Keresés

Részletes keresés

* 13 * Creative Commons License 4 napja -1 2 36103

A 83-as esetében nem kapacitásnövelésről, hanem kapacitás-helyreállításról lenne szó, hiszen a hosszabbítás előtt csuklós volt. Senkinek eszébe nem jutott szólósítania munkanapokon a nyilvánvaló okok miatt.

Előzmény: Zugbegleiter (36099)
Nbbarcs Creative Commons License 4 napja -1 3 36102

Az M4 2. ütemet szerintem nagyon nagy hiba volt teljesen elengedni, némileg átgondolva (Zugló, Bosnyák állomásokkal) sokat változtatna a képleten.

Előzmény: Zugbegleiter (36101)
Zugbegleiter Creative Commons License 4 napja -1 1 36101

Igen, volt szó róla, hogy a 112-es is hosszabbodik a Patakig. A 7E-ben van valamennyi szabad kapacitás, a belváros felé való hosszabbítása is jó irány.

A Bosnyák tér új forgalma nyilván a jelenlegi fő iránnyal ellentétesen fog mozogni, kérdés, reggel kifelé és délután befelé mennyi szabad férőhely van. Iskolakezdéskor semennyi, egyébként van. De itt több 1000 ember fog egyszerre megjelenni, ami sok ahhoz, hogy a meglévő buszok elvigyék.

Nagyon kéne a kötöttpálya erre a tengelyre, akár metró, akár villamos, de még egy valódi BRT is jobb lenne a semminél, a balkániság legalja, hogy mégcsak tervezés se folyik semmire. Az utolsó 44-es villamos 30, az utolsó 67-es 27 éve ment el.

Előzmény: laszlo86 (36100)
laszlo86 Creative Commons License 4 napja 0 1 36100

"Ami viszont probléma lesz, az a Bosnyák tér, ahol ha beüzemelődnek az irodaházak, akkor nemhogy ritkításról nem lehet beszélni, hanem még tovább fog kelleni sűríteni a Rákóczi utat. Ehhez viszont szerintem kelleni fog egy gyorsjárat a Bosnyák térre, ami praktice a 107-es és a visszakerülő 178-as párosa lehet."

 

Ehhez a Bosnyák téri végállomásoztatás kevés lesz, mert az irodaházak egy jelentős része a Rákospatak közelében lesz, oda pedig a Rákospatak utca/Csömöri út megálló bővebb kiszolgálására lesz szükség. 

Én a 107-est lehet elengedném és inkább a 7E hosszabbodhatna meg a 107-es útvonalán, bár tudom, akkor operatív pótlás esetén nem lenne honnan leszedni buszt

Előzmény: Zugbegleiter (36093)
Zugbegleiter Creative Commons License 4 napja -1 3 36099

A menetrend úgy van összerakva, hogy az Orczy tér és a Báthory utca között legyen egy nagyjából hangolt 5 perces közös követés. A 83-as mindkét irányba az egyik 5 perces lyukat felezi be, azaz mindig 2 perccel egy másik járat után jön. Vagyis mindaddig üres lesz, amíg az előtte lévő nem késik, akkor viszont kitömik. Szerintem ez természetes jelenség egy városban, arra kapacitásnövelést tervezni nem nagyon szokás, hogyha késik egy járat, akkor tele lesz.

Előzmény: * 13 * (36096)
Il Leone Creative Commons License 4 napja 0 2 36098

Meg lesz mérve tanítási időszakban is.

Előzmény: * 13 * (36096)
08-73 Creative Commons License 4 napja -3 0 36097

Bizony, Ràkóczi-tengely és Dél-Buda fontos lenne mielőbb.

 

Bővebben megírom majd, de most nyaralni vagyok.

Röviden: 5 zsúfoltságkezelése, 7, 33, 107, 133E átszabása, Dél-Budán a 153-154 rendezése.

Előzmény: Hyperfilter (36094)
* 13 * Creative Commons License 4 napja -1 1 36096

A saját tapasztalataimat írom én is. A konvojozás (egyszerre megy el a három járat) és a 9-es borulása mindennapos.

 

„a Harminckettesek terénél mértek folthatás alapján, mindkét irányba”

Erről beszélek, hogy a Fővám tér felé nem indokolt a csuklós. (Mégis kellene a már vázolt okok miatt.)

 

Tanítási időszakban is javaslom mérni a szakaszt.

Előzmény: Il Leone (36095)
Il Leone Creative Commons License 4 napja -3 1 36095

A Baross utcában (Kálvária->Harminckettesek, illetve Kálvin->Kálvária között) a 83-ast horpadásig kitömik az utasok.

 

Az én tapasztalataim és mérések egyáltalán nem támasztják alá azt amit írsz.

 

Nemrég a Harminckettesek terénél mértek folthatás alapján, mindkét irányba, gyakorlatilag volt, amikor nem folthatás kategóriát írtak be, hanem az utasszámot, mert meg tudták számolni.

 

Igen, ez tanszünetben volt, de ahogy egymást kergeti a 9, 72 és a 83-as járat, maximum akkor tömik ki a 83-ast, ha ő megy elöl a sorban, vagy ha valamilyen oknál fogva borul a 9-es busz menetrendje.

Előzmény: * 13 * (36092)
Hyperfilter Creative Commons License 4 napja -2 3 36094

Lassan valaki szólhatna a BKKnál valakinek, hogy ideje lenne pár egyeztetést kiírni.

Dél-Buda, Rákóczi tengely és Palota pl. Valahogy nem haladnak ezek a dolgok…

Előzmény: Zugbegleiter (36093)
Zugbegleiter Creative Commons License 4 napja -4 1 36093

Szerintem jó ez, ahogy most van. Ha beleritkítanak, elveszti a hangolását a többi járattal, ami persze elméletben valósul csak meg, de ha kevesebb indulás lesz hangolatlan követésekkel, akkor a gyakorlatban is romlani fog az egyenletesség. Egyébként nyári menetrend szerint 20-20 perces egész nap. 

 

Ha már piszkálják ezeket a járatokat, akkor a 112-es féloldalasságával kéne valamit kezdeni, több értelme lenne, hogy az Orbán térre fölfelé is legyen busz a Rákóczi útról, mint a lassúcska 210-essel való operálásnak. Tehát én a 112-est vinném föl Svábhegyig, a 110-zel 1:2-ben hangolva.

 

Ami viszont probléma lesz, az a Bosnyák tér, ahol ha beüzemelődnek az irodaházak, akkor nemhogy ritkításról nem lehet beszélni, hanem még tovább fog kelleni sűríteni a Rákóczi utat. Ehhez viszont szerintem kelleni fog egy gyorsjárat a Bosnyák térre, ami praktice a 107-es és a visszakerülő 178-as párosa lehet. Ehhez minden gyorsjárati megállóban meg kell oldani 3 busz egyidejű ajtónyitását, ami Zugló vá. esetében nem tűnik egy egyszerű mutatványnak, Tisza I. tér persze a többletekkel (vagy a 8E-108E-vel) kihagyandó.

 

Előzmény: 18-09 (36091)
* 13 * Creative Commons License 4 napja -2 3 36092

De, indokolja az utasszám. Ugyanaz a tünet jelentkezik, mint a Baross utcában, amióta szóló a 83-as. A Rákóczi és a Thököly úton a 110, 112 kivételével minden csuklós, a szóló a két járat hosszának nagy részén nem elég (BAH-Bosnyák).

 

A Baross utcában (Kálvária->Harminckettesek, illetve Kálvin->Kálvária között) a 83-ast horpadásig kitömik az utasok. A 83, 110, 112 önálló szakaszán persze elég a szóló, de a csuklós járatokkal közös szakaszaik miatt indokolt lenne mindhárom járat csuklóssá tétele.

Előzmény: Zugbegleiter (36090)
18-09 Creative Commons License 5 napja -3 3 36091

Azért annyira nem gurult el a gyógyszer, hogy egy reggel 5-6 perces követéssel közlekedő szóló buszt, ha csuklóssal adnak, akkor 10 percre ritkuljon.......... nyilván lehet 6-7, délután meg 8-9 percet csinálni, így kb. a férőhely ugyanúgy megvan és nem kell szóló busszal bohóckodni a Rákóczin. 

 

Személyes véleményem az, hogy ahol csúcsidőben 7-8 perc vagy annál sűrűbb követési idő van, ne járjon szóló busz, ha nem muszáj. Sokkal komfortosabb, kényelmesebb ha csuklós jön, egyenletesebb követéssel. 

Előzmény: Zugbegleiter (36090)
Zugbegleiter Creative Commons License 5 napja -2 3 36090

A 110-112 csuklósításának mi lenne az értelme? Utasszám nem indokolja. Ki akarják ritkítani csúcsidőben is 10 percesre (külön-külön 20-20-ra?) Nem valami örvendetes elképzelés, főleg, hogy a Rákóczi-Thökölyn az alapjáratok közül a 7-esből is szedtek ki elég szépen teljesítményt az elmúlt időben, az 5-ös pedig az önálló szakasza miatt amúgy is fullon van.

Előzmény: 18-09 (36070)
király2644 Creative Commons License 5 napja 0 0 36089

A többség csak a Clarkra ment. A 178-ara is aki felszállt rajtam kívül a Krisztinán, le is szállt a Clarkon.... 

Előzmény: 18-09 (36086)
exvérmezö15 Creative Commons License 6 napja -3 7 36088

Az a  baj hogy  ennek nincs következménye a BKK-nál. Hogy sz@pnak a  jármüvezetök a sz@r munkájuk miatt. 

Előzmény: fberci (36085)
exvérmezö15 Creative Commons License 6 napja -2 5 36087

És meglepő módon ma délelőtt még utas is volt a terelt 178-as igaz utasok nagy része leszállt a Batthyányi téren és menetek/menetünk le a Hév -hez. De azt nem nem értem ha villamospótlásra van meghirdetve a 178 as akkor miért első ajtós a vonal?

De legalább a 216/216A a jó láttom nincs szopatás az első ajtós baromsággal.

Előzmény: 18-09 (36086)
18-09 Creative Commons License 6 napja -1 1 36086

A 178-as dob is balost és megy a Margit híd irányába. A 216-os hiába érintené a Krisztinát és menne át a Clarkra, onnan vissza kéne mennie az alagúton át, mert a Lánchíd utca le van zárva. 

Előzmény: király2644 (36084)
fberci Creative Commons License 6 napja 0 5 36085

A menetrend/menetidő full irreálisra sikerült, gyakorlatilag nem létező tartózkodási idővel. Csütörtök óta van terelés, már akkor ez volt. Gyakorlatilag teljesen új operatív menetrend kell rá - gondolom, diszpécseri kapacitástól függ, mennyire sikerül vele foglalkozni. Pénteken voltam rajta, két kimaradt köröm volt, de harmadikra is lett volna igény. Még a 916-osba is átlógott a késés, pedig este megállás nélkül pörögtem.

Előzmény: 18-09 (36078)
király2644 Creative Commons License 6 napja 0 0 36084

216A kb nem is járt..Krisztinán meg ott álltak a túristák, mennének a Clarkra, és látták jönni a 216-osokat Alttila úton át, nem megállva..maradt a 178 egyedül át az Alagúton.. Ha már nincs 216A, miért nem mentek a 216-osok a normál útvonalon a Krisztina-krt-Alagút utcán át, hogy meg tudjanak állni a Krisztina téren?

Előzmény: 18-09 (36078)
Lucky76 Creative Commons License 6 napja -1 1 36083

Most mi baj ezzel? Egyetlen Ajtós Felszállást kell rá kiírni, aztán hadd szóljon. :))

Előzmény: 18-09 (36080)
trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 1 36082

Ezért szerettem a "mókust".

 

Mókus = 158-as járat Moszkva tér - Zugliget Libegő

 

A 16A + 16 + 116 + 158 volt egy vonalcsoport.

Tehát mindet kellett járni.

soxor.

De a 16-t különösen hétköznap útáltam.

 

Akkor még kevesebb sátoros ünnep volt a várban, de ha volt ilyen hétvégén és délelőttös voltam (kezdés 5.00 Moszkva tér)  akkor is 10 óra után már vagy átfordultunk vagy félúton voltunk az átfordulás felé................:-(((

 

Pedig akkor még csak 3-4 konflis kevergett ott közöttünk és ezek tizen személyes nyitott elektromos városnéző izék még nem is jártak.

 

18-09 Creative Commons License 6 napja -1 3 36081

Kép meg lemaradt.... 

Előzmény: 18-09 (36080)
18-09 Creative Commons License 6 napja -1 1 36080

De... mozdulni amúgy sem lehet már a turistagettóvá alakult Belvárosban és a Várban, szóval ezek a kísérő bazári, gagyicunamivásárok ezt még hatványozzák is. 

 

Közben ha már budai vár, meg 16-os, ajtófóbia, megtaláltam a tökéletes budapesti járművet :D EAF-hez "kíváló" :DDD

 

Előzmény: trizs77 (36079)
trizs77 Creative Commons License 2024.08.17 0 1 36079

Nem mától van a Várban a Mesterségek ünnepe ?

Szerintem ott mozdulni se lehet.

 

 

Előzmény: 18-09 (36078)
18-09 Creative Commons License 2024.08.17 -2 2 36078

Ma még légiparádé sem volt... aztán ilyeneket produkáltak a Dísz térről lefelé... menetrend? Az azért van, hogy legyen mihez viszonyítani a késést :) 

 

Előzmény: trizs77 (36077)
trizs77 Creative Commons License 2024.08.17 0 2 36077

Amúgy se lesz semmi köze a kiírtakhoz, nem teljesen mindegy?

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

nagyon egyetértek.

 

A különböző sátoros népünnepélyeken indított betét járatok, ideiglenes viszonylatok mindíg a tömegtől függenek nem a menetrendtől.

 

Nekem a csúcs augusztus 20-án délben (kb. 12,30 óra körül)  a vízi parádé után, a 16-sal Roosevelt tér - Clark Ádám tér = 40 perc volt.

Ez egy megálló "menet" ideje volt a gyakorlatban.

 

Elméletben meg a Moszkva tér-Deák tér - Moszkva tér volt 36-38 perc.

bz79 Creative Commons License 2024.08.17 -7 4 36076

Lényeg hogy nehogy valaki elmenjen -1.0-ben,mert akkor vége a világnak,meg a papiron kitalált csatlakozásoknak..Az hogy 4.5-28 perc közti késések vannak az nem gond,azzal nem borul az (elméleti) csatlakozás szerintük..

Előzmény: exvérmezö15 (36075)
exvérmezö15 Creative Commons License 2024.08.17 -2 1 36075

Őszintém most mi kell kirakni menetrendet...köszön viszonyba sincsenek tervek és ami a valóság. 11  forgalmiból kettőről csináltam képernyő fotót. De 4,5-28 közötti késsek vannak már szombaton 216/216A vonalán.

 

Előzmény: 08-73 (36069)
6243 Creative Commons License 2024.08.17 -1 6 36074

Amúgy se lesz semmi köze a kiírtakhoz, nem teljesen mindegy? Nem egy naponta kétszer járó viszonylat egyik se...

Előzmény: 08-73 (36069)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!