Keresés

Részletes keresés

JéGyé ;-) Creative Commons License 2013.11.05 0 0 229

Amennyiben üresen jár, mert nincs fizető utas mx 8-10 fő, akkor minek járjon 8 percenként?

Elég 12 is és egy kocsival kevesebb van, olcsobb a rendszert fenntartani.

Előzmény: kontaktorszekrény- (226)
JéGyé ;-) Creative Commons License 2013.11.05 0 0 228

Melyik vonalon?

Melyik naptípusba?

Mennyiről mennyire?

Elsőajtózás után mennyivel lett kevesebb utas?

 

Amennyiben az utasok létszáma a felére visszwesik, akkor miért kell ugyolyan sűrűn járatni 20 %-os kihasználtsággal?

Előzmény: kontaktorszekrény- (224)
64estuja Creative Commons License 2013.11.02 0 0 227

Péntek reggelenként jártam arra, de csak néhányszor (ilyenkor már nagyobb piac van), de akkor igen paprikás volt a hangulat, az egyik sofőr még ki is jött a fülkéből.

Már nem járok arra.

Előzmény: T. Ádám (225)
kontaktorszekrény- Creative Commons License 2013.11.01 0 0 226

Amúgy elsőajtózás szempontjából a 79-es tipikusan az a járat, ahol a bliccelők nem szívódtak fel (jegyet sem vesznek), hanem csak átszoktak a 75+30-as kombóra. Természetesen ugyanez a sors vár a 74A-ra is. Nemrég vezettem ott. Elképesztően kevesen voltak a délutáni csúcsban. A legmegdöbbentőbb az volt, mikor a Kassai térnél (menet Csák felé) a megállóban állók fele nem szállt fel, hanem várta a simát. Azt persze mondanom sem kell, hogy egy egybites kisebbségi azért csak fel akart szállni és csinálta a fesztivált mikor leküldtem.

Előzmény: kontaktorszekrény- (224)
T. Ádám Creative Commons License 2013.11.01 0 0 225

Akár hányszor utazok a 77/82-es trolikkal egyik utas sem hőbörög felszálláskor. Talán a nyuggerek akikre rá szólnak hogy valamit mutasson már és csak utána startoljon rá az üres helyre. És nem minden vezető szokott szolni.

Előzmény: 64estuja (221)
kontaktorszekrény- Creative Commons License 2013.11.01 0 0 224

Nem a ritkítás jogosságát kérdőjeleztem meg, csupán jeleztem a topiktársnak, hogy igenis volt már ritkítás az elsőajtózás bevezetése után egy adott vonalon.

Előzmény: JéGyé ;-) (212)
FJX-220 Creative Commons License 2013.11.01 0 0 223

FJX-218: az elsőajtós sárga tábla már a napellenzőre van felapplikálva.

Peti817172M Creative Commons License 2013.10.31 0 0 222

Az új 15-ösön tervben van, hogy a Cserhalom/Vizafogó saroknál a Boráros tér felé is létesüljön megálló?

64estuja Creative Commons License 2013.10.30 0 0 221

Úgy 100-ból legalább 30 panaszkodik, a többi a piacra megy, ráér.

Gyere ki, nézd meg. Én most már nem járok arra.

Előzmény: 18-09 (194)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.30 0 0 220

amig papír alapú jegy/bérlet van, addig az első ajtózás vígan kijátszható.  bemutatsz egy rég lejárt bérletet a söfőrnek, és már szállhatsz is fel. biztos látja a szerencsétlen a fülkéből, hogy milyen dátum van rányomtatva.

azt is hányszor láttam már, hogy utas belenget egy gyűjtőtömböt, úgy tesz, mintha lyukasztana, persze kezével takarja, hogy jegy nincs a lyukasztóban...   

 

majd az elektronikus rendszer lesz a korrekt: ha csipog a kártyád felszállhatsz, ha nem, akkor pedig bye bye.

További magyar hang Creative Commons License 2013.10.30 0 0 219

Napellenzőn láttam szintén. :)

Előzmény: kontaktorszekrény- (215)
JéGyé ;-) Creative Commons License 2013.10.30 0 0 218

Napellenzőn láttam legutóbb ;-)

Előzmény: kontaktorszekrény- (215)
További magyar hang Creative Commons License 2013.10.30 0 0 217

Bár ellene vagyok az elsőajtózásnak, de:

 

A fizető utas, akinek a járatát kihasználatlanságra hivatkozva ritkítják.

Azért mint fizető utas és adózó állampolgár, ne arra költsék már az adóforintokat, hogy kétpercenként járjon egy adott viszonylat, mert bár a teljes utaslétszám ezt indokolja, viszont ezen utasok 10-20%-a fizető utas csak. Akkor inkább járjon fix 10 percenként, de akkor tényleg azok tudják ígénybe venni, akik így vagy úgy, de fizetnek érte. Persze itt hozzá kell tenni, ekkor viszont el is várom, hogy az a beérkező jármű megfelelő állapotú legyen,tartsa a menetrendet, legyen utastájékoztatás, fűtés, takarítás, stb. Mert érdekes módon, arra a BKK néhány héten belül ugrott, hogy hamis bérletekkel meg jegyekkel cukkolja a sofőrt, de a nem megfelelő járatsűrűség,vagy éppen menetidő vagy akár pontosan beazonosítható sofőrvezetési malőrökre meg nagy ívben tesz. (Nézz át a buszos vagy síndöc' topikba, sokszor pálya/rendszámmal együtt írják be, hogy hol mi a gond, amire annyi a válasz, hogy "de hát ő nagyöreg a cégnél, és senki nem mer neki szólni, hogy van menetrend is a világon, nem csak Vmax=30 km/h.)

 

kötöttpályás járműveket elárasztó csövesek.

 

Erre már múltkor is beírtam, amikor valaki bedobta hogy egyes vonalakon 20, azaz HÚSZ éve nem volt szervezett ellenőrzés. Remélem, egy ilyen csontváz kikerülése után a teljes jegy és bérletellenőrzési szakosztályt az utolsó adminisztrátorig kirúgták. Mert hogy a piros 7esen és 4/6-on szinte mindig voltak ellenőrök, az egy dolog, csak ezen kívül van még közel 250 járat a fővárosban, amiken viszont zavartalanul mehetett a lógás. Ráadásul pont a 7-esek belvárosi szakasza és a 4/6 az egyik legkönnyebben kikerülhető járat. Ugye emlékszünk olyan akcióra pl. amikor a Moszkva téren beállt egy halom ellenőr, miközben a Széna téren már senki nem kért semmit, a kettő között meg van kb. nettó 1,7 perc átgyaloglási idő.

Előzmény: mk4047 (182)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.30 0 0 216
Ha minden oké akkor igen.
Előzmény: JéGyé ;-) (211)
kontaktorszekrény- Creative Commons License 2013.10.30 0 0 215
Mar sokadjara kerdezem -de meg senki sem valaszolt- Solarison hova teszed?
Előzmény: JéGyé ;-) (205)
JéGyé ;-) Creative Commons License 2013.10.30 0 0 214

5*

Előzmény: 18-09 (194)
JéGyé ;-) Creative Commons License 2013.10.30 0 0 213

Utas volt rajta?

Óránkén 50 fő/irány. Arra felesleges járatni.

 

A hétvége kilóméter költségéből telik a hosszabbításra és a 75-ös hévégi sűrítésére.

A társadalmi haszna lényegesen nagyobb.

Ráadásul, így aki nem megy a 79-es trolival, mert nincs bérlete, az a 75-ös trolivan "ingyen" elmegy.

Még költséghatékony is voltál!

 

Előzmény: kontaktorszekrény- (191)
JéGyé ;-) Creative Commons License 2013.10.30 0 0 212

Hm...

Mi lesz, hogyha dolgokon vitázni érdemes :-)

Komolyan!

 

Mi lesz, ha az összes új merci elromlik egyszerre?

Mivel pótolják azt a rengeteg busz?

 

Az M3-as metró bizbere betojik és üzemképtelen lesz. (ez reálisabb)

Állomástávolsági közlekedéssel mit tudsz csinálni?

(tökönszúrni magad!)

Előzmény: mk4047 (185)
JéGyé ;-) Creative Commons License 2013.10.30 0 0 211

Amennyiben az utas rászokik arra, hogy a kezében utazásra jogosító valmivel száll fel, akkor nem lassabb.

A legtöbb elsőajtós vonalon 2-3 per el lettek a menetidők korrigálva.

38-138-n 45-el tartható a meneidő, úgy hogy minden megállóban megállsz és egyajtózol...

 

Előzmény: mk4047 (183)
JéGyé ;-) Creative Commons License 2013.10.30 0 0 209

Milyen más módszer javasolsz?

 

Virággal és miniszoknyás lányokkal várják Őket?

Előzmény: mk4047 (176)
JéGyé ;-) Creative Commons License 2013.10.30 0 0 208

Ez a technológia a 2009-es verzió?

(amikor még nem volt BKK :-P

 

Most is ez van érvényben, ha jól tudom!

Előzmény: L45H (175)
JéGyé ;-) Creative Commons License 2013.10.30 0 0 207

A késés jelen esetben érthető, a meneirányító diszpécser feladata, hogy a követési időket operatívan szabályozza!

Neked a feladatod az, hogy a problémáról tájékoztasd és ezzel kapcsolatosan a szükséges intézkedéseket meg tudja hozni.

Előzmény: kontaktorszekrény- (174)
JéGyé ;-) Creative Commons License 2013.10.30 0 0 205

AZ utasítás azt írta, hogy a jobb alsó sarokban található táblákat nem lehet használni, azt nem írta, hogy a bal alsó sarokba tilos kihelyezni ;-)

Kiskapu.

 

"Aztán úgy augusztus vége felé az egyik kollega megunta az áldatlan állapotokat, amik vannak (amúgy ajánlom neked is, hogy iskolaidőben a délutáni csúcsban 4 óra körül a Keleti felé tartó trolira próbálj meg felszállni a Lehel utcánál), és a fődiszpécserrel konzultálva felfüggesztette az elsőajtózást. "

A BKV vagy BKK-al? A menetirányító diszpécsere tudott róla? :-)

 

Első ajtós tábla nagyon gáz megoldás, de célravezető.

Miskolcon bevált lámpás módszer támogatnám és a második ajtónál engedélyezni a gyerkkocsival történő felszállást.

Előzmény: kontaktorszekrény- (165)
Utasbiztonsági Ellenőrzés Creative Commons License 2013.10.30 0 0 204

________________________________________________________________________________

A vonal felett lévő, a témával közvetlenül össze nem függő politizálás, egyéb, egyes társadalmi csoportokat minősítő hozzászólások törlésre kerülnek, a beírójuk pedig tiltásra.

mk4047 Creative Commons License 2013.10.30 0 0 203

"vagy valami olyasmi papírkája amit mutogathat."

 

Ebben nem is kételkedem :)

Előzmény: D. Belloq (201)
mk4047 Creative Commons License 2013.10.30 0 0 202

Pedig a 203-ason -- amikor még nem volt elkurjantva, és használtam -- többször is volt, hogy sok álló utassal ment...

Előzmény: kontaktorszekrény- (200)
D. Belloq Creative Commons License 2013.10.30 0 0 201

Nem tűnt föl.

Az első hetekben valóban kongott a busz, de azóta újra teltház van. És mindenkinek van bérlete, vagy valami olyasmi papírkája amit mutogathat.

Előzmény: mk4047 (199)
kontaktorszekrény- Creative Commons License 2013.10.30 0 0 200

Azért csúsztatástból te is jó vagy :) A 181-eshez hasonlítani a 82-es trolit... Jó hogy nem rögtön a 203-as a viszonyítási alap.

Előzmény: D. Belloq (198)
mk4047 Creative Commons License 2013.10.30 0 0 199

"Mindenki - értsd mindenki - tudja szabályosan használni."

 

Na és? Attól még kényelmetlen, lassú és utasriasztó.

Előzmény: D. Belloq (198)
D. Belloq Creative Commons License 2013.10.30 0 0 198

Eeegen.

 

BTW gyere el a 181-es járatra. Mindenki - értsd mindenki - tudja szabályosan használni.
Pedig 412-esek is járnak jószerivel, és nyugdíjasok is vannak egy páran, akik kórházba
járnak. A pszichiátriai osztály látogatóit már meg sem említem.
Csak nektek okoz ez akkora gondot.

Előzmény: mk4047 (197)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!