E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
Az elsőre: A bal szélső kémény határeset. De nem látom hasonlónak sem a kémények számát (tudom, csökkenhet az évek múlásával), sem a tető dőlésszögét. + ha a nagyobb képen nyíllal mutatott foltokat járműveknek feltételezem, akkor a magasság sem stimmel.
Jesszus, te nagyon el vagy tévedve....én nem arra mondtam, hogy nem Baja, ami képeket betettem , hanem arra, hogy a buszok hol állnak. Mi lenne, ha visszaolvasnál? De ha már: hol volt a Kakas???
Bocsánat, nem olvastam teljesen végig az egész láncot. Tehát ez Baja, meg az a felülről készült színes kép is. Viszont az egészet kiváltó buszos képről nem tudok nyilatkozni...
Szerintem ez pedig Baja. A háttérben a Sugovica, a jobb szélső épület pedig az egykori Nemzeti, most Duna szálló. Kicsit más nézőpontból a szálló (a szálló honlapjának galériájából):
www.fortepan.hu/_photo/display/3596.jpg Budapest – Kicsi Espresso /5320-as kép/ Népszínház utca 31-ből később átköltözött a Népszínház és Nagyfuvaros utca sárkára
az 5305 jobb oldalán a világos falú, sátortetős épületek ugyanazok, amelyek az 5295 képen a kétkupolás Népstadion állomástól balra láthatóak
A kép "rövidebb", mint gondolnánk, valószínűleg nagylátószögű optikával vették fel. Az építkezés, a gödör vége valahol a mostani Ifjúság útja környékén lehet. A felvételt kábé a mostani metróbejárattól (a Hungária körút felőli) készíthették; balról így még tényleg a Hungária út mh. látszik. (De akkor miért nem látszik mögötte a Kerepesi út melletti templom tornya? Éppen még le volt bombázva talán?...)
Ha ez így van, a jobboldali HÉV vágány a Népstadion építéséhez vezethetett iparvágányként.
A mélységélesség alapján elképzelhető, hogy nem látszanak a hegyek körvonalai.Bocs, ha valakit nem érdekel http://index.hu/gal/?dir=0804/belfold/m21970/oldalon néhány érdekes kép látható. A 2289 hsz képe is itt található.
szerintem ha kelet felé néz a kép, akkor a háttérben kéne látszódnia a Kerepesi-Hungária sarkán lévő századforduló környéki négyszintes bérháznak, vele szemben meg a Rebisz laktanyáknak, és egyik sem látszódik.
Ha nyugat felé, akkor pedig a Széchenyi-hegynek kéne látszódnia (próbáld ki Google Earth-ben) a házak mögött.
A gödörben álló embereknek amúgy elég komoly árnyéka van, a kép jobb oldala felé. Ebből ítélve valószínűleg vagy korán reggel, vagy késő este készült a kép. Vagyis vagy északról délre, vagy délről északra van fotózva. (ne tévesszen meg a tócsán a tükröződés, az nem függ a nap irányától) :-) És mivel ingujjra vannak vetkőzve a munkások, valószínűleg április vége - szeptember vége között készülhetett valamikor, amikor napközben magasabb szögben süt a nap!
Akár délire, akár északra nézünk, nem lehet (szerintem) a metró gödre, ami kelet-nyugati irányú a Népstadionnál.
http://mek.niif.hu/02100/02152/html/08/446.html „Háromkarolásos” kubikosmunka deszkaállványokon. Népstadion metróállomás. Budapest, 1950-es évek – Magyar Foto J 3317/23
Ezen a képen gépekkel dolgoznak. De még ettől függetlenül is nehéz elhinni, hogy 1950 körül kézi erővel meg lovaskocsival nyomultak volna a metróépítésnél. Azon kívül ezen aképen egészen más a háttérben látható felsővezeték-tartó oszlopok (vélhetően a HÉV) kiképzése, mint a lentin.