Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.09.28 0 0 1920
Szerintem csak a 'Váczi körút'-on járt, a Gyár utcában nem ;-)
Előzmény: gepesz (1918)
attus germanicus Creative Commons License 2010.09.28 0 0 1919
A körúton mindig is ment villamos, ez volt az első budapesti villamosvonal (a Nyugatitól a Király utcáig), és ott azóta folyamatosan jár villamos, kivéve a háború végét, amikor az egész budapesti villamosközlekedés leállt.
Előzmény: gepesz (1918)
gepesz Creative Commons License 2010.09.28 0 0 1918
Nézegetve a Nyugati teret, felmerült bennem egy kérdés. Lehet, hogy off?
A Jókai utcában ment valaha a villamos? Nem a körúton?
Előzmény: dengelegi (1913)
negyesi_pal Creative Commons License 2010.09.28 0 0 1917
Inkább legyen a forrás a http://autohistory.negyesi.net oldal :)
Előzmény: Törölt nick (1916)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.28 0 0 1916
Fortepan 9862 adalék. 1955.
Az Alba és a Balaton magyar törpeautók.
Mellettük tervezőik: Horváth és Zappel. Forrás itt.



Előzmény: Mwin (1881)
dengelegi Creative Commons License 2010.09.27 0 0 1915
Bocs, a "Jókai"-t nagy j-vel gondoltam.
Előzmény: dengelegi (1913)
lg23 Creative Commons License 2010.09.27 0 0 1914
köszi a segítséget, ígérem, mostantól így fogok eljárni!
Előzmény: incitatus (1912)
dengelegi Creative Commons License 2010.09.27 0 0 1913
Két apró megjegyzés az Ilkovicshoz.
A háború előtti képeken egyértelműen látható, hogy a félköríves épület földszintjének csak a hátsó, jókai utcai oldalán volt az Ilkovics, elől más üzletek voltak. Nekem úgy dereng, hogy ez az állapot a háború után is így maradt. Tehát nem az egész épület volt az Ilkovics.
A földszintes épületmaradvány 1956-ban még állt, mutatja az alábbi kép. A másik kép 1958-ban készült, azon viszont már nincs ott, tehát ez alatt a két év alatt bonthatták le.

Előzmény: incitatus (1912)
incitatus Creative Commons License 2010.09.27 0 0 1912
Bár romnak nem nevezném, de igazad van, valamikor ez valóban magas ház volt. Ebből később (mikortól?) csak a füldszint maradt meg, az Ilkovics. Olvastam szöveget, amiben arra emlékszik valaki, hogy az Ilkovics felett dolgozott. Szóval ez rendben van, képek is bizonyítják. Az Ilkovics a hatvanas évek elején szűnt meg, lehet, hogy ekkor (vagy csak a Skála építésekor?) bontották le a mögötte lévő, és ha jól emlékszem, a mostani szélső tömbbel akkor függőfolyosóval összekötött házat is.

Amúgy meg ha megfejtést, korrekciót akarsz közölni, annak a legjobb módja, ha a képet is feltöltöd (nem nagy dolog, még én is meg tudom csinálni, pedig elég fakezű vagyok ezekhez a dolgokhoz) és az azonosító számot is közlöd a szövegben. Mindnyájan, az olvasók, könnyebben tudjuk megítélni, ismerjük-e az ábrázolt helyet, egyetértünk-e veled, gratulálunk a felismeréshez vagy vitatkozunk. Ami még fontosabb, azok, akik ezeket a megfejtéseket összegyűjtik, rendszerezik, hasznosítják, azoknak a munkáját is megkönnyíted. Persze ha te is így gondolod.
Előzmény: lg23 (1904)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.27 0 0 1911

az alapok készen vannak, tesztelünk egy kicsit még és utána a tiétek.

Előzmény: Törölt nick (1910)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.27 0 0 1910
Hunniában valami készül?
Előzmény: Törölt nick (1909)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.27 0 0 1909

úgy néz ki, hogy béta fázisba jutottunk. Napok, egyeseknek lehet órák kérdése.

golaz_ Creative Commons License 2010.09.27 0 0 1908
1940 körül készítettek egy új tervet a Nyugati előtti térre. Eszerint a Nyugatit eltakaró épületeket lebontották volna. Lehet, hogy a jobboldali épületet is elkezdték bontani már 1944 előtt.
Előzmény: dengelegi (1906)
golaz_ Creative Commons License 2010.09.27 0 0 1907
Nem biztos, hogy '44 - ben lőtték szét, lehet, hogy már a háború alatt elkezdték lebontani. Nem ez volt az öngyilkosok szállodája?
Előzmény: lg23 (1904)
dengelegi Creative Commons License 2010.09.27 0 0 1906
És itt is az az épület jobb oldalon, 1920 körül. Bár ez nem fortepan, bocs az offért.
Előzmény: lg23 (1904)
Mwin Creative Commons License 2010.09.27 0 0 1905
Igazán nincs mit:-D
Előzmény: lg23 (1903)
lg23 Creative Commons License 2010.09.27 0 0 1904
amúgy rom alatt azt értem, hogy a kép bal szélén lévő földszintes épület eredetileg egy négy szintes épület volt, amit a háborúban valószínűleg elég jól szétlőttek, ezért a földszintjét kivéve mindent elbontottak belőle.

Ha minden igaz, ez az az épület leánykorában:
http://villamosok.hu/nza/nyugati-v7.jpg
Előzmény: incitatus (1897)
lg23 Creative Commons License 2010.09.27 0 0 1903
köszi a javítást!
Előzmény: Mwin (1901)
lg23 Creative Commons License 2010.09.27 0 0 1902
a linkben szereplő szám nem elég? Vagy írjam be ide a hozzászólásba?
Előzmény: incitatus (1897)
Mwin Creative Commons License 2010.09.27 0 0 1901
Hát nem.
Ez a bajai híd, a néhai TÁNCSICS gs szállít be éppen.
Előzmény: lg23 (1894)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.27 0 0 1900
Igen, és balra az Ilkovits büfé.
Előzmény: lg23 (1893)
szega Creative Commons License 2010.09.27 0 0 1899

Balaton és Alba Regia törpeautók.

Négyesi Pál cikke itt:

http://stipistop.com/blog/2008/07/03/magyar-torpeautok-az-50-es-60-as-evekben/

 

Érdemes elolvasni!

Előzmény: RealCorpus (1892)
RealCorpus Creative Commons License 2010.09.27 0 0 1898
Megtalálod az új képek ilyeténforma elérhetőségét is?
Előzmény: division by zero (9)
incitatus Creative Commons License 2010.09.27 0 0 1897
Nem látok romokat.
Miért van az, hogy a beidézett képeidnek nincs meg a fortepan száma?
Előzmény: lg23 (1893)
lg23 Creative Commons License 2010.09.27 0 0 1896
Véleményem szerint Budapest, XIV, Tábornok u.-Francia út sarok.

Norc.hu -n kb. azonos szögből:


Ha megnézitek, a ház osztata azonos (5 azonos szélességű ablak, 1-1 kicsit szélesebb, alul meg középen a bejárat, mellette mindkét oldalon 2-2 kirakat), ezért szerintem az épület azonos, csak minden díszétől megfosztva, modern módon felújítva. Hátul a vasúti töltés látható. Ami árulkodó, az a töltés mögött látható tornyos épület.
lg23 Creative Commons License 2010.09.27 0 0 1895
A km táblák tanulsága szerint egyértelműen Adony
lg23 Creative Commons License 2010.09.27 0 0 1894
lg23 Creative Commons License 2010.09.27 0 0 1893
A Bajcsy-Zsilinszky út Nyugati téri torkolata, a Nyugati pályaudvarról fotózva. Elől a körúton a 4-6-os villamos sínein dolgoznak, mögötte a később lebontott épület romjai (helyén most az óra van kb.). A háttérben az ívelt homlokzatú épület ma is így néz ki, a tőle eggyel balra lévő ma az Alexandra könyvesbolt épülete.
RealCorpus Creative Commons License 2010.09.27 0 0 1892
Nem ilyen (vagy éppen ez) kisautókról volt szó néhány száz hsz.-sal ezelőtt? Mintha lett is volna megnevezés.
Előzmény: Törölt nick (1884)
lg23 Creative Commons License 2010.09.27 0 0 1891
Ezt se láttam a listán:

Visegrád, Salamon-torony

Azonos szögből, vasbeton kiegészítésekkel és világos színű, szintén vasbeton ablak-befalazásokkal (!) napjainkban

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!