Keresés

Részletes keresés

2ly Creative Commons License 2010.10.05 0 0 2297
Az épületek is segíthetnek a hely meghatározásában:
Előzmény: RealCorpus (2295)
RealCorpus Creative Commons License 2010.10.05 0 0 2296
A másmilyenek:






A képen inkább úgy látom, hogy csatornát építenek. (Persze a metró is 'csatornában fut'...)
Előzmény: RealCorpus (2295)
RealCorpus Creative Commons License 2010.10.05 0 0 2295
Esetleg a világítóeszköz segíthet a kormeghatározásban?
Másmilyenek vannak a jobb oldali oszlopsoron.
Előzmény: 2ly (2288)
RealCorpus Creative Commons License 2010.10.05 0 0 2294
Olyan gépet már használtak 1937-ben is: Földmunkák Békésszentandrás környékén
Előzmény: 2ly (2292)
2ly Creative Commons License 2010.10.05 0 0 2293
http://mek.niif.hu/02100/02152/html/08/446.html
„Háromkarolásos” kubikosmunka deszkaállványokon. Népstadion metróállomás. Budapest, 1950-es évek – Magyar Foto J 3317/23
Előzmény: 2ly (2292)
2ly Creative Commons License 2010.10.05 0 0 2292
Az 5305-ös képen is van egy kotrógép a távolban. Amint meglelem hiteles forrásból a képet, ahol kézi erővel dolgoznak felteszem ide.
Előzmény: attus germanicus (2290)
RealCorpus Creative Commons License 2010.10.05 0 0 2291
Az '50-es évek elején lovakkal?
Előzmény: 2ly (2288)
attus germanicus Creative Commons License 2010.10.05 0 0 2290
Ezen a képen gépekkel dolgoznak. De még ettől függetlenül is nehéz elhinni, hogy 1950 körül kézi erővel meg lovaskocsival nyomultak volna a metróépítésnél.
Azon kívül ezen aképen egészen más a háttérben látható felsővezeték-tartó oszlopok (vélhetően a HÉV) kiképzése, mint a lentin.
Előzmény: 2ly (2289)
2ly Creative Commons License 2010.10.05 0 0 2289
Az alábbi képre alapozom a feltételezést.
Az Internetről származik:

"Budapest, 1952. április 21. - Épül a budapesti földalatti gyorsvasút Népstadion állomása"
Előzmény: 2ly (2288)
2ly Creative Commons License 2010.10.05 0 0 2288

Szia LoviGabi,

végiglapoztam a metrós gyűjteményedet, ez alapján kérdezem

a www.fortepan.hu/_photo/display/5305.jpg kép

készülhetett a Népstadion állomás építésekor?

 

2ly Creative Commons License 2010.10.04 0 0 2287
www.fortepan.hu/_photo/display/5324.jpg

Budapest

Baross utca és Laonardo da Vinci utca sarka

 

2ly Creative Commons License 2010.10.04 0 0 2286
www.fortepan.hu/_photo/display/5320.jpg

Budapest – Kicsi Espresso - J „838 –as vendéglátóipari egység”

Népszínház utca 31.

 

Mwin Creative Commons License 2010.10.04 0 0 2285
LoviGabi Creative Commons License 2010.10.04 0 0 2284
Budapest, József Attila lakótelep, Ifjúmunkás utca
A fotósnak háttal van a Pöttyös utca, előrébb és balra kis S kanyar után az Ifjúmunkás utca 13. ált. iskola

Mwin Creative Commons License 2010.10.04 0 0 2283
Fefikém, ha elviszlek Soltra, és megmutatom, elhiszed nekem?
Majd tenálad jól lesörözzük:-)
De mert logika, hát:













Ez a gyorsjárat, napjainkban. Amit tudni kell róla, hogy ma sem megy másfelé, és legkevésbé sem lett gyorsabb:-)
Ezek a járatok is Solton állnak meg hosszabb időre (mint láthatod, Solt az egyedüli, ahol 5 perc van az érkezés-indulás között).
A sofőrülés és a busz is azért üres, mert a sofőr a neki járó kávét fogyasztja a - nem meglepően - Aranykulcs névre hallgató élménykombinátban, miként a busz utasai is ott vannak, ki rövidre, ki bambira, ki meg folyó ügyeit intézendő, ugye.
Előzmény: - Fefi - (2281)
- Fefi - Creative Commons License 2010.10.04 0 0 2282
Vagy mindenkinek hasmenése volt! ;-) :-))
Előzmény: - Fefi - (2281)
- Fefi - Creative Commons License 2010.10.04 0 0 2281
Mivel én arrafelé sem vagyok ismerős, csak zsenge logikámat vethetem be:
Mindenféleképpen nagyobb település, mivel GYORSJÁRAT ként közlekedik, nem áll meg akárhol. Ezek alapján bármelyik útba eső város esélyes.
Viszont.
Hacsak nem egy hosszabb pihenőben készült a kép, akkor mégiscsak valamelyik végállomás lehet, mert üres a sofőrülés, és az utastér is. A tető-csomagtartó szintén.
Valószínűsíthető, hogy vagy beszállítás/-pakolás előtt/közben, vagy kiszállás/lepakolás után/közben kattintották.
Előzmény: Sajka (2274)
Mwin Creative Commons License 2010.10.04 0 0 2280
Abban az utcában a Zsuzsi presszó működött nagyon sokáig:-)
A többi, amit felsorolsz, sajnos már csak emlék....
Előzmény: gepesz (2279)
gepesz Creative Commons License 2010.10.04 0 0 2279
Elfogadom. Az én 30 valahány éves emlékeim.
Csak eszembe jutott egy mellékutca. Még egy presszó is felsejlik abban az utcában.
El kéne már mennem és frissíteni a képeimet. Idejét nem tudom mikor voltam ott.
Akkor még volt Kiscsitó, Nagycsitó, Belvárosi, Kakas, Fehérhajó (?). Hirtelen csak ennyi jut az eszembe. És egy lány neve, de azt inkább nem írom, nehogy azt is megfejtse valaki asszonynevén. :-)
Előzmény: Sajka (2274)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.04 0 0 2278
Megtörtént. Linket is tettem be ehhez a topikhoz. Nagyon meglepett a katalógus (talán nem a legjobb szó erre?) és a táblázatod látogatottsága. Nap mint nap sokan nézegetik még külföldről is.
Előzmény: LoviGabi (2266)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.04 0 0 2277
http://www.fortepan.hu/_photo/display/8656.jpg

Hévíz, tejcsarnok


gepesz Creative Commons License 2010.10.04 0 0 2276
OK.
Előzmény: Mwin (2271)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.04 0 0 2275
http://www.fortepan.hu/_photo/display/8625.jpg

Siklós, városháza

Sajka Creative Commons License 2010.10.04 0 0 2274
A wiki nem tekintély, még erősen formálás alatt áll! (A segítség jól jön!)
Ez az adat oda is LoviGabi Excel-táblájából kerülhetett, hiszen abba is bekerült már, mint megfejtés.
Amúgy számomra Mwin érvei teljesen meggyőzőek, azt gondolom, neki van igaza, és Solt van a fotón. (De képet én sem tudok onnan igazolásul.)
Előzmény: - Fefi - (2269)
- Fefi - Creative Commons License 2010.10.04 0 0 2273
Én a hetvenes évek elején (igaz, hogy a legelején) még jártam 55-ösökkel bulizni, az ún. „fölsőjárás”-ba. Majd, amíg a doboz alakúak el nem jutottak a mi kis vicinális vonalainkra, jó ideig 66-osokkal is.
Előzmény: Mwin (2271)
RealCorpus Creative Commons License 2010.10.04 0 0 2272
Ezen a képen a középső, fehér épületnek hasonlóan van kialakítva a sarka, mint a Fortepan-oson.
(Persze egy rajznál jobb volna, ha fényképen lehetne látni...)
Előzmény: gepesz (2270)
Mwin Creative Commons License 2010.10.04 0 0 2271
Ehun van a buszállomás a Béke téren( ha jól emlékszem, 1974-ig üzemelt itt)










A mostani buszállomás meg itt van:









illetve a kert helyén...
A szemben lévő épület ezen a képen a jobb oldalon van, szemben a Kossuth Lajos utca, akkor itt még nem jártak buszok. Több mellékutca nem jöhet számításba, lévén az egyik a Szegedi út, a többi meg olyan kicsi, ahova busz be nem áll. Egyébként az autóbusz típusa is iránymutató: első szériás farosok, ( nem leengedhető, hanem eltolható ablakok, széles díszcsíkok, kicsi hátsó lámpák, 22"-os kerekek, középen nyíló utasajtó), ezek alapján a kép legkésőbbi időpontja lehet 1965, hiszen addigra ezek az autók elhasználódtak, selejtezték őket, az utódok meg nem így néztek ki.
Szóval biztosan nem Baja.
Előzmény: gepesz (2270)
gepesz Creative Commons License 2010.10.04 0 0 2270
A '70-es években sokat jártam Bajára, akkor már nem a Béke téren volt a buszpálya.
De a mostani buszmegálló (Busz pu.)tér egyik mellékutcája nem lehet? Mert akkoriban oda is érkeztek és indultak buszok.
De ez csak kérdés, mert se Soltnak, se Bajának nem jönnek be a vonatkozó házak képei.
Előzmény: Mwin (2267)
- Fefi - Creative Commons License 2010.10.04 0 0 2269
De már a wikiben úgy szerepel!. (Eldöntetett?)
Előzmény: Mwin (2267)
2ly Creative Commons License 2010.10.04 0 0 2268
Bocs!
Javítva:
www.fortepan.hu/_photo/display/5877.jpg
Budapest
Gellért-hegy – oldalában a Hegedűs villa
Királyi palota „kupola nélkül”
A romos Honvéd Főparancsnokság – mögötte a Honvédelmi Minisztérium
bal oldalon az 1944 évi elnevezések szerint: a Vezérkari Főnökség (Karmelita kolostor), mögötte a Várszínház (Karmelita templom) kicsit takarva a Miniszterelnökség (Sándor Palota)
jobb oldalon: Régi lovarda és istálló, mögötte az Udvarlaki őrség épülete
Előzmény: LoviGabi (2265)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!