Én is tárolok,eg ycsomó mindent a garázs tetőterében, hasonló módon, OSB a keresztpallókon. De egy valamit higyj el. A téli/nyári gumiszettet nem akarod a fejed fölé emelgetni és oda rakosgatni meg fél év múlva levenni.
Nem zárható, de nem fog látszani az utcáról, de amúgy nem olyan környék a miénk, hogy olyan nagyon be kellene zárni a dolgokat :)
Amúgy most vettem észre, hogy ez csak az eredeti terv volt, ttől egy ács ismerős tanácsára eltértem, kiegészítettem a középső szelemennél is 2 karpánttal a beálló közepe felé, szóval ott is meg van támasztva.
Adott egy ilyen garázs (egyesek szerint kocsibeálló és nem is ilyen, mert van nyeregtető fölötte, amit az érthetőség kedvéért tüntettem el :)) az udvaromon:
Kitaláltam, hogy igazán remek lenne a mennyezetét megcsinálni pakolhatóra. Első körben a felét csinálnám meg, majd tapasztalatok függvényében a másik felét is.
A váz 12x12-es fenyő gerenda. A szelemenek közötti távolság ~2300x3600mm.
A fejemben van egy kép. :)
A szelemenek közé élére állított collos deszkákat szerelnék úgy 40 cm-enként, ahogy az OSB illesztés megkívánja, tetejére pedig mondjuk 15mm vastag OSB.
Nem akarok tonnákat felpakolni rá, kisebb nagyobb, ritkán használt, de "sok" helyet foglaló cuccokat (pl. gumiabroncsok, télire udvaron használt gyerekjátékok, stb.).
Apropó keret, lehet lassan csinálni a szúnyoghálókat is, szükség lesz rá. Mivel nem akartam túl vastagot, ilyen vékony anyagot csapolni meg szenvedés, 40x5-ös bükk léceket vettem és összeragasztottam két rétegben. A négy sarkát kifúrtam és faragasztóval belevertem egy tiplit. Aztán fémhálót rá és belövővel kapcsozni. (5-6mm hosszú kapocs bőven elég, mert a hosszabbakat nem lehet keményfába belőni, még a Novus kapocs is meggörbül.)
Érdemes a hátára még ablakszigetelő habszivacs-szalagot tenni, hogy a kisebb bogarak se tudjanak bemászni a résen.
Nem szeretem a személyeskedést, de neked konkrétan fogalmad sincs arról, hogy ezt a szerszámot hogyan kell használni. Csodálom a szervizesek birka türelmét.
szerintem egy faipari végzettségű ember kezében nem hogy 10-20perc használatot követően, de még évek után sem szabadna ezt produkálnia. nem kovács vagyok, hogy ütöm verem a gépet, nem észnélkül használom!
Akkor figyelj arra, hogy miután már két eszközt is tönkretettél, a harmadiknál (de lehet, hogy már a másodiknál is az ismételt bejelentésben) a Bosch simán meg fogja tagadni a garanciális javítást az eszköz nem rendeltetésszerű használata miatt, és fizetned kell majd érte.
itt egy video amin ( jelolve van hogy mikortol) latszik hogy neha valami csapagy vagy szabadonfuto vagy tudja a tarka kiscica hogy micsoda a belsejeben de megszorul vagy mas pozicioban van, de akkor atmenetileg jol mukodik . ez az en bajom, hatha igy mar meg erti mindenki :D egyszer felporog egyszer nem? itt valami nem koser
Nekem asztali körfűrészem van, én tolóasztallal csinálnám. Felteszek egy lécet, vág, megfordít, vág, balra letesz, következő.
Ha áttermeltem mindent balra, akkor átpakolom jobbra, felteszem a 45 fokos tolóasztalt, és hajrá.
Egyetlen melóra is érdemes egy "tolóasztalt" összeütni, ami erre pont alkalmas és utánna akár kuka.
Ha akarom, akkor nagyobb, bonyolultabb tolóasztalra akár 5ösével is feltehetem őket, de az igazgatás, leszorítás macera, nem éri meg hogy 4 tolást spóroljak.
Ha megvan a ritmus, megy gyorsan, csak oda kell figyelni, nem szabad lankadni. Nem kell félni a darabszámtól.
Pl gyártottam kb 40 darab piramis oszloptetőt. Eltolni élén a fadarabot a vezető mellett 3 másodperc. Plusz a beforgatás, hulladékkezelés az 5. Négyszer eltolni 20. 40 darabot négyszer eltolni 800 másodperc, azaz 15 perc. Ezt a hozzászólást megírni majdnem több. 400 darab is meglett volna 3óra alatt.
Ha van asztali körfűrészed, csinálj hozzá egy sablont, amibe két állásban tudod betenni az adott kereszmetszetű, előkészített stafnikat. Próbálom egy hevenyészett rajzban megmutatni, mire gondolok.
Rakhatsz rá rögzítést is, ha úgy biztonságosabbnak érzed, vagy odafogod kézzel. Az átpozícionálás csak néhány másodperc, ráadásul, mivel eltérő magasságokat akarsz, nem kell a pontos méretreállítással sem vacakolni, csak egyet vágsz ide, egyet oda.
Ebben sem látok olyan alkatrészt ami leszorítaná a munkadarabot. Ha meg kézzel kell lefognod úgy hogy, egy centire az ujjad mellett vágsz a géppel.... döntsd el te, hogy neked biztonságos-e :P
Most látom, hogy kézi körfűrész is akad. A 80x80 az nem hiszem, hogy megy vele egyben, de az 50x50 az lehet jó. Én el tudok képzelni fejben egy kalodát. Egy sínen tolod a körfűrészt előre-hátra. Alatta egy "kaloda" 2 féle etetési móddal, 90 fok és az akármennyi fok. Aztán már csak hol innen kell etetni, hol onnan az 50x50-es stafnival.
asztali körfűrész, hátul nyitott tolóasztal, ideiglenesen rárögzített szögvezető. Egy tolás a 90 fokon, egy a szögvezetőnek ütköztetve. vélhetően akár 2 különböző szögű vezető is ráfér, ha cifrázni akarod. Kiindulás szintúgy 50x50-80x80 méteres stáflik.
Mielőtt nagyon elszállnál az ezerféle fok irányába, nézd meg jól a képet. Az összes szög ugyanaz, csak a hosszuk és az irányuk különbözik.
Szóval egy méteres darabok 5x5 rúd vagy 8x8 ahogy ízlésed adja <- asztali körfűrésszel.
Mivel nagyon kis darabok is vannak a "kettévágod a hasábot" nagyon balesetveszélyes. Inkább legyen két gérvágó, az egyik mondjuk kölcsön egy haverodtól. Az egyik 90 fokra állítva a másik az adott szögre. Levágsz a rúdból egy szöget, majd egy 90-est megint szögvágás megint 90-es. Amíg el nem fogy a rúd. A következő rudat meg akár ugyanezzel de akár másik szöggel is végégvagdoshatod.
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Saját részre szeretnék legyártani kb 1000db a képen látható ferde oldalú fakockát 50x50 - 80x80 alap méretben.
A gondom a gyártásszervezéssel van. Mivel sokat kell csinálnom szükségem lenne valami hatékony munkafolyamat leírásra, hogy milyen szerszámmal milyen folyamatban kellene ezt gyártani lehetőség szerint a leggyorsabban. Olyasmira gondolok, hogy pl gérvágó fűrésszel az nem túl hatékony, ha minden egyes vágásnál állítgatnom kell 90fok és pl. 45 fok között a fűrészt, hogy az egyik lapja 90 fok legyen a másik meg valamilyen egyéb szög. Ha csak téglalapot, meg kockát kellene vagdosni 90 fokban nem lenne kérdés. A gond a ferde oldal miatt van meg a mennyiség miatt. Van pár kisebb szerszámom hozzá asztali/kézi körfűrész, gérfűrész elérhető, felsőmaró, dekopír meg pár dolog. Ki hogyan oldana meg hatékonyan egy ilyen gyártási feladatot? Előre is köszönöm a segítséget.
Eddig egyetlen ötletem van, hogy feldarabolom dupla hosszúságúra a kockákat 90 fokos vágással. Majd ha megvan, csinálok egy kis sablont pl. a gérfűrészre és azzal "kettévágom" a dupla hosszra vágott részeket a kívánt ferde szögben.
Megmondom őszintén, hogy én még a problémát sem értem csak úgy nagyjából... :)
Ha le akarom emelni az ajtót akkor elsőre simán kézzel kezdem, kicsit a pánttengelyen megmozgatva, elfordítgatva.
Ha kapaszkodik a szerencsétlen akkor előjön a "nagyágyú".
Ami áll egy vaskosabb csavarhúzóból (ez persze lehet egy kisebb fajta pajszer is), és egy kutyaközönséges akár 20 dkg-os kalapácsból. Na jó, a fél kilós jobb...
Az ajtót kinyitom, majd a kalapácsot a földre teszem fektetve, úgy, hogy a nyele párhuzamosan álljon a kinyitott ajtólappal.
Ha a padlósíkban megnézzük akkor létszik hogy a kalapács nyele nem fekszik fel a padlóra, mivel a feje eltartja, így egyfajta ék állásban van a padlóhoz képest.
Ezt közel teszem az ajtó forgáspontja alá kb 5-10 cm-re a pánt forgáspontjától. (nem kell precízkedni!).
És az ajtó szélétől 3-5 cm-re.
Ekkor jön a nagy csavarhúzó (erős legyen!) és a tollát az ajtó alá dugom úgy, hogy a tőle néhány centire lévő kalapácsnyélen feküdjön fel.
Ez egyfajta ék alakban kerül így az ajtóhoz képest le a földre.
Ekkor felállva megfogom az ajtót a két szélén, és egyszerűen rálépek a kilógó csavarhúzó végére, kb, úgy, hogy ez egyfajta billenős emelőként üzemel. Max egy kicsit az ajtólapot ki-be forgatva (10-20cm) megmozgatva lépek rá.
Ez ha már állok, és a lábam a csav.húzón van max 3-5 mp, és lecsúszik a pántokról.
Olyan még nem volt, hogy így ne jönne le...
Felrakás még egyszerűbb, igaz néha lehet vele szopni rendesen, főleg mivel súlya lehet az ajtólapnak.
Extra esetben max a középső pántot kiveszem (ez nyilván a betekerős cuccoknál igaz), és olyan még sosem volt, hogy a 2 alsó-felső pántra nem lehetett felhúzni az ajtót.
Ez a pántolás hiba amiből ez a sztori kiindult abból ered, hogy az ajtón lévő pántok tengely közepe (forgásközép) nem esik egybe a tokon lévőkkel.
Ez használt pántokkal szinte ritkaságszámba megy, mivel ezek összeérnek az idők során.
A tényleges hibája az lehet ilyenkor, hogy az ajtó nagyon "görbe" (vincseft), így elhúzódtak a pánt tengely-közepek a lap, és a tok viszonyában.
Én magam ritkán használok a felakasztáshoz segédszerszámot.
Ilyen alap egy erősebb csavarhúzó, szintén a feszítés okán, és a lehetőség szerinti 2 pántot snúrba állítva a felakasztás közben a 3. pántot oda-oda feszítgetve fel tudom akasztani. Persze az ajtólapot két kézzel illesztgetve-tartva.
Sok segítség még az is, ah megvan alapból a felakasztás, vagyis nincs még a helyén az ajtólap, de már megállnak a pántok egymás "tetején", akkor az ajtólapot óvatosan érdemes 90 fokkal behajtani, mivel a vincseftség okán képes arra, hogy nyitott állapotban szarul állva, de míg majdnem becsukva a helyére kerülnek azok a forgáspontot, és lőn... egy kis puffanás után a helyére kerül az ajtólap...
Ehhez kell egy kis érzék, de azért nem "atomfizika". :)
A legrosszabb esetben új helyre kerülnek a pántok (ritka.. max 1 db-ot kell újrapántolni), és ha tényleg szét van kopva akkor persze cserés pánt...
De ez azért nem jellemző...
Egyébként ezek a becsavarós pánthibák a legtöbbször a hagyományos farostlemez ajtóknál fordulnak elő. Mivel hihetetlenül szar minőségű ajtólapokat gyártottak le valamikor Gyálon, a Szálka GMK nevű cégnél...
Gyak ők csinálták a 80-as évek összes farostlemez ajtaját...
A 37 és a 224 az fix mindkettőnél. Elvileg 32-raszterben vannak a nevezetes furatok megadva. Ezzel a kettővel pozicionálod a sínt. A Blum képen a csavarozási rend is látható, mindkét fajta csavarra. Aztán, hogy ezektől elóre vagy hátra mit és mennyit tekersz be az már ízlés vagy elhivatottság dolga. Azért amit 5 millis furatba hajtasz be az lényegesen többet tart és sokkal szebben belesimul a feje a sínbe.
Hidd el, tapasztalatból mondom, hogy a feszítővassal működik :) Odateszem az ajtót úgy, hogy ütközzenek a zsanér elemei. Alá illesztem a feszítővasat, rálépek, megemeli, kicsi illesztgetés után zutty a helyére, kész :)
Ezt az emelve állítgatom a diókat dolgot nem is értem, azt eleve egyenesre állítja az emberfia, még emelés előtt, attól meg nem tekeredik el, hogy megemelem az ajtót.
Nekem az ajtókhoz egy kis párnás emelőm van. Ez egy erős anyagból készült, kb. 10x10cm-es, felfújható párna, hozzáerősítve egy kis gumilabda formájú pumpa. Be kell tenni az ajtó alá és lábbal felpumpálni, akkor felemeli az ajtót. Az ajtó visszaeresztése a zsanérra kicsit bonyolultabb, mert a kieresztő szelepet csak kézzel lehet kezelni. A megoldás előnye, hogy nem tudja megsérteni sem az ajtót, sem alatta a parkettát. Nem tudom, mennyi lehet a teherbírása, nagyon nagy ajtókhoz, kapukhoz még nem használtam.
Ha van segítség akkor az ajtó alá csúsztatott balta vagy fejsze nyelét emelve könnyű helyre tenni. Ha nincs segítség, akkor egy kisebb csákány keresztéle megy az ajtó alá és a feje másik végére rálépve lehet egyedül bűvészkedni és emelni... :-)
(Ha sérülékeny a padlóburkolat, akkor egy lemezdarab sem árt a szerszám alá.)
Tudom, hogy jobb, de szerencsére annyira ritkán kell emelgetnem, hogy erre biztos nem fogok beruházni :) A feszítővas egy fix dolog, nem fog meghajolni az ajtó súlya alatt, lehet nem 16 mp alatt emelem a helyére, hanem 35, de nekem ez a veszteség belefér :)))))
A pedálos annyival jobb, hogy mindkét kezed szabad és tudod igazgatni a zsanérokat. Persze akkor is kell egy második személy az ajtó súlya miatt. (Olyat vegyél aminel öntvény a kar, mert a lemezből hajtogatottak megrogynak idővel.)
Én hétvégén csiszoltam a Parkside excenteremmel, direkt figyeltem, nekem is ugyanígy felpörög, mint ahogy az övé, a Paco-é, meg igazából majd' mindenkié. De a felpörgés nem különösebben izgat, hiszen azonnal leáll, amint fához ér. Harap? Igen harap, ha nem vagyok ügyes, ha felemelem és próbálom újra a felületre helyezni, de ha kényes az anyag, akkor oda kell figyelni rá, hogy ne emelgessük.
Nekem a bejárati ajtóim szokták feladni a leckét (tömör fa, marha nehéz), ha le kell őket vennem. Nekem ilyen ajtó emelő eszközöm nincs, én egy egyszerű feszítővasat szoktam használni. Alá tolom, én a fölső zsanért nézem, megkérek egy családtagot, hogy igazítsa az alját, vagy legalább mondja, hogy merre igazítsam, a középsőnek pedig kutya kötelessége a helyére akadni :)
Nálunk a beltéri ajtók mindegyike három pár olyan zsanérral működik, amilyeneket az első két képen láttok. Jók ezek, mert önbeállóak.
Csak az a bajom, hogy ha egyszer szétoldottam, akkor nem tudom viszaakasztani őket. Mindegyik dió másfelé fordul. Pedig jó lenne, ha egytengelyűséget tudnék elérni összeakasztáshoz, de nem megy.
Van erre valami ügyes módszer? Az ajtót megfogni sem tudom, mert nem férnek be az ujjaim a résbe.
Van nekem lábbal működtethető ajtóemelő szerkezetem kettő is ( 3. és negyedik képeken), de ezekkel is ügyetlen vagyok.
Tudtok valami egyszerű, de megbízható módszert, hogy három pár ilyen zsanért egy napon belül összeakaszthassak?
Sziasztok! Na megjárta a bosch gex125 masinám a szervízt már 3 alkalommal, és harmadik alkalommal (pár nappal ezelőtt) már kaptam postai úton egy levelet a boschtól, hogy elnézést kérnek, de a készülék javítása nem gazdaságos, ez miatt újat küldenek.
Na meg is kaptam a napokban az új gex125 készüléket. DE A HIBA ÚJRA ELŐJÖTT (kb 30perc használat után), UGYANÚGY FURA ZÖRGŐ HANG A CSAPÁGYBÓL, ILLETVE NAGYON MAGAS FORDULATSZÁM. Nagyon idegesít a dolog, hogy többet volt szervízben a gépállat, mint nálam.... arról nem beszélve, hogy most is várom a szervízfutárt a hétre...
Szerintetek?
Ja igen, életszerűtlen az, hogy nem emeljük fel a gépet miközben be van kapcsolva, na de csiszolás közben nagyon gyakori az, hogy a gépet felkell emelni a felületről, még ha csak 2-3 másodpercre is, de felkell emeljük, úgyhogy én kötve hiszem, hogy ez nem üzemszerű működése neki...
Ilyesmikre tervezem én is használni. Van festool merülőm, ha nagyon komolyan akarnék vagdalkozni, ezt a kicsit 11ezerért egyszerűen csak nem volt szívem otthagyni, mert azért nagyon praktikus tud lenni néha.
Én a saját kis akkus körfűrészemet arra használom, hogy OSB táblát meg rétegeltet vágjak el vele a vonal mellett, colos deszkát polcnak a kamrába, ésatöbbi. Erre tökéletesen megfelel a hozzá adott milwaukee lap is. A parkside lapot én is lecserélném, de nem vinném túlzásba a költséget mert a használat módja nem igényli, és soha nem fogja igényelni a tökéletesen sima felületű vágást. A cserét is inkább csak azért, hogy az életlen lap miatt ne erőlködjön a gép, így az akku is kevésbé fogy. Vagy első körben egyszerűen rendesen megélezném a parkside lapot.
Az a CMT még vékonyabb. Egy 1.5mm széles laptól nem várnék sokat vágásképben, de egy akkus kézi körfűrészt nem a vágáskép miatt vesz a kezébe az ember.
Csak meglepett a különbség, főleg, hogy azért a CMT sem a legalja.
De abban is igazat adok, hogy nem jók a félmegoldások. Kérdés, mennyire van értelme ebbe a kis cuccba beletenni (mondjuk lehet, hogy annál inkább). Ami vicces, hogy a termék adatlapján 150mm-t írnak, de most megnéztem, és 160/20-as a lap.
Kicsit hadonászok ezzel, aztán, ha nem esik szét az egész, akkor beruházok egy Bosch-ba.
@halálosztó: Bjaca kettővel azelőtti posztjára utaltam a CMT-vel, amit ő ajánlott.
Élesebb, tartósabb, szebben vág, kevésbé rezonál. Bár a sokfogas lap lassabban vág, viszont a kemény anyagokkal is kipattogzás nélkül boldogul, és szebb a vágási képe. A Bosch lapoknál 3 kategória van:
Optiline / Professional / felirat nélküli: ez az alap kivitel, made in China.
Expert for Wood / Multimaterial / Metal: ez a kék, közepes kivitel, made in Italy
Best for Wood stb.: sima fémszín, lézerrel gravírozva, made in Italy, ezek a legdrágább lapok
A kék elég jó ár-érték arányt képvisel, és a leggagyibb gépnek is komoly upgrade.
Tudom, hogy lemaradásban vagyok a többiekhez képest, de most olvastam kicsit visszafelé.
Különösen azért tudom értékelni a gyalupad készítésedet, mert korábban (basszus, már 7 éve volt, ez rémisztő) én is készítettem egyet, nagyrészt maradékokból.
Sok részletet nem volt türelmem olyan szépre megcsinálni, mint a terven (ugyanabból dolgoztunk). Ettől eltekintve persze a célját tudja teljesíteni.
Amit Te csináltál, sokkal-sokkal szebb, úgyhogy gyorsan túl kell esni az első sérülésen, koszoláson, akkor nem lesz belőle szobor ;-)
Késélű kb. 10 fokos 1,5mm élszalaggal, a homlok élező síkjához viszonyítva.
Tényleg fasza és olcsó , pl. az orosz 175mm20mmx30mm palástfelületű gyémántbevonatú korongomhoz képest, ami jelenleg 120rigó környékén vásárolható.
Persze azon 5mm vastag réteg van-volt és érezhetően jobban viszi a keményfémet-lapkákat kb.25éve, és most is olyan 4mm körüli, szinte alig kopik a magyar asztaligépemen.
Sziasztok, Ikea metod korpuszok mennyire kompatibilisek FDS DF sorozat fiókjaival? A metod furatai 1:1-ben passzolnak? Az előlap most nem érdekel, csak a korpusz egyelőre.
Mivel van néhány lidlis akkumulátorom, most extra akciósan vettem egy kis kézi körfűrészt. Nincsenek vele szemben különösebb elvárásaim, de gondolom, azért a fűrészlapot nem ártana kicserélni. 150mm-es lapról van szó. Mit ajánlatok helyette, teljesen általános felhasználásra (nem tervezek laminált lapokat vágni)?
Két kép. A jobb oldali a jobbra 45 fok a bal oldali a balra 45 fok. Azzal kezdtem hogy ellenőriztem a 90 fokot, és mivel kb fél milliméter van benne a belső és külső állásban megpróbáltam beállítani pontosra. Nem lehet mert egy keveset reszelni kellene a stelleren a furatból, ennél csak rosszabbra lehetne. Úgyhogy maradt. Ez kb. a vágásokon is meglátszik, ha a stellert be lehetne állítani 90 fokra (asszem nyáron megcsinálom), akkor mindkét oldali 45 fok valóban annyi lenne, így viszont az egyik jobbra a másik balra nyílik.
Jövő hétvégén már olyan idő lesz, hogy bemehetek a faházba, elkezdem a gyapotot bepréselni az oszlopok közé, és a párazárót felhúzni. Ha minden jól megy április végére már szeget sem kell lőnöm.
3500 forintért van alumínium hordozótestű gyémánt homlokélbevonatú száraz élezőtárcsa mezei asztaliköszörűhöz, ÉN még a szalagfűrészlapot is már CSAK azzal élezem mint a körfűrészlapokat , magamnak .
Borotvák , csak a homlokéleket köszörülöm semmi többet !
A dewalt is kottyanik pedig az 300e, a helyedben szétszedném és átnézném az összes mozgatható passzított illesztés, és azokon korrigálnék.
normális esetben a lineáris vezeték golyóit is összébb lehet szorítani , hogy ne legyen holtjátéka.
Álltalában véve még az olcsó gépeknél ( NEM CSAK A DRÁGÁKNÁL )is elsődlegesen a passzított felületek hibái okozhatnak eltéréseket és hibákat-lötyögéseket.
Meglehetősen sok a mozgási hibalehetőség ennél is mert sok a mozgatható pozíció.
Ha eleve nem állítható az illesztéseknél valamilyen módon akkor vagy perselyezni vagy hézagoló gyűrűzni kell.
Ez van .....
több olyan ismerősömnek mondat már régebben is , ha holtjáték mentes vezetést azaz csuklókarokat akar , akkor csináljon saját magának csapágygolyós feszítésűt, ugyanis annál a verziónál amellett hogy faék egyszerű,
gyakorlatilag zéró holtjáték van és vajpuha és sima futású a mozgási ívén vagy pályáján.
Gyakorlatilag az ingafűrész is ilyen megoldású hosszdarabolófűrész.
Szia! Lidl-ből, aminek éle kellene, hogy legyen, azt nem szabad venni. Talán a kis japánfűrész a kivétel. A Parkside-hoz képest a Dewalt lap sokkal jobb, de amit kipróbáltam Bosch Expert Wood az a DeWaltot is magasan verte. Én ezzel a hárommal találkoztam eddig, a Bosch meghálálta a huszonpárezer forintját (a DW 6 körül van, a Parkside meg ezeöccá.)
Pár éve még lehetett venni 260-ért KS60-at, azóta picit elgurult a gyógyszer. Most már várd ki, míg a szomszédban véget ér a cirkusz, mert mindenki arra fog mindent, amikor árat emel.
A melléképületek építésénél a palló daraboláshoz lett*, a legfontosabb paramétere az, hogy mindkét irányba forgatva és mindkét oldalra döntve is jelentős vágásszöggel és mérettel rendelkezik. És a beállítások megismételhetősége a másik. Nem bántam meg a beruházást.
*a csonkaszarufák időnként érdekes, kombinált szögekben kívánják a szeletelést :P
Köszi. Sajna van pár pallóm a rönk széléről, ott már nagyon sokat kellene kidobni. És már így is jóval több anyagot kidobtam, mint szerettem volna.
(Nagy csalódás lett nekem végül a Tölgyfatelep, pedig sokan dícsérték. Most vásároltam ott először, amit telefonon leegyeztettünk (OF-1.oszt vöröstölgy) na az nem volt. Ami tölgy lett az is szerintem 1 grade-del feljebb volt értékeltve . És otthon derült ki, hogy a stáflifáknál tiszta szúette.)
A cikk szerint a vörösfenyő szijácsa is aggályos, nálam 20 évig voltak belőle vésett /plattolt/ betétek. Tudatosan hagytam benne, nekem tetszett, gyönyörű anyag volt, soha semmilyen problémát nem okozott.
A tölgy szijácsa elég keskeny, főleg ha 30-40 cm széles a fűrészáru, elhanyagolható a veszteség. Azt viszont tudom, hogy azonos helyen tárolt faanyagban, nagyságrendekkel nagyobb volt a rovarkártevők jelenléte a tölgy szijácsában a többi fafajhoz viszonyítva.
Az azért látszik, hogy a cseresznye pallót szépen viszi. Ma tölgy pallót daraboltam Maki merülővel, több lépésben, de a felület még azzal sem volt lépcsős.
Amennyire nekem átjött, az a fórumtapasztalat, hogy a userek általában többet várnak az ilyen gérvágóktól pontosságban, mint amire azok képesek. És ez az eggyel magasabb polcos termékekre is igaz (Maki, Metabo, stb).
Gondot szokott okozni a kicsit elmozduló, elnyomható vezetőszerkezet - ahogy írod, a végállásban ledöccenő fűrész, a lappal nem párhuzamos sín és az igen szar lap. A mechanika gyengesége ügyes technikával kicsit csökkenthető (egy irányba nyomod állandó erővel stb)
Ezt az Einhelt nem ismerem, nekem egy mégalsóbbpolcos Parkside van. Azzal az volt a tapasztalat, hogy egy minőségi Freud lappal (drágább volt, mint a gép) a Lidl helyett megtáltosodott és egészen pontosan lehet vele dolgozni. Sajna a lapcsere a géphibák széles skálája miatt nem mindenkinek megoldás. Bár a Lidl lapod - az enyémből kiindulva- jó eséllyel hulladék minőségű.
Egészséges tölgyfa szijácsot hagynátok bútorban? Általában igyekszem kiejteni persze a szijácsot de nem vagyok fanatikus ebben. Most olvastam viszont ezt:
Én elektromos gyalugéppel pont így "egyengetek". Csaképphogy pár tizedmillimétert gyalulok egy fogásban, akkora lépcsőt csinál, amit simán kicsiszolok akár kézzel is. Működő technika :)
Már rég fölavattuk, apás program a "kisebb" lányommal.
És én még az ő körmei miatt aggódtam, aztán pár nap múlva én próbáltam manikűrözni a nagy marógéppel. Nem volt valami nagyon jó ötlet. Szerencsére az egóm jobban megsérült, mint az ujjam. Szóval vigyázzatok, a baj előtti pillanatig nem volt semmi baj és el sem tudtam volna elképzelni, hogy megsérülhetek. Mert mindig csak a mások a balf@szok. Aztán mégsem :)
Sokan írják, hogy műtárgy, meg hogy nem dolgoznának rajta. Ha saját magad is így vagy vele, én szívesen felavatom neked. Berakjuk ide a műhelyembe 2-3 évre és szépen össze-vissza dolgozok majd rajta. És ha már tele lesz mindenféle megmunkálási nyommal, akkor majd esetleg visszaadnám! :-)
Gratulálok, és persze várjuk (türelemmel) a videót is! :-)
Nem mondod, hogy élőben is megpróbáltad.... Nagyon köszönöm a kedvességed. Nem baj hogy sikertelen, nem fontos, és nem sürgős, végigzongorázom a lehetőségeket, és ha valahonnan be tudom gyűjteni akkor lesz - ha nem akkor nem.
az volt az egyik minta, illetve a Fine Tools oldalon fenn van egy komplett dokumentáció, instrukciókkal, kb azt másoltam le. Ott meg lehet venni hozzá minden fémszerelvényt is, de azokat kicsit drágállottam.
Köszi mindenkinek. Az inlay a balfaszságom következménye: elfelejtődött, hogy hova kerültek dominók a táblásítás során. Persze, a méretrevágásnál 3 oldalon is beletaláltam. Ugyanígy a padszolgánál, ahol különösen szopóroller lett az inlay behajlítása arra a rádiuszra :)
Hogy megelőzzem a lombfűrész vs dekopír vs szúrófűrész vitát, gyorsan beszámolok a gyalupadom megszületéséről :)
A Luca széke (lucaszéke?) ehhez képest lúfütty volt, majd 2 évig faragtam :)
kőris-dió, York satuk, saját készítésű criss-cross és bútorösszehúzók. Készült több csiliárd gigabyte videó, majd hasonló gyorsasággal próbálok belőle filmet vágni.
Kísérleteztem a hétvégén a dekopírfűrésszel. Szokni kell a dolgot. Az ívek még nehezen mennek (látszik a kottafejeken meg a violinkulcson is), mert egyszerre kellene egyenletes sebességgel előtolni és szép fokozatosan kanyarodni. Ha elrontom az ívet és visszatolatok, az nagyon látszik. Persze ki lehetne csiszolgatni, de annyit nem akartam vele foglalkozni, ajándékba lesz egy zenész ismerősnek. :)
Meg hát persze minden ami szimmetrikus vagy egyenes, az sokkal jobban kihozza a hibákat. Egy virágnál vagy egy falevélnél senki nem veszi észre ha nem pont olyan az alakja, mint amilyen a rajzon volt.
Viszont 5 óra alatt végeztem ezzel, ami kézzel sokszorosa lett volna.
Ezeknél nagyon behatároltak a méretek, oldal vastagsága max 16 mm, azt hiszem a blum már csinál olyat ami 18 millivel is műlődik .Persze lehet alul falcolni, de bonyolítja a számolást. A fenéklemezt is szűk tartományon belűl is vissza kell állítani. Jelenleg a legkomfortosabb a movento rendszer. Könnyen szerelhető, az újfajta kuplunggal az előlap oldalra is állítható. Ha közézáródóra csinálnam, biztosan ezzel készíteném.
Ettől függetlenül mindenkinek ajánlom a blum " e-services" szolgáltatását. Az összes tervezési segédlettel, 3D tervekkel, alkatrész lista, szabásjegyzék. Kiszámol mindet, pánhelyet, felnyiló erőhordozóját, kiosztások, előlapok súlyát stb. Ha van valami bonyolultabb dolog én mindig ebben tervezem, és nem kell a cikkszámok után vadászni. Pl egy servo drive rendszer már annyi bisz-baszt tartalmaz, hogy követhetetlen.
Ha nem gond hogy vesztesz mélységet, akkor alul teheted a hagyományos sínt a fiókoldal belső felére, meg egy léccel a szekrényhez. Vagy vehetsz direkt ide való sínt.
Rákívántam valami ilyesmi félig takart fecskefark kötésre. Nincs nagy teher a fiókon, nem is kell teljesen kihúzhatónak lenni. Csúszhatna fa csúszkán vagy akár az alján is, de hátha van valami diszkrét alsó szerelésű sín, amit minimális hézaggal fel lehet tenni. Nem ismerem ezeket.
Miért nem tudod megoldani a hagyományos megoldással? (fiók keret ahogy megfelelő és adja, oldalt vagy alul -édesmindegy- sínekkel, és egy fiókelőlap ami közézáródó és illeszkedik a nyílásba.)
sziasztok, közézáródó, külön előlap nélküli fiókhoz milyen csúszkát választanátok? Tehát a problémám az, hogy a fiók oldallapok és a korpusz között minimális távolság van csak. (A fiók alatt tudok helyet kihagyni.)
Az IKEÁS és Jüsk-ös bútorokból kiindúlva nem okozhat gondot. Egy dologot kell letalálni, hogy hova kerüljön a furat, hogy ne feszítse túl. Ha meg valaki attól fél, hogy leszakad a polc, még mindig lehet fúrni alá polctartó bütyköt.
Az alsó lap vagy a felső határoló lap olyan kialakítású, hogy gyárilag benne van a furat. Nemde?
Pedig az az egész dobozt tartja össze.
De tök mindegy - legyen harmad, ahogy akarod.
Nincs ingyen ebéd....
Én a műhelyben a gépeim, meg anyagok tárolására egy Ikeás gardrob szekrényt használok, amit a gyerekek leselejteztek, egy átköltözés utáni összeszerelést követően, tehát most már harmadjára lett összerakva.
Ott a polcokat 4 (esetleg 6) kis csapocska tartja.
Nem bíztam benne - ezért előre gyártott, készen vett lemez vinklikkel alátámasztottam 4 helyen, minden polcot.
Nem szép, de erős.
Ha kell, itt is ki kell valamit találni - de az összehúzás menni fog, és az volt a "lecke".
Ezzel így talán össze lehet húzatni az oldallapokat - ha a hátlap nem tart ellen nagyon.
De szerintem ezzel egyidőben még kellene majd pár polctartó pöcök is, ami a polcot az alsó lapján támasztja meg, mert ezzel a vastagsági harmadolással azok nélkül szerintem hamar kettéreped a polc anyaga majd.
Köszi, sajnos már késő. Egy használt Scheppach Deco XLS lett egyelőre. Elsőre nem rossz, csendes, haladós és a tüske nélküli fűrészlapok cseréje sem vészes.
Ha jól sejtem van itt számítástechnikus. Egy kis segítség kellene. Elfogyott otthon az internet szolgáltató routerén a szabad RJ45 kimenet.
A routeren csak 4 db RJ45 kimenet van. Ebbe jelenleg 2 db számítógép van dugva + 1 db NAS és egy 5 antennás TPLINK router ami a wifit szolgáltatja a házban. Tehát el is fogyott az összes kimenetem. A wifit kénytelen voltam így megoldani, mert a szolgáltató routerét rendszeresen cserélgetik, és akkor mindent újra csatlakoztatni kell wifin. Ezt elkerülendő egy saját router van párosítva mindennel amihez wifi kell. Sajnos a TPLINK router mögé nem látok be így oda nem tudok semmi RJ45-öt bedugni, habár van rajta szabad RJ45 kimenet. Ez a megoldás évek óta jól működik, pedig közben a szolgáltató cserélte a routert és így nem kellett semit párosítanom wifin.
Szóval bővítenem kell az RJ45 helyeket mert a nyomtatót sem tudom most hova bedugni, meg még jön 2 db számítógép amit szintén be kéne dugni.
Ha jól tudom akkor ehhez egy több portos Switch kell ami tovább osztja. Nekem egy egyszerű elosztó kellene amin minimum 5 csatlakaozó hely van, de jobb lenne ha 8 csatlakozója lenne. Ebből az egyik csatlakozó a szolgáltató router kimenetére menne. Az lenne a kédésem, hogy ha egy Nas-t és több számítógépet akarok rakni a Switch kimenetére akkor el tudom e érni azokat az eszközöket ami a Switch előtt a routerbe van dugva? Azt szeretném, ha nem kellene semmit menedzselni hozzá szoftveresen.
A megénekelt excenteres behúzó az olyan, hogy a gomba része egy lukba megy a polc élén. Rá kell szúrni a polcot horizontálisan, vagy 3 centi hézagra szét kell húzni a két oldalfalat hogy ezt meg tudd tenni.
A többi az közvetlen a polc élére megy, és alulról teljesen kivágja a felületet. Így a polc vertikálisan lefele ráereszthető a gombára.
Kérlek csináld meg. Ha már az nem tűnt fel, hogy egy olyan ember aki évtizedek óta foglalkozik bútorokkal egyetért ezzel, csak az számított, hogy valahogy ismét belémköss akkor ez egy jó tapasztalat lesz neked.
Valaki Keresett itt Parkside lombfűrészgépet. Most találtam ezt a hirdetést a Jófogáson. Százszor inkább ezt venném, és nem is olyan sokkal kerül többe. (Új ára 110 körül van) Tudom ajánlani nekem is ilyen van.
Nem a legdivatosabb, de úgy voltam vele jó masszív darab, több tíz éve árulják, akkor csak nem lehet rossz..... Egyenlőre kicsit csalódott vagyok a minőségével szemben. Az egyik szék ülőlapja recseg, ropog. Meglepődve tapasztaltam, hogy szegelve van az ülőlap és a hátlap a szék vázára a szövet felől, gondolom valami szögbelövővel készíthették. Ez a régi étkezőnkön csavarozva volt, igaz nem ez a típus.
Ilyen összekötő vasalatot a Blumnál is találsz, katalógus- egyéb termékek . Csak eddig már senki nem szokott ellapozni! :)
Léteznek még tüskés polctartók, azok is jól tartanak, mert a fenékfuratba illeszkedő részük befeszül, polctartók eurocsavaros véggel szintén jól működnek. A csavaros vég megy a korpusz meglévő furatába. Az eredeti problémára ezek most nem jók, mert összehúzni nem alkalmasak. Viszont neked jók lehetnek, illetve a konyha felsőszekrénybe illik ilyet rakni, véletlen kirántás ellen.
Lehet tényleg jobb lenne, mert ugye azt tudjuk, hogy a kerekeskutat oda tudod tolni, ahol víz van, szóval jobb lenne a fa mint a fém, mert az könnyebb :)
Jaaaa .. ha földön van és ráléphetek, akkor én sem OSB-t tennék. De a kerekes kútról nekem is - mint Jacának - egy földből kiálló betonkáva (vagy egyéb), és arra a fedél jutott eszembe.
A lányom szobájába készíttettem bútorlapból egy faltól-falig, padlótól-plafonig tartó tolóajtós szekrényt. Valami ilyesmi, csak felül (180 cm fölött) van még egy polcos rész. A jobb szélén akasztós, középen fiókos, TV állványos, bal szélen polcos. A bal oldalon, a polcos részén az alsó polcok széle, és a függőleges korpusz között keletkezett 2-3 mm hézag. A polcok nem lettek becsavarozva, csak polctartók vannak. Átmeneti megoldásként hosszabb polctartót tudok betenni, hogy a polcok jobban alá legyenek támasztva. Tartós, szakszerű megoldásként hogyan tudnám "összehúzni" a korpuszt, hogy újra polc szélességű legyen anélkül, hogy megkockáztatnám a korpusz sérülését? A korpusz külső, fal felöli oldalához nem férek hozzá.
Kérdés, hogy meg akarod-e őrizni a fa jellegű felületet? Azt írják, csiszolás nélkül, lakkbenzines higítós festékkel vagy lakkal ajánlott. Az UV védelemre színezettet ajánlanak.
Nekem a garázsajtón van OSB lap, az olcsó kannás 5L-es kerítéslazúrral van kenve, mahagóni színre. Bőven kibírt 5 évet, persze egy-két évente újra van kenve. Ott gázos, ahol a macskák folyton kaparják. Ez a kerítéslazúr amúgy stabil felületetn egész jól megmarad, de azon kívül, hogy olcsó, nincs túl sok jó tulajdonsága. https://stshop.hu/kert-kialakitas/kertepites/lazurok/kemikal-keriteslazur-5l-tobb-szinben-1
Lakkot nem fogsz találni. Lekenheted valami vastagabb kétkomponensű műgyantával, mondjuk amilyet garázsok padlójára szoktak alkalmazni. De lehet, hogy árban jobban kijössz ha eleve ídőjárásálló rétegelt lemezt veszel (platólemez).
Így van. A mi ágyunkban sincs semmi vasalat. Saját lucfenyő kivágás és felszeletelés után fél évet száradt a kazánházban majd 2 hónapot az eresz alatt és készült belőle (többek között) egy 140x200 cm-es ágy.
Az oldalak 20 centi széles, vastagolás után 45 mm-es pallókból vannak saját csappal ragasztva a lábakba, amikbe 20 centi hosszan 12 mm-es hosszlyukfúróval készültek a csapfészkek (még a suli tanműhelyében).
Az ágyrács egy pontosan a keretbe passzoló, szintén csapolt 6x6 centis anyagú keret, amibe szintén lyukfúróval készült fészkekbe sajátcsappal 50 centinként ment 1-1 keresztléc. Az egészre 8 mm-es OSB lap került 25 centinként 20 mm-es frostnerrel átfurkálva a szellőzés miatt.
A rácsot körben a keretre belül felragasztott 20x20 mm-es léc tartja, kb fél méterenként 1-1 facsavarral megerősítve (ennyi az összes vas az ágyban!)
2009-ben készült, napi használatban van és még semmi baja. Igaz 3-4-en nem szoktunk rajta ugrálni, de azért kap rendesen... :-)
Még annyit, hogy tavaszi-őszi nagytakarításnál a rácsot át szoktuk fordítani, mert fél év alatt kicsit meghajlik, de eddig még nem hasadt/tört el egyszer sem...
"Egy csapozott, nem ragasztott, nem vaslat konstrukcióra gondolok,"
Ne felejtsd el, hogy pl. egy szekrényre alig van dinamikus erőhatás, egy ágyra viszont rendszeresen. Még akkor is, ha nem dugnak benne minden éjjel.
Még régen kellett nagyon gyorsan egy dupla ágyat készíiteni. A fenyőfa lábak és a tartók összeerősítését 8-as fa csapokkal készítettem (2-2 mindenütt) és középen egy 8x100-as Spax csavar tartotta össze. (csúnya, de sürgős volt) Egész használható volt, de idővel a csavarok feje besüllyedt a fába, rendszeresen utána kellett húzni. Nem volt az ágy hosszú életű, de amíg megvolt, lehetett használni.
Fugg attol, hogy milyen metszetu a pallod, en tablasitanam, 6-7cm felett en nem hagyok egybe anyagot. Ossze lehet ugy forgatni, hogy jol nezzen ki, de mar az is segit ha csak felcsikozod es ugyanugy osszeragasztod.
Én is ágyat faragok éppen, hasonló anyagból (nagyjából 20cm széles, 25mm vastag deszka lesz az oldala, viszont ez csak egy takaró/díszítő elem, belül lesz egy tartószerkezet. Nekem eleve repedezett az anyagom, azt epoxyval fogom stabilizálni, de nem gondoltam táblásításra. Idővel majd meglátjuk, hogy mennyire lesz tartós a cucc :)
Köszi mindenkinek. Az a baj, hogy nem egy "oszt jónapot" ágyat szeretnék, van egy elképzelésem, ha már lehet a dolgokat bonyolítani :) Egy csapozott, nem ragasztott, nem vaslat konstrukcióra gondolok, fontos lenne (ezért is), hogy ne vetemedjen .
Úgy tűnik, nem szokás táblásítani ezeket a deszkákat, a nemzetközi gugliszörcs is eléggé ellentmondásos. Én is hajlok arra, hogy nem fogok felcsíkozni egy szép pallót. Ami még az eszembe jutott, hogy nem él-, hanem lapragasztott lenne, 2 rétegű laminált, szembeforgatva, akkor csak az élén lenne glueline (oda pedig eleve valami elütő színű inlayt gondolok úgyis ültetni, ami eltakarja.), A látszódó lapok szép egységes deszkák lennének. Kérdés, hogy érdemes-e egy ilyen szopást bevállalni, vagy tök értelmetlen.
Nem kell feltalálni a meleg vizet, másold le valamelyik bevált konstrukciót. 25x160-as táblásított keményfa deszkák, 80x80-as gerenda lábakkal, a négy sarkába egy-egy emberes vasalat ami rendesen tartja az ágyrács sarkait. Teljes oldaltartó nem kell, méterenként beteszel egy fémnyelvet oszt jónapot.
20-as pallóból csináltam eddig mindet, (4db francia, 3db egyszemélyes) 18x3,5-4cm körüliek készen. (luc, vörös fenyő, gőzölt bükk) A franciaágyak középen 5x8-10-es alsó gerendával.
10,5 cm x 2.5 cm gyertyán két oldalt, és 8x2,5 cm középen alul fut nálam 2 m hosszban lassan 3 éve... Még egyenes mint a lehúzóléc. Mondjuk nálunk csak kb. 150-160 kiló van rajta éjszakánként. Talán kép is készült ide anno.
Franciaágy keretet kellene faragnom. Kérdés, hogy a kb 2m x 15-20cm-es , 2,5-3,5 cm vastag (még nincs konkrét terv) keretet meg merjem-e csinálni egy-egy széles anyagból , vagy tömbösítsem? Ha tömbösítés, akkor az oldala vagy az éle legyen csíkos? illetve milyen vastag is legyen szerintetek (nem design, hanem tartás szempontjából?
Az a ninka mondo 800x800 vagy 900x900mm, a revo is árul ilyet alkatrészenként úgy kicsit olcsóbb. Viszont a mondo a kész szekrényt adja, felteszel 2 db ajtót és kész. A revo csak a belsejét, sokan azt hiszik, hogy csak 2 oldal meg egy fenék és kész. A felső keret csak fémből lehet, és a fenéknek is trükkös a megoldása, különben nem nyilnának az ajtók. És akkor még van egy íves hátfal. Kb 200 illetve 160 ezer környékén mozoghatnak mostanában. A mömax -lutz csoport lehet, hogy gyártat magugnak valami picit butÍtott sajátmárkás holmit.
A mömaxban láttam egy sarokszekrényt, abban teljes magasságú forgó polc volt, de az ajtó nem kifelé nyílott, hanem a forgópolcra volt rászerelve, és együtt forgott a polccal, de befele nyílt mint a buszajtó.
A fiókelő mindenhol kilóg kivéve alul és belül. Tehát alá tudod támasztani vízszintes tengelyű csapágyakkal és a belső oldalfalat meg tudod vezetni függőleges tengelyű csapágyakkal.
Itt az eredeti gyártó, látszik/hallatszik, hogy valamin gördül "zörög", közel sem olyan suhanós a járása mint amilyennek tűnt. Szinte biztos vagyok benne, hogy ez nem egy vásárolt mechanika. Valaki ott kifundálta és legyártották. Hogy a fenében vezetheti meg úgy, hogy a fiókelő nem akad el semmiben?
Van egy nagy piros nyíl a képen ami az egyik csapágyra mutat a sok közül. Egyszerűen fel van csavarozva 8-10 csapágy körben egy kör alakú alaplapra és azokon gördül a fiók széle. Mivel csak negyed van kivágva a körből, és másik negyedkör hiányzik a csapágyazásból nem létezik olyan helyzet, hogy legalább fél környi csapágy ne tartsa és akkor azok ellentétes oldalon helyezkednek el. Valószínűleg meg is van vezetve.
Ráadásul nem látjuk a benti helyzetet, ha ott felülről is van némi támasztó csapágy akkor körbe-körbe lehet tekergetni a fiókgyűrűt.
Nekem úgy tűnik, mintha "hosszabb" lenne a fiók, mint 3/4 kör. Tudom, hogy maszatos lesz a monitor, de próbáld az ujjaddal lekövetni. Mikor először megáll a fiók, az már két negyed.
Bármennyire is másképp látszik, ez egy egyszerű, függőleges tengelyen forgó polc, ahol a tengely bent van a sarok belső oldalán. annyival van eltolva a központja a látható sarokból befelé, amennyit a fiókelőlap, és a mögötte látható vastag fióklap okoz.
Vannak, akik milliókból építenek maguknak modellvasutat. Mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy mennyire fontos a hobbija, és az mennyit ér meg neki. (Bár sokszor egy jobb cucc beszerzése nem pénz, inkább türelem és szerencse kérdése.)
Igen .. Hegnert és társait direkt nem említettem, mert titkosügynök fórumtárs még használtan sem abban az árkategóriában keres, ahogy sejtem. De egyetértek, egy jó Hegner, egy jó Pégas ... álomcucc lenne. Főleg ha az ember annyit dolgozik(zott?) velke mint Bari-. Pl. ezek a karácsonyfadíszek ...
(mi a ferde fa**ért nem lehet már napok óta, semmilyen böngészőből linkké alakítani a szöveget... de ha natúr beszúrom, linkesedik)
Anno százasával csinálta, és adta el. Még nálam is van pár mintadarab. Na aki ennyit és így dolgozik vele... Bár egy jó állapotú Ferm is bőven megteszi ilyen kisebb méretű munkákra. Nyernék a lottón Barinak tuti vennék egy jó Hegnert. Vagy egy ilyet:
Szegeden minden hónap harmadik vasárnapján van zsibpiac a Mars téri piac fedett részén. Elég sokan szoktak lenni, eladók is, de inkább urbánus a jellege. Konyhafelszerelés, ruhák, könyvek, ilyesmi. Szerszám, alkatrész is akad, de kevés.
Ha már szóba került: van ilyen fűrészhez egy pár db használatlan fűrészlapom, az OBI-ból származik. Ha már a gépet elengedtem, a lapokra sem lesz szükségem. Darab- és fogszámokról nem tudok most mit mondani, meg kell keresnem. Ha valakinek szüksége lenne rá, némi vatikáni valuta fejében szívesen elküldöm. Email publikus.
Köszi a tippeket. Sajnos innen Szegedről minden messze van... a szlovák Lidl, a pesti használt gép és a győri piac is.
Összesen tényleg nem fűrészeltem túl sokat, saccra 100-120 órát volt a kezemben tavaly. De a vállam nem bírja, még most se gyógyult meg az ízület, pedig szeptember óta nem nyúltam lombfűrészhez.
Ami például a képeken van, azt 6-12 óra volt kézzel kivágni. Ha legalább a nagyját géppel csinálhatnám, könnyebb lenne.
Úgy 2 hete voltam a győri használt piacon, ahol volt egy ilyen régi békebeli Ferm még öntöttvas asztallal. 15-ért akarták adni, de le tudtam volna alkudni, láttam az eladón, hogy szívesen rám sózná. Erősen gondolkodtam rajta, de aztán arra jutottam, hogyha eddig elvoltam nélküle, vénségemre már nem kell, no meg helyem sincs. Lehet, hogy még mindig ott van az a gépely.
Figy, nemtom te mennyit tervezed használni, de 3 évet nagyon hobbi használat mellett akármelyik is kibírhat.
Nekem előtte egy Güde volt, írtam itt róla már párszor. Pár évig az is bírta ... igaz, nem sok fűrészlapot koptattam el vele - ahogy a mostani Parkside-dal sem.
A Güde/Einhell lombfűrészeknek mind ugyanaz a rákfenéjük (amúgy csavarra, grammra, motorra ugyanazok): a kommutátorra a tekercsvégeket valami elképesztően foshányadék módon "rögzítik". Ezt egy nálam sokkal hozzáértőbb fórumtárs mondta és mutatta is meg (Bari- : https://forum.index.hu/User/UserDescription?u=1611749 ), neki szakmája is az eletronika, a villanymotorokhoz is igen jól ért.
Nálam is a Güdénél, Bari-nál is Einhellnél ugyanaz lett a jelenség: elkezdtek leszakadozni a tekercsvégek a kommutátorról, és olyankor furán köhög a motor, hol felgyorsul hol lelassul, gyors egymás ütemben. Fűrészeléni épp fűrészel, de nagyon nem vicces a folyamaztosan változó löketszám :D
Bari megforrasztotta egyszer az enyémet, egy ideig még bírta kicsit de aztán megint elkezdte. Így odaadtam neki kétezeré' donornak, az Einhelljéhez (ő maga elszórakozott még egy ideig a sajátjával). Aztán vett egy használt, még békebeli, "örökélet" Ferm-et - ez évekkel ezelőtti infó, sajna nem beszéltem már vele régen. Az is sok évvel ezelőtti infó, szintén Bari- érdeklődött utána: hogy van cseremotor 14e Ft-ért, de nyilván ugyanaz a moci ...
Ha jót akarsz, te is kutatsz egy régi Ferm után. Valahogy nem tudom elképzelni, hogy pl a Parkside-ba jóval drágább raklapról választott motort a kedves felcímkéztető megrendelő. Csak épp még keveset nyúztam. Ha pl Enel00 Güdéje is kevesett futott, huszonöté' az is lehet még jó alternatíva.
A magyaron ugye felesleges nézni (őszintén .... fehér magyar ember nem érteni, miért nem lenni magyar webshop is). De talán egy vevőszolgálatot fel lehetne hívni, már ha van, hogy PDS 120, izé, náluk van-e tervben még, vagy ide már csak a másolt nestlé jön el.
Valaki emlékszik esetleg, hogy volt-e az utóbbi években a Lidlben asztali dekopírfűrész és melyik hónapban? Vagy látott-e az outletben? Tudom, hogy Scheppach klón, de szívesebbem venném a Lidl-ös garanciális ügyintézés előnyeivel együtt.
Mert ennek van egy szoknyája, ami lazán de összeköti a testet a talppal. Javítja a porelszívást gondolom, meg pont ad annyi ellenállást ami ellentételezi a csapágy szorulását.
Mi lenne, ha mindenki leírná hogy milyen gépről ír?
Abból van a polémia, hogy a gépek nem egyformák, viszont sokan csak azt az egyfélét ismerik ami nekik van, és arról írnak úgy, mintha mindegyik olyan lenne.
Amit eddig kimazsoláztam, hogy vannak a direkthajtásosak, amiknél a forgás fix. Ilyen pl a rotex. És vannak azok, amiket meg lehet állítani, és a forgást valami surlódás viszi át.
Várjunk, félreértés van. Természetesen nem a fizika ellen beszélek, csak azt mondom, hogy van ott ellentartó erő. Legalábbis az én gépeimnél mindenképpen.
Megtennéd, kérlek, hogy leszereled azt a talpat és ahelyett, hogy találgatnánk, megnézed, hogy miről is beszélünk? Még a végén kiderülhet, hogy a fizika tényleg nem hazudik, és előkerül ott valami ellentartó erő....
Értem én hogy elméletileg, de hát a valóság nem minden esetben van tisztában az elmélettel.
Mostanra meg is mértem mennyit forognak, max fordulatra állítva.
Be kell valljam, tévedtem a saccolással.
A DeWalt kevesebb mint 130-at fordul percenként, a Bosch meg 520-600 között.
Az én logikám szerint ebből az jön le, a csapágy csak kicsi nyomatékot visz át amíg megfelelő állapotban van (ez a dolga), és a rezgő mozgásból adódó erők is fékezhetik a szabadon forgást. Bizonyára vannak különbségek típusonként*, de ettől még az én gépeim nem forognak a leírtaknál többet.
Nincs itt semmi látnivaló. Természet anyánk sokkal jobban ismeri a fizikát mint mi. Mivel a csapágy nem súrlódásmentes ezért amikor nincs ellentartó erő akkor a talp a motor fordulatszámával fog forogni. Ha feltekerjük azt akkor gyorsan, ha lejjebb vesszük akkor lassan (a másik irányba is működik a fizika, nem tud gyorsabban pörögni mint a motor, a csapágy súrlódása lefékezi).
Ez a természetes működése és ez nem probléma, nem hiba. Így van kitalálva. Azok a gépek amelyeknek a talp forgatása is kényszermozgásos ott természetesen a forgás sebességét a hajtás fogja meghatározni.
Annyit rágódtok ezen, hogy megnéztem az enyémeket. A Bosch felpörög, saccra 1000f/min fordulatra, azaz nagyon messze van a flextől. A DeWalt ennyire sem pörög fel, az max 300-400-at forog és azt rögtön bekapcsoláskor.
A Bosch így szabadon felpörögve nagyon hangos, a DeWalt-nak olyan a hangja mint csiszoláskor.
Bakker, tényleg kell nektek kisfilmet csinálnom feltekert szabályzóval is? ;) Olyan a hangja mint egy légószirénának. Üzemszerű higgyétek már el. Pár évente előkrül, hogy elemi fizikáról kell vitatkoznom, mert nem gondolják át a másik oldalon, hogy mi hogyan és miért működik. Megint eljött az ideje? :P
Jaca gépén a forgás egy egészen más elven működik, nem érdemes idevenni.
Azért is kipróbáltam én is a csiszolómat. Nekem nagyobb, GEX-150 van, és úgy működik, ahogy Paco videóján van. Eleve annyira pörög, amennyire a fordulatszabályozóval tekerem, és leáll a forgás, ha megfogom. (Van benne erő, én csak kesztyűvel mertem próbálkozni.) :)
Azzal a csiszolóval biztosan nem stimmel valami, ez a felpörgés nem üzemszerű működés.
Lehet, csak nekem furcsa ennyire, mert más elvű a DeWaltom. Abban egy szíj forgatja körbe, ennél meg ahogy láttuk itt Paco által szétszedve, egy csapágy súrlódása. Nekem a talp forgása fix, akár lent van, akár fel van emelve.
Ha úgy kapcsolod be a gépet, hogy fogod a talpat, akkor csak rezegnie kell, és nem szabad elfordulnia. Ezt egy vastag kesztyűvel meg a legkisebb fokozaton kipróbálhatod. Ezt akkor tényleg az anyagra rakva kell bekapcsolni, és felemelés után kikapcsolni, hogy ne pörögjön fel.
Lehet hogy én vagyok béna, de vékonylazúrral közelről is szép felületet elérni valahogy soha nem sikerült nekem. Arról nem is beszélve, hogy nem egy egészséges anyag, beltéren nem használnám.
Még az jutott eszembe, bár nem tudom mennyire vesznének össze az anyagok, illetve nem is biztos, hogy költséghatékony lenne. Szóval valami olcsóbb vékonylazúrt használni színezésre, majd arra a dán olaj pár rétegben. Mondjuk a Borma akkor már olcsóbb, mert ezt tudja egy termékben, a Rubionál pedig bármi olcsóbb ha jól látom :)
Az excentercsiszolót úgy kell használni, hogy már az anyagon van amikor bekapcsolod. Hogy üresjárásban a levegőben tartva mit csinál az nem számít, mert semmi értelme üresjárásban a levegőben tartani.
Segítsetek nekem felületkezeléssel kapcsolatban. Fenyőt szeretnék bevonni. Olyan anyagot keresek amit az elkészült tárgyon szépen el lehet oszlatni. Mint például a dán olajat. Azt felhordom, visszatörlöm és nem marad sehol hiba benne. A csavar ott van, hogy hasonló kellene színesben. Szoktam használni szeszes fapácot és arra dán olaj vagy shellak. Csak az a sarkokban, különböző szálirányú alkatrészek találkozásánál nagyon nehéz szépen eldolgozni. Igazából az összeállítás előtt kellene lekezelni mindent. MLS-nél találtam pl. Borma kemény bútorolajat. Ez kikeményedik felhordás után. Fel lehet ezt szépen hordani szivaccsal, ronggyal majd visszatörölni? Ismeri valaki ezt az anyagot? Vagy esetleg hasonlót? Bármilyen vékony lazúrt el lehet szépen dolgozni, de az nem ad olyan szép felületet mint 2-3 réteg dán olaj. Annak olyan keményebb, selyem fényű felülete lesz amikor kikeményedik.
Én azért a hatékonyság terén vitatkoznék, vagy is csak a jobb felületminőségben térnek el és termelésben terhelésben nem jobb mint a rezgők , alapvetően.
Persze nem a rotexel és a makita illetve bosch "rotexével" összemérve.
A gex 150 -et is csak a teljesítményhiánya miatt adtam el 360w , viszont addig a legszebb felületet produkálta.
Kifejezetten lakkozások becsiszolására használtam-vásároltam 2000-ben eredetileg az obiban 40000pízért.
Aztán később rátértem a keménylombosokra, akkor engedtem el végleg.
Erőben hatékonyságban szerintem a nagy rezgő makitám 600w a legjobb, dión bizonyított nem keveset.
De a perlesemet visszasírom időnként , egyszerűen tönkre tehetettlen volt és a lassítóáttétel miatt erős gép , 96-ban vettem és 20 évig nyüstöltem 1 db bilincsfáradással.
96 előtt melóztam egy kis nem hungerszkij cégnél , ott 7-8-an használtunk dewalt rezgőket , 3 hónap periódussal cserélték, mindegyiknek volt valami komoly gondja , emiatt nem is vettem meg azt a típust saját részre és márkát , a gyakorlatban hamar elvérzett.
Direkt azért ragasztottam a maszkolószalagot a gépre, hogy látszódjék, mennyit pörög, és max fordulaton volt. Nem csalt a kamera, ugyanezt láttam szabad szemmel is. Az viszont lehet, hogy az én DW-mben egy külön szíj hajtja a forgást, de az, hogy felpörögjön, mint egy flex, azt durvának tartom.
A szúrófűrész az a gépely, amit biztosan nem használsz a kezedben fogva, hanem ráteszed a cuccra, és csak tologatod. Vagyis a súlya nem számít annyira. Van egy régi Bosch gépem, ami még fémházas, és akkor sem ugrál, ha elengedem, de ez biztosan nem (csak) azért van, mert elég nehéz. Szerintem is jobban jársz, ha megfogdosod a boltban, esetleg bekapcsolod. Ha finoman jár, biztosan sokkal jobb lesz, mint ha nem. A többi tanácsot meg a pénztárcádtól kérd. Szerintem.
Úgy látom senki sem akar neked hamis választ adni. :P
Enel, erre egy jó válasz van. menj be a boltba fogdosd meg mindegyiket és vedd meg azt ami neked legjobban tetszik. Még az eladóra se hallgass.....
Még a teljesen azonos gépek közül is van akinek a vasalónyelű van akinek meg a flex fogású jön be. Olyan ez mindtha megkérdeznéd melyik alsógatyát vedd... mit tudjuk mi mekkora a pöcsöd, és lazán vagy szorítva szereted hordani? :D
Ezért mondtam, hogy Pali menjen ki mert állítása szerint neki pont ugyanolyan gépe van. Két azonos gépnek nagyjából egyformán illene viselkednie. Viszont amíg a te baxott erős csiszolódnak szoros illesztésű a csapágya addig a kicsi és könnyű makitának meg laza.
Balról jobbra: excentersúly ami a motor tengelyére van direktben fogatva, rajta egy csapágy. Utána a közdarab ami a talp és a csapágyház között van és végül a csapágyház amihez a talp van csavarozva a közdarabon át. Így a talp szabadon foroghat a csapágyon, elkülönítve a motor forgásától, kizárólag a kiskörös kényszermozgása van.
Így néz ki összerakva:
Namármost ez a csapágy minél jobban szorul annál kevésbé tud a talp szabadon elforogni körülötte aminek két véglete van. Az egyik, hogy ha nagyon "laza" akkor a talp könnyen fel tud pörögni illetve a motor forgó mozgását nehezebben viszi át a talpra* - finomabb megmunkálásra alkalmas, durvára kevésbé. A másik véglet amikor nagyon szorul akkor meg ugyan fel nem pörög de egyre jobban felveszi a motor forgó mozgását, nehezebben tud terhelésre lassulni vagy akár forgásában megállni, hogy csak a kényszermozgást végezze. Ekkor durvább a megmunkálás.
Hogy egy adott gépnél milyen legyen ennek a szorulásnak a mértéke, és ezáltal a megmunkálás általános finomsága az nagyban függ a gép teljesítményétől is, ezt a gyártó dönti el és olyan csapágyat rak bele. De mindkét állapot teljesen rendeltetésszerű lehet.
*valamennyit mindig át fog vinni, hiszen nem tökéletesen súrlódásmentes.
"Valamint azoknak akik azt állítják, hogy ennek így kell működnie, azoknak tenném fel a kérdést: Ha így kell működnie, akkor a hivatalos BOSCH szervíz miért cserél alkatrészeket a készülékben? nem beszélve arról, hogy mindezt díjmentesen."
Ne aggódj. A kis makit ha feltekerem én is full fordulatra akkor ennél a Boschnál is nagyobb lesz a talp fordulatszáma. Szándékosan megmutattam a filmben, hogy a kettesen van a a hatból.
viszont a te videódban látható felpörgés kb semmi az enyémhez képest.... enyém mint egy sarokcsiszoló (sikító) szintjére pörög fel.
Valamint azoknak akik azt állítják, hogy ennek így kell működnie, azoknak tenném fel a kérdést: Ha így kell működnie, akkor a hivatalos BOSCH szervíz miért cserél alkatrészeket a készülékben? nem beszélve arról, hogy mindezt díjmentesen.
Na készítettem én is egy vidinyót h látható legyen a problémám. A videó második felében látható, mekkora üresjárati forgási sebesség a normális, de nekem hatványozottan gyorsabb :D
Nem volt kedvem elővenni a rendes kamerát meg az állványt így csak telefonnal készült. És K nehéz egy kézzel a telót tartani, egy másikkal a gépet, a harmadikkal meg lefogni. :P És mi az ami mindig kéznél van? A láb. :D
Biztos vagyok benne, hogy erre gondolt a kérdező. Amikor a legkisebb terhelést is kapja leáll a pörgés, de anélkül "gyorsan" fog pörögni. ( a nullához vagy 1 per sec hez képest minden gyors).
Természetesen ilyenkor nem szabad rátenni a csiszolandó felületere mert valóban látható lesz a nyoma, de ez szerintem kezelési hiba nem pedig az excenteré.
Bekapcsoltam, és forog és közben rezgő mozgást is csinál láthatóan, ha erre gondoltál. Nagyon gyorsan forog - ez nehezen értelmezhető így, mert van rajta fordulatszabályozó. Ha ettől függetlenül felpörög, ott nagyobb baj van.
"a csiszolótárcsa elkezd nagyon gyorsan forogni (rezgő mozgás nélkül) ha üresjáratban van, azaz nincs terhelve a gép."
Az a kérdés, neked mit jelent a "nagyon gyorsan"?? Vagy 6éve használok én is egy ilyet, nem volt vele semmi gondom. Illetve a talpat egyszer cseréltem, de az részben az én használati módom miatt is volt. Terhelés nélkül forog rezgés nélkül*, de nem mondanám, hogy nagyon gyorsan.
* gyanítom, hogy rezeg akkor is, csak nem érzékelhető.
"Átnéztem a masinát, és szembesültem azzal a jelenséggel, hogy a csiszolótárcsa elkezd nagyon gyorsan forogni (rezgő mozgás nélkül) ha üresjáratban van, azaz nincs terhelve a gép. Aztán ahogy elkezdek vele csiszolni, tehát rányomom a felületre, abbamarad a forgó mozgás, és dolgozik excenteres rezgéssel normálisan."
Én még a direkthajtásos Rotexet kivéve csak ilyen géppel találkoztam.
Beszereztem egy Bosch GEX125 excentercsiszolót. Körülbelül 30percnyi csiszolás után észrevettem, hogy bele-bele harap a csiszolandó fafelületbe. Átnéztem a masinát, és szembesültem azzal a jelenséggel, hogy a csiszolótárcsa elkezd nagyon gyorsan forogni (rezgő mozgás nélkül) ha üresjáratban van, azaz nincs terhelve a gép. Aztán ahogy elkezdek vele csiszolni, tehát rányomom a felületre, abbamarad a forgó mozgás, és dolgozik excenteres rezgéssel normálisan.
Ezt követően garanciában szervizeltettem, ahol cserélték a súrlódó gyűrűt, csapágyakat, meg a csiszolótányért.
Újra munkára fogva a készüléket, körülbelül 10perc használat után ugyanez a hiba előjött, csak most már zörgő-csörgő hang kíséretében. Észrevettem hogy ugyanaz a hiba jelenség, társítva a forgórész kotyogásával/lógásával.
Na akkor újra szerviz. Itt már cserélték a forgórészt, összes csapágyat, súrlódó gyűrűt, ventilátort stb... Tehát a ház kivételével szinte új gépet kaptam.
Szintén munkára bírva az eszközt, 10-20 perc üzemidő elteltével újra előjött a hiba......
Most pedig tanácsot szeretnék kérni, hogy mitől van ez az egész gyors anyagelfáradási jelenség? Esetleg más is tapasztalt már ilyen hibát?
Ja és mivel ugye most jön a harmadik garanciális javíttatás ezért, most már elállhatok a vásárlástól vagy kérhetek komplett másik gépet. Milyen gépet ajánlotok ugyanebben az árkategóriában?
Segítő válaszaitokat előre is köszönöm!
Köszi hogy időt fordítottál a bejegyzésem elolvasására!
Én simán meg merném csinálni laminálthoz való fűrészlappal is (nem lefelé vágó), van belőle olyan, amitől nem pattogzik a műanyag (legfeljebb minimálisat, ami a mosogató alatt biztosan nem látszik. No meg van olyan dekopír is, ami nem ugrál, akkor sem, ha elengedem. :)
Megint ott vagyunk, hogy van egy faék egyszerű megoldás (dekopir fordított lappal), de az nem jó, hiszen lehet ezt végtelenségig bonyolítani is........ :)) :D
Azért sem mennék neki a merülővel mert a sín nem támaszkodik fel sehova a vágás utolsó fázisában, kénytelen vagy a "levegőben "vágni. Ha valakinek nincs elég rutinja, nem tudja mikor kezd el megszorulni a lap , mert ebben a formában tekeredik a sín. Ahogy szorul, annál jobban kezded nyomni, - hiszen ott a vége!- mert csak azt érzed, hogy nem megy előre. Na ilyenkor pont az ellenkezőjet kell csinálni és leállítani. Ráadásul a falnál nem látsz rá rendesen, ferde szögben tolod a fűrészt, a pofádba megy a por, mert csak rávágás van az élre és nem olyan jó az elszívás.
Nem véletlenül írtam azt amit. Ha visszarúg a fűrész, cifra lesz a sín, lesz egy új pultod, amibe már valóban a merülővel vághatod majd a főzőlap helyét, remélhető, hogy nem táppénz után!
Ezt inkább csak a társaságnak írom, mert látom, hogy a multitool mellett döntöttél.
(Persze a másik módszerre is van épkézláb megoldás, de hobbistáknak az úgy sem jó!)
Az a baj, hogy az említett kagylós kirepedések elég nagyok is tudnak lenni, nálam is van két olyan, ami kilátszik a perem alól (nem én voltam). Ha valami vastagabb, modernebb anyag lenne, nekiesnék simán a merülővel (vezetősín van), de az anyag miatt fosok a fűrészektől egy kicsit. Azt hiszem azt fogom csinálni, hogy rászorítózok egy lécet, aztán a léc mentén a multival egy félkör alakú lappal belevágok kb. egy centi mélyen (sokkal mélyebbre nem lehet menni vele, viszont azzal könnyebb megkezdeni). Aztán leszedem a lécet, és egy széles, egyenes lappal vágom le, azokkal 3-4 cm mélyre is lehet menni, és már van vágat ami megvezeti. Talán így a legnehezebb elbaszni :)
Semmi baj vele, ha hátul tud igazodni eleget a gázcső betolás közben. Én a palack fiókját úgy oldanám meg, hogy alulra menne két golyós fióksín, az úgy jól terhelhető a teli palackkal is. Azt meg eldöntöd, hogy az ajtó az a fiókkal együtt mozogjon, ekkor az egyik oldalára kell egy támaszték (három oldalú fiók, alul, elöl és bal oldalon), vagy sima nyíló ajtó, és egy lapon kihúzható a palack a sínen.
Én egyszerűen szúrófűrésszel kivágtam (lánykori nevén dekopír). De nem akkussal, hanem drótossal. Sima oldalú fűrészlappal. Nem kellett vezetés, 1-2mm eltérés nem számít és az sem, ha egy kicsit kitöredezik, hiszen a tűzhely pereme bőven lefedi.
Itt a lap, hátul a tűzhely kivágása, elöl a mosogatóé (az is több centivel túllóg).
Csinalni szeretnek egy konyabutort. Az alabbi kepen latszik a tervrajz, roviden igy nezne ki: jobb oldalt egy mosogatotalcas szekrenyresz, tetejen munkalap vegig. Kozepen hely a mosogatogepnek, ide csak be lenne tolva, es bal oldalt egy masik szekrenyresz, aminek alul lenne egy fiokja, magas ajtoval, benne pedig egy rahelyezett gazpalack.
A fiok es a gazpalack a kerdes, ti mit szoltok ehhez a megoldashoz?
Ugy tervezem, hogy a fiokcsuszo kelloen kijonne a munkalap alol, igy a palackot nyitni zarni, es adott esetben cserelni lehetne. A csonek hatul lenne kivezetes. Ez egy nyaraloban levo konyhaba keszulne, tehat nem mindennap hasznalnank a palackos reszt.
Eddig a gazpalack csak a foldon allt, a tuzhely mellett, a palack mellett pedig a mosogatogep es a regi szekreny. Tehat nem volt egybefuggo szep butor, hanem kvazi szabadonallt minden. Ezt tervezem felujitani.
560x480-as lik kellett a réginek (Indesit), az újnak meg 560x500 (Siemens). Nem túl mély a munkalap, ezért 1-1 centit tervezek kivágni a két szemközti élnél. A multitool nem hülyeség, még ha lassabb is. Asszem én is azzal fogom csinálni.
Illene elvinnie, lehetőleg olyan lapot tegyél bele, ami lefele vág. Felfelé könnyen kitörné. Azok a régebbi, 28-as lapok ha kagylósan kitörnek, nem fog rátkarni a főzőlap.
Hsználat közben erősen nyomjad lefelé, ha kiugrik a gép összecseszi a munkalapodat. 560x490?
Ha rá tudsz szorítani egy vezetőt a munkalapra - bármilyen lécet- egy multitgéppel is simán ki lehet vágni.
Ha nekem kellene csinálnom, az utóbbit választanám.
3 centi vastag konyhai munkalapból kéne kivágni egy 1 cm széles sávot, mert az új főzőlap mérete nem egészen egyezik a régiével (a szélesség standardizálva van, de a mélység a jelek szerint nem). Elviszi ezt egy 12V-os dekopír? A merülő nekem overkillnek tűnik, meg mozogni is nehezebb vele.
Én ugyan nem ismerem azt a Graphite-ot, de ebben az árkategóriában mindenkinek a Makita 4320-as sorozatát ajánlom, többféle is van belőle. Én biztosan inkább olyat vennék.
Ha jössz be az M1/M7 irányából, akkor még Budaörsnél van egy Praktiker. Ott szokott lenni balsa, bár utoljára talán 1-2 éve nézegettem (merő kíváncsiságból). Az útvonal további részén nincs semmi, amiről tudnék.
Sajnos nem vagyok túl tájékozott Budapesten, ezért szeretném kérdezni, hogy a Budaőrsi út-Hegyalja út-Erzsébet híd-Vörösmarty tér útvonalon nincs esetleg barkácsbolt,ahol lehetne vásárolni kisebb átmérőjű balza rudat, svartnit, fúrnért, rúdban fatiplit? Segítségetek előre is köszi!
Annyi igazából, hogy azt az asztallapot CNC vágta (asszem a ligneus-ban csináltattam). A pult anyagomat is vágva rendeltem, de ott a marást már én csináltam.
Elvileg igen, viszont baromi kemeny anyag, szóval még a keményfémlapkás kések éleinek sem tesz jót. Ismerek olyat, aki külön fűrészlapot /maróbitet használ erre*. Asszem kicsit rosszabb ilyen szempontból, mint a laminált lap**.
* vágni még nem, de marni már martam kompaktlemezt. Túlélte az olcsó bit, mondjuk másra azóta sem kellett használnom.
** legyünk őszinték, hobbi léptékben valószínűleg fel sem fog tűnni a probléma.
PS: Jó cucc a kompaktlemez, a kültéri asztalom felületét és a konyha munkapultot is ebből csináltam. Jól néz ki, baromi igénytelen (egyszerű tisztítani, sok mindennek ellenáll), mondjuk hajlamos az éleken lepattogni, ha valami súlyos tárgy esik rá (pl: üveg sör). Asszony approve rajta van, neki is bejött.
A Parkside merülőfűrész sínjével jó sokat szívtam. A két kis darabot nem lehet elég stabilan összeilleszteni, hogy az megbízhatóan egyeneset vágjon. Vettem egy Scheppach sínt aminek a szélességéből -ahogy előttem írták- le kellett csípjen egy kicsit a fűrész. Ugyanakkor tapasztalatom szerint hosszában volt kb 1mm íve ami azért zavart. Most egy Makita sín van hozzá, ez egyenesebb és jobb kidolgozású. Viszont van a Makitának egy extra beakasztós funkciója amitől a PS fűrész nem megy bele. Be kellett vágjak -barbár módon sarokcsiszolóval- egy hornyot a gép talpának élébe. Így már jó, és ezt a kirántás gátlá/visszarúgásgátló funkciót is megkaptam. Minen más méretében tökéletesen passzolt. Majd kerítek róla képet.
Ilyen a színe, a mérete, a címkéje, de hogy pontosan ilyen-e azt nem tudom, mert vagy 15éve vettem egy kiárusításon, ahol az eladó azt sem tudta mi ez.
A lidl fűrész tökéletesen megy benne, kivéve hogy elsőre levágott az aluból is egy picit, de szerintem az nem számít.
Van egy parkside merülőfűrészem vezető vonalzóval. Csak sajnos a 2 darabból összerakható vonalzó is kevés. Szeretnék vásárolni még külön vonalzót, de csak makita és drágább társaihoz találtam. Ezek a vonalzók kompatibilisek egymással? Lehet a makita vezető vonalzót használni toldásra?
"Csak fel tudtam mozgatni, csak lefele. Volt, hogy mindkét irányba megmozdult."
Mindig mindkét irányba lehet húzogatni csak erősen kell megfogni, és nem félni attól, hogy megindul. Természetesen előtte ki kell húzni a villanycsatlakozót. Ha szép éles favágó lap van benne akkor a kesztyűt is ajánlom, fémvágó lapnál nem kell.
"Talán mégis van valakinek* személyes tapasztalata, hogy milyen szúrófűrészlapot érdemes használni bútorlaphoz."
Személyes talasztalatok alapján érdemes elfogadni a gyártó ajánlását, hogy az adott lap mihez való:
Táblásításnál annyiban veszem hasznát, hogy alulról és felülről is rakok egyet-egyet a táblára, "rendes" szorítóval leszorítva megakadályozza, hogy felpúposodjon a tábla. Szorítóereje kb. semmi, csak arra elég, hogy ne mozduljon el túl könnyen.
Amúgy inkább csak vezetősínként használható, eleve arra is vettem. Nem rossz, ha már van, de ha nem lenne, hát, nem hiszem, hogy hiányozna.
+1 Igaz, én még az uni-maxnál vettem egy hasonlót sok-sok éve, de talán kétszer próbálkoztam vele, mert elmászik. Akkor meg kb. maximum hosszú vonalzónak jó.
Nekem van. Egyenes lécnek jó, de nekem a szorítója is olyan gyenge, hogy le szoktam szorítózni az elejét meg a végét, mert szép lassan kúszik. Egy fém ölesléccel lehet többre jutsz...
Nek is ugyanilyen gondom volt régen a pts 10 kapcsolójával. Hol kapcsolt, hol nem. Teljesen szétszedtem, csupa por volt, kitakarítottam, és egy külön zárt külső dobozba költöztettem. Soha többé nem volt vele gondom.
A google linken az első találat speciel pont magyar. Mondjuk 24 ezer forintot adjon az érte akinek mindkét anyja prostituált, de pl ebayról ez 11 ezer forintért van itt:
Tudom, lesznek nálam is okosabbak, de én ezt az eldobható konstrukciót lecserélném olyanra, ami valóban javítható és üzembiztos. Gyors keresés után most tartok 9809forintnál*, persze ebbe az árba még nem számítottam bele egy-kettő porvédett ház meglétét (nem létszükséglet, mert a relé is szétszedhető - sőt, a pucolás után össze is rakható!), egy marék vezetéket, és úgy sejtem, hogy más nincs is hátra, csak bekötni és használni.
*-1db 3xváltóérintkezős, 230-voltos relé (10 A, az ~2300W, a fűrész motorja talán feleennyit sem eszik)
Ez egy excenteres "szorító", ami csak arra szolgál, hogy magát a vezető sínt a munkadarabra rögzítsd, és utána mellette használj valami szerszámot (fűrészt, marót). Igen, az az alján lévő kallantyú a "szorítója".
Sziasztok! A Lidl akciós újság 27 oldalán, alol található a "szorító és fűrészsín" 3.999 Ft-ért árulják. Azt szeretném kérdezni, hogy ez a szorító táblásításra is alkalmas, mondjuk szék illetve asztallap táblásítására? Mekkora szorítóerőt lehet ezzel kifejteni és mennyire tartós szerkezet? Egyáltalán hol van ennek a szorítója? Ha a sín alján az a piros-fekete műanyag kar a szorító, akkor nem gondolnám hogy nagyon meglehet erőltetni. Ha valaki haszál ilyen Lidl-s szorítót, megköszönném ha elmondaná vele kapcsolatban a véleményét!
Vettem egy szinte ugyanolyan kapcsolót, amit újnak hirdettek, de nem az, szóval akár lehet ugyanolyan szar. Lehet ezt egy másik, (netes) boltban elérhető kapcsolóval helyettesíteni és milyennel?
Nekem egyszer az nem ment át sokszori átbeszélés és méretmegadás után, hogy hosszában (a hosszú oldallal párhuzamosan) felezzék el a táblát :) Mondjuk az rögtön látszott, nem kellett méregetni :)
Nem követtem, hogy mit készítesz, de én valszeg nem szopatnám magam a léccel. Vagy vágnék / marnék nútot (ugye ehhez kell eszköz), vagy egyszerűen felszegezném a hátuljára.
Nekem egyszer 16 darab, másfél táblányi anyagot szabtak el, és nem mértük le darabonként, mert 96 darabnyi tételben volt. Imádtam visszamenni reklamálni.
"Meg egy kerdesem lenne: ahol leszabtak nem csinaltak nutot a hatfalnak, igy a farost lemezt egy 1cm-es kerethez gondoltam belulrol felragasztani. A keret meg szogelve vagy csavarozva lenne korbe. Szerintetek jo megoldas ez? Vagy lenne esetleg jobb?"
Persze, hogy a szélekre rakom a nehezebb tárgyakat, meg középre is ésszel pakolok. Az alsó polcot tartja a hátfal, + elöl egy élbemart aluprofil. A két belső polcot pedig egy bárhol pozicionálható pici konzol.
Van a korpusz közepén függőlegesen egy spéci T-horony profil, ebbe csatlakozik be a 2 hátfal. A horonyba húzható be a bárhol rögzíthető polctartó. Ha a polcok olyan anyagból lennének ami szegezhető, egyszerűen rögzítettem volna a hátfalhoz, ahogyan pl egy könyvespolc esetén. Nálam üvegpolcok vannak, ezért ez a macerás megoldás.
Az eredeti kérdés arra vonatkozott, hogy milyen függesztőre tehet fel 100 kilogrammot és nem arra, hogy mi hajlik.
Lehet itt szőrszálat hasogatni, de Te kérdezted meg, hogy miért nem. Én csak annyit írtam, hogy nálam nem hajlik semmi. Azt mindenki tudja, hogy egy 120 centis polc már saját súlyától is meghajlik, az meg hab a tortán, hogy az otthon tompa fúróval befúrt ilyen-olyan szögben álló polctartók hogyan tartanak.
Amikor megadott méretre vágott bútorlapokat rendelek, átvételkor nem sértődnek meg, ha lemérem? Nem lenne jó, ha itthon derülne ki, hogy valamelyik méret nem stimmel.
Bár nem feltételezem, hogy ez előfordul, mert elég sok munkájuk van.
Azert a fuggolegest gondolom osztani, mert akkor csak 2 uj lapot kell vennem a polc meg megmarad.
Meg egy kerdesem lenne: ahol leszabtak nem csinaltak nutot a hatfalnak, igy a farost lemezt egy 1cm-es kerethez gondoltam belulrol felragasztani. A keret meg szogelve vagy csavarozva lenne korbe. Szerintetek jo megoldas ez? Vagy lenne esetleg jobb?
Statikailag teljesen jó úgy is, ahogy írod, de igazából a függőleges elemeket nem szokás osztani, a polcot kellene kettévenni és mindkét oldalon tiplizni.
Nincs benne függválasz, ha biztosra akarsz menni ebből 2 darab mehet a klasszikus elhelyezéssel, 2 db pedig az álló közepére. Ennél a függesztőnél igazán a zsákfuratok tartanak, nem pedig a csavarok. A sín mindenképpen fusson végig!
Elbírja, de ez a 100 cm szép nagy fesztáv, görbülhet, hacsak nem valami aluprofilból van a szekrény. :) Jó lenne középen egy osztó, arra is mehetne egy camar.
Segitséget szeretnék kérni. Adott egy konyhaszekrény, amit falra szeretnék függeszteni. Nagy teherbírású kell, hogy legyen. 100kg-ot bírjon ki. Ehhez milyen szekrényfüggesztőt ajánlotok?
Camar 806osat ismerem, de ez elég súlyt bírna ki? Vagy van más a piacon, ami ennél jobb?
A szekreny viszonylag magy meretű, 100cm szeles 30cm mely es 50cm magas. Tányérok lesznek benne.
A falra hosszaban sínt gondoltam felrakni, 10es tiplivel 6db-al.
Eleg a Camar 806os vagy kell ennel erősebb függesztő?
2. Ezen egy levágott ék vissza van ragasztva oldalra, így alul a derékszögön fekszik, de oldalt az ék támasztja
3. Ezn már alul is van egy ék meg oldalt is.
Ha csak pár kell, akkor mindig átalakítod a sablont és kész. Vagy kiszedhetően rögzíted az ékeket.
A másik módszer ha az egyik végébe fúrsz lyukat, és azt a végét a sablonhoz egy csap rögzíti, így az a vége tud levegőben lenni ha kell.
Érdemes mindenképp úgy csinálni, hogy nem előre levágod a 12cm-et és a pici izékkel bénázol, hanem egy nagy rúd végére vágsz négy ferdét, aztán levágod róla a készet.
Szerintetek bútorlábat - ami 12 cm magas, négyzet keresztmetszetű, felülről lefele keskenyedik ( 5-ről 4 cm-re ) asztali körfűrészzel lehet készíteni ?
HA igen, akkor hogyan, milyen sablonnal ?
Mert én ott akadtam el, hogy ha csinál is az ember sablont, a toló/szögállító "izén" ( mi is a pontos neve ? ) beállítja a szöget, akkor a 3 oldal még OK, de a 4.-nél már nincs "derékszög" amihez képest lehetne vágni...
Szóval ? :-)
Esetleg a megoldás az lehet, hogy marad a sablon, de a 4. oldalnál a szöggel kell "mókikálni" ?
HA esetleg van valakinek sablonja, akkor esetleg egy képet kaphatnék annak kialakításáról ?
Azt úgy szokta a paraszt, hogy vesz mindenféléből sokat. Hogy legyen. Aztán amikor kell, nem találja. Akkor megint vesz. És aztán egyszer csak talál otthon annyit, amire felhívja a Gyerek figyelmét, hogy "Fiam, ha apád már nem lesz, akkor itt találsz egy csomó lamellót."
Az előbb emlegette valaki a Bors és Horváth Győrben, a weblapjuk meg ott van az iménti linkben. Nem olyan rossz a választékuk, de pl. Blumot én is rendelek a Sevrolandtól, mert szállítva is olcsóbb.
Ha csak ennyi kell, küldök neked nagyon olcsón, írd meg, hova küldjem. :) Egyszer nem lehetett kapni, és amikor megérkezett a szállítmány, vettem egy ezres dobozt a Borséknál. Nekem sosem fog elfogyni. Emailem publikus.
Pár hete elmentem hozzájuk, és akkor megfogadtam, hogy többet sosem megyek oda a kedves eladók hozzáállása miatt. Aztán a múlt héten ott voltam a közelben, adtam nekik még egy esélyt. Hiba volt. Mióta kicserélődött az állomány, nagyon megváltozott a helyzet, hiába rendezték át az üzletet.