E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
- Amikor a szórakoztató osztályon dolgoztam, elindult egy sorozat. Családi félkör volt a címe. Játék, ének, tánc, zene, interjú, élénken reagáló közönség a stúdióban volt abban minden, amitől érdekes, izgalmas lehetett volna. Én voltam a műsorvezető. Orosz Adél, Szász Endre és még sok ismert művész volt a partnerem. De úgy látszik, túl sokat akartunk markolni. Én meg még kezdő is voltam, ügyetlenkedtem, esettenkedtem, érdes voltam. Négy adás után megszűnt a műsor....
Azt hiszem megtaláltam az illetőt, valamint a 195077-es képen szereplő Merci korábbi rendszámát is: Roóz Péter (1943-2014), autósport-szakíró.
Fotó az autóról IL-40-99 rendszámmal, és egy kis leírás hozzá:
"Akkor most - ahogy megígértem - felteszem az "Én a Mercimmel" című képemet. A kerek valami a kezemben egy 500.000 kilométeres embléma, amit egy arany nyakkendő-tűvel és két diplomával adott a MB gyár. Az egyik oklevél nekem szól, a másik a kocsinak. Ami még haló (rozsdásodó) korában is remek autó volt. Öröm emlékezni rá."
Az úr Facebook profilja jelenleg is elérhető, minden információt itt találtam. Sajnos a róla szóló muosz.hu-s cikk már nem elérhető, az előnézetből tájékozódtam én is.
Az hiszem, nehéz röviden megfogalmazni. Úgy tűnik, összecsúszott két leíró mondat, mert ez a rész még nem az aluljáró, hanem a Petőfi S. utca, ennek útfelületét mélyítették le az új aluljáró szintjére.(pontosabban lejtősre mélyítették /építették)
Ebből a mondatból a kihagyható részt áthúztam. "Petőfi Sándor utca, a közúti aluljárómélyítésén dolgozó munkagép. A felvétel a Ferenciek tere (Felszabadulás tér) aluljárórendszerének kiépítésekor készült." Így talán egyértelműbb, és érthető. E természetesen csak egy lehetőség. Hogy az útépítésben van-e erre szakszó, azt nem tudom.
vagy a fiatalabbaknak, mert nekem könnyű, mivel láttam anno...: Petőfi Sándor utca, a közút lejtős becsatlakozásának kiépítésén dolgozó munkagép. A felvétel a Ferenciek tere (Felszabadulás tér) aluljárórendszerének építésekor készült.
A zürichi Kongresshausról viszont azt írja a Wikipedia, hogy 1937-39 közt épült. MI C.le 1931-re elkészült, szóval annak alapján lehetne a sorozat '31-es, a Kongresshaus alapján viszont inkább 1938 vagy '39.
Találtam egy egész sorozat képet, amik elég viccesek, mert mindegyikre jól olvashatóan rá van írva, hogy mit ábrázolnak, mégsem érkezett rájuk megfejtés. Mondjuk az is igaz, így nem túl izgalmas. (Azért mindegyiket le is ellenőriztem, bár a többségükről ránézésre tudom, hogy stimmel a felirat).
170026: Luzern, Svájc, jobb oldalon a Kappellbrücke, szemben a főposta épülete
170027: Zürich, Svájc, Zürichsee, a háttérben a város
egyébként ez egy mérnöki szakszó? egy laikusnak azt lehet mélyíteni, ami már eleve valamennyire mély volt. itt nem volt korábban aluljáró, ami mélyíteni kellett volna.
talán a közérthetőbb építésén szó jobb lenne, ami az eredeti megfejtésben is szerepelt
Bojár Sándor egy adott ponton átköltözött a Múzeum krt-ról a Madách I. útra. Mivel a New York palotában dolgozott, ezért van ennyi fp képe a Rumbach - Dob - Dohány - Osvát stb. környékről, jövet-menet ez lehetett az egyik kedvenc vadászterülete.