E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
sztem azért nem, mert nem az a kép témája, hanem csak egy részlet a képen, ami mellesleg látszik (bár igaz, elég sokszor nem a téma van megnevezve a fp képaláiban).
De egy kicsit félrevezető is lehet, mert a "rendes" kikötő a város másik felén van ld 140432
Utóbbi képalája egyébként szintén kikötő, tehát két különböző hegyszín fut azonos leírással Dubrovnikban.
Egyébként most látom, h az óvárost mutató képek legtöbbjének "kikötő" a megnevezése, ami nekem egy kicsit furcsa. Mintha a Batthyány térről fotózott Országház alá azt írnánk, hogy Duna
talán erről van szó: 1927-HELKA, Balatoni Hajózási RT., Budapest/Siófok, HU. Partra húzva a D.G.T. által, részleges fenéklemez csere és villanyvilágítás kiépítése a GANZ által
ha igen, akkor Siófok (ami egyébként is szinte teljesen biztos, mert máshol nem nagyon lehet parton a hajó) és 1937 > 1927
Kecskemét, Deák Ferenc tér 3. a Megyeháza előtt, Nagy Kristóf fafaragó "Életfa" című munkája. Képszám 211718 Adományozó Szathmáry Géza dr.
a felvétel legkorábban 1975 május után készülhetett! mert a térplasztika 1975. májusában került ki
a környező kecskeméti képek dátumát is ellenőrizni kell, mert most úgy tűnik, hogy azonos időben készültek. (a fiakkeres is megvan, majd biztosan befut az is)
Lehotzky Zoltán dr. (királylehotai), miniszteri s. titkár. Született Budapesten, 1892-ben. Gimnáziumi tanulmányait elvégezve, a Pázmány Péter tudományegyetem jog- és államtudományi karán államtudományi doktorátust szerzett. Részt vett a világháborúban, az orosz fronton súlyosan megsebesült és felgyógyulása után Mackensen tábornok főparancsnokságán nyert beosztást. Főhadnagyi rangban szerelt le és érdemei elismeréséül több hadikitüntetést kapott. 1923 óta miniszteri segéd-titkári minőségben a földművelésügyi minisztériumban működik. A Szőlő- és Borgazdasági tanács titkára. A társadalmi életben élénken részt vesz, az Országos Kaszinó és a MAC tagja.
[...] nekem Zentai Anna László Anni Máthé Jolán és Béres Ferenc címét László [...] soha Nagyon szeretem Zentai Anna Máthé Jolán Béres Ferenc hangját Is ezért [...] Nyári Pál u 1 b Máthé Jolán Bp V Haris köz 1 [...]
Az 1899-ben alapított bécsújhelyi Austro-Daimler járműgyár (Österreichische Daimler Motoren Gesellschaft), a német Daimler Művek gyorsan fejlődő leányvállalata, amelynek főrészvényese 1900-tól Emil Jellinek, főmérnöke Ferdinand Porsche volt új, önálló járműkonstrukció fejlesztésébe fogtak, hogy csökkentsék a német anyacégnek fizetett magas szabadalmi és jogdíjakat. 1905-ben Leopold Szalvátor főherceg, aki a hadsereg motorizációját támogatta, és minden iránt érdeklődött, ami a hadfelszerelés modernizációjával függött össze, bekapcsolódott a fejlesztésekbe. 1906-ban a főherceg számára egy új személyautót konstruáltak, az Austro-Daimler 28/32 HP-t, amelyet a Lipót Szalvátor maga vezetett. Kívánságára az automobilt felszerelték a korszak legmodernebb műszaki megoldásaival. (Az autóba épített 4-hengeres, 4503 cm³-es soros benzinmotor 35 BHP (kb. 26 kW) teljesítményt adott le 1250 percenkénti fordulatszámon).[5]
A főhercegi jármű a gyár más termékeinek piaci sikerét jelentősen növelte.