E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
Szerintem nem Miloszi vízisikló. A szegedi képen állatkerti bemutatott példány van, amihez a leírásban- "Élőhely: Égei-tengeri Mílosz szigetcsoport." szerepel. Ugyanezt erősíti meg a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület honlapja is. : "az Égei-tengeri Milos szigetcsoporton a miloszi vízisikló (N. n. schweizeri L. MÜLLER, 1932) található meg" https://mme.hu/keteltuek-es-hullok/vizisiklo
Mivel a szomszédos képek Szigliget várát mutatják, nagy a valószínűsége, hogy ez a példány is itt, a Balaton közelében élhetett. A mintázata is eltér a miloszi példányétól.
én is csináltam ilyet az elején... azért van, mert amikor az ember a nyíllal lapoz a képek között, az URL nem követi, hanem megmarad a kiindulási képnél.
Az egykori Dózsa-síház felépítésére 1953-ban társadalmi munkában került sor a Kékesen. A Csornáról teherautókon hozott barakk síházzá építésében az Újpesti Dózsa Sport Club hat sportolója vállalt főszerepet. Síugró, lesikló és sífutó bajnokok, olimpikonok (1948, 1952 és 1960 téli olimpiák).
A létesítmény évtizedekig szolgálta a síelőket, a sísportot.
A síház felépítésének 60. évfordulója alkalmából a létesítmény építőinek tiszteletére emléktablót készítettek, melyet 2013. február 22-én a jelenleg Nordica Síházként üzemelő épület belső falán helyeztek el.
Egy 2021. évi kékestetői felújítási tervben viszont, a Magyarország tetején, a csúcskő közelében található síház lebontása szerepel.
két alagút van közvetlen Delnice előtt, a közelebbi a Risnjak vagy Rezsnyák alagút, jó eséllyel erről van szó
"A cameral-moraviczai állomástól a pálya 1600emelkedéssel a Dobra völgyét követi. Dobra község közelében átmetszi a Lujzautat, s Skrad mellett a Dobra forrásai fölött, a Kapella hegység legmagasabb éjszaki ágazatait éri el, hol az 1223 méter hosszú Kupjak-alaguton áthaladva, vízszintesen őserdőkkel födött hegylánczolaton 39 méter legnagyobb magasságú töltések és nevezetes bevágásokon, továbbá a 370 méter hosszú Susica és a 198 méter hosszú Rezsnyák-alaguton át, a delniczei állomásra ér. Innét a pálya 1600emelkedéssel a Susicavölgy meredek oldalain vonul; távolabb a 88 méter hosszú Bukovac-alagutal halad át, s a 336 méter hosszú Sleme-alagutatéri el 836 méter absolut magasságban, melyen a Kapella hegység két kiágazásának legmagasabb gerinczét metszi át, s mely egyszersmind a pályának legmagasabb pontját képezi."
"Eddig az egész pálya semmi különös nehézséggel nem találkozik. Folyton hosszanti völgyben halad, mint annyi más felföldi vasútunk. Hasonló az út még Moravicától egészen a Dobra forrásáig. Innen kezdve azonban ugyanazt a nehéz feladatot kellett megoldani, melyet annak idején a Lujza-műút tervezője megoldott. A vasút ebben is járt nyomon halad, amennyiben teljesen a Lujza-út által jelölt irányt követi egészen a plateau széléig. A vonatok már Moravicán készülnek elő a nehéz hegyi útra. Az állomásba érkező tehervonatokat 2—3 részre osztják, mert innen túl már új, u. n. terhelési szakasz kezdődik. A vonatok sebessége is már tetemesen csökken. A hátralevő 90 kilométernyi úthoz a személyvonatoknak 4, a tehervonatoknak 8 órára van szükségük. A vasút harmadik szakasza a Dobra-forrástól a Karsztplateau halad végig a vízválasztóig, melyet a Sleme-alagútban ér el 836 m. t. f. magassággal. Itt a maximális emelkedés 16°/°o-ig terjed, de meg van szakítva egy közel 10 kilométernyi vízirányos szakaszszal, aKupjak-alagúttólDelnicén túlig. Skradtól Lokvéig a vasút szorosan alkalmazkodik a Lujza-úthoz, Lokvénál pedig átmegy a Carolina által jelölt irányban követi a Sleme-alagútig, melyben a fensíki szakasz végéhez ér. E szakaszban van a legtöbb alagút: a Kupjak 1222 m., a Szusica 370 m., a Risnjak 198 m., a Bucsovac 90 m., a Sleme 335 m."
"Majd két alaguton dübörög át ismét vonatunk s ezzel elértük a 726 méter magasan fekvő Delnice állomást. E helyen a legforróbb nyári napokon sem érezni a meleget s télen mérhetetlen hótömegek tornyosulnak össze. A vonat még mindig följebb és följebb kapaszkodik s rövid pihenőre, a Karszthorpadásban fekvő Lokve állomáson, 802 méter magasban megállapodunk, majd állandóan fenyvesek között a Szleme-alaguton megyünk át s Vruita őrház mellett elhaladva a fensikra kapaszkodunk föl."
Itt említjük meg, hogy egész konstantinápolyi tartózkodásunk alatt a magyar vendéglőben magyar koszton éltünk. Csak így bírhattuk a rettentő hőséget és nagy strapát kevés alvással 8 napon keresztül. Naponkint egy török fontért (körülbelül 30) kaptunk kifogástalan reggelit, ebédet, vacsorát és magyar újságokat (Magyarságot). Az italt ezenfelül fizettük. A vendéglői bor kevésbbé finom és nagyon drága. A sör a mienkkel egyenlő árú és nagyon ízletes. Ezt különben módunkban volt kiismerni, midőn egy sörgyár kerthelyiségében a magyar követség és a szambuli magyar egylet vendégei voltunk. A sörgyár igazgatója magyar ember. Rendkívül jól éreztük magunkat a hazai miliőben és a késő éjjeli órákig vidám társalgásban, hegedűvel kísért magyar nóták hangja mellett szórakoztunk.
Budapest VI. Középpontban a Jókai utca - Nyugati (Marx) tér - Bajcsy-Zsilinszky út közötti terület, a Skála Metró nagyáruház építkezése. Balra az aluljáró és a felüljáró építési munkaterülete.
Budapest VIII. Nagyvárad tér, előtérben az aluljáró és a metró építési területe. Mögötte balra az Orczy kert (Asztalos János Ifjúsági Park), ettől jobbra az Orczy (Mező Imre) út és a SOTE (később Semmelweis Egyetem) Elméleti Tömbjének építkezése. A kép jobb szélén a Magyarok Nagyasszonya (Rezső) téri templom látszik.
Mecsek hg. Fehérkúti turistaház Természetbarátok Turista Egyesülete turistaháza. Az egyesület a világháború előtt országosan számos turistaházat épített.