E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
"Az Ariel Motorcycles nevű gyárat 1902-ben alapították és 1970-ben jelentett csődöt, legszebb éveit a két világháború között élte. A jogelődként tekinthető vállalatot már 1870-ben bejegyezték, kerékpárokat készítettek, majd jött egy úttörő alkotás, egy motorizált tricikli, ami ámulatba ejtette a századforduló közönségét."
Az újabb kutatások szerint a régi k. u. k. II. sz. vonat 1939-ben a Wehrmacht tulajdonába került, s német felségjelzéssel harcolt a második világháborúban. 1941-ben részt vett a jugoszláviai hadműveletekben, majd a Balkánon vetették be, későbbi sorsa mai napig nem ismert.
Az intézet helyét maga Klebelsberg választotta ki a Tihanyi-félszigeten, az Apátság alatt közvetlenül a vízparton. Az épületegyüttest Kotsis Iván tervezte. Alapkövét 1926. augusztus 25-én tették le.
A többszintes főépületben vannak a laboratóriumok, a könyvtár, igazgatói iroda, akváriumszoba és a műhelyek. Ehhez árkádokkal egyik oldalról a vendégház, másik oldalról kutatói lakóház csatlakozik. Változás az elmúlt évtizedekben annyi történt, hogy a vendégház még egy emeletet kapott, így most abban 15 vendégszoba, 2 appartman, száz fős előadóterem, étterem és gazdasági hivatal található, a lakóház pedig kutatóépületté alakult át. Az intézetet a 2 hektárnyi tóparti park teszi egyedülállóan széppé. A műúttól a hegy felé még 1 hektárnyi területen az idők során 6 lakóház épült a kutatók elhelyezésére.
A Magyar Biológiai Kutatóintézet 1927. szeptember 5-én nyílt meg. Balatoni Osztályát Hankó Béla , Általános Biológiai Osztályát Verzár Frigyes vezette, mindketten igazgatói címmel. Az első kutatógárdát Soó Rezső botanikus, Csík Lajos és Koller Piusz genetikusok, Müller Sándor, Méhes Gyula és Wolsky Sándor fiziológusok, Rotaridesz Mihály és Scherffel Aladár hidrobiológusok - mindannyian kiemelkedő tudománytörténeti nevek - alkották. Viszonylag kicsiny állandó állomány mellett kezdettől számos vendég dolgozott hosszabb-rövidebb ideig Tihanyban.
Alsóhetény-puszta, Dombóvártól kb. 5 kilóméterre északnyugatra.
Hans Gottfried Schulz főhadnagy Focke-Wulf Fw-190F-8 tipusú vadászbombázójának a roncsa.
Ezen a napon a német Luftwaffe 10. csatarepülő osztályának (SG 10.) gépei mozdonyvadászatot tartottak Tolna megye felett.
A 2. század és annak parancsnoka Hans Gottfried Schulz főhadnagy támadást intézett a dombóvári pályaudvar ellen.
A támadás során a szovjet légvédelem eltalálta a 583606 gyári számú, fekete 2 oldalszámú Fw-190-es repülőgépet, amely kényszerleszállást hajtott végre Alsóhetény-pusztánál.
A pilóta rövid bújkálás után hadifogságba esett majd később sikerűlt megszöknie egy a Szovjetunió felé tartó hadifogoly vonatról.
Románián és Magyarországon keresztűl sikeresen hazatért.Túlélte a háborút.
Mivel az építőanyag ugyanott van a parton, és nagyjából a hajók helyzete egy Tihanykerülő rajtjához hasonlit. Limonológia intéze előtt szokott lenne, ide is kell befutni, széliránytól föggően rendre véve a Sajkódi, és az Aszófői bóját. Egy két bóján álló halyó helyzete is megfelelő, a motoros-gőz hajók mozgása alapján kb 15 perc és pici látószőg difi van. Sajnos nem tudom mióta szervezik ezt versenyt, de számomra nagy a rangja.