Péntek reggelenként jártam arra, de csak néhányszor (ilyenkor már nagyobb piac van), de akkor igen paprikás volt a hangulat, az egyik sofőr még ki is jött a fülkéből.
Amúgy elsőajtózás szempontjából a 79-es tipikusan az a járat, ahol a bliccelők nem szívódtak fel (jegyet sem vesznek), hanem csak átszoktak a 75+30-as kombóra. Természetesen ugyanez a sors vár a 74A-ra is. Nemrég vezettem ott. Elképesztően kevesen voltak a délutáni csúcsban. A legmegdöbbentőbb az volt, mikor a Kassai térnél (menet Csák felé) a megállóban állók fele nem szállt fel, hanem várta a simát. Azt persze mondanom sem kell, hogy egy egybites kisebbségi azért csak fel akart szállni és csinálta a fesztivált mikor leküldtem.
Akár hányszor utazok a 77/82-es trolikkal egyik utas sem hőbörög felszálláskor. Talán a nyuggerek akikre rá szólnak hogy valamit mutasson már és csak utána startoljon rá az üres helyre. És nem minden vezető szokott szolni.
Nem a ritkítás jogosságát kérdőjeleztem meg, csupán jeleztem a topiktársnak, hogy igenis volt már ritkítás az elsőajtózás bevezetése után egy adott vonalon.
amig papír alapú jegy/bérlet van, addig az első ajtózás vígan kijátszható. bemutatsz egy rég lejárt bérletet a söfőrnek, és már szállhatsz is fel. biztos látja a szerencsétlen a fülkéből, hogy milyen dátum van rányomtatva.
azt is hányszor láttam már, hogy utas belenget egy gyűjtőtömböt, úgy tesz, mintha lyukasztana, persze kezével takarja, hogy jegy nincs a lyukasztóban...
majd az elektronikus rendszer lesz a korrekt: ha csipog a kártyád felszállhatsz, ha nem, akkor pedig bye bye.
A fizető utas, akinek a járatát kihasználatlanságra hivatkozva ritkítják.
Azért mint fizető utas és adózó állampolgár, ne arra költsék már az adóforintokat, hogy kétpercenként járjon egy adott viszonylat, mert bár a teljes utaslétszám ezt indokolja, viszont ezen utasok 10-20%-a fizető utas csak. Akkor inkább járjon fix 10 percenként, de akkor tényleg azok tudják ígénybe venni, akik így vagy úgy, de fizetnek érte. Persze itt hozzá kell tenni, ekkor viszont el is várom, hogy az a beérkező jármű megfelelő állapotú legyen,tartsa a menetrendet, legyen utastájékoztatás, fűtés, takarítás, stb. Mert érdekes módon, arra a BKK néhány héten belül ugrott, hogy hamis bérletekkel meg jegyekkel cukkolja a sofőrt, de a nem megfelelő járatsűrűség,vagy éppen menetidő vagy akár pontosan beazonosítható sofőrvezetési malőrökre meg nagy ívben tesz. (Nézz át a buszos vagy síndöc' topikba, sokszor pálya/rendszámmal együtt írják be, hogy hol mi a gond, amire annyi a válasz, hogy "de hát ő nagyöreg a cégnél, és senki nem mer neki szólni, hogy van menetrend is a világon, nem csak Vmax=30 km/h.)
kötöttpályás járműveket elárasztó csövesek.
Erre már múltkor is beírtam, amikor valaki bedobta hogy egyes vonalakon 20, azaz HÚSZ éve nem volt szervezett ellenőrzés. Remélem, egy ilyen csontváz kikerülése után a teljes jegy és bérletellenőrzési szakosztályt az utolsó adminisztrátorig kirúgták. Mert hogy a piros 7esen és 4/6-on szinte mindig voltak ellenőrök, az egy dolog, csak ezen kívül van még közel 250 járat a fővárosban, amiken viszont zavartalanul mehetett a lógás. Ráadásul pont a 7-esek belvárosi szakasza és a 4/6 az egyik legkönnyebben kikerülhető járat. Ugye emlékszünk olyan akcióra pl. amikor a Moszkva téren beállt egy halom ellenőr, miközben a Széna téren már senki nem kért semmit, a kettő között meg van kb. nettó 1,7 perc átgyaloglási idő.
AZ utasítás azt írta, hogy a jobb alsó sarokban található táblákat nem lehet használni, azt nem írta, hogy a bal alsó sarokba tilos kihelyezni ;-)
Kiskapu.
"Aztán úgy augusztus vége felé az egyik kollega megunta az áldatlan állapotokat, amik vannak (amúgy ajánlom neked is, hogy iskolaidőben a délutáni csúcsban 4 óra körül a Keleti felé tartó trolira próbálj meg felszállni a Lehel utcánál), és a fődiszpécserrel konzultálva felfüggesztette az elsőajtózást. "
A BKV vagy BKK-al? A menetirányító diszpécsere tudott róla? :-)
Első ajtós tábla nagyon gáz megoldás, de célravezető.
Miskolcon bevált lámpás módszer támogatnám és a második ajtónál engedélyezni a gyerkkocsival történő felszállást.
A vonal felett lévő, a témával közvetlenül össze nem függő politizálás, egyéb, egyes társadalmi csoportokat minősítő hozzászólások törlésre kerülnek, a beírójuk pedig tiltásra.
BTW gyere el a 181-es járatra. Mindenki - értsd mindenki - tudja szabályosan használni. Pedig 412-esek is járnak jószerivel, és nyugdíjasok is vannak egy páran, akik kórházba járnak. A pszichiátriai osztály látogatóit már meg sem említem. Csak nektek okoz ez akkora gondot.