Keresés

Részletes keresés

GB7348 Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3957

2572: Miskolc, Kisavas (tükrözött kép)

Törölt nick Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3956

http://fortepan.hu/_photo/display/10993.jpg

 

Fenékpuszta, Festetics kiskastély és majorság (ha volt, ha nem :))

 

                        

 

 

berry_l Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3955

10134 - Tihany. Lemaradt:)

Előzmény: berry_l (3953)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3954

Felettem az új Fortepan fotók contact sheet-jeit. Mi ezeknek a magyar neve?

 

Öszesen 1543 kép.

Egyelőre csak a képek számaival, linkek nélkül, gyors böngészés céljából.

berry_l Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3953

10117 - Tihany. A Kálvária dombra vezet a lépcső(apátság távolságból ítélve)

10132 - Tihany 

 

 

vajlégy Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3952

10002 és 10003 - Zilah, Kossuth tér

 

 10002, balra a Vigadó, szemben a Vármegyeháza épülete. A jobboldali 4 (?) sétáló alak mintha egyenruhában lenne, szóval valószínűleg 40-es évek elején készült.

 

 10003 Seres Samu Könyvnyomdája és Éder Géza vas és festék kereskedése, a Református templom; jobbra a kép látószögén kívül van a Wesselényi szobor

 

 itt még Géza Éder

berry_l Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3951

10015 - Románia, Tusnádfürdő, Csukás-tó.

 

vajlégy Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3950

Tudtam, hogy ezt már láttam valahol!

 

8706 - Salgótarján, Salgó menedékház /Dornyai turistaház/

 

 8706

 

 11258

Előzmény: baagi (3688)
berry_l Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3949

10005 , 10004  -  Gyilkos-tó. Keleti-Kárpátok, Hargita megye északkeleti részé. Keletkezésének egyik legendája, Fazekas Eszter sikolyának története a wikin olvasható. 

 

 

 

 

vajlégy Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3948

Köszi a dícséretet, szerintem is jók lettek! :) Egyébként nagyon jó móka, néha egy kis birtokháborítással fűszerezve... Az embert tök hülyének nézik, hogy min veszekszik a nővérével egy darab papírt lóbálva és őrülten gesztikulálva  (nem tehetek róla, szegényke nem látja normálisan a szögeket... :)). A dolog nem is olyan egyszerű ám, mint az ember gondolná!

 

 

Két további megfejtés:

11398 és 11399 - Szovátafürdő, Medve-tó

 

 11398

 

 11399

 

Képeslap 1943-ból, amin a fák ugyakkorák, mint a Fortepanos képen, úgyhogy ekörül készülhetett! Érdekességként beteszem a képeslap hátulját is, csak hogy idézzük a korszellemet:

 

Előzmény: k.tom69 (3724)
berry_l Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3947

10018 - Nagybánya. Máramaros megye. Vár tér. Szent István-torony. A XIV században épült gótikus templom megmaradt tornya. 

 

 

LVI Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3946

A fordításra bizonyításul: a parlament déli lovagja így a jobb kezében tartja a fegyverét (mint ahogyan a valóságban is).

Előzmény: Törölt nick (3941)
berry_l Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3945

9993 - Sümeg 

 

 

fd6667 Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3944

Na, a németek sem hazudtolják meg magukat pontosabbságban. Nem tudom pontosan őket, de külön rövidítésük van a csavaros és a kerekes hajtásra, a személyszállítóra és a vontatóra, stb.  

Előzmény: tehtube (3943)
tehtube Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3943

ds Dampf Schiff

ms Motor Schiff

A gs valószínűleg a félig magyarított változat Gőz Schiff

Mint az építőiparban, a viziközlekedésben is, errefelé máig a német a fő nyelv.

 

Én jobban szeretem az angol meghatározást, szabatosabb:

ps Paddle Steamer - lapátkerekes gőzös

ss Steam Ship - csavargőzös

mpv Motor Paddle Vessel - motoros, lapátkerekes

ms

Előzmény: John Howard (3929)
fd6667 Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3942

  TÁNCSICS a Bem József térnél

Törölt nick Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3941

Szerintem (is) tükrözött, így áll helyesen:

 

 

Előzmény: incitatus (3885)
fd6667 Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3940

http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_10412.jpg

 

A 10412. sz. képen a rövid ideig volt lengyel-magyar határ valamelyik átkelője lehet. Abból küvetkezetetem, hogy a kapun a lengyel címert és az "Isten hozott" feliratot vélem felismerni. Az előtérben álló fegyverest - öltözéke alapján - magyar katonának gondolom.

 

 

berry_l Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3939

2 napja nem voltam gépközelben. 400 új hozzászólás azóta... Estig kitart mire azt átnézem, mi lett megfejtve :)

Előzmény: incitatus (3937)
incitatus Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3938

Ez csak akkor ellentmondás, ha a MÁV Konzum és a Konzum Szövetkezet ugyanaz.

Előzmény: John Howard (3932)
incitatus Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3937

Nem túl nagy baj a duplikátum, és valóban az örömködés elsődleges, de ne feledjük, ha minden igaz, a "munkánknak" meg lesz az eredménye, az összegyűjtött megfejtések párosítva lesznek a képállománnyal. Ehhez viszont célszerű a minél tisztább, átláthatóbb topik.  Én úgy csináltam tegnap, hogy minden feltöltés előtt frissítettem, hogy megnézzem, mi jött az utolsó óta. Így csökkent az esély a duplikátumra. (Nem mertem abbahagyni, mert az időkereső nem működött, és nem akartam még egyszer egyesével végigmenni.) No mindegy is, a lényeg, hogy legyen minden hozzászólásban azonosító szám, kép (esetleg csak link, de a kép talán mindnyájunknak kényelmesebb) és jól azonosító megfejtés szöveg, az esetleges érdekességek megemlítésével. További jó szórakozást mindenkinek.

Előzmény: szega (3910)
renke86 Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3936

11443

Veszprém, a háttérben a Benedek-hegy. Az oldalon szerintem tükrözve van a kép

renke86 Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3935

10580 Graz, óratorony

 

Yogi Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3933

Link helyett igazán betehetnéd a képet, most már ugyanolyan egyszerű, és megkönnyíti az olvasók dolgát.

Előzmény: szega (3894)
John Howard Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3932

szega: "Az UTASELLÁTÓ gyökerei a II. világháborúig nyúlnak vissza. A romokban heverő állomásépületek, étkezőkocsik, vasúti vendéglők újjászervezése céljából létrejött a Konzum Szövetkezet, majd abból 1948-ban az Utasellátó Nemzeti Vállalat."

 

Mwin: "MÁV alkalmazottainak fogyasztási szövetkezete (közismert nevén a MÁV-konzum) volt, amely 1913-ban már több mint 18 ezres tagsággal rendelkezett."

 

Ellentmondást érzek. Az első szerint csak 1945-ben alakult a szövetkezet, a másik szernt 1913-ban már bőven létezett.

 

Viszont egy biztos: a betűk 1948 után kerültek le az épületről. Köszönöm mendkettőtöknek! :-)

Előzmény: szega (3928)
Mwin Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3931

Nem, logikusnak tűnik, de eredetük a múlt homályába vész.

Ami azonban ma is él: a hajóneveket mindig nagy betűvel írják.

Előzmény: John Howard (3929)
John Howard Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3929

gs: gőzös

ms: motoros

 

Vagy ez így erőltetett? ;-)

Előzmény: Mwin (3924)
szega Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3928

Na, ezt találtam:

 

"Az UTASELLÁTÓ gyökerei a II. világháborúig nyúlnak vissza. A romokban heverő állomásépületek, étkezőkocsik, vasúti vendéglők újjászervezése céljából létrejött a Konzum Szövetkezet, majd abból 1948-ban az Utasellátó Nemzeti Vállalat.

Ez a vállalat államosította az akkor magánkézben lévő pályaudvari vendéglőket, majd 1950-ben a komplett IBUSZ pavilonhálózat is hozzájuk került. 

A 60-as évek közepétől a pályaudvarokon megjelentették a modern automatákat, amikből hideg/meleg italokat, szendvicseket is lehetett kapni. A 80-as évektől a vállalat különböző nagy rendezvények lebonyolításában is részt vállalt, ezek közül is legnagyobb feladatot az első, 1986-ban rendezett F1-es verseny jelentette. Három nap alatt több mint 350.000 embert szolgáltak ki.

1990-ben a cég beolvadt a MÁV-ba, 1996-ban pedig Rt.-vé alakulva a háló és fekvő kocsikon nyújtott szolgáltatások váltak fő profiljává."

Előzmény: John Howard (3923)
Mwin Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3927

Google a barátunk:

 

Magyarországon a városi fogyasztási szövetkezeti mozgalom méreteiben meg sem közelítette a falusit, és jobbára csak a közalkalmazotti rétegek körében, állami támogatás mellett tudott gyökeret verni. Taglétszámát tekintve legnagyobb a MÁV alkalmazottainak fogyasztási szövetkezete (közismert nevén a MÁV-konzum) volt, amely 1913-ban már több mint 18 ezres tagsággal rendelkezett. Ez azonban erősen kötődött az államvasutak hierarchiájához, s így sokban eltért a klasszikus szövetkezeti alapelvektől. Nem érvényesült az egy tag–egy szavazat elve, előnyt élvezett az üzletrészek kamatoztatása. Lehetővé tették a hitelbe vásárlást, aminek ellenértékét hivatalból vonták le a tagok fizetéséből. A másik jelentékenynek mondható alapítás, a Köztisztviselők Fogyasztási Szövetkezete 1893-ban jött létre. Jó ideig még árudával sem rendelkezett, hanem a Földművelésügyi Minisztérium épületében lévő raktárhelyiségből látta el tagjait.

 

(www.tankonyvtar.hu)

Előzmény: John Howard (3923)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3926

:)

Előzmény: Törölt nick (3919)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!