunkálás már nem gond, ha fejben összeállt a dolog!
3 golyós sínre egy elólapot nem mernék feltenni, a legkisebb eltérésnél is feszülni fog valamilyen irányban. Hat elemet kellene tökéletesen párhuzamosan felhelyezned.
Paco véleményét osztom, hogy akár belső fiókot is lehet készíteni. De ezeknél, hogyan fogod megoldani az előlap állítását?
Az utolsó linkedet sem használnám fel, hasonló beállítási gondok miatt. Ezeknek a rácsoknak megterhelve olyan nyúlásuk lehet oldalra, hogy az előlap beállítása nem lehetséges.
Léteznek kamraszekrény vasalatok 70-110kg os terhelhetőséggel, de ott az egeész keret döntése megoldott, és az előlap is 3D ben állÍtható.
A Blum SPACE TWIN illetve ennek az ikeas kivitele asszimetrikusan van sínekkel szerelve. Több darab beszerelése után azt tudom mondani, hogy az ikea forgalmazásában eladott darabokat NEM lehet beállÍtani. Pedig blum sínekkel vannak szerelve, de olyan cikkszámon szerepelnek amiket nem hoznak kereskedelmi forgalomba. Ezt a kört már megfutottam.
Viszont számtalanszor rögzítettem egy előlapra 2 fiókot, ezek remekül működnek. Az előbbi verzióhoz képest + 1 db fióksÍnt kell megvenni. Ez jelnleg 7700 között mozog merivobox esetén. A dedikált blum verziót soha nem szereltem, nem tudom mennyire "nem lötyögős" .
A kérdés még persze az, hogy milyen szélességben tervezel? Fűszertartót, vagy valóban 3 fiókot.
Van a strongnak egy 300 ass korpuszba való szerelvénye, ha a fronton az elólapi fugák 3 miilli vagy annál nagyobb, akkor ez beépíthető. Vagy keskenyben a Peka tárolók 150-200 mm, de azok olyan árban vannak mint 2 blum fiók. Akkor viszont a fiókra szavaznék mert abból olyan széleset csinálsz amilyet akarsz. Ilyen szerelvényeket jellemzően a maradék helyekre szokás térkitöltőnek betenni.
A rács esetében nincs akkora veszteséged a helyből mint a többi szerelvény esetében. Ez is szempont.
Nem volt cél a nagyon luxus, elegáns, letisztult dizájn amikor neki kezdtem. Volt egy kép a fejemben nagyjából amikor nekifogtam. Ez több ponton változott közben. Így a végére a belerakott munka és a minősèg tükrében megérdemelt volna egy nemesebb anyagot. Nem lett tökéletes a felületkezelés, ami rontja az összképet kicsit. A fenyő rajzolata engem nem zavar, tetszik is a többi giccsel együtt. A foltosodás ami nem tetszik. Egyébként élőben más nagyon az összhatás. Képtelen vagyok olyan képet készíteni ahol színhelyes lenne és vissza adná a mélységét. Egyébként amiről beszélgetünk az ízlés kérdése is. Persze ha sokan mondják valamire, hogy ronda, az tényleg az. Viszont nekem tetszik összességében, szívesebben nézegetem zene hallgatás közben a saját munkám, mint egy kommersz cső állványt.
Nem csak! A fenyő nagyon barátságos, számunkra nagyon ismert/közeli, de nem elegáns. Nem lehet belőle elegáns bútort csinálni (szerintem), de barátságos, szerethetőt nagyon is. Persze lehet a felismerhetetlenségig felületkezelni, de akkor már bármiből lehet.
Sok és profi munka van ebben a hangszóró dobozban és nekem az jött le, hogy elegánsnak is szánta Bambula. Ha megnézzük a luxusipart, akkor szinte soha sem dolgozik nem oda illő anyagokkal.
Ezt úgy szokták csinálni, hog ya legalsó polcnak van egy teljes magasságú előlapja és amikor azt kihúztad mögötte ott található két külön kihúzható fiók előlap nélkül.
Szerintem 3 pár görgős sínt nem fogsz tudni úgy felszerelni tökéletesen párhuzamosra, hogy az kihúzásnál ne feszüljön be valahol.
A pácolás elvitte a neked tetsző irányt, egyébként maradhat fenyőből mert miért ne ? csak lakkpácot kell használni , hogy ne bolonduljon-forduljon meg a fa tónusa. A fenyő is tud homogén és elegáns maradni HA jó a felületkezelés megválasztása.
R-go nem lesz hivalkodó és tolakodó a látványa, ami szerintem téged zavar.
Nekem ezzel a fenyovel gondom van. Valahogy elveszi az eleganciajat ennek a butordarabnak. Szerintem ehhez a stilushoz sokkal egynemubb, homogenebb fatipus jobban illene (ertsd alig van vagy nincs rajzolata). Legalabb is nekem akkor tetszene, de hat izlesek ...
Igen és vegye meg a szerszámot hozzá? Nem olyan olcsó, lehet csak egy projekthez kell neki. NRW: igen, átfúrod a szekrény alját, hogy átmenjen rajta a csavar és imbusszal tudod állítani. Az a fehér a csavartakaró.
Legközelebb ne gondolkodj ennyit rajta, írd le nyugodtan. Ezek a legjobb visszajelzések nekem.
Ami az összeforgatásra szoktam figyelni táblásítasnál, illetve arra, hogy jók legyenek az arányok. Kellően keskeny lécekből álljon a tábla. Amiben a sárgaréz csavarok vannak fedő, az össze van forgatva rendesen. Ezeknél az oldallapoknál arra figyeltem, hogy a rajzolat legyen szép és fusson. A merevítés és lamellózás, valamint a kis méretek miatt bízom benne, hogy nem fog mozogni.
A csavarok fejére szoktam figyelni, síkba/derékszögbe szeretek mindent. A konyhabútorom nem látszó részein is be vannak állítva a csavarok. Itt egész egyszerűen tartok tőle, hogy eltörik a réz csavar. Vékonyabb sárgaréz csavart már törtem el párat a legnagyobb óvatosság ellenére. Mondjuk azok 2.5-es csavarok voltak kemény fába. Megkenem majd ezek megint és kicsi megjáratom őket, hátha sikerül.
Az utolsó felvetéssel is egyetértek. Eléggé tarka lett. Minden “hiba” előjött a felsoroltak közül. kevés tapasztalatom volt a fenyő színezésével. Szeszes páccal csináltam hasonlót, de azzal ilyen bonyolult szerkezetet nem mertem, mert a sarkokban foltosabb lett volna. Viszont sötétebb árnyalatot akartam. Más anyagból kellett volna dolgoznom így utólag. A fenyő könnyebbnek tűnt a kézi megmunkálás miatt. Összességében nem rossz egyébként, a Shoji és Kumiko díszítéssel van egy régies, kopottas hatása. Élőben jobban adja, de ez tényleg ízlés kérdése. Viszont azt megint jó hallani, hogy nem én rontottam el nagyon, hanem ez ilyen.
Mivel maximalistának gondollak a munkáid alapján biztosan nem kritikának fogod fel.
Gyönyörű igényes munka, gartulálok hozzá. Nincs DE! :)
Az észrevételek:
A szélességi toldásnál lehetőség szerint összeforgatjuk az anyagot. 8926 esetében itt nincs jelentősége, sehova nem fog menni, de ha rögzül, hogy miként illik, az csak hasznodra válik a későbbiekben.
A 9091 képen a csavarok hornyolását a száliránnyal párhuzamosan " szokás" beállítani. Így fut szépen a szemnek.
Az utolsó dologgal nem tudsz mit kezdeni, mert ez privát vélemény és ízlés. Nagyon szép anyagból dolgoztál, hibátlan illesztésekkel, én nem színeztem volna semmivel. Eleve nem szeretem a pácolt fenyőt mert negatív rajzolatot ad, hajlamos a foltosodásra. MLS nél régebben a mintateremben léteztek pozitív pácok, de igazából azok sem győztek meg. Egyedül a lúgok tudják természetesen barnítani, sárgítani a felületet.
Ha nem tetszik a szivacs, marhatsz bele meandert, ami megtartja a kábelt anélkül is. Csak ahhoz ismerni kell a kábel méretét, hogy olyat marj ami megtartja. Ki kell kísérletezni.
Szeretnék valamilyen kábel elvezetőt csinálni. Negyedik panelbe kellene integrálnom valahogy a hátuljába, hogy passzoljon a dizájnba. A nekem tetsző megoldás még nem született meg a fejemben..:)
Olyan állványt szerettem volna az elhelyezés miatt aminek alacsonyan van a súlypontja és tömb szerű. A klasszikus cső és két lemezből álló állványok ennek nem nagyon felelnek meg. Ha megtöltöd akkor jobb a helyzet súlypont szempontból, de minél jobban megtöltöd, annál magasabban lesz. Az enyémnek is tölthető az alja, direkt ilyenre alakítottam. Jön még rá fémből majd rendesebb láb. Hasonló dizájnban mint a mostani fekete fa, de azt nem én csinálom, nem is lett kész. A teteje lebegő hatású, de nincsen közte semmilyen elcsatolás. Merevebb lett így a felső keret és így jobban tetszett a dizájn. Lehet akár közé rakni csapgolyós elcsatolást pl. Elcsatolásra a tüskék hivatottak, illetve 4 kis öntapadós szivacs karika van a hangfalak négy sarka alatt. A szerkezet egyébként van olyan merev mint egy egyszerűbb fém állvány. A hangja egyelőre tetszik.:)
Akartam egy pár egyedi hangfal állványt. Itt láthatjátok az eredményt. Túltervezett, túldíszített és minden ami túlzás, de nagyon szerettem vele foglalkozni. A múltkor ehhez a projekthez kerestem a színezési lehetőségeket. Végül a Bormát választottam, mert az MLS itt van közel hozzám. Színezett alapolaj és kemény bútorolaj került rá, illetve wax. Köszi a segítséget még egyszer. Pár kép a link alatt a készítési folyamatról.
Nálunk asszonypajtás rávett egyszer, hogy hordjam fel a padlásra a gumikat, ráadásul akkor még nem volt lépcső, csak létra. Aztán a következő évtől kezdve otthagyom a gumisnál, és fizetek a tárolásért. Így mulat egy magyar úr, aki nem szeret létrán cipekedni. :) Majd öregszel ám te is...
Nekem 5x10-es pallóból van a tároló rész, ugyanígy a kocsi felett. Én nem készítettem neki födémet, mert jelenleg leginkább maradék tetőléceket, deszkákat tárolok fent. A gumiabroncs felpakolását én egyszer tettem meg.
Én is tárolok,eg ycsomó mindent a garázs tetőterében, hasonló módon, OSB a keresztpallókon. De egy valamit higyj el. A téli/nyári gumiszettet nem akarod a fejed fölé emelgetni és oda rakosgatni meg fél év múlva levenni.
Nem zárható, de nem fog látszani az utcáról, de amúgy nem olyan környék a miénk, hogy olyan nagyon be kellene zárni a dolgokat :)
Amúgy most vettem észre, hogy ez csak az eredeti terv volt, ttől egy ács ismerős tanácsára eltértem, kiegészítettem a középső szelemennél is 2 karpánttal a beálló közepe felé, szóval ott is meg van támasztva.
Adott egy ilyen garázs (egyesek szerint kocsibeálló és nem is ilyen, mert van nyeregtető fölötte, amit az érthetőség kedvéért tüntettem el :)) az udvaromon:
Kitaláltam, hogy igazán remek lenne a mennyezetét megcsinálni pakolhatóra. Első körben a felét csinálnám meg, majd tapasztalatok függvényében a másik felét is.
A váz 12x12-es fenyő gerenda. A szelemenek közötti távolság ~2300x3600mm.
A fejemben van egy kép. :)
A szelemenek közé élére állított collos deszkákat szerelnék úgy 40 cm-enként, ahogy az OSB illesztés megkívánja, tetejére pedig mondjuk 15mm vastag OSB.
Nem akarok tonnákat felpakolni rá, kisebb nagyobb, ritkán használt, de "sok" helyet foglaló cuccokat (pl. gumiabroncsok, télire udvaron használt gyerekjátékok, stb.).
Apropó keret, lehet lassan csinálni a szúnyoghálókat is, szükség lesz rá. Mivel nem akartam túl vastagot, ilyen vékony anyagot csapolni meg szenvedés, 40x5-ös bükk léceket vettem és összeragasztottam két rétegben. A négy sarkát kifúrtam és faragasztóval belevertem egy tiplit. Aztán fémhálót rá és belövővel kapcsozni. (5-6mm hosszú kapocs bőven elég, mert a hosszabbakat nem lehet keményfába belőni, még a Novus kapocs is meggörbül.)
Érdemes a hátára még ablakszigetelő habszivacs-szalagot tenni, hogy a kisebb bogarak se tudjanak bemászni a résen.
Nem szeretem a személyeskedést, de neked konkrétan fogalmad sincs arról, hogy ezt a szerszámot hogyan kell használni. Csodálom a szervizesek birka türelmét.
szerintem egy faipari végzettségű ember kezében nem hogy 10-20perc használatot követően, de még évek után sem szabadna ezt produkálnia. nem kovács vagyok, hogy ütöm verem a gépet, nem észnélkül használom!
Akkor figyelj arra, hogy miután már két eszközt is tönkretettél, a harmadiknál (de lehet, hogy már a másodiknál is az ismételt bejelentésben) a Bosch simán meg fogja tagadni a garanciális javítást az eszköz nem rendeltetésszerű használata miatt, és fizetned kell majd érte.
itt egy video amin ( jelolve van hogy mikortol) latszik hogy neha valami csapagy vagy szabadonfuto vagy tudja a tarka kiscica hogy micsoda a belsejeben de megszorul vagy mas pozicioban van, de akkor atmenetileg jol mukodik…. ez az en bajom, hatha igy mar meg erti mindenki :D egyszer felporog egyszer nem? itt valami nem koser
Nekem asztali körfűrészem van, én tolóasztallal csinálnám. Felteszek egy lécet, vág, megfordít, vág, balra letesz, következő.
Ha áttermeltem mindent balra, akkor átpakolom jobbra, felteszem a 45 fokos tolóasztalt, és hajrá.
Egyetlen melóra is érdemes egy "tolóasztalt" összeütni, ami erre pont alkalmas és utánna akár kuka.
Ha akarom, akkor nagyobb, bonyolultabb tolóasztalra akár 5ösével is feltehetem őket, de az igazgatás, leszorítás macera, nem éri meg hogy 4 tolást spóroljak.
Ha megvan a ritmus, megy gyorsan, csak oda kell figyelni, nem szabad lankadni. Nem kell félni a darabszámtól.
Pl gyártottam kb 40 darab piramis oszloptetőt. Eltolni élén a fadarabot a vezető mellett 3 másodperc. Plusz a beforgatás, hulladékkezelés az 5. Négyszer eltolni 20. 40 darabot négyszer eltolni 800 másodperc, azaz 15 perc. Ezt a hozzászólást megírni majdnem több. 400 darab is meglett volna 3óra alatt.