E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
Tanárember visszavonva! Ő Szerb Antalt vélte felismerni másban. Az is kérdéses számomra. Jobb oldalt Szerb Antal, balra 'Fortepan'-os kép. Hasonlít, az igaz. De ugyan az a személy volna?
És ha már felvetődött ismét, akkor megpróbálhatnánk tisztázni, hogy valóban Sennyei Vera van-e a képeken. Állítólag egy tanárember is őt látja benne, de én kétlem, hogy ő volna.
"Molettebbnek tűnik." ... és a nagylábujja is rövidebb. A két kép gyanúsan egy irányból készült, de közöttük időben is látható eltérés, ha csak a part növényzetét vagy éppen sivárságát nézzük:
A Szikra mozit, bármilyen fura, Scala-Metrónak meg Scalának hívták, lásd a közelmúltból Merényi György pompás kis mozi-összefoglalóját képekkel a hg.hu-n. Ez volt a város egyetlen nyitható tetejű mozija. http://hg.hu/cikk/epiteszet/8784-rekviem-budapesti-mozikert# Ilkovicsnak pedig két épülete is volt egymás mellett, az, amelyikben a gyorsétterme működött (reklám: nagyon érdekes részletek a Budapest folyóirat 2010 augusztusi számában), mellette meg a konzervgyára volt (nem vicc), amely a London szálloda (1859-1928) itt még látható félköríves homlokzatú épületének a helyére épült (a pályaudvarral sréhánt szemben :) )
Tulajdonképpen igen. Kb. 1/3 - 1/4 volt a resti "Kerthelysége" a Nagykanizsa felé eső részen. (Talán még ma is van valami, de ebben nem vagyok biztos.) A peron többi része pedig a forgalmi rész
Kedves Incitatus, szeretnék én tizedannyit tudni a régi Budapestről, mint amennyit nem tudok, de a jámbor szándék és az iparkodás kétségkívül megvan :) És kimondottan sajnálom, hogy nincs az anyagban húsz-harminc jó kis ütős kávéházi kép, újságtartókkal, pincérekkel, pikolókkal... A műszaki segítséget köszönöm, megértettem - elég babrás, ahogy leírtad, és ráadásul most már össze is kell vetni a leleteket az előzményekkel meg Gabi táblázatával, úgyhogy egy-két napot kihagyok (különben nem lesz októberi Budapest :) ) De aztán jövök, és újult erővel vetem magam a küzdelembe.
Ha minden igaz, ez az Alba Regia karosszériájának 1:1-es famodellje. Szerintem a jobb szélső kicsit elegánsabb férfi a tervező, mert hasonlít a másik képen levőre. A többiek meg a mintaasztalosok lehetnek.
Elöl meg az első famodell lehet. kb. 1:4 kicsinyítéssel.
Hízelgő a megszólítás. De jó is lenne, ha igaz lenne. :-) Mindenesetre bikini alsónak nézem, ami egy kicsit vissza lett hajtva. Megkeresem az eredeti képet.
Eddig is meg voltam győződve arról, hogy a Berlini/Marx/Nyugati tér és a Podmaniczky/Rudas László/Podmaniczly utca között 3 különálló ház volt valaha a Teréz/Lenin/Teréz körúton. Szégyen, de nem tudom, hogy a StEG, vagy már a MÁV építette őket. Idővel a képeden nyíllal jelölt utcácskát beépítették Szikra mozinak. Nem emlékszem a régi nevére, pedig hallottam. A légifelvétel most azt is tudatta velem, hogy a másik kis utca feletti "sóhajok hídját" és a térre néző félkör alakú házat (Ilkovics) később építették. Csak a rend kedvéért teszem hozzá, hogy a háború után a félkör alakú házból csak a földszint maradt, majd az itt kitárgyalt időben azt is lebontották, Végül az akkori Marx térre építendő alul-felüljáró építése előtt elbontották a három régi ház közül a legközelebbit a hozzá vezető "Sóhajok hídjával" együtt.
Bocsánat, ez 26-27-es link, most látom, hogy nincs fent minden kép, ezek valójában a 355, 358-as képek. Szándékosan hagytál ki egy csomó képet? MIlyen logikával tetted bele pont ezeket?
Na, úgy hirtelen: 26-27-es képek. A 26-ról nem tudom, honnét lehet rájönni, hogy mit ábrázol, a 27 viszont nagyon is egyszerű. Nem írtad el? Rengeteg munka lehet benne...