E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
Gera József halálra ítélt nyila veztőn az itélet végrehajtása a Markó utcai bíróság udvarán -kötél általi halál- a létrán Bogár János itélet végrehajtó (a Bogár az álnév volt.)
Szálasi Ferenc és társai népbírósági perén készült a Zeneakadémián 1946 február végén(március elsején hirdettek itéletet) A képen Szálasi Ferenc, Szöllösi Jenő, Beregfy Károly
220135 és 210315 ugyanez a felvétel más kivágatban. Az előbbi 1947-re, az utóbb 1943-ra van datálva jelenleg!!
Az ugyanekkor készült 210314 és 210316 sz. kép is a mai Molnár Ferenc téren készült (utóbbi bal felső sarkában látható a 220135 és 210315 sz. képen látható harangláb kerítése).
Ezen Molnár Ferenc téri képek datálása becslésen alapul? Nem lehetséges, hogy későbbiek?
Az ózdi képek esetében az is gyanús, hogy a fogaspálya alakjelzőit fényjelzősítették. (Legalább is Alsóhétesen... Felsőhányón nem, de oda meg nem mentek fényképezni.)
211470: sokkal későbbi kép, mert 1971-ben még a fogas régi járművei közlekedtek. Ilyen állapotba sok év után kerültek a járművek, a helyes dátum inkább a celldömölki képekével egyezik, 1979.
211478, 211479: szintén későbbi, a MILLFAV járműcseréje szintén 1973-ban történt meg, a képek készítésének ideje 1979 lehet.
211483, 211484, 211485, 211487: a dízelmozdonyok narancssárga fényezéssel, gőzmozdonyok felső homloklámpával nem léteztek 1971-ben, az összes 1971-esnek írt vasúti kép egységesen 1979-ben kellett, hogy készüljön.
211316: szintén 1979-es kép, a Skoda 105, 120-as típus 1977. végétől volt gyártásban, 1971-ben még nem létezett
211315: a képen egy ZC-s rendszámú Trabant látható, a ZC-s rendszám 1976-os évjáratú, tehát a kép későbbi, valószínűleg a többi hasonló képpel együtt 1979-ben készült.
Úgy lesz, ahogy mondod, mert több celldömölki állomási képen is látszik egy zászlórúd, az 1975-ben került oda a felszabadulás 30. évfordulójára, a szintén több képen látható fűtőház pedig az 1980-as évek elején át lett építve lapostetejűvé, így semmi esetre sem lehet 1971.
viszont jobban megnéztem a tehervonatos képeket, azok nem Bobán, hanem szintén Celldömölkön készültek, ahogy a tehervonat Győr felé húz ki, a fényképező pedig Celldömölk-Rendező felé halad a fehérvári vonalon.
"1952 és 1963 között éltem Ráckevén. Két UVATERV képhez fűznék értelmező megjegyzést, ezek azonosító száma 91127, 91128. A képen egy akkor többek által folytatott foglalkozás lett megörökítve, a kagylózás. A hosszú rúd végén levő vas gereblye arra szolgált, hogy a Duna fenekén az iszapban tenyésző kagylókat "kihalásszák" vele. A kép az Árpád hídtól délre készülhetett, Senki sziget és a Kerekzátony sziget között. Az utóbbi sziget északi végénél, a Duna bal (Alföldi) partján volt a kagylófőző, ahol "feldolgozták" a begyűjtőtt kagylókat."
165551: Edinburgh, Nagy-Britannia, kilátás a várból a város felé
A bal oldalon lévő oszlop, szoborral, a Melville-emlékmű, a kép közepén álló neogót torony a Scott-emlékmű, mögötte a díszes épület a toronnyal a Balmoral-szálló. Leghátul a helyen a torony a Nelson-emlékmű. A kép jobb oldalán a sínek az edinburgh-i vasútállomásra futnak be, a vágányok felett keresztben pedig a Skót Nemzeti Galéria épülete áll.