Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.03.30 0 0 5854

Az Engels  téri buszpályaudvaron  volt  teherlift  a csomagok tetőre  helyezéséhez. A  vidéki  járatok  is szinte  mind ott tették  fel  . Így felszabadult  egy ládatér a poggyászok  részére. Defekt  esetén pedig egy ember is  le tudta dobni.  

Mi  lift  nélkül  négyen tudtuk feltenni  Halason  pár éve. Egy fent a tetőn  kötélellel  húzta ,  hárman  pedig  lentről  taszigáltuk.

Előzmény: fd6667 (5848)
P.stephenson Creative Commons License 2011.03.30 0 0 5853

Ha jól látom, Ikarus gyármányú babakocsi. :-)

 

P.s

Előzmény: KapitányG (5852)
KapitányG Creative Commons License 2011.03.30 0 0 5852

Ez a fortepan-os kép (nem tudom, html-kóddal be lehet-e illeszteni, hát inkább így):


Előzmény: KapitányG (5851)
KapitányG Creative Commons License 2011.03.30 0 0 5851

Bocsánat, elírtam a kép számát. Helyesen: 4499

Előzmény: KapitányG (5850)
KapitányG Creative Commons License 2011.03.30 0 0 5850

4449-es kép: Budapest XVII. (Rákosliget), világháborús emlékmű

http://href.hu/x/exwf

Faluvégi Creative Commons License 2011.03.26 0 0 5849

Ha megsérült, közel volt a mentőautó. Biztosan kényszerből kellett a tetőre tenni.  Esetleges baleset esetén is elég veszélyes lehetett a fenti kerék. Ötven-hatvan évvel ezelőtt a biztonságot, kényelmet jóval lazábban kezelték.

 

Itt egy másik kép:

 

Előzmény: fd6667 (5848)
fd6667 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 5848

Ezzel kapcsolatban jutott az eszembe.

 

http://imgfrm.index.hu/imgfrm/5/5/5/7/IMG_0008775557.jpg

 

El nem tudom képzelni, hogy a gkv. egyedül hogyan rakta oda fel. Azt még igen, hogy ledobta. Bár a földetérés után kiszámíthatatlanul pattogó kb 80-90 kg-os kerék ezt-azt megrongálhatott. Vagy jó messzire elgurulhatott.

Előzmény: Törölt nick (5847)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.25 0 0 5847

Akkor jól bekaptuk a horgot, úszótól, damilostól...:))

Gondolom másik topikba szántad.

 

Előzmény: fd6667 (5846)
fd6667 Creative Commons License 2011.03.25 0 0 5846

Csak a tetőre felrakott pótkerekeket akartam szemléltetni. Nem a fortepanról van a kép.

Előzmény: tehtube (5836)
Yogi Creative Commons License 2011.03.24 0 0 5845

Mellette balra a Tóth Árpád sétány 18 van, ami az Úri utca 18 hátsó „frontja” (elnézést a képzavarért). Arról pedig így ír a Budapest műemlékei I.:

„1944—45-ben a háború folyamán bástyasétányi szárnya teljesen elpusztult, az Úri utcai rész megrongálódott, kapukeretének egy darabja elpusztult.”

Előzmény: Törölt nick (5841)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2011.03.24 0 0 5844

Hát, volt rá szabad ideje, az biztos... :-)

Előzmény: LoviGabi (5842)
incitatus Creative Commons License 2011.03.24 0 0 5843

Gondolom, később építették újjá. A Vár a háború után sokáig romos volt, a bombázásokban megsemmisült házak helyét csak ideiglenes téglakerítéssel takarták.

Előzmény: Törölt nick (5841)
LoviGabi Creative Commons License 2011.03.24 0 0 5842
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.24 0 0 5841

Attól balra, a sárgát később építették mellé?

 

Előzmény: incitatus (5838)
2ly Creative Commons License 2011.03.24 0 0 5840

Köszönet a megerősítésért, meg a képért. :)

Előzmény: incitatus (5838)
incitatus Creative Commons License 2011.03.24 0 0 5839

 

Ez a 4761-es kép. Utánanéztem telefonkönyvekben (1939-1943) , Krászni Kálmán fodrász és kozmetikai szalonja a József körút 11-ben volt.

incitatus Creative Commons License 2011.03.24 0 0 5838

Korábban voltak fenntartások, hogy a 10299-es kép valóban a Várban készült-e. Tegnap utánajártam:

 

 

A 10299-es mellett látható a Tóth Árpád sétány 17. (a jobboldali ház). Szerintem stimmel.

Törölt nick Creative Commons License 2011.03.24 0 0 5837

Megnézném, de mi a kép száma?

 

Előzmény: fd6667 (5828)
tehtube Creative Commons License 2011.03.23 0 0 5836

Igazából mit ábrázol a kép? Kisiklott a sínautóbusz? 8^)

Előzmény: fd6667 (5828)
2ly Creative Commons License 2011.03.23 0 0 5835

A sorszám 5049.

(a dupla küldés 3 mp eltéréssel???) :)))

Előzmény: 2ly (5834)
2ly Creative Commons License 2011.03.23 0 0 5834

Budapest, Kacsa utca – szemben a Medve utcánál álló sarokház .

A felvétel a Horváth utcából készült.

2ly Creative Commons License 2011.03.23 0 0 5833

Budapest, Kacsa utca – szemben a Medve utcánál álló sarokház .

A felvétel a Horváth utcából készült.

2ly Creative Commons License 2011.03.23 0 0 5832

Köszönöm!

Előzmény: Törölt nick (5831)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.23 0 0 5831

Almamelléken is volt talán ilyen. A mozdony kemencén van, a kisvasúti topicban volt már megfejtés ezzel kapcsolatban!

Előzmény: 2ly (5805)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.21 0 0 5830

OFF

Nagyon sok függ a felni és az abroncs átmérőjétől is.

Régen még nagy kerekeket és vastag tömlőket használtak.

ON

 

Előzmény: Faluvégi (5827)
Faluvégi Creative Commons License 2011.03.21 0 0 5829

14008, 1936-os Opel Kadett. 4 hengeres 23 lóerős kocsi. Végsebessége 98 km/h.

 

http://fortepan.hu/_photo/download/fortepan_14008.jpg

 

fd6667 Creative Commons License 2011.03.21 0 0 5828

Faluvégi Creative Commons License 2011.03.21 0 0 5827

Az akkori utak mellett kellett a padló alatt a hely. Amikor Audi 80 coupe kocsim volt, Pesten nem volt olyan hely, ahol oda ne vertem volna az alját. Szinte mindíg hason csúszott.

Előzmény: Törölt nick (5826)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.21 0 0 5826

Az én Mazda-808-as kocsim pótkereke a padló alatt volt vizszintesen.

Kurblizással lehetett "előhívni".

 

Előzmény: Csokis (5825)
Csokis Creative Commons License 2011.03.21 0 0 5825

Mentőautónál logikus, hogy minden ajtónak könnyen és gyorsan kell nyílnia, csomagtartó meg nincs. De ha a széria verziónál is így van, akkor passz, hogy miért lehet.

Előzmény: Faluvégi (5824)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!