E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
http://mek.niif.hu/02100/02152/html/08/446.html „Háromkarolásos” kubikosmunka deszkaállványokon. Népstadion metróállomás. Budapest, 1950-es évek – Magyar Foto J 3317/23
Ezen a képen gépekkel dolgoznak. De még ettől függetlenül is nehéz elhinni, hogy 1950 körül kézi erővel meg lovaskocsival nyomultak volna a metróépítésnél. Azon kívül ezen aképen egészen más a háttérben látható felsővezeték-tartó oszlopok (vélhetően a HÉV) kiképzése, mint a lentin.
Fefikém, ha elviszlek Soltra, és megmutatom, elhiszed nekem? Majd tenálad jól lesörözzük:-) De mert logika, hát:
Ez a gyorsjárat, napjainkban. Amit tudni kell róla, hogy ma sem megy másfelé, és legkevésbé sem lett gyorsabb:-) Ezek a járatok is Solton állnak meg hosszabb időre (mint láthatod, Solt az egyedüli, ahol 5 perc van az érkezés-indulás között). A sofőrülés és a busz is azért üres, mert a sofőr a neki járó kávét fogyasztja a - nem meglepően - Aranykulcs névre hallgató élménykombinátban, miként a busz utasai is ott vannak, ki rövidre, ki bambira, ki meg folyó ügyeit intézendő, ugye.
Mivel én arrafelé sem vagyok ismerős, csak zsenge logikámat vethetem be: Mindenféleképpen nagyobb település, mivel GYORSJÁRAT ként közlekedik, nem áll meg akárhol. Ezek alapján bármelyik útba eső város esélyes. Viszont. Hacsak nem egy hosszabb pihenőben készült a kép, akkor mégiscsak valamelyik végállomás lehet, mert üres a sofőrülés, és az utastér is. A tető-csomagtartó szintén. Valószínűsíthető, hogy vagy beszállítás/-pakolás előtt/közben, vagy kiszállás/lepakolás után/közben kattintották.
Elfogadom. Az én 30 valahány éves emlékeim. Csak eszembe jutott egy mellékutca. Még egy presszó is felsejlik abban az utcában. El kéne már mennem és frissíteni a képeimet. Idejét nem tudom mikor voltam ott. Akkor még volt Kiscsitó, Nagycsitó, Belvárosi, Kakas, Fehérhajó (?). Hirtelen csak ennyi jut az eszembe. És egy lány neve, de azt inkább nem írom, nehogy azt is megfejtse valaki asszonynevén. :-)
Megtörtént. Linket is tettem be ehhez a topikhoz. Nagyon meglepett a katalógus (talán nem a legjobb szó erre?) és a táblázatod látogatottsága. Nap mint nap sokan nézegetik még külföldről is.
A wiki nem tekintély, még erősen formálás alatt áll! (A segítség jól jön!) Ez az adat oda is LoviGabi Excel-táblájából kerülhetett, hiszen abba is bekerült már, mint megfejtés. Amúgy számomra Mwin érvei teljesen meggyőzőek, azt gondolom, neki van igaza, és Solt van a fotón. (De képet én sem tudok onnan igazolásul.)
Én a hetvenes évek elején (igaz, hogy a legelején) még jártam 55-ösökkel bulizni, az ún. „fölsőjárás”-ba. Majd, amíg a doboz alakúak el nem jutottak a mi kis vicinális vonalainkra, jó ideig 66-osokkal is.
Ezen a képen a középső, fehér épületnek hasonlóan van kialakítva a sarka, mint a Fortepan-oson. (Persze egy rajznál jobb volna, ha fényképen lehetne látni...)
Ehun van a buszállomás a Béke téren( ha jól emlékszem, 1974-ig üzemelt itt)
A mostani buszállomás meg itt van:
illetve a kert helyén... A szemben lévő épület ezen a képen a jobb oldalon van, szemben a Kossuth Lajos utca, akkor itt még nem jártak buszok. Több mellékutca nem jöhet számításba, lévén az egyik a Szegedi út, a többi meg olyan kicsi, ahova busz be nem áll. Egyébként az autóbusz típusa is iránymutató: első szériás farosok, ( nem leengedhető, hanem eltolható ablakok, széles díszcsíkok, kicsi hátsó lámpák, 22"-os kerekek, középen nyíló utasajtó), ezek alapján a kép legkésőbbi időpontja lehet 1965, hiszen addigra ezek az autók elhasználódtak, selejtezték őket, az utódok meg nem így néztek ki. Szóval biztosan nem Baja.
A '70-es években sokat jártam Bajára, akkor már nem a Béke téren volt a buszpálya. De a mostani buszmegálló (Busz pu.)tér egyik mellékutcája nem lehet? Mert akkoriban oda is érkeztek és indultak buszok. De ez csak kérdés, mert se Soltnak, se Bajának nem jönnek be a vonatkozó házak képei.
Bocs! Javítva: www.fortepan.hu/_photo/display/5877.jpg Budapest Gellért-hegy – oldalában a Hegedűs villa Királyi palota „kupola nélkül” A romos Honvéd Főparancsnokság – mögötte a Honvédelmi Minisztérium bal oldalon az 1944 évi elnevezések szerint: a Vezérkari Főnökség (Karmelita kolostor), mögötte a Várszínház (Karmelita templom) kicsit takarva a Miniszterelnökség (Sándor Palota) jobb oldalon: Régi lovarda és istálló, mögötte az Udvarlaki őrség épülete