Amúgy kb 2021-ig, emlékeim szerint. De már egyszer 2019-ben is bepróbálkoztak a nyári eaf-fel, emlékeim szerint Lacus közbenjárására oldották fel abban az évben.
Azért sok mindenben igaza van, abban is, hogy a jelenlegi XXII. kerületi járatstruktúra a 33, 133E és 114-es család kivételével nagyon keszekusza és átláthatatlan.
És a Regényes utcai betéréssel - akár csak bizonyos napszakokban, ezt még jobban meg is bonyolítaná. :D
Az a baj, hogy az illető nem gondolta végig hogy milyen problémákra akar válaszolni, így sem a gondolatmenetét nem könnyű sem követni, sem pozitív/negatív véleménnyel ellátni valamely javaslatát a továbbgondoláshoz. Egyenletlen követés? Ritka követés? Üzemidő?
A te kommentjeid közül a 251-eshez kötődővel egyetértek, személy szerint sem a "hol a Városház térre megy, hol nem", illetve a 251E léte is nehezítést jelent a mindennapi közlekedésemben. A 250/250B ügyében nem foglalok állást, az 58-as sűrítése jó ötlet lehet, de nem biztos hogy minden napszakban.
Nekem amúgy úgy tűnik, hogy leginkább az 58-158-250 közös szakaszának egyenletlen követése az a probléma, amire választ keresett a cikkíró. Valljuk be, hétvégén délután a 24-6 perc lefelé a hegyről valóban rossz. Azt azonban nem kötöttük ki, hogy e helyett egy 15-15 az ideális (ami elérhető azon a sima módon, hogy az 58-as a külső végállomásán hosszabban áll), vagy jó a 10-20 perc azon az alapon, hogy Budafokon a csatlakozásaik alapüteme is jellemzően 10 vagy 20 perc (a 47-es villamost kivéve, ami 15).
Azért sok mindenben igaza van, abban is, hogy a jelenlegi XXII. kerületi járatstruktúra a 33, 133E és 114-es család kivételével nagyon keszekusza és átláthatatlan.
Szvsz:
- A 158-as nyugodtan megszűnhetne, a teljesítménye meg egy az egyben mehet bele az 58-asba, ami így csúcsban 15, azon kívül meg 20 percenként járhatna, ráfér a sűrítés.
- A 250B-t se értem, sztem külön jelzés nem kell neki. A csúcsidei menetei mehetnének ugyanúgy a Savoyáig, peremidőszakban meg ünnepnap, mikor nincs nyitva a Savoya Park, ugyanúgy járhat 250-es jelzéssel a rövidebb útvonalon.
- 251-es család: egyszerűsíteni kéne szerintem is, és elég csak a 251-es, azt is Kelenföld és a Városház tér között járatni, ugyanis ezen a szakaszon van rajta lényegi utasforgalom, és a rövidítéssel minimálisan lehetne is sűríteni csúcsban, így pedig nem kéne se a 251E, se a 251A, elég csak az alapjárat.
A Savoya Park már így is jól ki van szolgálva Budafok-Tétény felől a 33, 141, 250 révén, a 158 megszűnése és a 251 visszavágása ezen semmit nem rontana, mivel azok most is szinte üresen érkeznek a Savoyához. Budafok alsóbb részeiről meg Budafok belvárosából a 33, 141, 250 trió most is jobb, és gyakoribb eljutást biztosít.
Azért ahol az utasmennyiség nagy, ott kell a megfelelő ajtószám, de akár több is. Igazából pl. a jelenlegi csuklós kiadást is felül lehetne vizsgálni, főleg hétvégén.
Szerintem a BKK-t tekintve nem az ajtók száma a probléma, hanem a drasztikusan lecsökkent utasmennyiség. (Aminek kiszolgálásához nemhogy több, de immár kevesebb ajtó is elegendő.)
Egy észrevétel, egyre több buszon van széjjelkopva az ajtó melletti, külső QR-kód. Következmény: a bérlet sorbanállás közbeni beolvasása helyett a fülkénél kell xarakodni, feltartva a többi felszállót.
"Én komolyan nem értem ezt a már-már fanatikus, elvakult, agresszív hozzáállást - egyesek ha bizonyos hárombetűs mozaikszavakat - EAF, BKK, MÁV stb. - meglátnak, mint őrült ki letépte láncát, habzó szájjal, vicsorogva kaszabolnak mindent és mindenkit maguk körül, megállás nélkül ismételgetve a saját, kikezdhetetlen, kérdés nélkül egyedül igaz véleményüket. Mire jó ez? Beszélgetünk, nem?)"
Off
Azért a MÁV bőven tett erről, hogy félig-meddig szitokszó legyen a neve, vagy épp nevetség tárgya.
On
A BKK esetében nem lenne gond, csak éppenséggel az utóbbi évek dilettáns intézkedéseit korrigálniuk kellett volna. Ez nyilvánvalóan nem keveset javított volna a megítélésükön. Az eaf-fel kapcsban pedig az van, hogy alapvetően nem lenne vele baj, mert a külvárosokban elmegy, de a forgalmas, belvárosba közlekedő vonalakon az égvilágon semmi keresnivalója nincsen- ha feltűnt volna, sok esetben az ezeken lévő eaf-et kritizáljuk, nem azt ami pl. a 98-ason van- ráadásul az egész eaf-rendszer átláthatatlan, ez is gond. Tényleg legfeljebb kétféle eaf-nek szabadna lennie, mindennaposnak, és hétvéginek. A szakaszost, hétvégi szakaszost el kell felejteni, azokon az eaf-et teljesen ki kell vezetni az erős utasforgalmú szakasz diktál-elve alapján. Cserébe pár külvárosi járaton, ahol elfér, ott lehetne mindennapos.
Most látom csak, a káposztásmegyeri átalakítás farvizén lesz egy jó combos járatritkítás lesz a 196/196A vonalon. Csúcson kívül és szombaton kiritkul 7.5-ről 10 percesre, és csúcsban is csökkenni fog némileg a menetszám, délután a tanszüneti 6 helyett 6,67 lesz, reggel 4-5 perc helyett 5 percenként lesz csak menet. Az utasszámok alapján rég nem indokolt a mai követés, de azért megjegyezésre érdemes a dolog.
Gyönyörű... a Volán újabb leválási lépése a budapesti közlekedésről. Gondolom tegnap ezért nem ment sűríteni a törökbálinti vonalakra BKV-s kocsi, miközben az M7 baleset okozta lezárása miatt Törökbálinton alakult ki tumultus, meg Diósdon, de a délutáni csúcsidőben semmi sűrítés/pótlás nem volt egyik járaton se (88/88A, 140, 172, 173, 272)
Javítsatok ki ha tévednék, de ugye még mindig működik az, hogy vannak ugye a fedél nélküliek, akik az igazolásukkal díjmentesen utaznak. Nem mondhatjuk, hogy ők aztán biztosan nem szennyezik be a járműveket. Persze, attól hogy van utazásra jogosító igazolása, még lehet olyan állapotban, hogy a a sofőr nem engedi fel/be. Aki meg havi 8500 Ft-ot (vagy a kedvezményes, még olcsóbb bérletet) nem tudja kigazdálkodni, azzal egyszerűen nincs mit kezdeni! (Mondjuk mindig is lesznek olyanok szolgáltatást igénybe vevők, akiknek az utazásuk során egyik kezükkel a legújabb több százezres iPhone-t maszatolják, míg a a másik kezükkel kapaszkodnak a jegykezelőbe.) De az egész ránk kényszerített elsőajtós rendszerrel a BKK tehet egy szívességet; nem írom le. Arra nem voltak képesek több tíz év alatt, hogy legalább a metró bejáratokhoz valamilyen beengedő kapukat felszereljenek. No comment és sajnálatos már ez az egész rendszer, s egyben minden tiszteletem azoknak a dolgozóknak, jármű-vezetőknek, akik ezt a munkát így is elvégzik mindennap!