E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
Ha van köztünk hölgy, biztos be tudja határolni az időpontot a divat alapján. Ha jóltévedek a 2000-es években újra "futottak" ezek a manókergető cipők.
A 9353 és a 9355 ugyanarról az erkélyről készült 1940 szeptember 16-án, Marosvásárhelyen, a Főtéren. A honvédség ünnepélyes bevonulása 15-én volt, míg Horthy 16-án érkezett a városba; szerintem ez a 16-ai ünnepség lehet, mivel a katonák itt már szép sorban állnak és várnak, és nem vonulnak... De javítsatok ki, ha ez így nem teljesen helytálló következtetés. :)
9353
Bolyai utca - Főtér sarok
9355
A Főtér végén jobbra a Keresztelő Szent János templom, balra pedig az Ortodox Székesegyház legszéle.
<a href="http://www.fortepan.hu/image.php?id=2697" target="_blank">2697</a> Eger, Mávaut pályaudvar a Barkóczi utcában. Az épületet éppen javítják. Hátul a Minaret, jobbra a vár. Valószínűleg a Heves megei főügyészség, vagy a mellette lévő épületvől fotózva.
Ennek az épületnek a bal felső erkélyéről: (az Alsóhegy utcától a 2. ház, amennyiben megőrizték a lakónyilvántartó könyvet, akár a család is beazonosítható)
8897 - MÁV 375 sorozatú gőzmozdony. 1900 évektől 1959-s évekig gyártották. A mozdonyok belső keretes, 1'C1' tengelyelrendezésű, azaz három, a keretbe ágyazott kapcsolt kerékpárral, valamint előttük és mögöttük egy-egy, a pályaívekbe beállni képes futókerékpárral készült gőzmozdonyok voltak. A személykocsik hasonlóak (tengelyek száma más), mint a "MÁV ABak 201.089 pályaszámú" nosztalgiakocsija, ami az 1910-s évek elején készült.
Valamint az első világháború előtti datálást támasztja alá még: - A teremben látható könyvek kötése, a papírok jellege; - Hogy a fénykép sérülései és a fotó részletgazdagsága szerintem üvegnegatívot valószínűsítenek; - A képen látható személyek viselkedése: a fotózás még "esemény", a szereplők igyekeznek "pózt" felvenni.
Emberfejet nem rajzolnak vonalzóval. Hátul a térkép mellett van egy fura szerkezet a falon. Az lehet hogy közelebb visz a megoldáshoz. Talán vízmérnökök lehetnek.
A felszereléseket és jelmezeket nézve inkább a huszas évek, mint később. (nincsen sehol telefon) Pl. a MÁV- nak a századforduló óta voltak nagyobb tervező irodái.