Volt olyan is, de a közmunka alatt a darázsfészket is kipróbáltam, hárman futottunk hétfelé. Akkor is az üvegmécses a legjobb. Te meg miért káromkodsz ilyen veszettül? Úristen! Honnan dől ez a sok vér?!!!
Majdnem, de arról már régen leszoktam. Nadrág fel, megnéz, hogy mi is csíp, lesöpör ha olyan. Szűk három métert megtettem, mielőtt elkezdtek csipkelődni a kis hangyákok. Mondjuk nem haragszom rájuk, mert jogos volt. De akkor is kellemetlen... A lódarazsat sem szabad lecsapni, ha ez ember kezére száll - hiszen ő is Istennek egy teremtménye. Lecsapás helyett rá kell fújni a cigifüstöt, azt szereti. És utóbbi esetben nem mar meg, csak méltatlankodva elrepül...
De legalább nem úgy jártam, mint a volt kollégának a barátnője - megpróbálom idézni a történeket. Felborultunk a trabanttal, nagy nehezen kikecmeregtünk belőle. Látom, hogy ömlik a csaj fejéből a vér. Mondtam neki, hogy ülj le ide erre a vakondtúrásra, amíg nem ér ide a mentő! Hát bazdmeg, nemhogy egy vöröshangyabolyba ültettem bele? Amúgy a csajszinak gyönyörű, derékig érő szőkésbarna haja volt. Volt. Le kellett borotválni a varrás miatt. Nem volt hosszútávú kapcsolat, na. :]
Négyszögdamil: <1000 forint a tekercs. Öt liter benzin < négyezer. Fűkasza ötvenpárezer. Ezzel az egésszel szétcsapni egy egész hangyabolyt és utána óvatlanul belesétálni a közepébe: megfizethetetlen élmény. Minden másra ott a mastercard.
A normál szemét díjban benne van, hogy korlátlanul viszik a zöldet, csak be kell zsákolnom. Ma megcsináltuk a gyeplazítást + fűnyírást, cirka 20 zsák lett tele (120 literesek). Ez se komposztálni se egyéb módon kezelni nincs túl sok kedvem.
De kérdezem másképp, nagy kukába milyen zsákot vesztek ? :)
Nálunk az Aldiban időnként van ilyesmi zsák, egyetlen hatalmas, és nehéz tekercsbe tekerve.
Kék.
A tekercs olyan 40cm hosszú és kb 10cm átmérő, bazi kemény, mert szorosra van tekerve, és emiatt jó nehéz is. Már nem emlékszem, hány darab van benne, de legalább 25-30. Legutóbb valami 3000 körül adták.
A zacskó szélessége majdnem duplája a 40 centinek, mert jobbról-balról be van hajtva. Sima zacskó, nincs behúzva az oldala. Méteres hosszúak.
Műanyag zsákot keresek, 120-150l környéke lenne az ideális, az sem baj, ha biológiailag lebomló. Annó németeknél vettem ilyen 50db-os tekercseket talán 15 euróért, teljesen frankók voltak. Kellően erős (de azért nem sitteszsák kategória), frankó zsákok voltak. Elsődleges cél a kerti zöldhulladék gyűjtése (ezt nálunk külön elviszik komposztálni) és relatív sok kellene belőle.
Amiket találok, azok brutál drágák, 2-3-4e HUF-ot akarnak elkérni 10db-ért, hát nyaljanak sót, arról nem is beszélve, hogy olyan vékony anyagból vannak, hogy egy tüsszentéstől kettéhasad.
Kellene szereznem egy normálisabb videokamerát. Mert a jelenlegi munkaköröm annyira változatos, hogy az borzasztó. Az hagyján, hogy kettő nap alatt be kellett tegergélni vagy kétezer csavart a helyére, de másnap jött a szokásos: Rendbe kellene ezt a gépet rakni és utána beüzemelni. Aztán az ember csak néz, mint pina az új bugyira. Mi lehet ez, mi célt szolgál egyáltalán? De mindegy is, rendbe hoztam. Nem volt sok baja, csak a szokásos: a logisztikai szakemberek és a gondos tárolás következtében bekövetkező kisebb hibák helyrehozatala. Egy ugyanilyen típusú berendezésé. De megoldottam. Készítettem képeket is, de abban a félhomályban értékelhetetlenek lettek.
A tetején lévő műanyag borítás szilánkokra törve. Mindent is leszerel, összelegóz, lemér. Lemezt guberál, méretre szab, sorjáz, csücsköket lekerekít. Furatokat átmásol, pöttyöz, kifúr, sorjáz. Emlékeim szerint van hármas csavar, tehát háromésfelessel kellett volna fúrni- de csak négyes fúrószár volt. Sajnos a hármas csavarokat valaki pofán baszta (kettőt itt felejtett) - így guberáltam négyes csavarokat. Meglepő módon egy kissé szorulósan, de egy kivételével minden furat és csavar passzolt - az az egy talán ha három tizeddel ment félre, oda bement egy M3 csavar oszt' jó napot...
No, a sérült alkatrész a helyén, nézzük meg, hogy mukodik-e. Volt róla rajz is, nem egy nagy történet. Egy forgásirányváltós motor, kettő kapcsoló, kettő izzó és egy trafó. Világítás az nincs. Van csereizzó a sublótfiókban (a gép alatti cuccok között), de vajha hova kell betekerni? Fél óra alatt rájöttem, bár ehhez a szükségesnél is jobban szét sikerült szerelni a gépet. Már akkor láttam, hogy van némi felületi oxidáció a sikló felületeken, de nem tulajdonítottam neki túl nagy jelentőséget. Égő be, világít, pipa. Ezután elindítottam az Y tengely motorját. Szépen megy, nem zörög, nem katancol, csak ép annak, aminek mozognia kellene, az nem mozdul. Műszak vége.
Másnap visszatértem a probléma megoldására - azaz félig szétbombáztam a műszert. Szét volt csúszva a tengelykapcsoló. A mérőfejet (vagymit) úgy kellett leugrálni a helyére - hogy a kettő lópikula egymásba akadjon. Csak az volt a gond, hogy lefele nem ment a mutatvány, mert ahelyett, hogy lecsúszott volna a fej, inkább a trapézmenetes orsót húzta ki a helyéről - így a tengelykapcsoló ismét szétcsúszott. Szóval végül leugráltam* teljesen az alsó végállásba a fejet, fel lett polírozva az Y tengely oszlopa, mindent is bezsíroztam. Menet közben kipotyogott odabentről egy távtartó és az általam hiányolt siklócsapágy is, így azok is a helyükre kerültek.
Az egyik skála mikrométerének a tengelye az annyira elgörbült, hogy az szörnyű. Azt már nem mertem szétszedni, mert a franc tudja, hogy mi van belül - de szerintem kalapáccsal és flex-el biztosan nem javítható... Helyette felbővítettem a gépházon lévő furatot - így már lehet tekergetni, bár szerintem az alkotó eredeti elképzelése az nem ez volt. A főpróba után ismét megkerestem a siklócsapágyat, mert a felső végálláskapcsoló egy kissé alulreagálta dolgot, így az egész fej leugrott a helyéről, az orsó a tengelykapcsolóval együtt kifigyelt onnan, ahol lennie kellene. A kapcsolót működtető lemezt egy kissé arrébb görbítettem, mindent is összeraktam.
Most már csudálaosan működik. Kettő skála, egy a centiket méri a második a milliket, a mikrométer skálája meg értelemszerűen a mikrométereket. Elméletben a műszer pontossága kettő ezred milliméter.
Félek tőle, hogy megvan a következő projektem is. Egy csőhajlító gép, amit a mindenhez is értő(hegesztő, villanyszerelő, elektrotechnikus, ect) kolléga a total annihilationhoz közeli állapotba hozott. Ha nem lopott el belőle semmit sem, akkor az a párszáz alkatrész ott van egy zacskóba belerakva...
*Ezzel a hatalmas hatvanpár kilómmal kellett rugózni rajta, hogy pár millit lejjebb csússzon.
Badarság. A gyertyapipában és a hozzá vezető vezetékben nincs szikra, azt a gyertya állítja elő, a szűrő a rossz elektronokat szűri ki a tökéletesebb gyújtás érdekében. ;-) Hasonló elven működik, mint az üzemanyagcsőre csattintható mágneses fogyasztás csökkentő :-D