Ezt a (fél)percre pontos közlekedést kéne már inkább elfelejteni, mert csak önmagát, pontosabban a járművezetőket és az utasok többségét szopatja vele a BKK... Valami íróasztal mögött ülő majom pár éve kitalálta, hogy ez jelenti a nagybetűs SZOLGÁLTATÁSt, holott az utasok részéről sincs semmi igény erre, általában a semmiért várakoznak a buszok, tartják fel egymást, mert nem jön senki, aki viszont már fent van, az agyvérzést kap a kurva lassú haladástól meg a megállóban történő indokolatlan várakozástól.
Szerintem inkább ez a gáz, amit itt néhányan művelnek.
Megnézted mikor 1 perc a 276E esetén a kőbányai oldalról Árkád távolság? Hétvégén 10 előtt és este 6 után, hétköznap reggel 7 előtt és este 10 után. Korrektség kedvéért, merthogy ugye nem egésznap ugyanaz a menetidő, mint 20 éve... És az 1 perc mellé tegyük már hozzá a korrektség kedvéért, hogy Árkád Egyenes utca ltp. távra 3 perc van adva peremidőszakban is, ami bőven megvan, hiszen a zöld hullámot rendszeresen kifogják, főleg peremidőszakban.
Pont azért van így megbontva, hogy ne az legyen, mint pár éve, amikor rendszeresen írtál, hogy a 276E menetideje mennyire rossz és minden második megállóban éppen időkiegyenlítés volt már kifelé irányba is. Ehhez képest most lett egy olyan járat, amely dinamikus és nem kell minden második megállóban várakozni kiegyenlítés mellett. Ugyanakkor annyira szoros se lett, mert Cinkotai garázsnál rendszeresen szoktak várakozni 1-2-3 percet, tehát befelé irányba is pontos.
Magadnak mondasz ellent, hogy ami éveken át valójában szívatás volt és kritizáltad, azt akarod vissza. Rendszeresen megyek a 276E-vel ezerszer jobb a helyzet, mint ami pár éve volt. És tökéletes menetidő nincsen, amikor este 10 után rendszeres, hogy két 105-ös utoléri egymást Angyalföldön, akkor mégis milyen menetidőt tudnál, ami a 25 km/h-val tojok rá és padlógázzal végig típusú jv-nek is megfelel? Annyi mindenbe bele lehetne kötni jogosan, de szerintem ezzel nagyon félrementél.
Az a gáz, hogy úgy 12 év korlátlan menetrendi adata áll rendelkezésre és ebből sem sikerül olyan menetidőket kreálni, amik közelítik a valóságot. Persze tökéletes sohasem lesz, de ez az 1 perc, vagy a 44-45 2 perce a vá-tól az árkádig, vagy még sokáig lehetne sorolni a tarthatatlan részmenetidőket.
A másik meg az, hogy itt árkád mellett megálló 5 járat 3 féle felszállási renddel közlekedik, a Veres Péterre kihaladó 4 meg 2 félével. Ennél már tényleg csak kicsit lehet bonyolultabban megoldani a dolgot.
Nagyon jó ez az esti eaf-ozás. Senki nem tud róla, 2 percig tart a felszállás a 276E-re az árkád melletti megállóban. A menetidőben ez természetesen nem jelenik meg. Lassítsuk még tovább a tömegközlekedést, biztos így több lesz az utas és a bevétel!
Viszont ebbe persze bekerült a 296-os Káp révén, amin eszük ágában sincs sűríteni. Ezzel az erővel inkább zárják is be, de óránként ne járjon már 2 ekkora lakótelep között busz...
sőt, mintha egyben észak-pesti TE-ként lett volna emlegetve az egész
Az amolyan gyűjtőnév volt, elvileg majd valamikor lesz rákospalotai (a 205-ös körüli kérdések lehet még nem tisztázódtak le), ami viszont remélhetőleg egyben lesz kezelve a 12-14 módosítással.
Ez is csak fölösleges pénz kidobás olyan, mint a nemzeti konzultáció úgy is az lesz a végeredmény amit amit a megrendelő kíván. És valószínűleg már végeredmény ott lapul valaki BKK-s fiokba.
Na jó, de mi van Megyeren a temetőn meg egy Lidl-ön kívül? Ne vicceljünk már, hogy erre indítunk járatot. Fordított irányban a sulihoz még jobb is, ha befordul a busz észak felé: az első érintett megállója nem lenne más, mint a Gimnázium :-)
A hivatalos indoklás Megyer és Káp.I. kapcsolatának javítását célozza, az általad említett járatok közelébe se mennek Megyernek. Plusz gondolom a Karinthy suli elérése is cél + a villamosnak se akarnak túlzott konkurenciát állítani.
Btw jól rémlik hogy volt szó rákospalotai TE-ről is (sőt, mintha egyben észak-pesti TE-ként lett volna emlegetve az egész)? Az csak le lett választva erről, vagy teljesen elhalt?
De miért nem viszik be a lakótelepre az új járatokat. Az Óceánárok utcától ott a 14-es és a 20E Újpestre, a 296-os Rákospalotára fele annyi menetidővel. A Műv. központtól még a 220-as is játszik 2 perc séta az Erdősor úti megálló. A fentebbi részeken viszont a 14-esen kívül nincs semmi használható, és van, ahonnan a 14-es is elég messze van.
Azzal sosincs baj, ha a belvárosi kocsi kora reggel egy kültelki járaton kezd befelé.
Itt az volt a gond, hogy miért a Récsei küldött kocsit Budakeszire ?
a másik.
Budakesziről az 5.50-es indulás még éppen jó ahhoz, hogy valaki a Moszkva téren kb. 6,20 körül átszálljon egy metróra és azzal eljusson valahová iskolába, munkába.
Biztos, hogy ezek akkora hülyeségek? Mivel a reggeli csúcs sok helyen rövid idő alatt kiugróan magas forgalmat jelent, szerintem lehet értelme egy reggeli félfordulóra történő beállásnak, ha az pont a legnagyobb csúcs idején sűrít. És mivel a belvárosi vonalakon gondolom valamivel később van a csúcs, logikus, hogy egy bevárosi kocsi kezdjen kint. Persze csak akkor célszerű ez, ha tényleg a legnagyobb csúcsban sűrít, 5.50-es indulással ez nyilván nem áll fenn.
Amikor még 6-8 db Ik-260-nal jártuk a 16-ost, volt munkanapokon kettő db kétrészes 16A.
Valami okos kitalálta, hogy a két 16A ne a Moszkva téren kezdjen 6,30 után, hanem előtte menjenek egy-egy kört egy külső járaton.
Így az egyik a 70-sen kezdett (ez ma 125-ös) nem a Bosnyákon hanem Rpalotán az Ifjúság útja , Székely Elek útja sarkán.
Onnan bejött majd a Bosnyákról üresben átverekedte magát a Moszkva térre.
Ott feltáblázott 16A-ra és 6,30-tól kb. 8,30-ig ment pár kört a Dísz térig.
-------------------------------
A másik kocsi még nagyobb hülyeséget csinált.
A Récseiből rezsiben kiment Budakeszire kb. 5,50-re és onnan bejött mint fekete 22-es a Moszkva térre.
Majd áttáblázott 16A-ra............satöbbi.
De elfelejtették közölni, hogy a Récseiből mi a hivatalos garázsmeneti útvonal Budakeszi Táncsics utcáig ?
Ezért egyik sofőr erre ment ki a másik arra.
Egyik nap egy fiatal srác úgy döntött, hogy Ő az M1-M7 közös kivezetőn megy ki, majd Törökbálintnál mint akkor a 72-es lekanyarodik de nem megy be Törökbálintra hanem északra megy és a Budaörs-Budakeszi közötti úton megy át a Táncsics utcába.
De sajnos a PRÉKO előtti zebrán (nagy sebességgel) gázolt.
A helyszínelők a munkájuk végével átadták az ügyet a BKV belső vizsgálóinak és ott persze felvetődött a kérdés :
- Ki az a hülye aki a Récseiből fél kanyarra kiküld egy kocsit Budakeszire ?
A választ nem plakátolták ki a köpködőben, de azonnal megszüntették a két 16A kocsi külső kezdéseit.
A 412-es érkezése s talán még a City busz előtt is az ment reggelente, hogy a 191-es midijeit a 26-osra adták, a 415-sök a reggeli csúcsban a 191-en pörögtek. Gondolom reggeli csúcsidő után volt a csere. Könnyű volt, mert ekkor mindkét vonal Óbudás volt.
A 76-oson járműhiány miatt a csúcsidőben vegyesen jár szóló és csuklós 6/9 perces indítással, a 75-ösre és a 77-esre pedig a 2013-as meghosszabbítása és az ezzel járó szólósítása óta szerelnek át a 79-es kocsijai a 20 órai üzemzárás után.
Majdnemhogy mindegy, Kelenföldre megy vagy Örmezőre.
Itt inkább lehet munkaórán megtakarítani. Nem kell 2 jv-t fizetni még ~4 órán át, midi is kevesebb ft/km, valamit lehet fogni a költségeken. Éves szinten nyilván ezek eltörpülnek az összkiadás mellett, de amikor a 8 forint/db áras csavart kell magyaráznod, hogy azt miért kell beszerezni, idkold meg, akkor rájössz, hogy pár forintos tételek is számítanak jelen helyzetben.
Nem sok van, de mivel az érvényessége a nagy távolságra kiadott menetjegynek nem 24 óra, hanem több, nem tekinthető tökéletesen komplementernek a kettő.