E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
"A sors azonban nem kedvezett sem Östreicher Lipótnak, sem Ignác nevű fiának, aki szintén budapesti sütőmester volt. Minden szaktudásuk és ambíciójuk dacára tönkrementek. Úgyszólván fillér nélkül, teljesen elszegényedve került kb. 10 év előtt Östreicher Ignác Temesvárra, ahol vasszorgalmú és szépséges feleségével egy szerény kis pinceműhelyben húzódott meg. A család összedolgozva, új exisztenciát alapított Temesváron." - Magyar Sütők Lapja, 1937 (35. évfolyam, 1-24. szám)1937-06-01 / 11. szám
1937-ben volt ugyan egy Albatros nevű vitorlás a Dunán, amivel amatőr módon földkörüli utat terveztek és végül Mohácsig jutott, de az az Albatos feltehetőleg nem azonos az 1934 körül a Kanári szigeteken működött Albatros-szal.
ha csak nincs ellenkező infó, a következőket is javasom 1919-re tenni, lévén a hadifogoly tábort 1919-ben bezárták és sztem ekkor életszerűbb a fényképezés, mintsem a háború alatt: 191539
"A foglyok között igen kevés volt a magyar.Javarészüket németek, törökök, osztrákok és néhány bolgár alkotta.Dr. Kieselbach Gyulavolt tartalékos hadnagy, székesfővárosi vegyész közlése szerint csupán ő,Debreczeni Gyulavolt tartalékos hadnagy, jelenleg debreceni gazdálkodó és részvénytársasági igazgató, valamint egy hadapród volt Máltánkét magyar tisztiszolgával.
...
A táborokat 1919-ben oszlatták fel. A hazaszállításnál az a különös eset történt, hogy a németeket, az osztrákokat, a lengyeleket, a bolgárokat, a cseheket és minden más nemzetiségű foglyot saját kormányuk szállíttatott haza állami költségen,csak éppen a magyaroknak kellett a sajátjukból fedezni hazaszállításuk kiadásait"
A ČSPS (Československá plavebná akciová spoločnos dunajská) "Labe" nevű lapátkerekes vontatógőzöse munka közben a Parlament előtti Duna-szakaszon (a hajónév Plankenhorst kolléga által megerősítve a Kávézónában)
nem mondtam, h rossz az infó, csak hogy egyes képek talán Eger közig területén készültek. De mivel Felnémet ma Eger része, tulajdonképpen majdnem mindegy
az egymás melletti képszámok esetén gyakran előfordul, hogy közeli helyszíneken készültek, pl. mert a képek ugyanazon negatív szalagon vannak és a szkennelés közben nem keveredtek össze.
191350 biztos Törökország, sőt Isztambul, s ezen belül valószínű egy sírbolt az Eyüp mecset mellett vhol. Sajna eddig nem találtam meg, a gugli nem lát rá mindenhova itt...
Budapest, Margitsziget, II. Szerintem a Nemzeti Sportuszoda fedett részének építkezését láthatjuk a képen, a háttérben, a Duna túlpartján az Árpád fejedelem útja (Újlaki rakpart), bal szélen a Frankel Leó út (Zsigmond utca) 49. szám alatti ház, középtájt az Erzsébet gőzmalom a Zsigmond térnél, távolabb az Ürömi utcai Budai Cementgyár.