Keresés

Részletes keresés

pégés Creative Commons License 2012.03.26 0 0 18059

OK, jobb a szemed !

Előzmény: Mwin (18057)
pégés Creative Commons License 2012.03.26 0 0 18058

A hivatkozott hszban a 18547 képet incitatus megfejtette, de nincs a képnél infó

 

Előzmény: incitatus (16508)
Mwin Creative Commons License 2012.03.26 0 0 18057

Az  nem MÓR, hanem M.Kir. azaz Magyar Királyi (Posta)

 

Látszik ai "i", ha elmosódva is.

Előzmény: pégés (18056)
pégés Creative Commons License 2012.03.26 0 0 18056

14276

 

(1935-re van datálva)

 

Szerintem Mór, posta

 

én MÓR-nak olvasom

pégés Creative Commons License 2012.03.26 0 0 18055

A 23290 képet

 

 

P.stephenson felvetésére,  tehtube a hivatkozott hszban már megfejtette képpel, tervezővel.

Azonban a helyszín szerintem konkrétan nem lett kimondva, csak annyi, hogy Százados út környéke.

A kereső sem hoz találatot a képre, és nincs is infó a képen.

 

Szerintem  VIII. Stróbl Alajos utca és Hungária körút kereszteződése

 

(a Stróbl A. és Szörény u. közötti kis utca a térképek szerint Hungária körút-nak van nevezve)

Előzmény: tehtube (17188)
nofRETRO Creative Commons License 2012.03.26 0 0 18054

18835

A dátummal nem vagyok kibékülve, inkább 50-es évek lesz, mint a hasonló kecskeméti képek

 

pégés Creative Commons License 2012.03.26 0 0 18053

21231

 

(1936-ra van datálva)

 

Budapest, XII. Svábhegy, síugró sánc.

 

azonban szerintem a képet tükrözni kell

(innen nézve a baloldalon van a kapaszkodó ahol felmentek, meg ahonnan indulnak ott a másik oldalon van a magas oldalfal)

 

http://filmhiradok.nava.hu/watch.php?id=2165

 

szerintem helyesen a kép

pégés Creative Commons License 2012.03.26 0 0 18052

22663                                              22668

 

      

 

 ezek is:  Budapest, XIV. Hungária körút a Tábornok utca torkolatánál.

 

 

incitatus (18048) és  wartburger (17781) megfejtése alapján

 

Wrecker-Wrecker Creative Commons License 2012.03.25 0 0 18051

ÜdvTiborpapa !

 

Minden kiegészítésed pontos, csak pár részlettel szeretném még kiegészíten a páncélvonat történelmet.

 

A Csehszlovák hadsereg, a német haderő által zsákmányolt két szerelvény további sorsa.

A  II. számú páncélvonat a német hadseregben a Pz. 23 jelölést kapta (Panzerzug 23 - 23. páncélvonat). 1941.juniusában állt hadrendbe.

A VIII. számú páncélvonat pedig a Pz. 25 jelölést éz 1941. decemberében állt hadrendbe.

 

 

 

Ha már páncélvonat......

 

19005.

 

Kiegészítés.

 

1942-43.

 

Lengyel gyártmányú, németek által zsákmányolt és Pz. 10 jelöléssel hadrendbe állított páncélvonat Oroszországban.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (18044)
incitatus Creative Commons License 2012.03.25 0 0 18050

 

22665

 

Budapest, X. Szörény utca a Hungária körút felől.

incitatus Creative Commons License 2012.03.25 0 0 18049

 

23298

 

Budapest, X. Hungária körút a Szőrény utca torkolatánál.

incitatus Creative Commons License 2012.03.25 0 0 18048

 

22666

 

Budapest, XIV. Hungária körút a Tábornok utca torkolatánál.

pégés Creative Commons License 2012.03.25 0 0 18047

23618

 

 

Budapest, IX. Ferenc körút, a Tompa u. és Tűzoltó u. között, az Üllői út felé fényképezve

 

van egy hasonló

pégés Creative Commons License 2012.03.25 0 0 18046

 

bocsánat, de szerintem csak kimaradt a Dohány utca  az infóból

pégés Creative Commons License 2012.03.25 0 0 18045

7228

 

  angol gyártmányú  Ariel motorkerékpár (1928)

 

"Az Ariel Motorcycles nevű gyárat 1902-ben alapították és 1970-ben jelentett csődöt, legszebb éveit a két világháború között élte. A jogelődként tekinthető vállalatot már 1870-ben bejegyezték, kerékpárokat készítettek, majd jött egy úttörő alkotás, egy motorizált tricikli, ami ámulatba ejtette a századforduló közönségét."

http://www.motorinfo.hu/magazin/2011/08/02/ujjaszulethet_az_ariel/

 

 

http://www.arielnorthamerica.org/mot_literature.htm

Törölt nick Creative Commons License 2012.03.25 0 0 18044

Az újabb kutatások szerint a régi k. u. k. II. sz. vonat 1939-ben a Wehrmacht tulajdonába került, s német felségjelzéssel harcolt a második világháborúban. 1941-ben részt vett a jugoszláviai hadműveletekben, majd a Balkánon vetették be, későbbi sorsa mai napig nem ismert.

Előzmény: Wrecker-Wrecker (18017)
edesviz Creative Commons License 2012.03.25 0 0 18043

Az intézet helyét maga Klebelsberg választotta ki a Tihanyi-félszigeten, az Apátság alatt közvetlenül a vízparton. Az épületegyüttest Kotsis Iván tervezte. Alapkövét 1926. augusztus 25-én tették le.

A többszintes főépületben vannak a laboratóriumok, a könyvtár, igazgatói iroda, akváriumszoba és a műhelyek. Ehhez árkádokkal egyik oldalról a vendégház, másik oldalról kutatói lakóház csatlakozik. Változás az elmúlt évtizedekben annyi történt, hogy a vendégház még egy emeletet kapott, így most abban 15 vendégszoba, 2 appartman, száz fős előadóterem, étterem és gazdasági hivatal található, a lakóház pedig kutatóépületté alakult át. Az intézetet a 2 hektárnyi tóparti park teszi egyedülállóan széppé. A műúttól a hegy felé még 1 hektárnyi területen az idők során 6 lakóház épült a kutatók elhelyezésére.

A Magyar Biológiai Kutatóintézet 1927. szeptember 5-én nyílt meg. Balatoni Osztályát Hankó Béla , Általános Biológiai Osztályát Verzár Frigyes vezette, mindketten igazgatói címmel. Az első kutatógárdát Soó Rezső botanikus, Csík Lajos és Koller Piusz genetikusok, Müller Sándor, Méhes Gyula és Wolsky Sándor fiziológusok, Rotaridesz Mihály és Scherffel Aladár hidrobiológusok - mindannyian kiemelkedő tudománytörténeti nevek - alkották. Viszonylag kicsiny állandó állomány mellett kezdettől számos vendég dolgozott hosszabb-rövidebb ideig Tihanyban.

Előzmény: edesviz (18039)
pégés Creative Commons License 2012.03.24 0 0 18042

16366

 

 

a tükörben FED 2 fényképezőgép látszik

 

http://www.jofogas.hu/pest/Fed_2_fenykepezogep_1615496.htm

 

pégés Creative Commons License 2012.03.24 0 0 18041

13275

 

 

Méray Motorkerékpárgyár Rt. oldalkocsis motorkerékpárja.

 

(több Méray motoros kép van fent, de ennél nincs infó)

 

a gyárról:

http://budapestcity.uw.hu/02-tortenet/Budapest-gyarai/Meray-hu.htm

 

Wrecker-Wrecker Creative Commons License 2012.03.24 0 0 18040

14012.

 

1945. február 10.

 

Alsóhetény-puszta,  Dombóvártól kb. 5 kilóméterre északnyugatra.

 

Hans Gottfried Schulz főhadnagy Focke-Wulf Fw-190F-8 tipusú vadászbombázójának a roncsa.

 

Ezen a napon a német Luftwaffe 10. csatarepülő osztályának (SG 10.) gépei mozdonyvadászatot tartottak Tolna megye felett.

A 2. század és annak parancsnoka Hans Gottfried Schulz főhadnagy támadást intézett a dombóvári pályaudvar ellen.

A támadás során a szovjet légvédelem eltalálta a 583606 gyári számú, fekete 2 oldalszámú Fw-190-es repülőgépet, amely kényszerleszállást hajtott végre Alsóhetény-pusztánál.

A pilóta rövid bújkálás után hadifogságba esett majd később sikerűlt megszöknie egy a Szovjetunió felé tartó hadifogoly vonatról.

Románián és Magyarországon keresztűl sikeresen hazatért.Túlélte a háborút.

 

 

edesviz Creative Commons License 2012.03.24 0 0 18039

Mivel az építőanyag ugyanott van a parton, és nagyjából a hajók helyzete egy Tihanykerülő rajtjához hasonlit. Limonológia intéze előtt szokott lenne, ide is kell befutni, széliránytól föggően rendre véve a Sajkódi, és az Aszófői bóját. Egy két bóján álló halyó helyzete is megfelelő, a motoros-gőz hajók mozgása alapján kb 15 perc és pici látószőg difi van. Sajnos nem tudom mióta szervezik ezt versenyt, de számomra nagy a rangja.

Előzmény: Törölt nick (18036)
vajlégy Creative Commons License 2012.03.24 0 0 18038

Én kifejezetten örülnék a hosszabb leírásnak is!

Előzmény: Wrecker-Wrecker (18032)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.24 0 0 18037

Egyetértek, szerintem is van helyük itt az egyes képekhez tartozó bővebb magyarázatoknak.

Nem mennek veszendőbe akkor sem, ha nem köszönnek teljes terjedelmükben vissza a képaláírásokban.

Amennyiben az egyes képekhez kapcsolódo posztok mindenkor hivatkoznak a kép fortepan sorszámára is, úgy számos gugli találatok lesznek a jövőben.

Előzmény: Yogi (18034)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.24 0 0 18036

A dolog érdekessége, hogy a fotóknak két tulajdonosa van.
Szerintem közel egyazon időben és egymás közelében készült a két fotó.

Előzmény: edesviz (18033)
tehtube Creative Commons License 2012.03.24 0 0 18035

Jó észrevétel! 2-3 perc, max.

Előzmény: pégés (18029)
Yogi Creative Commons License 2012.03.24 0 0 18034

Mesélhetsz ám hosszabban is, ha van időd és kedved, gondolom nem csak engem érdekelne.

Előzmény: Wrecker-Wrecker (18032)
edesviz Creative Commons License 2012.03.24 0 0 18033

Kedves Pégés,

az vitorláshajó felvonulás valószinüleg egy tihanyi félsziget kerülő verseny. Tán évente szokták rendezni.

Előzmény: pégés (18029)
Wrecker-Wrecker Creative Commons License 2012.03.24 0 0 18032

Üdv Vajlégy !

 

 

Köszönöm, az ember igyekszik, bár néha elég nehéz egy-két mondatban írni a fényképről, amikor ismerem a kép mögötti történetet, adatokat.

Előzmény: vajlégy (18026)
Wrecker-Wrecker Creative Commons License 2012.03.24 0 0 18031

Üdv Tiborpapa !

 

Jó pár képet átnéztem, de szerintem ez nem ő.

Teljesen más fej és arcforma, a szemek sem egyeznek.

Véleményem szerint a pilóta Bisits Tibor lehet, akivel 1933. február 19. – március 24. között körberepülte a Földközi tengert.

Előzmény: Törölt nick (18021)
pégés Creative Commons License 2012.03.24 0 0 18030

A kereső szerint a hivatkozott  Faluvégi (5654) hszban a 11905 kép fejtve volt

 

 

 

Előzmény: Faluvégi (5654)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!