Keresés

Részletes keresés

edesviz Creative Commons License 2012.01.12 0 0 15311

http://static.panoramio.com/photos/original/43613834.jpg

A hegy pedig a látható onnan, és Gellérthegy.

 

Előzmény: <Tycoon> (15310)
<Tycoon> Creative Commons License 2012.01.12 0 0 15310

Palota út kizárt onnan nem látod ilyen közelre a szemközti hegyet. 

Előzmény: edesviz (15309)
edesviz Creative Commons License 2012.01.12 0 0 15309

Nem a háborúban semmisült meg, és még csak nem is a bástya sétány van a képen, hanem a Palota út, ahol most is meg van korlát ebben a formában. A kép 40-es öltözet, szoknya-kabát hossz stimmel hozzá. Az előbb beillesztett írás szerint, 1934-ben tégla volt a mellvéd. Innetől érdektelen a Bástya sétány. Onnan nem lehet ezt fotót készíteni. Egyetlen egy kitérő lehet, volt e valahol még lépcső fel a Hadtröténeti tájékán. A helyzet a következő, pl a Bugát lépcső felső oldalán lenézve van egy ház ami mélyebben áll. 47.501322,19.029956, emlékszem, amikor átépítették, és kapott egy kishidat, új tetőt a tetőtérbe. De ez látószögben egyáltalán nem stimmel a képhez. Az ettől jobbra levő épületek pedig nem jók, és régebben ott vannak. A sziklakorház tetőjére is gondoltam, azon is lehetett korlát, de az is messze van, és a látvány fölüle nekem nem stimmelt. Marad a Jávorka lépcső, Körmöczi lépcső, itt pedig minden szét van azóta barmolva. A pergolás ház sűrű vízszintes rácsozású ablakait ami inkább árnyékvető volt biztos, hogy láttam vagy 40 éve. A kialakítás azt súgallja, hogy a hölgytől takarva, van valahol a bejárata. A dolog további őrjjtő érdekessége, hogy a tetőn nem kémények vannak a pergola körül, hanem masszív tégla klocnik, és közöttük vasrács. Pedig ma mintha ezt a rácsot is láttam volna. Logodi, Lovas, Tóth Árápád, meg egy rossz minőségű papir kép társoságában. ( Nem jó beállítással nyomtattam, mint utóbb kiderült.)

 

Én úgy emlékszem, hogy a Hadtörténetis lejárat valamikor 60-as évek végén készült. Kérdés volt-e ott előzmény? Ha volt onnan föntről, de a várfal alól lehet. A másik lehetőség, a Lovas út várfal felé eső oldalán volt támfal, és onnan készült.

<Tycoon> Creative Commons License 2012.01.12 0 0 15308

1909-ben ilyen korlát volt.

 

 

Az hogy a háborúban ez megsemmisült vagy egyszerű puritán módon állították vissza nem tudom, nyilván a képen már nem ilyen van.

 

Viszont tuti hogy a hölgy nem a Lovas úton áll mivel onnan nem látsz le ilyen körpanorámával a Svábhegy felé, csak és kizárólag a sétányon állhat (mondom ezt úgy hogy 6 éven át heti több alkalommal erre felé jártam)

 

A lovas szobornál meg semmilyen lejáró nincs a kiugró bástyának a korlátja gondolom akkoriban derékszög alakban épülhetett ki, amit a várfal építésével ívesre alakítottak át, így a hölgy pont a lovasszobortól jobbra áll ahol a kiugró bástya oszlopai érnek össze. 

Előzmény: incitatus (15304)
edesviz Creative Commons License 2012.01.12 0 0 15307

1934. Budai Vár. Erdélyi 2-es huszárok emlékművének a talapzatát téglából kászítette Weichinger Károly, a szobor Petri Lajosé. Onnan nem lehet, az már túl balra van.

 

(Budapest anno, wiki, http://www.szoborlap.hu/378_az_erdelyi_2_es_szekely_huszarok_1742_1919_budapest_petri_lajos_1935.html)

 

Egyébként nézetre gondban vagy a Krisztina túl oldalával is. Itt sokan a Maros sarokra szavaztak, de szerintem lehet az a Hajnóczy sarok is.

Előzmény: <Tycoon> (15303)
nofRETRO Creative Commons License 2012.01.12 0 0 15306

Köszönöm! Most nincs energiám gondolkodni rajta, amint lemegy a lázam, örömömben ízekre szedem :)

kellett nekem infl. védőoltás ...

Előzmény: edesviz (15301)
nofRETRO Creative Commons License 2012.01.12 0 0 15305

Hogy milyen korlát volt végig, azt érdemes lenne összeszedni.

Láttam 42?-es fotót tömör mellvéddel.

Előzmény: <Tycoon> (15302)
incitatus Creative Commons License 2012.01.12 0 0 15304

Ha pontosíthatnánk: mi bizonyítja az általad feltételezett helyet (lovasszobros rondella)? Lehet, hogy a sétány korlátja, szemben a déli részén látottal itt ilyen "ritka" szerkezetű volt? Volt-e valaha a rondelláról lejárat, esetleg más kiszögellés, ami a képen látható derékszögű korlátelemet azonosíthatja?

Előzmény: <Tycoon> (15303)
<Tycoon> Creative Commons License 2012.01.12 0 0 15303

Egyértelműen a Tóth Árpád sétány, a lovasszobros bástyai kiugróról fotózva!

Előzmény: vadász2 (15286)
<Tycoon> Creative Commons License 2012.01.12 0 0 15302

Azt se feledjük hogy a háború előtt a sétányon végig korlát volt (budapest anno topicban épp ezt kérdeztem meg minap) tehát simán lehet a sétányon is az az álló hölgy. 

Előzmény: nofRETRO (15271)
edesviz Creative Commons License 2012.01.12 0 0 15301

kb inenn vettem fel, 47.504011,19.027276.

ezeknek az eresz vonalait lehetne összehasonlÍtani a valódival. A földszintesház a Jávorka jobb sarkán áll, mellette pedig egy új van.

 

Ez pedig a Rondella legészakibb pontja. A haáz alapja itt mélyen van. De az épüéet szöge nem tökély.

Előzmény: nofRETRO (15298)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2012.01.12 0 0 15300

uccsóOFFrészemről

A horvát-szlavón-dalmát királyság 1918-ra már horvát királysággá rövidült és lett a délszláv gyűjtemény (szerb-horvát-szlovén királyság) egy nem túl lelkes tagja. A XXX.-ból azonban kiderül, hogy a nevezettek 1868-ig a Szentkorona különálló országai voltak (kivéve Dalmáciát -› 1815-től örökös osztrák tartomány). A térkép és a nagycímer jól vázolja a helyzetet...

tehtube Creative Commons License 2012.01.12 0 0 15299

A hozzászólásomban egyenként, részletesen leírtam ezen házak akkori és mostani állapotát.

Manzárd, Maros torkolat, változatlan. Magastetős, Maros torkolat, ma lapostetős emeletráépítéses.

Gúlatető, Hajnóczi torkolat, ugyanaz, lapostetővel.

Előzmény: vadász2 (15286)
nofRETRO Creative Commons License 2012.01.11 0 0 15298

Lőttem hozzá egy térképet, de nem jelöltem be mert online most túl macerás lenne sg (saját gépen) nem megy

 

 

lehet rá firkálni

 

 

Előzmény: incitatus (15292)
scsabi Creative Commons License 2012.01.11 0 0 15297

mégoffabb

 

Mármint mi nem létezett? Állításod az általad említett jogszabályi hely (az 1868. évi XXX. tc 66. §-a) alapján Fiume kapcsán helytálló, de a Szlavóniára tett kitételt nem tudom értelmezni. A horvát kiegyezés Horvát-, Szlavón- és Dalmátországokat egységes területi és politikai egységként kezeli, ezen hármas megnevezés alatt.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (15296)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2012.01.11 0 0 15296

OFF

Már épp akartam szólni, mert a magyar-horvát kiegyezés egy tétele alapján Fiume Magyarországhoz került Szlavóniáért cserébe... szóval 1919-re már nem létezett, mint olyan.

ON

Előzmény: fd6667 (15295)
fd6667 Creative Commons License 2012.01.11 0 0 15295

Szerb-Horvát-Szlavón 

 

Szerb-Horvát-Szlovén királyság

Előzmény: fd6667 (15294)
fd6667 Creative Commons License 2012.01.11 0 0 15294

Nagyon röviden:

Az egykori Südbahn hálózata az I. vh. után kialakult határok alapján négy országba került. (Ausztria, Olaszország, Szerb-Horvát-Szlavón királyság és Magyarország) A magyarországi részen Duna-Száva-Adria Vasút néven működött 1932-ig. Ekkor államosították. Különböző időpontokban ez történt a többi maradvánnyal is.

Előzmény: incitatus (15291)
vadász2 Creative Commons License 2012.01.11 0 0 15293

Igaz, elnézést, bal ;-)

Előzmény: incitatus (15292)
incitatus Creative Commons License 2012.01.11 0 0 15292

Ez alapján pontosodott a háttér, a Maros utca sarka. Bár én inkább balra látom...

Előzmény: vadász2 (15286)
incitatus Creative Commons License 2012.01.11 0 0 15291

7755

 

Na akkor itt van még mit pontosítani. Ha a Déli Vasút 1932-ben integrálódott a MÁV-ba, akkor akár mégis lehet Balatonmária. Persze ha a kép 32 utáni. Sapkák, mozdony... Izgi, de én nem értek hozzá.

Előzmény: edesviz (15288)
edesviz Creative Commons License 2012.01.11 0 0 15290

Kösz ezeket megtaláltam, azért szeretném jobban megnézni.

Előzmény: Gels (15289)
Gels Creative Commons License 2012.01.11 0 0 15289

Ha ez segítség neked, itt van három kép a Jávorka lépcsőről:

        

Előzmény: edesviz (15284)
edesviz Creative Commons License 2012.01.11 0 0 15288

1932.jun 30 az osztrákok szerint. Ez eredetileg egy Osztrák vasút társaság:

http://members.a1.net/edze/enzyklopaedie/suedbahn.htm

Előzmény: incitatus (15285)
edesviz Creative Commons License 2012.01.11 0 0 15287

Szia, az szerintem nem a mávos szárnyaskerék, a mozodony meg déli vasúti szerintem.

Előzmény: AmBesten (15283)
vadász2 Creative Commons License 2012.01.11 0 0 15286

Felhívnám a figyelmet (bár gondolom nem új, de hátha mégis) a képek jobb szélén álló házra, amely akkor, és jelenleg is áll...

Előzmény: tehtube (15199)
incitatus Creative Commons License 2012.01.11 0 0 15285

Hát ez nagyon érdekes felvetés! Pedig még a "Minden ami Déli Vasút" topik is elfogadta. Én azt sem tudtam, hogy ilyen (milyen?) sokáig létezett a MÁV mellett önálló cégként a Déli Vasút.

Előzmény: AmBesten (15283)
edesviz Creative Commons License 2012.01.11 0 0 15284

Kétségeim lettek, lehet hogy holnap alaposan meg kell néznem a Jávorka lépcsőt a 9473-as kép miatt.

Előzmény: nofRETRO (15267)
AmBesten Creative Commons License 2012.01.11 0 0 15283

 

A 7755-ös képet a korábbiakban Balatonmáriafürdőként azonosítottátok. Véleményem szerint ez nem valószínű. A kép előterében két vasutas áll egyenruhában, és mindkettő sapkáján jól látszik a koronás szárnyaskerék. Koronás szárnyaskereket csak a MÁV alkalmazottai viseltek egyenruhájukon. Nem tűnik életszerűnek, hogy két mávos áll egy déli vasúti állomáson. Ráadásul az egyik fickón karszalag is van, ami mutatja éppen ő a szolgálatos.

 

tehtube Creative Commons License 2012.01.10 0 0 15282

Bocs, akkor elfogyott az időm. A 10. oldal, meg kétszer a tizenharmadikk. Sajna nem azt mutatják csak a közelben vannak.

Előzmény: nofRETRO (15278)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!