E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
A Fortepanon található háborús képek közt több harkovi. Na ott felépült ebből az amerikába kíváló, de idehaza kissé idegen léptékű art-deco-bauhaus városrész.
Adalék a „mi látható a tervező asztalán” c. képhez:
2005-ben mentettem a gépemre néhány írást és képet (sajnos most a neten nem találom ezeket), a 30-as években született tervekről.
"Aztán jött a második világháború.”
A tervekben közös pont a torony és a tervező Vágó József (1877-ben született, a FORTEPANOS képen biztos nem ő látható).
"Tanulmányterv a Tabán újjáépítéséhez 1933."
"1938-as terv az új Nyugati Pályaudvarra."
„… a tabáni negatív utópia megálmodójának 1938-as terve, mely a Nyugati Pályaudvart vagy egy kilométerrel hátrább tolta volna a Podmaniczky utcán, a Színyei Merse Pál utcáig – a klasszikus csarnokot persze más célokra megőrizve.”
"A Károly király út terve az új városházzal és református templommal."
Kedves Tamás! Először is köszönöm a térképes linket, aztán meg jelentem, találtam azon az oldalon egy hibát. Ha a ,,BP belterülete főbb nevezetességekkel 1903" térképet szeretném megnézni, akkor rossz helyre mutat, és a ,,BP belterülete kb.1890", budapest-terkep_dkg fájlnevű térkép jön elő. Ha lehetne ezt javítani, jó lenne. Meg milyen jó lenne az övenes-hetvenes évekből is egy térkép, az akkor éevényes utcanevekkel. Ma már az is történelem...
Gyanítom, nem Te vagy a gazdája ennek, de majd tudja valaki, kinek kell szólni a hiba javítása végett, amit megköszönünk.
Ez egy későbbi évjárat valószínüleg továbbfejlesztették. Az oldalkocsi miatt az eredeti konstrukció gyenge lehetett. Át kellett térni a lánchajtásra, meg a kényszerhűtésre
A viilamosok az úgynevezett Kassai kocsik. 1914-ben gyártották a győri Magyar Waggon- és Gépgyárban. 44-ben Németországba menekítették, 50-ben Miskolc kapta meg. 51-re újították fel. őket, új kasznit kaptak, mert a régi elkorhadt. 63-65 között újabb átépítés után már két pótkocsival jártak.
Igen, a Balaton utcai. Nagyon hasonló Budán az északi oldal sarokháza, meg az Orfi zegzugos teteje. Valószínűleg a kanyarodó korlát tévesztett meg, ami a szigeti lejárónál látszik jól.
Érdekességa a bal oldali laposszíj hajtás. A pedállal jobb oldalon lánccal lehetett tekerni, mint egy kerékpárt. Rugózás még csak a bőrnyereg alá járt. Világítása az elől látható kampóra akasztható karbidlámpa volt.