E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
Az Engels téri buszpályaudvaron volt teherlift a csomagok tetőre helyezéséhez. A vidéki járatok is szinte mind ott tették fel . Így felszabadult egy ládatér a poggyászok részére. Defekt esetén pedig egy ember is le tudta dobni.
Mi lift nélkül négyen tudtuk feltenni Halason pár éve. Egy fent a tetőn kötélellel húzta , hárman pedig lentről taszigáltuk.
Ha megsérült, közel volt a mentőautó. Biztosan kényszerből kellett a tetőre tenni. Esetleges baleset esetén is elég veszélyes lehetett a fenti kerék. Ötven-hatvan évvel ezelőtt a biztonságot, kényelmet jóval lazábban kezelték.
El nem tudom képzelni, hogy a gkv. egyedül hogyan rakta oda fel. Azt még igen, hogy ledobta. Bár a földetérés után kiszámíthatatlanul pattogó kb 80-90 kg-os kerék ezt-azt megrongálhatott. Vagy jó messzire elgurulhatott.
Gondolom, később építették újjá. A Vár a háború után sokáig romos volt, a bombázásokban megsemmisült házak helyét csak ideiglenes téglakerítéssel takarták.
Az akkori utak mellett kellett a padló alatt a hely. Amikor Audi 80 coupe kocsim volt, Pesten nem volt olyan hely, ahol oda ne vertem volna az alját. Szinte mindíg hason csúszott.
Mentőautónál logikus, hogy minden ajtónak könnyen és gyorsan kell nyílnia, csomagtartó meg nincs. De ha a széria verziónál is így van, akkor passz, hogy miért lehet.