Nagyon pici az állítási lehetőség. Ezt azért csinálják ilyen kis gépen ,ha elszakad a lap dobd el, és vegyél egy újat. Én a házi készítésűn akár 3 X is tudom forrasztani ha elszakad. Esetleg kicsit lehetne reszelni a núton.
Nézegettem, de 6-8 ezer plusz postát nem szánnék rá még erre is, mert elérem az új gép árát. A fűrésszalagban viszont az a jó, hogy lehet méretre is kérni.
"de ezt hogy/miért? Én jobbkezesként mindig kicsit balra állok, bal kézzel fogom az anyagot"
Van olyan, hogy fordítva kell, azaz jobbal fogja az ember az anyagot és ballal húzza a fűrészt, de az enyém ballal húzva is olyat vág mint jobbal. :))
Talán ez is olyan mint amikor panaszolják, hogy a körfűrész stellerének végét meg lehet feszegetni 2-3mm-t. Lehet, csak minek? Az többnyire kimarad, hogy üzemszerű használat esetén tizede erő sem hat a steller végére.
Hát ez el van gyárilag bacarintva. A nút tudná a 15mm-t, de nem tudom teljesen leengedni, mert leér a kerék. Esetleg a núton tudnék reszelni. De 2,5-3mm-es bandázzsal már jó tartományban lennék az 1425-ös szalaghoz.
Na őt felejtsük el, vegyük ki a sorból: gérvágót (mint ahogy a többi szerszámot) sem csinált sosem, csak Kínában egyszer Güde, egyszer meg más címkét ragasztanak rá.
"meg Metabóm van"
Azt olvashattad hogy nekem is.
"Ha balról vagy jobbról állok amikor húzom"
Nem kötekedésképpen, de ezt hogy/miért? Én jobbkezesként mindig kicsit balra állok, bal kézzel fogom az anyagot (ha épp nem szorítózom le) és jobbal húzom a sínnel párhuzamosan, nem erőltetve sehova jobbra-balra, és az egyenes sín egyenes vágást produkál. Sosem értettem ezt a "nyeklést" .... én már az egy fokos eltérésen is csodálkozok, nemhogy a kettőn. Lehet az enyémet kedden szerelték össze, vagy nem ejtették le csomagolás előtt (?)
A kerékátmérőt a hajadra kenheted. Mérd meg madzaggal, az az igazi. A 12.5mm a gond, azt jelenti hogy a két véglet között csak 25mm a különbség. Nem lehet valahogy növelni?
Pontosan. Maximum ezért. De ez a valóságban baromság.
Egyrészt a hivatalos termékadatlap sem tartalmaz ilyen hibahatárt, tehát ezt ők költötték hozzá -> nyilván azok kedvéért, akik egyrészt képtelenek a beálításra, csak kapásból vágnak vele aztán sírnak ha aderékszög 88 fok. Vagy azok kedvéért, akik nem hajlandóak elfogadni azt, hogy egy ilyen gépet be kell állítani, pont.
Aztán meg: egyszer beállítod a derékszöget, így is meg úgy is. Olyan nics hogy egyszer 90 fokot vág, másszor meg 87/93-at. Meg mégis, mihez képes 2-3 fok? Derékszöget pontosan vág, 45-öt meg csak 42-43-at tud - "néha"? Mekkora hülyeség már ez. Nekem a nagyobb tesó (KGS 254 M) sosem csinál ilyen szórást. Szóval Ádám, felejtsd el azt a hülye kiírást. Beállítani biztos be kell - egyszer. De ettől nem rosszabb azoktól a gépektől (ebben az árkategóriában), ahol nincs kiírva ez.
Ha ez le van írva, az erre vonatkozó reklamációk ki vannak lőve!
Mi voltunk a Sony monitorok szervize.
Az egész országban általánosan elfogadott nézet volt, hogy azok a monitorok a csúcsszuperek, mindent is tudnak.
Aztán ha volt fél milliméter görbület a képen egy egyenes vonalban, rohantak hozzánk, garanciában javíttatni.
Persze tökéletes képcső sosem létezett, ezeket a hibákat sem lehetett kijavítani. Azonnal jött a szöveg, hogy egy ilyen drága monitortól ez "elvárható".
Nos, nem, ami elvárható, azt nem a vevő mondja meg, hanem a gyártó. Már ha megmondja. Ha nem akar vitákat, megmondja, és kuss van. A Sony pedig azt mondta, pluszmínusz 2,5mm. Vagyis öt. Persze nem létezett monitor öt mm-es görbe vonallal, de a reklamálást le lehetett szerelni.
Én valószínűleg nem számolgatnék, hanem fognék egy másfél méteres "szabó" mérőszalagot, vagy valami hasonló hajlékony szalagot, esetleg zsinórt és körbe vezetném a fűrésszalag pályáján. Feszített és lazított felső kerék helyzetben is. Azt is érdemes számításba venni, hogy a lap mérete eltérhet a névleges mérettől nem csak azért mert lehet, hogy péntek délután készítették, hanem azért is mert a szalagot normál esetben egész foganál hegesztik ez elméletileg plusz-mínusz fél fogtávolság.
Mondjuk, hogy fél miliméter pontossággal tudok mérni, de megvolt más a kőművesmadzag is. És írtam, hogy elkészítettem a két szalagot is, az 1400-ast, és az 1425-öst is, Amit pedig csináltattam, az 1413mm volt, és azzal úgy középállásban volt a felső kerék.
Namégegyszer: milyen pontossággal tudod az átmérőt mérni? Milyen pontossággal tudod a tengelytávolságot mérni? Vagy pl ha az átmérő mérésére nincs megfelelő méretű tolómérőd akkor két darab lécből csinálhatsz is egyet.
Végszükség esetén fogsz egy nem nyúló valamit mondjuk egy kőművesmadzagot, vagy egy régifajta szabász mérőszalagot és helyén megméred a pontos szükséges hosszt.
És onnantól, hogy már megvan a pontos minimális és maximális hosszod - na onnantól már lehet azon agyalni, hogy milyen módszerekkel lehet bevinni a kívánt tartományba. (Leginkább a bandázs vastagságával.)
Persze neki lehet állni tapasztalati úton is, kísérletezgetésekkel, az alulról-felülről közelítés módszerével kitalálgatni, hogy milyen hosszú szalagra van szükséged, Csak kevésbé pontos, és sok szabadidőre van szükség hozzá - sok szerencsét. :P
De a méretek jók lesznek, mert tegnap játszottam a géphez kapott szalaggal, összeforrasztottam 1400-ra, utána meg beletoldottam, hogy 1430 legyen (bár ez volt az eredeti mérete). Egyik sem volt jó.
Amit még el tudok képzelni, hogy a gyári bandázs több, mint 3mm vastag, és akkor már jó lenne az 1425-ös lap.
Illetve. Milyen pontossággal tudod megmérni az átmérőt? Egy mm átmérőváltozás 3 millimétert jelent a szalaghosszodban. Az alsó és a felső kerék átmérőjét is mérted? Nem biztos, hogy egyezik.
"A szalagfűrész kerék maximális/felső pontájra állítva a gép-sárkányt:
---------
Jó tudni, mi az a legkisebb méret amit elbír."
Ez a legnagyobb méret lenne, nem a legkisebb de ezt már nem bírja el mert egyrészt nem tudod mejd megfeszíteni, másrészt ha tudnád is már nem tudja majd kikompenzálni, így menet közben leesik róla a szalag. ;)
Szóval állítsa csak nyugodtan a legalsó pontra, és akkor megkapja a legkisebbet :)
Szia! Megmértem már párszor. Első körben az Einhelles szalag 1395mm volt, és az alig bírtam rátenni, a levételhez meg le kellett csavarozni a felső kereket. Szóval a minimum 1400. Amit kaptam a géphez, az 1430-as volt, és nem tudtam megfeszíteni.
A két kerék legkisebb távolsága 387mm, ezt tudom emelni 12,5mm-rel.
A kerékátmérő 200, vagyis 628mm-t vesz fel.
774+628=1402
799+628=1427
Az 1400-as szalagot már nem bírnám átttenni a kerék peremén (főleg, ha csak 1395mm, mint amit először vettem)
És ugye van egy árok a kerékben, erre jön a bandázs. Nekem most kb 1-1,5mm-es gumi van rajta, és az átmérő 1mm-rel kisebb emiatt. 199 X 3,14=624,86
Meg persze kellene jó szalag. Az 1400-as rövid rá, az 1425 hosszú. Bár ha lenne 1mm-rel vastagabb gumiszalag rajta, már jó lenne ez utóbbi. Ami most van rajta szalag,
Jóreggelt!
Szerintem, határozzuk meg pontosan milyen hosszú szalag kell.
A szalagfűrész kerék maximális/felső pontájra állítva a gép-sárkányt:
Én már odáig eljutottam, hogy tetszik, ahogy vág. Nem volt sok elvárásom tőle, és tudtam, hogy melós lesz. Mindenféle vezetőt leszedve nem üt a szalag, tartja a keréken a pozíciót. Úgy érzem, ez az alapja, hogy jó legyen a fűrész. A vezetőket még tuningolni kell, arra is van elképzelésem. Meg persze kellene jó szalag. Az 1400-as rövid rá, az 1425 hosszú. Bár ha lenne 1mm-rel vastagabb gumiszalag rajta, már jó lenne ez utóbbi. Ami most van rajta szalag, az talán fémfűrész lehetett, egy vékony köszörűtárcsával megéleztem, ahogy sikerült, mégis szépen vág, csak kanyarodni nehéz vele.
Az az igazság hogy gyártanak mindenféle kerékmérettel szalagfűrészt, csak éppen nem forgalmaznak hozzávaló szalagot. Az ősi törvényt nem lehet megerőszakolni, 1000 : 1. A márkásabb lapoknál talán lehet 1-et csalni. pl 400-ashoz 0. 5-0.6, de már az sem egészséges. Ott is kompromisszumot kel kötni, és választani hogy lágy legyen, vagy éltartó. Nézegetem a boltok ajánlatait, 260-300-tól már a 0.5 mm adják, és csodálkozunk hogy berepedezik.
Nyugi én is a metaboBas318 as szallagfűrészemmel se egyenes t se párhúzamost nem tudok vágni pontosat. Igí hárt tűzifa darabolásra használom meglepően csendes a cirkulához képest és nagyon kevés mosztot csinál . És legalább békopik kicsít aztán veszek egy másik szallagot rá.
'98-ban, mikor december 30-án költöztünk Csórra, akkor egy szál pólóban hordtam a bútorokat, pedig nem vagyok az az edzett f.szagyerek, egyszerűen csak ugyanilyen meleg volt.
Első körben meg kellene próbálnom, hogy az 1425-ös szalagot meg tudom-e feszíteni. Mert az 1400-as ami csak 1395 volt nem ment rá, és akkor még csak a csupasz alura tettem fel, most meg rajta van a fitness szalag is :)
Eddig tartott a móka a szalagfűrésszel :( Vastag volt a 0,5-ös lap rá, két darabban vettem le, és vagy 30 helyen be volt repedve a szalag. Szeméyli sérülés nem történt.
Azért ne várj tőle túl sokat, az enyémnek már a colos deszka is sok. Bár az enyém csak 150 Wattos. Ezekhez már min 300-400-as átmérőjű kerék, és 750 Watt, vagy a feletti motor kel.
Minden kedves fórumlakónak Boldog új esztendőt kívánok!
A fitnessz-szalag (is) megtette a hatását. Hosszvágásba bele akar halni a szalag, szerintem ez nagyon nem ahhoz való. Keresztben a fenyőt szépen viszi, de a keményfával már küzd. Vékonyabb anyagot hosszában is szép felülettel vág. A felső támasztócsapágyat egy teflonkockára cseréltem ideiglenesen.
Ha jól sejtem, a hosszvágás miatt valami ritkafogú lap kell.
Az ecetes olló biztosan kiveszi, de próbálkozhatsz foltbenzinnel, acetonnal esetleg alkohollal. Ha még friss, a tömény mosószernek vagy mosogatószernek is illene kiszedni. Ha fehér anyag, akkor még Brigeciollal is megpróbálhatod, de a színesből a színt is kiszedi...
A lenolajat mivel lehet kimosni a ruhából? Mutattam a nejemnek, hogy műhelybejárás lesz nálatok, és a vágódeszkából az olaj foltot hagyott a kedvenc pólóm hátán....
Ellenem van az összes csapágybolt, hogy pont 31-én zárva volt az összes. Viszont a Lidl-ben kifogtam leértékelve fitness szalagot. Pont jó a szalagfűrész kerekére, és 3 darab kijön belőle :) És szép piros. Még jó, hogy az aluról könnyen lejön a pálmatx :)))
Annak a 0.3 mm lapnak meg az a baja, ha egy kis pici forgácsdarab alákerül elszakad. Meg annál tényleg szépen kellene futni a keréknek. Valahogy meg kellene forgatni azt a kereket,és sarokköszörűvel felszabályozni.
Első körben örültem, hogy be tudtam hirtelen szerezni egy olyan fűrészlapot, amit meg tudok feszíteni rajta. Hogy ezt a praktikerest miért nem találtam meg, azt nem tudom. Viszont a szigetszertől már tudom kérni Fehérvárra átvételi pontra, így onnan lesz a következő néhány szalagom. Persze egy carbon force-ra is vágyom...
Nekem van egy (jelenleg már használaton kívüli) Einhell kis szalagfűrészem, azzal voltak hasonló szenvedéseim, mint neked. Én sem értettem, hogy miért úgy van a támasztócsapágy, ahogy... de igazán az szoktatott le róla, hogy hiába volt steller hozzá, ha egyszer képtelenség volt egyenest vágni vele egy bizonyos vastagság felett. Nem rönkökről meg gerendákról beszélek, alapvetően késmarkolat-készítéshez vettem, ott meg a szokásos max. anyagvastagság 40-50 mm. Nem tudtam vele normális szeleteket vágni a keményebb fákból, pedig ha megnézed pl. ezt a kést:
Szerintem (ahogy a régebbi képen láttam) a szalagod is vastag, nem csak a szélességével van gond. Már a 0,5-öst sem nagyon szeretik ezek a kicsi fűrészek.
Csak kíváncsiságból a felső csapágyat beállítottam úgy, hogy balról támassza a szalagot, ne hátulról. És egy kicsit nyomja is meg. Ennek az lett az eredménye, hogy a felső kerék egyenlőtlenségei eltűntek. Legalábis majdnem, mert az a csapágy csak a nevében az. Viszont a vágáskép sokkal szebb lett, a csíkok már nem olyan mélyek. Azt már látom, hogy ilyen kis gép sokkal kényesebb a kerekek felületének egyenletességére.
Nem kell azt csiszolgatni. A támasztókat kell beállítani, utána meg az asztalt derékszögre állítani. Nekem volt olyan fűrészgépem ahol alul 38 cm vaskerék, felül 43 cm fakerék volt,és még is szépen vágott. Az én kis fűrészemen gyárilag 3.5- 4 mm szalag volt, nem kaptam rá csak 6 mm-est, elég hamar elfárad rajta. Szerintem neked is elég lenne a 6 mm-es rá.
Odáig jutottam, hogy a felső kerék nem központos. Ez lehet a ráragasztott gumi miatt is. Ahogy lefut a felső kerékről, van benne 3-5 tized. Próbáltam a gumit felcsiszolni, de nem az igazi, esztergára kellene feltenni. Meg széles a szalag is, csak nagy kanyart tudok vágni. Alakul ez, mint púpos gyerek a prés alatt :) Mondjuk csodát nem vártam a géptől.
Ne is mondd, én az Auro-imat még vagy 11 évvel ezelőtt vettem, akkor került a gyantaolaj 4500, a méhviaszos cucc 4950 Ft-ba. No de mivel szinte csak késmarkolatokra és késtokokra használtam, tavaly fogyott el mindkettő, vettem is újra, és ledöbbentem az áron. Itt látszik az infláció munkája...
Haladás a könyvespolc-fronton: elkészültek a furatok a tipliknek + az összehúzócsavaroknak.
Összeillesztettem a polcokat csak a tiplikkel "szárazon", hogy láthassam, kell-e valahol illeszteni csiszolással.
Remélem, igaz a holnapi időjárás-előrejelzés, és meleg lesz, mert szeretném a maróval megcsinálni a legömbölyítéseket és alakításokat, és azt jobb kültéren, mint egy órát takarítani a műhelyben utána...
Ezek éppen vörösréz szegekből készült szegecsek, ezt találtam éppen akkor (több mint 10 éve...) olyan átmérőben, mint a késnyél fémrészének a furatai. Általában sárgarezet szoktam használni, az erősebb, és ha kilágyítom, majdem ugyanolyan jól lehet szegecselni.
Így már jobban néz ki. Ezért jó ez a fórum, tegnap én is kaptam segítséget, meg te is. Esetleg még annyit, ha esetleg nem úgy csináltad, az oldalsó támasztókat fellazítani, a szalagot megfeszíteni és a támasztókat után állítani.
A kezelést épp az ünnepek alatt ismételtem meg, az ősszel kezdtem azt gondolni, hogy ideje újra. Mosogatógépben nem szoktuk mosni ezeket a késeket, ezen kívül napi használatban vannak.
A 25 rongy igen fájdalmas - különösen úgy, hogy a méhviasz balzsamot csak 0,75 literes kiszerelésben tudtam venni ami kb. 40 évig elég lesz ;-) - én nem is mertem elmondani.
Azonban az ilyen volt és ilyen lett után már nem érdeklődött a "nyak", hogy "mi került ezen a fotelon 7.200 forintba"
És még mindig maradt vagy 6 dl olaj meg kicsit több mint 7 dl balzsam ;-)
A többi beszerzésről meg ne is beszéljünk (marófejek, hibajavító) de azok meg időt spóroltak mert csiszolhattam volna napestig...
Cserébe nézegetni itt vannak kis kések nem annyira gány markolattal:
Időközben elkezdtem a könyvespolcot is elkészíteni, de azzal szembesültem, hogy nincs elég bútorlap-összehúzó körmös tekerős excenteres csavarom (ennek mi a rendes neve?). Szerencsére nejemnek el tudtam magyarázni, mit vegyen a csavarboltban, ha már úgyis arrafelé jár...
Mi van még élelmiszerbartát kence, ami használható? Olyan szép dolgokat még nem csinálok, amivel megtudnám győzni a pénzügyminisztert egy 25 ezres kiadásról.
A kiskés markolatok elég "gányúl" néznek ki és nem nagyon volt ötletem mit kellene velük kezdeni pedig karácsony előtt használtam az Auro-t (olajat és waxot) egy kis asztalhoz és tudtam is élelmiszer ipari engedélyéről de nem sikerült összekapcsolni a késnyéllel ;-)
Igen, ez a BM190. A szalaghossz 1425 lesz. Az 1524mm-est ír a gépkönyve (az 1430-at nem tudtam megfeszíteni...), szélességre 1/8, 1/4 és 3/8-os szalagot említ. Az kb 3, 6, és 10mm.
A vágáskép javult, de még nem olyan, amit látni szeretnék. Illetve néha vágott olyat is. A néhány vágás után szerintem az se mindegy, milyen a vágandó anyag alja, amit az asztalon csúsztatok. Végzek a két hifitoronnyal, akkor többet tudok vele játszani.
A facsavar végig kúpos. Ez azt jelenti, hogy ha már benne van a fában egy ideje, hogy a fa felvette a csavar körül a kúpformát, és kijjebb tekered a csavart, akkor az a csavar _minden_pontján_azonnal_ elengedi a faanyagot!
Ez ugye világos? Egy hengert kijjebb tekersz, attól az még fog, csak kevesebb hosszon. Egy kúpot kijjebb tekersz, az azonnal elenged mindenhol.
Ezért is van, hogy régi facsavarokat szinte sosem lehet rendesen, egyszerűen kivenni a fából, mert fél-egy forsulat után már nincs amiben megkapaszkodjanak, és csak forog ott bent magában.
Bezzeg, ha nem akarod, hogy kijöjjön! Az tutibiztos, hogy kiesik vazze!
Erre írtam, hogy lehet hogy széles a szalag már ehhez a kis géphez. Megmondod a a gép pontos típusát? A volt hirdetés linkje alalpján Einhell BM 190. Sajna nem találok arra infót mi a max szalagszélesség, ami "supported" ezen a gépen. De simán el tudom képztelni, hogy max 6-os szalag megy rá "normálisan".
Viszont már 2 különböző szalaghosszt is találtam rá, egyik 1425, másik 1500 feletti hosszt ír :D Szóval kicsit zavaros ennek a modellnek a doksija, vagy .... több altípusa létezik.
Front fehér bútorlapokhoz létezik valamilyen hézagkitöltő anyag? Mint a sziló a szaniterekhez, csak nem szempont a vízzárás és jobban keményedjen ki. Az akril ilyen, vagy az ugyanolyan puha, mint a sziló?
Falra szerelt bútorlaphoz szeretnék hézagmentesen fehér asztallapot rögzíteni, és a fal elég görbe. Nagyjából egyenesre fogom beállítani falra szerelt lapot, csak nem mindegy, hogy mennyire kell pontosnak lenni. Persze a szegőléc vagy keskeny vízvető is opció, csak más lehetőségeket is megnéznék.
Többnyire beltér, néha kültér, és nem bútor, de késmarkolat a konyhában. Ennek megfelelően néha (hetente... vagy akár naponta) vizes lesz, letörlődik. Jó ideje (vagy 14 éve) AURO 121-gyel (gyantaolajos alapozó) és AURO 181-gyel (méhviaszos kenőbalzsam) kezelem a késmarkolatokat, eddig még minden rendben! Na jó, vagy 3-4 évente átkezelem őket a méhviaszos cuccal, de amúgy semmi gondjuk. Szerintem a bútoroknak sincs nagyobb igénybevételük, mint a folyton kézben lévő késeknek.
(Olyat keresek, ami beltérre, bútorhoz használható. A fa pácolva lenne, mással nem szeretném kezelni. Tehát csak színezés (pác) + wax. Remélem van olyan, amivel megfelelő védelmet érek el.
30-40 éves kihúzható kanapé. Az állapota alapján az életben nem volt kihúzva/mozgatva/nyektetve. A vasalatokat tartó csavarok nagy része mégis önállósította magàt az évtizedek alatt... Egyértelműen nem kiszakadva vannak az anyagból, hanem kitekerték magukat. Simán meghúztam az összeset, jó szorosak.
Mondjuk kicsit aggódtam is, hogy gyalut dec 17.-én gyártják, mert az a péntek a köbön, remélem januárban újult erővel fognak dolgozni a törökök meg a keleteurópaiak az osztrákoknál :)
Ez így hülyeség. Az egészet told hátrább. és a szalag ráfog futni a csapágy oldalára, és akkor állítsd hozzá az alu rudakat. Az alurudak helyére szoktunk tenni csapágyakat, mert kanyarításkor azok tartják a szalagot, ahogy a kolléga képén látod.
Úgy látszik, a Lagunánál is van péntek délutáni műszak :(
Ennyi várakozás és bosszankodás után viszont még nagyobb öröm lesz végre használatba venni! Sok szép projektet kívánok hozzájuk! Nekem nagyon bejött a bx14.
Úgy van, ahogy fentebb Vajk írja és 409 fotóján látszik. A csapágy hátul támasztja a szalagot, hogy ne tudd letolni hátra vágás közben. Az alu rudaknak alapesetben nem is szabad hozzáérni a szalaghoz. A szalagot fogd egy félbe hajtott papírlap közé és úgy állítsd be az alu rudakat, hogy éppen érjenek a papírhoz, de ne nyomják el a szalagot egyik irányba sem.
Bár lehet vastag bandázst tettél a kerekekre és ez tolja kijjebb a szalagot. Nézd meg van-e valami vízszintes állítási lehetőség a csapágynál ha fellazítod...
Izé ezt azért cáfolnám. Nem véletlenül van ez így, jelen állásban a külső gyűrű peremét a szalag hátsó éle egyenletesen koptatja, nincs berágódás, míg ha radiálisan neki lenne vezetve a külső gyűrű palástjának, akkor az nagyon rövid időn belül megtörténne. 409 gépén amúgy én kicsit kijjebb tenném az érintkezési pontot, az túl belül van, Bjaca gépénél viszont Pacmannal értek egyet, a szalag nagyon kívül van, nem tud nekitámaszkodni a csapágynak. Az viszont nem igaz hogy a tüskék tolnák ki, hiszen azoknak normál álló állapotban hozzá sem szabad érniük a szalaghoz - itt maga a szerkezet van elcsúszva....
Én is arra tippelnék, több olyat is láttam. Majd még megnézem, merre lehet állítani. Pont erről nem ír a használati. Bár ha balra eltolná a szalagot, akkor nem érdekes, hogy jön le a felső kerékről. Viszont akkor meg nagy terhet kellene viselnie. De sajna egy 5.1-es erősítő volt az asztalomon, azzal küzdöttem.
Te figyeljmár .. jól van az a szalag feltéve? A 2 alurúd meg nem tolja el nagyon a szalagot jobbra? Ez így nem OK. Vagy .... túl széles a szalag ehhez a fűrészhez.
Jahogy így ... de most sem értem azt a csapágyat. A két alurúd 2 oldalt támaszt... de minek van szintén oldalt a csapágy? Annak nem a szalag mögött kéne lenni?
A felső kerék tengelye ütött (nem kicsit), a szalag egyrészt előre-hátra járt vagy 3-4mm-t, illetve csavarodott 2x minden fordulatnál durván 2mm-t. Elég csúnya volt. (de nem annyira, mint amikor vissza kellett csomagolnom :) Az IGM küldi vissza a Lagunának sok szeretettel.
Az új már itt van a schenker-nél budapesten, de két ünnep között nem szállítanak, szóval várok, és várok, és várok...
A nov-dec-re visszaigazolt gyalumat első körben dec 17.-i gyártásba rakták, majd szolidan áttették jan 10-re. Nincs szerencsém ezekkel :)
Ezen nekem is elkerekedett a szemem. Normális esetben min 2-2 alul-felul (jobbrú-balrú), de szalag mögé is kéne, szóval inlább 3-3 csapágynak kéne lenni. Jaca, hol a többi?
Felül van egy csapágy, ami a szalag bal oldalán van, és kicsit alatta két oldalt van két alu rudacska. Az asztal alatt meg van szintén a két alurudacska két oldalt, meg a szalag mögött egy csapágy, hogy ne tudd hátratolni, és az alsó kerékre középre érkezzen.
"Viszont a vezetőcsapágyakat még cserélnem kell, mert borzalmas hangjuk van, meg lötyögnek is."
Ha mindenképpen ragaszkodsz a csapágyas verzióhoz, akkor rögtön egy marékkal vegyél. Az új sem lesz sokkal halkabb és hamar tönkre is mennek. Ráadásul úgy működik mint egy présgép, a fűrészport rápréseli a szalagra. Gyantás fánál kétpercenként lehet vakarni.
Öröm, bódottá! Az obi visszavette a szalagfűrészlapot, és fehérváron találtam egy szakit, aki gyárt méretre. Csak 10-es lapja volt, elsőre ez is több, mint a semmi. Sokkal szebben vág :) Viszont a vezetőcsapágyakat még cserélnem kell, mert borzalmas hangjuk van, meg lötyögnek is. Ráadásul emberünk a Szigetszerrel van üzleti kapcsolatban, Freud laopkat is árul, na meg vállal mindenféle élezést, ami csak kell a faiparban. Igaz, gyalukést csak 1200mm-ig :)
Na addig tekergettem Egy griff (szerintem) egyik legjobb videóját (Szegbelövők, a film) mígnem rájöttem hogy erre a mozzanatra nem helyezet hangsúlyt. És közben Te is meg Feri is beelőztetek :D
Na, ez így már rendben van! Ez az infó kimaradt az eredeti posztból. És végülis fontos infó, aki érte megy és megnézi (mert fognak az tuti) az jó ha tudja ezt előre.
A tárolórész hátsó végén van egy elforduló pöcök, azt nyomod le, amikor ki akarod nyitni a tárolót. Olyankor ki is húzod belőle a szegeket előrenyomó rudat, amin van egy hosszú nyomórugó - ez fogja előrenyomni a szegeket a résig.
Na, azt nézd meg! Lehet, hogy ott kavarsz félre valamit! Először én is a rossz oldalra raktam be a szegeket!
A tár hátulján levő fekete billenőzárat lenyomod/felhúzod? és hátra kihúzod a szánt. Betöltöd a tárnyi szöget a helyére* majd a szánt ütközésig visszatolod hogy rögzüljön. Lövöldözöl. :P
Természetesen a bele való sorozatszöget, nem pedig egyesével az ötvenes huzalszögeket... :)
szögbelövő. Az a gondom hogy nem teszi bele sem a szöget, sem a kapcsot a kilövő résbe. Az oldalán lévő kijelző 0-án áll. Nem értem a működését, hogy minek kellene előre tolni a szegeket. Ha tudtok segítsetek! Előre is köszi. Nem akarom addig visszaküldeni míg kinem derül hogy esetleg az én balfqszságom miatt van.
Itt egy egyszerű félreértés történt szerintem, remélem senki nem bántódik meg végül. Jó, hogy feltetted ide, sokan keresnek ilyen gyalut és az ár is korrektnek tűnik így messziről, ahogy azt mások s írták. Nekem is volt ilyen, ebben a kategóriában nagyon klassz. Sok sikert az eladáshoz!
Tényleg nem állt szándékomban senkit megszólni, megbántani vagy olyan üzenetet írni ami sértő lenne.
Mint látni, több hozzászóló írta, létezik több megoldás.
Ezt a gépet igen sokat használtam és nem szereztem be hozzá gyári éklécet a vastagabb kesékhez, ( mert sose gondoltam hogy létezik külön hozzá....) igy akkor ez az opció ki volt zárva.
Igen, az előttem lévő hozzászóló leírta, hogy leköszörülte a pöcköt és úgy használja. Ezt a megoldást választottam. Viszont igy kicsit macerás a kés beállítása.
Az éklécbe a kés tartó nút bele lett köszörülve. Viszont, akkor már nem gyári. Ha valakit megvásárláskor ez zavar ezt hajlandó vagyok kompenzálni.
Egyébként tényleg nem vagyok rászorulva az eladásra, mert évekig nem is használtam, sőt, van egy másik hasonló gyalugépem csak más típusú. Azt meg még régebben használtam.
A gondolat az eladásról, a hely szűke miatt lenne. Egymás tetején van a két gép asztalokkal összefordítva. Hátha valaki nagyobb hasznát vesz mit én.
És mivel nagy becsben van tartva egy jó kézbe kerülve szép dolgokat lehetne készíteni. A szakmába vetett hitem kissé elcsorbult és már nem okoz akkora élvezetet.
Inkább véleményezd az offos szösszenetet.... :) Mint kiderült, ma este bótba, meg állatorvoshoz megyek (nem én vagyok beteg, most a kutyát viszem vizsgálatra), és inkább most még virtuálisan fussunk bele a buktatókba mint majd élesben.
Ja, az lehet. De az onnantól már nem gyári ékléc ;-)
És még egyszer: én nem tudom honnan jött a beállítós elmélkedés, mert én meg sem említettem, még célozni sem céloztam arra hogy milyen kialakítású ékléccel, milyen késekkel ki, hogyan állít késeket. Annyit állítottam és ezt most is tartom, hogy a gyári - de akkor pontosítok: eredeti állapotú gyári - ékléccel nem lehet befogni a furatok nélküli 3mm vastag, élezhető késeket. Akár a pöcköt köszörüli le, vagy akár megfúrja a késeket (ezt tuti nem csinálnám), azok már nem lesznek "gyáriak".
A 6-os patronba is be tudnék fogni 6.35-ös marószárat - csak kicsit meg kell fúrjam hozzá :D
"...mert hidd el, hogy ezt a kést nem fogod be gyári ékléccel, az 1000%."
Valószínűleg levágta a két pöcköt a gyáriról és akkor a gyári kést is lehet magasabbra állítani, plusz a másik ékléchez valót is beteheti. Az állítás lesz macerásabb, de ahogy írta, valaha sem voltak ehhez mindenféle segédletek.
Mivel a hozzászólásban én voltam a csesztetés alanya (nem, nem a tárgya és főleg nem az "állítmánya"), úgy véltem, hogy ez az előjog az enyém. ;)
Magamtól persze nem jutott volna eszembe hiszen elgépelésre mínuszt adni elég nagy tahóság, de ahogy te is megemlítetted: Olyan szépen kérte, nem bírtam nemet mondani. :P
hogymi? :D Gyakorlatilag mindent megcáfoltál amit írtam, szóval kb szerinted semmiben nincs igazam.
"A gyári kés élezhető, nem kell eldobni egyből és ráadásul síkköszörüléssel!"
Nem én találtam ki hogy eldobható, a Metabo írja rá hogy "Disposable". Lásd itt. A magyar Metabo oldalon is "egyszer használatosnak" írják. Nem az én fejemből pattant ki az elnevezés :-) Amúgy ha rendesen elolvasod, írtam hogy fenhető, de legyen: felőlem köszörülhető is - egy ideig. A gyári késekről beszélünk, a gyári éklécekkel párosítva. Ilyenről amit itt mutat az úr:
Neked milyet adtak gyárilag? Ha mást, akkor te igen szerencsés vagy hogy egy ékléccel oldod meg a befogatást, és akkor nem szóltam. De fotózd már le légyszi a gyári éklécet meg a késeket is, a képen a befogott kés az már a vastag, élezhető változat.
Na ezt a kést síkköszörüld ki légyszi, amikor kap egy 1-2 mm mély csorbulást, szög vagy egyéb miatt. Nem fogod tudni, a kés és az ékléc kialakításából adódóan, hiszen a kés FIX pozícióban van az ékléchez képest, alig emelkedik ki az él belőle. Hiába emeled a hernyókkal oldalt az élécet (!), egy idő után már nem tudsz vele gyalulni ha "elköszörülted" a hasznos részt. Kicsorbult a kés, megfordítod (mert ugye "kétélű" a gyári kés), használod, néha megfened (legyen: köszörülöd), aztán eldobod, mert már nem lesz mit köszörülni.
"A másik késhez nem kell másik ékléc!"
Most már egyre kíváncsibb vagyok neked gyárilag milyen éklécet adtak. Évekkel ezelőtt itt a fórumon négyen összefogtunk, Metabo HC 260 (illetve volt tán Electra Beckum tulaj is köztük) tulajok és rendeltünk ilyen késeket:
ÉS hozzávaló (!) éklécet is külön, mert hidd el, hogy ezt a kést nem fogod be gyári ékléccel, az 1000%. De ez fordítva is igaz, mert a másik éklécen meg nics kialakítva az a két kis prücök, ami a kés pontos pozícionálásához kell (!)
Egyszer használatos váltólapkás gyalukésről HSS vagy keményfém gyalukésre történő átszerelésnél nélkülözhetetlen
Ne haragudj, de úgy az egész reakciódat nem értem. Nem tudom miért nem derült ki számodra, hogy én dicsértem a posztodat meg a hirdetésedet, te meg elkezdesz beállításokról költői kérdéseket feltenni, amit én meg sem említettem, így kétségbe sem vontam hogy te be tudsz állítani egy gyalukést.
"Egyébként, tegyél ajánlatot ha érdekes, elviheted,"
Mostanra már gondolom kiderült, hogy nem hasból írtam amit írtam, hanem saját tapasztalatból, mert már vanMetabo HC 260-om :) Így én nem teszek ajánlatot, de más sztem fog.
Lehet, félreértettél valamit. Nem kritika volt az a hozzászólás. Csak azt emelte ki, hogy a hozzá adott kések (nem tudom a készlet mit tartalmaz, csak késeket, vagy éklécet is) önmagukban sokat érnek, így nagyon jó vétel a géped. Ha pedig a benne lévő kések nem az eldobható fajták, hanem az élezhetők, akkor pláne!
Ezt simán asztali marón. Annyi, hogy könnyebb a dolgod, ha hosszabra hagyod a munkadarabot, és utána vágod csak le, biztonságosabban meg lehet fogni. Én asztali marón csinálnám, lét ütköző a vezetőre, és miliméterenként emelném a marót.
Mindenben igazad van. Egy dolgot tennék hozzá. Erre az egy darab 6-8 cm marásra tökéletesen megfelel a massive tools is, vagy akár az első szembejövő kínai bit az obiból. :P
Ööö, ez azért kicsit más mint az ajtófélfás nút :) De értem mit szeretnél. Azon kívül amit a srácok (Paco, Vajk, 409) írtak, még idevehetjük a spirális marókat is. Aliról, Banggodról már elég jó áron lehet venni ilyeneket.
Figyelj, hogy van ami inkább fém marásához van tervezve, mint például ő, neked ilyesmi kell. Figyelj a szár méretére, ne csak a munkahosszra. De pl innen a 8mm szár /8 mm marószélesség / 32mm munkahosszos marószár pl jó lehet.
Lehet persze itthon vagy EU-s forrásból is venni ilyet, én a Szerkertől vettem pár Freud spirálmarót - hát az áruk az nem éppen baráti. Viszont cserébe gyönyörűen dolgoznak. Érdekességképpen ideteszem a tavaly nov 5-én küldött árakat:
8 32 70 8 2 26.000 PI02MD EE3 F03FR00388
36210.083272 UC Spirálmaró D:8x32 z:2 pozitív simító 8695.- Ft + Áfa/db Raktáron
A "76-10508P" típusú adat a termékkód, az alapján kereshetsz rá a webshopjukban. (amit nem tudom mikor fognak már végre véglegesíteni ...)
De rendeltem már pl az IGMTools-tól is, na ezek sem az olcsóbb kategória. De szintén szépen dolgoznak.
Amire még figyelni kell, bár sokszor nem fő szempont: hogy merre vág. Van ami a forgásirányhoz képest lefelé vág (down cut, ilyet linkeltem be feljebb). Ennél, ha nem "átmarsz" vele, akkor a marás széle sokkal szebb, mint a másik fajtánál, a felfelé vágónál (up cut). Cserébe a marás alja kevésbé szép - azért ne dimbes-dombos marásképet képzelj el - mint a felfelé vágónál.
És ha már a különbségek: van olyan spirálmaró ami felfelé ÉS lefelé is vág. Pontosabban a fej eleje felfelé, utána lefelé vág, na pont ilyet rendeltem az IGMTools-tól :
Ebben az esetben gyakorlatilag bármilyen maró jó aminek egyenes a fala. Az sem baj ha nincs keresztéle legfeljebb előtte csinálsz fúróval egy furatot és abban kezded a marást. De előre hátra tologatva is menni fog.
Lehet én nem értem, de a függőlegesen álló kis lap közepén lévő lóverseny pálya alakú lyukra gondolsz? (Mert az így akkor nagyon egyszerű, illetve a nagyon spec célszerszámra sem lesz szükséged)
Ha igen, akkor veszel egy UJJmarót/nútmarót/horonymarót, olyan átmérővel amilyen a vízszintes csavar. Utána egy vezető mentén szépen oldalra kimarod az x hosszúságú lyukat. Ha ilyen linkelt keresztélűt van, ez "kifúrja" maga alatt a fát, de egy hagyományos nútmaróval is meg lehet oldani. De az egésznek elég olyan hosszúnak lennie, mint a rétegelt lemez vastagsága az meg szerintem sima pipa.
"A gyári késeken felül adok hozzá, egy másik gyalukés garnitúrát, ami az erősített kivitel (+18% volfram tartalom)"
Ha gondolkodnál az áron, szólok hogy ez a mondat meg ez a kép (tehát az élezhető kés plusz a hozzá való ékléc):
... önmagában 50 Mátyást jelent. Merthogy ha ilyen vastag, élezhető kést akarnál venni, akkor az éklécet is meg kell vegyed, mert a gyári ékléc a gyári, 1mm (eldobható, nem élezhető - jó ez nem teljesen igaz, 1x-2x megfenhető, nagy csorbulás után viszont tényleg eldobandó) vastag késhez való nem jó ehhez. Már enélkül sem rossz az ár, de ezzel együtt meg nagyon jó. Nem csodálkoznék rajta, ha már elkelt volna. De minimum 1-2 email már tuti ment Kovinak. Szóval János, ne gondolkozz túl sokat :-)
Szeretnék pontosítani: Hasonló dekopír részt szeretnék csinálni erre kell a ? marószár de asztali maróba is tudom fogni. Ilyen nútra vagy horonyra kellene.
Eladó egy Metabo HC 260c típusú kombinált gyalugép. A gép paramétereit azt hiszem nem kell leírnom, szerintem mindenki ismeri.
A gyári késeken felül adok hozzá, egy másik gyalukés garnitúrát, ami az erősített kivitel (+18% volfram tartalom)
Minden tartozék megvan hozzá. Pontos megbízható gép, a helyszínen kipróbálható. A gépet azonnal munkára lehet fogni.
Apró esztétikai hibák vannak rajta, de a működését nem befolyásolja. PL.: A gumitalp elkopott a betonon húzgálástól, már gumitappancsokon használtam a vége fele.
Az asztalon apró karcok vannak a legnagyobb max 1mm mély. Az előtoló hajtás burkolatán a meghajtó szíj nyomot hagyott rosszul rögzítettem a burkolatot.
Késtengelyt takaró alumíniumot elemelő kar eltört, most amikor szereltem vissza ( én sosem használtam) erős voltam és nem okos. De megragasztottam.
Egyéb kérdésekre szívesen válaszolok, lehetőleg emailben azt hamarabb olvasom. Az irányár:220.000 Ft És akkor egy pár kép róla. Kicsit megtakarítottam.
Jól gondolod, újmaró kell hozzá. Hogy mekkora, az a fészek méreteitől függ. A keresztél előny, de anélkül is megoldható vele, csak azt amikor beletolod a fába, tologatni kell előre-hátra.
Tapasztalatom alapján Én akkor látok ilyen vágás-képet amikor a hajtogatás/terpesztés nagy/túlzott.
A túlságosan nagy terpesztésnél középen nincs ami vágná/fűrészelné az anyagot. Ilyenkor történik, hogy jobbra balra vibrálva/mozogva történik a vágás és ilyen vágás-képet ad. Ellenőrizd a terpesztést, nem lehet több mint a lap vastagságának háromszorosa. Meg-méred a lap vastagságát, két léc közé teszed a lapot és meg-méred a rést, de ez látszik is ha élből belenézel.
Az ajtófélfa az a befalazott rész. Abban a zárfogadó van, az nem túl mély.
Ha az ajtólapba kell a zártest helyét kivenni, az más téma. Profiknak van erre spéci az ajtóra szorítózható hosszlyukfúró szerkezetük. Sokkal kisebb fordualat mint egy felsőmaró, cseréne merevebb szerkezet. Amatőröknek szerintem marad a forstner és a véső.
Már az 50 mm vágáshosszú maró is eléggé nehezen hozzáférhető, és keresztéllel nem is tudom van-e egyáltalán. Az annál hoszabbakat hosszlyukfúrónak becézik, de azokról nem tudom elbírják-e a felsőmaró fordulatszámát, illetve vannak e olyan méretű csappal hogy be lehet fogni őket.
SZiasztok. Ha olyasmi fészket-hornyot szeretnék csinálni mind amilyen a záraknak van az ajtó félfába akkor milyen néven kell azt keresnem? Ez az újmaró ? Felső maróba fognám be és lefele süllyeszteném aztán húznám-tolnám egy vezető mentén. Milyen hegyének kell ennek lenni?
Lerajzoltam, miért gyanakszok arra, hogy amiatt vág csúnyán. Túloztam a rajzba, hogy érthető legyen. A szalagvezetők, amik az asztal alatt és felett vannak gondolom alapból nem kell, hogy hozzáérjenek a szalaghoz.
"amikor a hegesztésnél kilép a felső kerékről, van egy 3-5 tizedes ugrása."
Ha csak merevebb ott a lap, az a vágásképet nem befolyásolja, hiszen a vágáskor egyenesen kell futnia, ott lehet akár üveg kemény is*. Ha a vastagsága változik a hegesztésnél, az már gond. A keréknél kilépéskori "ugrást" a vezetőknek kellene kiegyenlíteni.
Hm, szakmai, szakmailag korrekt, témába vág. Helyesírás kifogástalan. A szórend, bár talán nem a legkonvencionálisabb, jól szolgálja az üzenetet. Na, itt tényleg mire gondolhatott a mínuszoló?
Az én elméletem szerint egy hozzám hasonló “boomer “ kicsit ügyetlenül kezelve a modern technikát véletlenül nyomogatja aminuszokat. Észre sem veszi. Én is kaptam egy mínuszt egy videómra. Egészen megbántódtam. De végül rájöttem, hogy én adam magamnak :)
Van a gépházon egy íves kolbász, meg egy nút az azstaltartón. Lehet, onann hiányzik valami teflon anyag, mert elég nagy a különbség a kettő mérete közt, és lötyög rajta. Ha az passzentos lenne, megtartaná a csavar, de a robbantott ábrán nem látok rá alkatrészt.
Jók lettek a szarvasok, remélem, nemsokára ár nálam is készül pár darab.
Ez durván csíkos. Kézzel tekertem a szalagot, és amikor a hegesztésnél kilép a felső kerékről, van egy 3-5 tizedes ugrása. A csapágyat, ami felül vezeti a szalagot, azt meg nem tudom kijjebb állítani. Még. Lehet, hogy meg kellene melegítenem a szalagot a hegesztésnél?
Kizárólag utólagos kéder nút kiképezésére való ez a gép és a hozzá való marószár. Azt a tokba szokás bemarni és a sarokba csak ezzel a szerszámmal lehet.
Körfűrészrészlappal csak a nyílórámába lehet bemetszeni, de gyengíti a csapolást egy ablaknál- ami lehet, hogy már eleve gyenge. A kőrfűrész lapot el kell dobatni, mert 4mm nútot kell húzni.
Új ajtóba - ablak kéder nút a nyílóba van behúzva, de késsel, nem lappal.
Őszintén szólva, nem ismerek olyan kédert a kereskedelembe, ami a tokozat falcába van tervezve.
Van egy mindenhol kapható barna színű, ami duplán össze van ragasztva (széthúzható) és olcsó, azt szokták használni az utólagos beépítésnél.
Igen, alakul. A vezetőcsapágyakat kell még cserélni, mert kissé khmmm... kopottak. A szalag hegesztése viszont kritikán aluli. Ott egyszerűen nem hajlik a szalag, ezért van egy ütése, emiatt csíkozza a vágásnyomot. Meg az asztalrögzítéssel kell még kezdeni valamit. Hiába húzom meg a csavart, el tud billenni. De nem vagyok elkeseredve.
Erre céloztam. Az eredeti kérdés valami olyanról szólt, hogy ajtó és ablak esetében. Ezért okkal feltételezhető az, hogy már készen vannak ezen tárgyak - annak ellenére, hogy a kérdező ezt az információt nem osztotta meg velünk. :P
Mivel evett a kíváncsiság, az Obiban vettem egy Einhell szalagfűrészlapot, mert az azonnal megvolt. A kerekekre biciklibelsőből ragasztottam csíkot, mert a szilikoncsövet nem tudtam olyan szépen felragasztani. Szerencse is, mert az 1400-as szalag alig akart felmenni (nem mértem, mennyire pontosan 1400).
Szóval vág a gép, de a hegesztésnél picit ugrik a lap, nem hajlik olyan szépen, a vágáskép pedig olyan, mint amikor körfűrésszel vágja az ember a csapolást, vagyis csíkos. Vezető mellett vágtam, és nem éreztem, hogy a szalag valamelyik irányba mindenáron el akar menni. Mondjuk csak 20mm-es léccel próbáltam.
A marófej kiválasztást a felhasználni kívánt profilhoz kell igazítani, ami lehet több féle kialakítású. Szóval a profilból kellene elindulni (szerintem). Amúgy ahogy tudom, ezekbe a profilmarókba sima mezei ujjmarók valók, itt a lényeg a gép kialakításán lenne elsősorban.
Először is Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok mindenkinek.
Másodjára az alábbi képeken látható Tölgyfa furnéros betéteket szeretném megpróbálni eladni (25 000 Ft) először itt, annak aki lát bennük esetlegesen fantáziát. Nincsenek 100 százalékos állapotban, ahogy néztem egyes betéteken vannak ázás nyomok, illetve a furnér is némelyiken el van válva.
Elnézést a késedelemért, csak felhalmozódtak a tennivalók idehaza, bejgli sütés, halleves készítés, hozzá tésztakészítés, meg ilyesmik. A Bence által biztosított felsőmarót már nézegetem, de előbb a fagyasztóládán kellene hőszigetelést cserélni, meg ilyesmik. :/
"Igazán készíthettél volna a jobboldalihoz is egy létrát,"
Jó reggelt kívánunk! Sok volt a bejgli mi? :D
De csatlakozom, nagyon szép munka. York Mester, ez is olyan "házidominós" csapolásos? Ha jól rémlik az első olyan volt, pontosabban a domino az eredeti, a "fészkelés" volt felsőmarós (?)
Igazán készíthettél volna a jobboldalihoz is egy létrát, könnyebb lenne a fel és a lemászás, vagy a másik ágyról kell átugrálni?! :-) Na nem trollkodok, ez is gyönyörű szép munka, gratulálok!
Tényleg érdekes észrevétel. Lehet, hogy a minuszozó egyszerűen csak túlbuzgó nyelvtantanár, és semmi köze a minusznak a tartalomhoz? Lusta vagyok visszanézni, hogy ezt kideríccsem...
Karácsony előtt a párommal összeállítottunk egy dobozt, tartós élelmiszerekkel, tisztálkodó szerekkel. Elvittük az egyik ilyen gyüjtőpontra, ahol átvételkor kicsit pironkodva belenéztek. Mondván, volt olyan csomag, amiben tojáshéjak, üres tejfölös poharak pucolt krumplihéjak, stb. voltak. Na ennek az embernek (?) milyen lelke van?
Ez most komoly? Szeretet ünnepe ide vagy oda ... milyen lelkületű ember mínuszol meg egy, a témához tartozó, segítő szándékú posztot? Amibe "szakmailag" is nehez lenne belekötni. Fura egy világot élünk ...
Nekem ettől még kisebb van, nem is lehet vele nagy dolgokat végezni, de csodálatos 3 x 3 mm " gerendát" 1 cm pallót vágni. Minden kedves fórumlakónak békés, boldog Karácsonyt kívánok!
Találtam itthon átlátszó gumicsövet. 1,5mm falvastagságú, és cipőragasztóval rá lehet ragasztani az alumíniumra egész stabilan. Már csak ügyesen ketté kell hasítanom.
A használati utasításban a függőleges mozgatásért felelős fogaskerekeket írja, h "lubricate", ha jól emlékszem. Én is feltettem a kérdést itt, akkor az volt a mondás, hogy egy kis teflon sprayvel meg lehet kínálni a mozgó részeket ártani nem árt, meg a retek se rágja bele magát.
Következőnek néhány polcot készítettem, nejem egy ideje rágta már a fülemet, hogy nem férnek el a dolgok a kamrában...
Zatikban bevásároltam pár táblásított fenyő polclapot és tartóelemet, alig került 50 ezerbe... :O
Íves polcot akartam, ezért egy ilyen furcsa formátumban vágtam el a polclapokat:
Mivel nincs kekszmaróm, ezért egy sima falcot martam a lapokba és készítettem az elfekvő keményfa-lécekből tipliket.
Ragasztás után jött az élek gömbölyítése...
A maróhoz nem volt jó természetesen a porszívő csonkja, ezért danamidból esztergáltam gyorsan egy átvezető elemet.
Kipróbáltam a Parkside excentercsiszolót is végre nagyobb felületen, és egész tűrhető. Mondjuk nem egy Rotex... és a vibrációt is rendesen átviszi a kézre, de hirtelen munkához elmegy.
Majd jött a vízbázisú lakkozás 3 rétegben (első után csiszolással).
Rákészülés a felszerelésre...
Természetesen ilyenkor derül ki, hogy a kamrában csak derékszög és párhuzamos nincs, ezért méregetés után le kellett vennem a polcot, és mindegyikből le kellett vágni egy darabot hátul. Jó dolog a szögmásoló...
Az is kiderült, hogy a konnektorba persze függőlegesen megy a vezeték a falban, így a középső támasztók csavarjai pont rossz helyen lennének. Készítettem hát 3 db ilyen rögzítőt maradék alu burkolatváltóból, ezek az alsó csavarhelyre rögzülnek rövid átmenő csavarral és a két szélső furat mögött megy a falba a tipli:
Végre-valahára felkerült minden! (az alső polcnál látszik a távtartó elem)
A következő egy (két) könyvespolc lesz a nappaliba, de ahhoz még kell plusz faanyag, majd a két ünnep között beszerzem.
No, ezt jó megtudni, ez az egyetlen olyan dolog, amit nem használtam még a kiegészítők közül.
Kihasználom, hogy itthon vagyok huzamosabban, és szép lassan elkészítek minden olyan asztalos dolgot, ami hiányzik a házban. Egy pár kis alátéttel kezdtem bemelegítésnek, a WC-ben és a fürdőben lévő díszeket tartják. Pálmafából készültek (azért ebből, mert volt egy testátlóban teljesen elvetemedett deszkám, és így még fel lehetett használni valamire).
Makita élmarómra van egy ilyen adapter, ezzel tetszőleges távolságot állítasz be. Sokaknak van ilyen marójuk, de elfeledkeznek ezekről a kiegészítőkről. Filléres tétel.
Ebből a baloldali kell csak neki amit Erzsébeti linkelt. Vagy egyszerűen egy nyolcas (tízes?) kontúrmaróról átteszi a csapágyat a tizenkettesre. Tudom, ehhez két marót kell venni, de még mindig könnyebb mint egy olyat találni aminek kisebb a csapágya.
Miért ne lenne? De van tömlős talicskakerék is 8 colos és a szelep csak az egyik (belső) oldalán van. Max 2 gumit kell szétvágni, illetve ha vastagítva van a szelep környéke - ami átterjed a másik oldalra, akkor szabályozni kell a felragasztás után. Sőt a "metálbordó" elektromos rokkantkocsiknak, és egyes molnárkocsiknak is tömlős kerekei vannak és azok még kisebbek. Azoknak a külső íve a jó, mert még az sincs 20 cm átmérőjű és biztosan szorulna a fűrészkerékre. (De gondolom azt nehezebb szerezni és drágább is.)
Kérsz egy gumistól egy kis robogóra való leselejtezett belsőgumit vagy veszel egy újat egy ezresért (4x8 colosat) és ha szerencséd van a belső ívrészéből tudsz vágni 2 olyan végtelen szalagot amik pont egy kicsit szorosan rámennek a kerekekre. Jó esetben ragasztanod sem kell mert annyira szoros lesz. Ha mégis kell rá ragacs, akkor cipőragasztóval megkened az előtte kicsit felérdesített gumit.
Nekem a nagy 450-es szalagfűrész kerekekre 5 vagy 6 mm vastag vásznas gumicsíkok vannak Palma cipőragasztóval felragasztva már vagy 20 éve. Utána a kisflexet a fűrészkerethez rögzítettem a markolatcsavarnál és azzal lett felszabályozva a bandázs. Azóta is bírja. :)
Van vásznas gumi 1,5 - 2 mm vastagságú is a műszaki gumiáru boltban és vágnak tetszőleges szélességű csíkokat. Azt elvileg szabályozni sem kell mert annyira vékony és csak a ragasztó megkötése után a kerék szélein kell levágni a kiálló felesleget...
A csapágyat cserélni nem mindig egyszerű, pláne x millivel kisebbre vagy nagyobbra. De ha van egy maród, amin a csapágy túl kicsi, akkor arra gyűrűt esztergálni, vagy alkalmas csőből vágni már nem lehetetlen.
Jártam már úgy, esős időben egy hétig nem lehetett kihúzni egy fiókot, pedig alapból távolról sem volt ennyire pontos. Bizonyára az anyagtól is függ, mert a többi azonos méretű nem szorult be.
Van egy rejtélyes fiókom. Jön/megy/mozog gond nélkül, de ha legalább 2napig nincs kihúzva, nem lehet kihúzni bármennyire is cibálom. Ha felfelé emelem 1-2kilónyi erővel, pattan egyet és utána mozog rendesen. 7éve csináltam, azóta ilyen és nem változik. Nem jöttem rá miért ilyen, úgy döntöttem, ez a biztonságizár. :)
Szerintetek létezik olyan csapágyas élmaró vagy falcmarófej, aminek az éle (munkamélysége) a csapágy méreténél 1-2-3 mm-el nagyobb? Túrom egy ideje a netet, de csak jóval nagyobb falcmarókat találok vagy másolómarókat.
Ezzel a videóval ugyanaz a gond mind általában az ilyen kattintásvadász művekkel. Az utóéletről nem esik szó.
Szerintem, ilyen széles keréken, ilyen keskeny szalagon, azzal a vékony gumi bandázzsal és középen futtatva pár méter vágás után elkezd kilapulni a terpesztés* és ebből adódóan kanyarodni a vágás.
* megeshet hogy a fakerék másként viselkedik ezen a téren mint a fém, és kevésbé hajlamos erre.
Tudom, van aki szerint jó az bandázs nélkül a sima fémen is, de ezt nehezen tudom elhinni, miután nekem az ilyen próbálkozás percek alatt kilapította két szalagomat ://
Igen, 8mm, hogy legyen miből leszabályozni és domborítani. Mondjuk én könnyen beszélek, felteszem az esztergára és leesztergálom, de nekem elfér 5mm. De pl. körkivágó sablonnal körfűrészen is leszabályozható a szükséges vastagságra.
Esetleg lehet próbálkozni finomszemcsés öntapadós parafacsíkkal, de ahogy nézem, nem igazán adják méterben, csak tekercsben, akkor meg akár aranyoztatni is olcsóbb lenne. :/
Anno úgy gondoltam ebből lesz a hengercsiszolóm előtolása (nem ebből lett, hanem csiszolószalagból), szóval rajtam maradt rengeteg, 6m2-nyi, szerintem soha a büdös életben el nem használandó gumilemezem. Vastagsága pont jó lenne neked, Ha úgy gondolod, szívesen lecsíkozok belőle neked annyit, ami 2 kerékre jó (plusz egy garnitúrát, hogy ha beválik, legyen tartalékban egy plusz szett). Kérem a kerék kerületét meg a gumicsík szélességét, írd meg mailben, meg vagy egy postacímet, vagy egy foxpost automata címét. Elküldöm, 2 ünnep között tán oda is érne. Nem kérek érte semmit, illetve ha beválna: majd max. fűrészelsz nekem egy szarvast :-)
Értem én, hogy gőzgép, de mi hajcsa? Konkrétabban mire gondolsz bandázsszalag címén? Olvastam, hogy a gumírozott parafa nagyon jó, de ahogy néztem, nekem max 2-3 mm vastag fér rá. Inkább 2. A parafa meg 8mm-estől kezdődik.
Lehet, hogy valóban "tisztább, szárazabb érzés", sőt biztosan, de Jaca lehetőleg az otthon talált anyagokból szeretné összerakni, nem sokat költene rá plusszban.
Amúgy meg köszönöm a linket, én elementettem, jól jöhet még, nem ismertem őket.
Igen, azt ritkán vallja be az ember, ha mégsem olyan tökéletes a megoldásuk. :) Sokat nem akarok költeni erre a gépre, így is kell bele egy két apró csapágy, bár az nem vészes tétel, meg ugye szalag. Két ünnep közt lehet, hogy az Obiban veszek egy LuxTool-os szalagot, mert akárhonnan rendelem, januárra ér csak ide, és jó lenne már vágni is a géppel, hogy tudjam, mi kell még. Na meg lesz összehasonlítási alapom, mennyivel jobb a carbon force :)
Nekem is megvan ugyanaz a kedvezmény, az elmúlt 1-2 hónapban egy szabad szemmel is jól látható összeget sikerült otthagyni náluk, most már csak arra várok, hogy ők is teljesítsék a rendeléseket :)
(nem írtam ide, de vettem egy szalagfűrészt, kihozták, gyári hibás volt, visszaküldtem, most várom az újat, de már tuti január lesz belőle)
(nekem van rá 12% engedmény, úgy bruttó 20700Ft, rendelésben szivesen közreműködöm, ha érdekel valakit)
Nekem tetszik, jól használható. Lehet rá bármilyen papírt vágni, nem igényel speckó csiszolóanyagot. Annyit még, hogy a papírrögzítő mechanika óvatos bánásmódot igényel, szemmel láthatóan nem az örökkévalóságnak készült.
Sikeresen megcsináltam az asztalrögzítő törött részét. A hozzá kapott fémvágó szalag ugyan hosszú volt, de gondoltam nem veszítek vele semmit, rövidebbre vettem, és lágyforrasszal összeforrasztottam, így legalább meg tudtam pörgetni. Vágtam is vele 3 centit egy 3mm-es MDF lapon. Aztán megadta magát a forrasztás :) A kerékre miből érdemes bandázsszalagot csinálni? Biciklibelső alkalmas rá? Esetleg valami olcsóbb, könnyen beszerezhető anyag?
Hát, volt, amikor a hasmenésre nyugtatót adtak véletlenül. Két nap után kérdezte a doki, van-e még gondom. Mondtam, néha még bemegy, de kit éééérdekel? :)))))))
Úgy látszik ezek a patikusok most ilyenek, én glicerint kértem és paraffin olajat kaptam. Persze paraffin olajam van otthon egy liter, de már úton hazafele vettem észre mit adtak.
A fenti képpel egy a hozzá tartozó rövid werkfilmmel kívánok boldog karácsonyt és nem mellesleg gazdag szakmai Jézuskát minden kedves hobbiasztalosnak!
Azért nézzetek fel kicsit a műhelyből szeretteitekhez is!
Dicséretes változtatás. Nagyon remélem, hogy olyan fog rá jelentkezni aki valóban tudja majd használni és nem csak azért kéri el, hogy "jó lesz majd valamikor".
Éledezett, 6 mm-es Szigetszer lap van a kis Einhell fűrészemen. Szépen vág, de kis ívben nem jó, ehhez nincs eléggé terpesztve.
Az A-lapos sima 12 mm-es szalagom fordulékonyabb. Telefonon egyeztettem. velük, ők ajánlották, akkor nagyon akciós volt, talán kétezer Ft. alatt, vettem 5 darabot. Van tartalék. :)
Gondolom hosszabb mint kellene. Valami asztalos üzemben biztosan tudnak mondani egy közeli céget, ahol megfelelő méretre lerövidítik és ha kell élezik, hajtogatják...
Egyébként az 1400-as helyett simán ráteheted az 1410-es "Gügye" szalagot. Ennek a szállítási költsége is jobb a Güde márkaképviselettől. (Legalábbis 1-2 éve még érezhetően olcsóbb volt mint az Einhell.)
Nem lesz olcsóbb, és nekem jobban bejött az IGM-es Carbon Force szalag, mint a Szigetszeres. Utóbbival sincs semmi gond, de nem olyan látványos, mint amit reklámoztam lentebb.
És van is méretben, 1400-as kellene rá. Még árban is jó, de a szállítási díj szívenütött. Elsőzör veszek rá itthon, aztán ha már úgy érzem, hogy gép lett belőle, akkor rendelek onnan.
Esküszöm, nem kapok részesedést az IGM-től, csak a nagyon pozitív tapasztalatom miatt írom le mégegyszer (korábban már javasoltam a fórum közönségének). Jó áron vannak és (nálam) nagyon jól teljesítenek a "Carbon Force" fantázianév alatt futó szalagjaik.
Még ha nincs is a kínálatukban pont megfelelő méretre végtelenített szalag, szerintem érdemes venni egy (vagy több) hosszabbat, majd itthon egy megbízható szervizben méretre vágatni és újrahegesztetni. A 3 m körüli szalagokból talán kettő db is kijönne a tiédre.
Én sajnos vettem belőle egy munkához egy éve vagy 4 dobozzal, de nem tudtam mégsem ahhoz használni. Bpest II, kerületben szívesen átadok grátisz, akit érdekel...
De legalább a kerekek csapágyazása jó, szépen futnak. Belülről elfér egy laposvas, amivel meg tudom oldani. Sokkal jobban bosszant, hogy a fűrésszalag nem rá való.
"Sikertermék a PLASTDUR HOLZ 2070 kontaktragasztó, mely kiváló furnérozásnál, illetve helyszíni javításoknál. Kiemelkedô tulajdonsága, hogy a felületre felhordott ragasztó száradás után pormentesen tárolva szinte korlátlan ideig felhasználható, a ragasztási folyamat csak önmagával megy végbe. Vagyis, ha papírlapot helyezünk a ragasztóval ellátott felületek közé, akkor azok biztonságosan tárolhatók. Összeillesztés esetén nyomás, illetve ütés hatására létrejön a ragasztás"
8 vezér volt, nem 7. A nyolcadikat Szamegnek hívták. Mikor megérkezett Árpád vezér a Kárpát-medencébe, így szólt két kedvenc vezéréhez: Huba, Szameg, hová hoztatok engem? Na ez a két vezér jutott eszembe, mikor elkezdtem szétszedni a gépet. A bekapcsoló gomb öntartó reléje szakadt. A szalagfeszítő tekerő eltörött szállításkor, de ezt megragasztottam. A fűrésszalag nem rá való, itt már anyáztam, és az asztaltartó rögzítőjénél letört az öntvény sarka, ahol a rögzítő csavar van. Le kellett volna venni az asztalt a csomagoláskor. Hát Huba-Szameg. - Kérdés: a kerekekre kell gumiszalag, vagy némi szigszalag is elég? Az asztalt majd valahogy megrögzítem. A csapágyak jók, a motor szépen jár.
A 12V-os Parkside-hoz nem volt szerencsém, a 20V-os nagyon erős. Kettőt is vettem, meg egy akksis "légkulcsot", ahhoz dupla akkora akksi van mint a fúrókhoz.
Így van akksi tartalékom bőven, és az egész kijött kb 50-ből.
Sokáig a parkside behajtó volt a cél. A 12 V-os is tényleg nagyon jó, főleg az árához képest. De rendszerben már azért parkside vonalat nem vennék. És ha már akkus akkor legyen több gép az akkukhoz, úgy gazdaságos.
Köszönöm a kimerítő választ. Tehát akkor megfelelően lehet használni ár érték arányban. Az egy jó pont,ha az egyengető asztalt egyszer beállítom síkba és úgy is marad. A powerplusnál gyakorlatilag lehetetlen volt. Már sajnos a kérdésem napján elkelt a gép,de még remélem tavaszig fogok találni megfelelő gépet.
Én tényleg hobbista vagyok,kevés szabadidővel. A hammer az már árban az a kategória nekem,amivel dolgozni kell rendesen és termelni is vissza az árából.
Én a saját és családom számára készítek dolgokat. Szóba jött még a Holzmann illetve Bernardo, azokról vegyes tapasztalatokat olvasok,de inkább rosszat.
Sokáig úgy gondoltam, hogy nem is veszek semmiből akkusat, van két 12v-os parkside fúró csavarbehajtó azon túl legyen minden kanócos, VÉDJÜK EZZEL IS A FÖLDET.
De ugye a hülyebogár!
Ház felújítás óta rágom magam egy nagyobb és erősebb behajtón, meglepően jó a 12V-os parkside de azért vannak határai, létrán meg egyéb extrém helyeken meg azért az akku nyújtotta kényelem szerintem nem árt.
És itt jön a dilemma, ha már megindulok akkus vonalon, akkor egy márka legyen mindegyik, a makita azért egész jó, főleg hobbi szinten. Így ez mellett voksoltam.
Ha már eldöntöttem az irányt akkor meg az árakat nézve a kopasz DPJ180z minden nélkül olcsóbb mint a RJ7000j, tehát jobban megéri.
Így kofferrel, két akkuval és töltővel is még amennyiért megkapom, jobban jövök ki vele mintha külön venném az akkukat és a töltőt később egy csavarbehajtóhoz vagy ki tudja mihez.
ÉS talán a hülyebogár is kussol pár hónapig..... (vagy elkezdi ha már van akku akkor kellene már a nagy csavarbehajtó és az ütvecsavarbehajtó és a fűnyíró és a ..... ziümmögést)
Átveszem Hobbit szerepét - na azt azért nem .... :) - én a DW-re szavazok. Azért, mert azt vettem :)
Mikulás környékén esett be a DW, én kezdettől a saját vezetőjével használtam, és szerintem jól állítható. Pont középre tudok vele marni élbe.
Nem tapasztaltam, hogy ki akarna ugrani a kezemből. Ez egyszer fordult elő amikor előbb toltam előre a gépet mint megindítottam és belekapott a deszkába... induláskor .... de ez nem üzemszerű használat :)
A hozzáadott gyűjtőzsák nem ér semmit. 4-5 kex után eldugul, és köpi a forgácsot mindenhol. Elszívó kell. Innentől értelmetlen az akkus. Szerintem.
- előtte egy Einhell gépet "használtam". Azért az idézőjel, mert többet kellett javítani meg állítgatni, mint amennyit használtam. Elvileg ugyanaz a gép, mint a PowerPlus-od, csak más a színe.
- vettem egy DeWalt vastagolót, hogy majd az Einhell jó lesz egyengetni, fixre állított asztallal.
- keresgéltem kis egyengetőket, jártam a Bernardo SP200 felé, amikor megjelent a piacon ez a gép, tőlem nem beláthatatlan távolságban.
-Most is megvan a vastagoló, a Lutz nálam csak egyengető.
"Mennyire jó konstrukció" - a vastagolóját vétel előtt kipróbáltam, azóta sem nyúltam hozzá. Állítani lehetett, vastagolt is.
Az egyengető asztal állítása 'botrányos'. 4 külön csavarral állítod. Egyszer belőttem kb 1mm-re, azóta úgy van. Ennek nem állítod át a fogásvételét minden menet előtt.... :) Ha többet kell levenni, többször kell áttolni.
Ellenben kb egyenes az asztal, és merőlegesre, merevre állítható a steller. Tudok vele derékszöget csinálni.
A motorja jó, még nem sikerült annyit adni neki, hogy szenvedjen, bár a múltkor nekitoltam egy táblásított akácot, ami 230mm széles, ott már hallatszott a motor hangján, hogy dolgozik.
Lemezből van, de ahol kell meg van erősítve, nem az az érzésed, hogy mindjárt összeroggyan.
Amennyire szétszedtem, mindenét lehet állítani aminek van értelme. Aminek nincs értelme, azt meg minek állítanám? :)
"ennél is előfordul,hogy lekapja az elejét és a végét az anyagnak? " - ez nem (csak) gépfüggő. Erről itt értekeztek már hozzáértő kollégák. Nem használom vastagolóként, de mivel a vastagoló asztala nem 2m, be tud billenni. A vastagoló gép asztala hosszabb, de azon is tudok leszopódást csinálni.
A kínai lemez vackoknál biztosan használhatóbb.
Ha ennél jobbat akarok akkor már csak a Hammer jön.
Most, hogy már a napról mehetne, 3fázison ..... hess hülyebogár, hess..... :)
Van felirat a video alatt 4:30 nál írja hogy ipari alifás ragasztó*. A furnért ugyanazzal keni és írja is, hogy meg kell várni amíg megszárad a ragasztó. Az alifás ragasztókra rákeresve a Titebond original esetében a leírás külön meg is jegyzi, hogy melegítésnél újra megpuhul: Hogyan válasszunk Titebond ragasztót ? – Kentech Kft.
*és mit ad isten a vödrön a titebond 50 felirat olvasható
Nekem akkus Maki van, nagyon szeretem,nagyon jó. De teljesen egyetértel Koficcal: itt a vezeték nélküliségnek nem igazán van hozzáadott értéke. Viszont, ha van már egy csomó Maki akkud, akkor nem is hátrány, egy 5Ah-sal egész sokáig lehet nyomatni (100+ keksz rémlik (=200+ marás) egy töltéssel, ha jól elmlékszem...).
Megéri az a ca. 50% -os felár a vezetékes változathoz viszonyítva?
A 230-ról működő változat talán az egyik legjobb maró a piacon a névadókat leszámítva. Ár/érték szempontjából mindenképp. Az egy dolog, hogy pontos. A kidolgozottsága, ahogyan jár, pl a dewalt az ki akar ugrani a kezemből amikor bekapcsolom akkorát ránt. A tapadást segítő gumibakok is lényeges elemei a gépnek. Abszolút ajánlott vételnek gondolom.
Ami számomra a legfőbb érv az akkus ellen, hogy szinte csak a porszívóra csatlakoztatva használom. Ha az az elszívócső már eleve ott van, akkor a hálózati kábel már nem mindegy??
Aki egyszer kipróbálta a lamello/domino marókat elszívással az kétlem, hogy kihagyná ezt a komfortot.
Nekem volt Workzone és Ferm. Azokkal ugyanígy tudtam csak kekszezni. Amióta van egy nagyon régi Lamellom, azóta megy a klasszikus módszer is, amikor nem kell mindent az asztalra fektetve marni.
Ez döntés és még inkább pénztárca kérdése. Azért itt is igaz, hogy a jó géppel egészen más érzés dolgozni.
Szia. Jó régi hozzászólás került elő! :-) De a lényegen nem változtat, a gép azóta is fasza. Rosszat nem tudok rá mondani, pedig azért használtam elég sokat. Mostanában is, legutóbb pl éppen a saját konyhabútorunkat raktam össze vele.
Az az állításom sem változott, hogy a legegyszerűbb a gépet úgy használni, hogy egy sík asztalra lerakom és a munkadarabot forgatom. Azóta a bejegyzés óta egyszer vettem elő a lehajtható vezetőt, de most nem jut eszembe, hogy akkor miért kellett. :-)
Kell hozzá persze egy jó sík felületed, és nem baj, ha nem túl nagyok a lapok, amibe szeretnél lamellóval marni. :-) Itt talán egy kicsit jobban látszik, hogy hogyan csinálom: https://youtu.be/B_yhCNk3JO0?t=290 Egyedül arra kell figyelni, hogy hogyan forgasd a bútorlapot. Korpuszszerkezetnél nincs nagy gond, élbe marva alul legyen a lap külső oldala, a lapba marva pedig nincs más lehetőség, ott is alul lesz a külső oldal, csak szépen a széléhez kell igazítani a marót. Erre használtam a stellert a linkelt videóban. Köztes lap lamellózásánál, már jobban oda kell figyelni hogy merre is kell forgatni, de azt is gyorsan végig lehet gondolni.
Hogy a workzone mindezt tudja-e azt én nem tudhatom, de kipróbálod és meglátod! :-)
Jó régi a bejegyzésed de most kezdtem agyalni egy lapostipli maró vásárlásán, leváltandó a nagyon nehezen beállítható workzone gépet. Történetesen a Makita Dpj180-at néztem ki (a fullos pakkot) ami ha jól látom a fő elemeiben nem különbözik a Pj7000-től.
A kérdésem a következő lenne:
Még mindíg elégedett vagy a makitával?
Még mindíg áll az állítgatással kapcsolatos meglátásod, miszerint nem kell mm pontosra beállítani a gépet, csak a marótárcsa párhuzamosan vágjon a bútorlap élével (mert azt talán még a workzone is tudja és akkor nme kellene egy halom pénzt a makitába nyomjon)?
"FYI the jigs will be ~£45, and there will be options for a 'starter pack' containing a router bit,"
Nagyon jópofa a jig.
De.
Feltehetné a CNC-s alapterveket is mondjuk 10-20 EUR-ért (gyártásra meg mindenki magának megoldaná). 2 darab rétegelt lemezért a megfelelő helyen "megCNCzve" 45 fontot elkérni, plusz ha kell router bit plusz pízért, plusz ez JIG alapállapotban egyetlen, 5x30-as DOmino-hoz van méretezve (nagyobb Domino keksz -> másik JIG vagy módosított JIG?), plusz nem tudom milyen méretű másológyűrűhöz készül, ha nem másológyűrűhöz akkor milyen csapágyas maróhoz ... szóval kezdésnek kicsit combos árnak tűnik.
Persze minden annyit ér amennyit adnak érte, szóval majd kiderül.
De a hossza már le van vágva! Különben gratulálok! Nem tudom mit szólna egy környékbeli asztalos, ha véletlenül a rendelő helyett a múhelyedben kötne ki. Először is megrökönyödne a renden. Szerencsére már néha látszik a szórvány forgács is. Azért tisztességesen beszippantott ez a hobbi!
"Nyilván nem egy Freud/Dimar/CMT (jó lenne már azokat is kipróbálni :D) "
Szójjá wazze, néma gyerek anyja vagyok veled.... ;) Mikor jársz errefelé? Összefutunk valahol és a kezedbe nyomok egy CMT, egy Freud meg egy ELU maróbitet (esetleg egy Yonico-t is, csak hogy legyen összehasonlítási alap), vagy esetleg meglátogatsz és egy vacsi után adom a kezedbe. Utána meg teszteled mondjuk egy-két hónapig mielőtt kidobod a massive cuccaidat. :P
Bár én a Massiv szárakhoz (vagy általában a marószárakhoz?) ugye "tök vagyok" (kab*e Paco :D ) azért még annyit hozzátennék, hogy alsókategóriásnak besorolni barokkos túlzás. Annyira nem "rosszak" azok. Nyilván nem egy Freud/Dimar/CMT (jó lenne már azokat is kipróbálni :D) de befürödni azért nem fogsz velük.
A "papírról kép a fára" technika még azt is igényli, hogy nagyon (nagyon!) sima legyen a fa felülete. Plusz: amennyire lehet világos. A porózusság sem segít a jó képminőségben.
Nem tudom mennyire finom felületű a dió deszkád, meg hogy bütüs-e. Ha bütüs -> tuti felejtős, ha meg nem - hát elég setét anyag a dió ahhoz hogy jól mutasson akármilyen kép rajta. Igen, amit más is ajánlott: stencil, kis perkelés, csókolom. A Boldog Kari 2021-et meg sima égestéssel, max 1 óra de tán annyi idő alatt sem rá lehet applikálni, ha nem cirádás-gótikus betűtípussal írod.
Köszi a válaszokat. Az időm nem sok, ezért is gondoltam a nyomtatásra... Csináltam vagy 5-6 deszkát, idén mindenki ezt kap, meg pálinkát, meg szarvaskóbászt. A deszkáknak csak a sarkába gondoltam egy kis "Boldog Karácsonyt! 2021" kicsi fenyővel vagy ilyesmit , mindre ugyanazt. De ha lekopós, akkor nem sok értelme volna.
Megpróbálok kiötleni valami megfelelően gyors stencilgyártási technikát. Esetleg kinyomtatni vastagabb papírra, kivágni és vízüveggel átitatni a papírt + kis co2 ... ha megkötött tán kibírná azt a pár másodpercet amíg a fa megkapja a színét.
De tartós az tuti nem lesz, pár mosás vágás után szerintem tuti nagyon lekopik.
Másrészt a papírról akármilyen technikával áttvitt festék nemigen élelmiszerbarát.
Faégetés (pirográfia)? Nem kell bonyolult képben gondolkozni, bármi ami az illetőre utal, egy név, egy kedvenc idézet, vmi nonfiguratív cucc - nem tart sok időbe viszont tartós.
Pár szimpla vágódeszkát szabtam ki ma diófából, amiket ajándékba szánok.
Jó volna kissé egyediesíteni őket, de nem nagyon sok időm van rá.
Van az a technika (még nem próbáltam), amikor papírra nyomtatott mintát acetonnal átvisznek a fára. Stabil lehetne egy ilyen minta, ha utána még olajoznám a deszkákat?
Tőlem is +1 a Massive Toolsnak, bár illesztést, én még nem csináltam velük. Az esetleges pontatlanság, ezért nálam nem volt feltétlen szempont. Van 2 db Makita 6mm-s nútmaróm, számomra azok is megfelelő végeredményt produkáltak.
Mennyire jó konstrukció, illetve ennél is előfordul,hogy lekapja az elejét és a végét az anyagnak? Powerplus gyalum volt, de megváltam tőle, nem lehetett az az etető és az elszedő asztalt síkba állítani,ezért hordósra gyalult. Szóval egy használhatóbb gyalut keresnék.
Bemutatóid hatására én is ràpróbáltam a carbon force hook- ra, Igaz elsőre csak a 6mm-es kanyarító szalagra. Nem csalódtam :) Jó vastag lap, jó éles, jól kihajtogatott, kanyarodik is szépen. Puha fán kicsit durva a vágáskép, de lehet h csak gyakorlás kérxése.
(Na jó, a hosszú ceruza kicsit kúpos lett, de perpektívával kicsaltam a fotón :)
Nem rosszak a Massiv marószárak. Nekem van egy csomó. Igazából abból van a legtöbb.
Nem kell félni, hogy lerepül az éle, vagy szétszakad használat közben, mint az olcsó kínai marószáraknál. Szépen marnak és sokáig tartják az élüket.
Nekem összesen egy bajom volt velük, hogy nem teljesen pontosak. A 10 mm-es egyenes marófej nem 10mm, hanem 10,1 mm. Ennek szinte soha nincs jelentősége, kivéve, amikor Incra sablonnal szeretnék illesztéseket csinálni. Oda vettem Festool marószárakat.
A kis 12V-os Bosch élmaróhoz: nagyon jó, könnyű, kezes , precíz kis szerszám, én nagyon szeretem, de két apró megjegyzés:
- az öntött alu talp elég vékony és viszonylag kis erőtől tud deformálódni Szóval vigyázást igényel, nem szabad ledobálni , ilyesmi.
- a "forradalmi" design nem rossz, de nem jelent kategória ugrást a kezelhetőségben. Inkább csak más, mit a hagyományos kávédaró alak. Megszokást igényel.
Marófej: a Dimar sem rossz, annak megfelelő áron. Lehet(ett) itthon is kapni.
Hát akkor nincs más hátra, csak előre. Rendelek valami kis csecsebecsét és megnézem, hogy miképpen mukodik. Csak jobb lehet, mint a búcsús marófej, amit anno az első felsőmarómhoz adtak. Ahol is a 16-os nútmaró alkalmatosságról letört a lapka - persze hogy fenyőben...
Hmmm...... és találtam még most egy eddig a képből kieső angol céget, a fórumokon határozottan jó minőségűnek írják. Router Cutters (wealdentool.com)
Természetesen ha mindenképpen Magyarországról akarsz vásárolni akkor marad a Freud/CMT, korlátozott kialakításban kéteznek Bosch bitek is (szerintem sokkal rosszabb mint a Freud de egy árban van vele), vagy egy nagy ugrás lefelé a Massive tools-hoz.
A massive marófejekről nekem nagyon lesújtó a véleményem, de nem titkolható el, hogy van aki meg van elégedve velük (Pl Pacman, de ugyebár azt is tudjuk, hogy ő tök hozzá ;) ).
Az is az alsó kategória. Közepes kategóriában voltak akik nagyon dícsérték régebben az Amana biteket, illetve nekem is jó tapasztalataim vannak a Yonico bitekkel.
Egyik sem beszerezhető itthon boltban - sajnos rendelni kell. De itthon csak az alaja és a teteje van mint oly sok mindenből, pont a középkategória hiányzik.
Nem szeretném egy ház árát egyben rákölteni a marófejekre, de azért nem is akarok egyszer(sem)használatos dolgokat megvenni. Tudom, CMT az jó minőség, csak hááát, izé... A massive tools marófejekkel van valakinek tapasztalata? Vagy bármi más középkategóriással? Minden véleményt és tapasztalatot szeretettel várok (tartósság, használhatóság, ect).
Nekem van az Extol. Bírja a gyűrődést, a befogója a gyengéje. Lágy az anyaga, nehézkes a magasságállítás, mert a sorjában meg tud szorulni. Viszont most a Maki is jó árban van, igaz, az Extolhoz meg adnak két extra talpat.
Nekem a Maki RT0700CX2J van, nagyon elégedett vagyok vele (ez az első, úgyh összehasonlítási alap nincs). Épp, hogy a kereten túl van a teljes csomag. De nagyon szeretem a cserélhető talpait. Viszont itt a fórumon valakinek van az Extol féle koppintásból is, az van már 50-60 körül is.
Tegnap megérkezett a "sautershop" router lift Németországból. Beépítettem, bekalibráltam... valami elképesztő minőségű a cucc, barátok leszünk, azt hiszem.
Ma gyakorlásképpen elkezdtem elkészíteni egy dobozt. Vannak még hajszálnyi hézagok, a technikán egy-két ponton kell még egy kicsit finomítanom.
Készítettem ismét egy felvételt a szalagfűrészes szeletelésről.
Képek kommentár nélkül a dobozkészítés első lépéseiről. Most ki kell találnom, fiókokat csináljak bele, felnyitós legyen, esetleg egyszerre mindkettő... :)
Köszi - szemeztem vele,- de jó minőségű marószáraim vannak. Akkus kivitelűről van esetleg tapasztalat az árfekvésemben, ( mert drágábbakat forgalmaznak jó párat). Ha nem akkor vezetékes lesz.
Késő este már kissé álmosan írtam, bocsi. A Paint-ban körmölt móricka rajz is eltűnt valahol útközben.
Ma megkerestem a felújításra félretett példányt és a műveletről készítettem pár fotót.
Ez a tengely vége már lemunkálva.
Így készül az erősített szorítóalátét. Ha van jó erős satud akkor lehet abban préselni, ha nincs akkor kalapács. Persze ez macerásabb mert a csapágygolyó nagyon szeret ugrálni. Minden ütés után felveszed a földről, vagy mágnest teszel mellé esetleg rongyot teszel köré.
Az alsó részről az élét kicsit le kell köszörülni hogy stabilan feküdjön.Rákerül a tengelyre a sima alátét majd arra a szorító. A két alátéttel sokkal jobb a felfekvés, lényegében szorításnál egymáson fordulnak el, pláne ha egy csepp olajat is teszel közéjük.
És itt a végeredmény.
Már csak a bevágásnál kell kicsit szétnyitni, hogy ne essen le de ne is szoruljon. Persze előtte be kell csavarni a helyére. Az elsőt nagy megelégedéssel forgattam. Örültem hogy milyen ügyes vagyok, aztán vettem észre hogy egy műveletet kihagytam. :-)))
Egykezes élmarót akar hozni a Jézuska.Sokfélét nézegettem itt az interneten , de azért megkérdezem a nagyérdemű ,tapasztalt, öreg rókákat, nehogy mellé ugorjak a vétellel.