Keresés

Részletes keresés

torqmatic Creative Commons License 2021.01.16 -1 2 25082

vagy éppen még mindig aktív besegítő járművezető dolgozik a technológiai, a közlekedésszervezési, tervezési vagy éppen a menetrendszerkesztői oldalon, akiktől nem érkeznek ilyen negatív visszhangok.

 

Hát azt mindjárt gondoltam, hogy a saját munkáját senki nem fogja fikázni, sőt az értelmesebbje felhasználja az így nyert tapasztalatokat, de biztos van olyan is, aki foggal-körömmel ragaszkodik a saját hülyeségéhez; ő abban a heti pár órában megmutatja, hogy bizony így is lehet, de ez azért nem ugyanaz, mintha valaki minden nap szív vele.

 

Amúgy heti átlagban nagyjából hány utaspanasz érkezik sietés miatt? Ezekben az esetekben átlagosan mennyi a sietés? Csak hogy lássuk mire fel ez a nagy szigor...

 

Ha a sietés vizsgálata és szankcionálása automatizálható, akkor tényleg kár, hogy nincs olyan szoftver, ami a megállapított menetidőtől történő eltéréseket monitorozná folyamatosan és ez alapján tenne korrekciós javaslatokat, mert több értelme lenne...

Előzmény: István Gyuri (25076)
István Gyuri Creative Commons License 2021.01.16 -2 0 25081

Közlekedésguru: Az olyan például hogyan jön össze, hogy a közös szakaszon eltérő menetidő van a két viszonylatra?

Az nagyon ritkán indokolható. 

 

A 3-ason dolgozó villamosvezetők rendszeresen panaszkodnak például, hogy a kétkirálynál ha a 62(A) eléjük fordul, akkor feltartja őket, mert míg ők késnek egyre többet, az előttük haladó meg jelzéseket bukik szándékosan, mert nekik bő a menetidő, míg a 3-asoknak ugyanazon a szakaszon szűkebb. 

Visszanéztem a legutóbbi menetidő-korrekciókat is, nincs egyetlen időszakban sem, egyetlen megállóközben sem eltérő részmenetidő.

Lehet, hogy volt valamikor, de most nem szeretnék a bugyrokba leásni.

 

 

a valós idejű adatokkal meg lehetne mit kezdeni, ha a tényadatok nem manuálisan lennének rögzítve 

a menetidőelemzés adatai nem kell kézzel rögzíteni, de szűrni, vagy az alapbeállításoktól eltérően elemezni már kell "kézimunka" (vagy néhány csacska-makró, ami segít vizualizálni is)

 

05-52: azért írtam, hogy 5-6 alkalommal jeleztem, nem 1x.

Megértettem. De akkor nem a megfelelő embernél jártál :)

 

Utána már elmegy az ember kedve tőle, és a sokadik alkalom után már a kifogás sem érdekli az embert.

Sokszor a "kifogás" jogos lehet.

 

A probléma azóta is fennáll (pedig tényleg minimális munka lenne vele), de már nem látom értelmét foglalkozni vele (93/93A vonal egyébként, amiről beszéltem)

2017 januárjában és 2018 szeptemberben is volt rajta menetidő-korrekció (gyors ránézésre is látszik, hogy 1-2 percek el lettek véve, jellemzően a vonal elején, ami szakmailag jó irány az ellen, hogy ne az legyen, hogy ha kivárja az idejét, aztán utána késni fog, de volt 6:30-9:00 között valóban hibás menetidő Szemeretelep felé, ami irreálisan 3-4 perccel több volt, de tavaly szeptemberben az is korrigálva lett), de ha megírod (akár itt, akár magánban), hogy te mit és pláne mikor láttál, mit javasoltál, megnézem, hogy jogosnak látszik-e és megoldható-e.
Én is látok benne olyat, ami egy picit soknak tűnik (pl. reggel Köki felé, vagy hétvégén napközben), de nem venném a bátorságot arra, hogy ezt egy hosszabb távot felölelő adatelemzés nélkül kijelentsem.

Előzmény: Közlekedésguru (25078)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.16 0 0 25080

Budán villamosok terén viszonylag jó a helyzet. Az 56/56A/61 mondjuk egy külön állatfaj, de ott az adottságok miatt sokat nem lehet tenni.

Előzmény: Közlekedésguru (25078)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.16 0 0 25079

Oké, azért írtam, hogy 5-6 alkalommal jeleztem, nem 1x. Utána már elmegy az ember kedve tőle, és a sokadik alkalom után már a kifogás sem érdekli az embert. A probléma azóta is fennáll (pedig tényleg minimális munka lenne vele), de már nem látom értelmét foglalkozni vele (93/93A vonal egyébként, amiről beszéltem)

Előzmény: István Gyuri (25076)
Közlekedésguru Creative Commons License 2021.01.16 0 1 25078

Én tényleg nem támadlak, meg tudom milyen munka folyik ott, akár hiszed, akár nem. A kötbérezéssel is egyetértek, de csak ha következetes és értelmes keretek között történik.

 

A legyek jós kérdéssel nem az a baj, hogy jelezzem, de ha azért kapsz kötbért, mert nem láttad előre, hogy ha nem állsz meg (vagy nem állhatsz meg ott időkiegyenéíteni) akkor sietésbe vált, akkor az baj. Olyanért kell kötbérezni, ami ténylegesen a járművezető múlik és nem véletlen. Például el kellene fogadni, hogy igenis olyan megállóhelyen, ahol nem lehet várakozni, ha úgy jön ki akkor el fog menni -1 perccel, vagy -1,5-lel. Nem, nem tudja kivárni, nem is értem, hogy merül fel, hogy spontán akadályozza a forgalmat. Sose kaptam kötbért, nem ezért írom, de tudom, hogy irreális az elvárás. Ha elér egy olyan megállót félreállt és kivárja az idejét, én is mindig ezt tettem, de nem mindegyik megállóhely alkalmas erre.

 

A villamos ágazat annyiban tényleg más, hogy ott többnyire nem kell a forgalom változásával számolni. Persze, be tudnak állni a kereszteződésben elé, tud lámpát bukni, de nem fog a dugóban araszolni (persze nem az Erzsébet királyné útjáról beszélek például). Az olyan például hogyan jön össze, hogy a közös szakaszon eltérő menetidő van a két viszonylatra? A 3-ason dolgozó villamosvezetők rendszeresen panaszkodnak például, hogy a kétkirálynál ha a 62(A) eléjük fordul, akkor feltartja őket, mert míg ők késnek egyre többet, az előttük haladó meg jelzéseket bukik szándékosan, mert nekik bő a menetidő, míg a 3-asoknak ugyanazon a szakaszon szűkebb. Villamost nem vezetek, de rendszeresen hallom ezt és nem egy kollégától. Ilyen hogy jön ki? Más csinálta a két vonal menetrendjét? Meg ugye itt is az a helyzet, hogy mert ő a 0,0-ákat várja a mögötte lévőt annyira feltartja, hogy +6 - +7 percekkel fog tovább menni a Mázsa tértől kifelé. Akkor van ilyen, ha a Mexikóitól nem tud időben indulni, vagy előtte megy például az 5-ös és pont elé fordul a másik, de ettől még bosszantó, elhiszem nekik. 

 

A sajnos nincs olyan felületet tudom, nem passzióból szoktam a félkész (nem teljes szoftver) futárt okolni. Erre is meg van a válaszod, ismerem, de egy ekkora városba szükséges lenne egy modern rendszer és nem csak olyan, ami annak tűnik. A ForTe jó volt, de el kéne már felejteni, a valós idejű adatokkal meg lehetne mit kezdeni, ha a tényadatok nem manuálisan lennének rögzítve az elavult rendszerbe ugye... Nem rajtatok múlik, de hidd el, néha a járművezető se vétkes, legfeljebb annak tűnik, ha valaki csak az adatokat nézi.

Előzmény: István Gyuri (25076)
gorcher Creative Commons License 2021.01.16 0 4 25077

Van valakinek egy listája arról, hogy a 2010-es nagy BKV sztrájk idején milyen rendkívüli buszjáratok közlekedtek?

István Gyuri Creative Commons License 2021.01.16 -3 5 25076

05-52: 5-6 alkalommal jeleztem az illetékeseknek

Lehet, hogy mégsem volt illetékes, vagy éppen olyan mennyiségű munkát jelentett volna, amit vagy egyik vagy másik oldalon nem tudtak felvállalni.

És igen, olyan is van - mint minden szakmában -, aki nem foglalkozik vele, ha nem kötelezik rá...

 

Nekem elvette a kedvemet attól, hogy ilyenekkel foglalkozzak, ha nincs eredménye.

avagy B+, medve a porszívódat!

 

Közlekedésguru: kapsz megvonást? Nem.

Volt már olyan mértékű hiba (nyilván nem egyszeri) is, amiért a dolgozónak megköszönték az eddig ott töltött idejét.

 

Legyek jós?

Nem. Jelezd a problémát, ha könnyen megoldható, hamar lehet korrigálni.

 

ha valaki nézné az adatokat láthatónak kellene lennie

Sajnos nincs olyan felület, ahonnan ez ilyen könnyen látható lenne. Van folyamatban fejlesztés, de még az is sok kézimunkával használható.

 

torqmatic: mert az illetékes BKK-s annyira gőgös

Igen, a BKK már csak ilyen. Egyforma és egységes személyiség és sosem változik semmi :)

 

de hasznodra válna ha vezetnél legalább néha valami tömegközlekedési eszközt (a többi íróasztalhuszárral egyetemben)

Az általad becsmérelt irodisták között (vezetői beosztásúak között is) számos egykori főállású, vagy éppen még mindig aktív besegítő járművezető dolgozik a technológiai, a közlekedésszervezési, tervezési vagy éppen a menetrendszerkesztői oldalon, akiktől nem érkeznek ilyen negatív visszhangok. Szóval, nem nyert a beszólás.

Egyébként gyakran van felvétel mindkét céghez, még előnyt is jelent, ha valaki szokott vezetni, meg lehet mutatni, hogy kell ezt jobban csinálni :)

 

 

********

 

Eddig elhangzott az 54-55. Valóban vannak rajta korábban közlekedések, de csúcson kívül is volt olyan, aki késve indult és csak 1 percet hozott be (tegnap napközben), de itt a volános érintettség miatt (ott már minisztériumi jóváhagyással módosítható csak a menetrend) nem triviális hozzányúlni (de nem esélytelen).

A 20E-nél volt már tavaly menetidő-korrekció (olyan napszak is volt, amikor 5 perccel is csökkent a menetidő), ahogy látom, most is akad még benne tartalék (kérdés, hogy ebből mennyi a kisebb, pl. középiskola-zárás miatti forgalom), ezt a jelzést is köszönöm.

 

Van még más, ahol cammogni kell? (viszonylat, naptípus, időszak, hely)

Vagy éppen csak 1-1 percet áttenni, hogy a tartalék egy öblös, pláne MM-es megállóhelyre kerüljön?

 

Próbáljunk már meg tényeket írni, nem azt ilyen hosszasan és általánosságban mit és miért nem lehet megcsinálni.

(Visszatérve arra, hogy miért ne legyen szabad -1, -2-vel közlekedni. Egy közepes hosszú vonal is tud 5 percet szórni - adott napon, egymás utáni menetekben. Már az első 90 mp-es lámpa is egy 5 perces indításból 4,5-4,5-6 követést csinál, aztán, ha bukik még egyet, akkor már 7,5-re megy. Azért kell bele tartalék, hogy aki korábban van, az levárja az idejét, aki meg megcsúszott felzárkózzon, így újra legalább 4,5-4,5-6-ra rendezze a sorokat. Ha annyira meg van húzva a menetrend, hogy szinte "senki" nem tud korábban lenni, akkor annak nincs szabályozó szerepe az egyenletességre, hiszen mindenki megy a maga, az adott forgalmi szituációban adott menetidejével és megmarad az 5 perces szórás. Ha van benne 2 perc tartalék itt-ott, akkor max. 3 perces késés lesz, és egyenletesebb követés. Ezt másként nem lehet elérni.)

Előzmény: Törölt nick (25049)
V4001-V4056 Creative Commons License 2021.01.16 0 7 25074

 

Biztos.
Jelen esetben az itt közlekedő volánbusz legnagyobb megengedett sebessége 70km/h lenne.

 

Hogy bkv busz 50km/h val mehet-e azt nem tudom, főleg hogy itt az nem jár, de a menetrendből és az eddig látottakból itélve gyanítom hogy ténylegesen nem az 50 a plafon.

Egy a biztos, ha ezen a szakaszon az említett sofőr 45el cammog, 5-6 perc késéssel ér Kelenföldre.

 

 

Előzmény: trizs77 (25067)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.16 -1 1 25073

Egyetértek a leírtakkal, csak nem jól fogalmaztam.

Előzmény: torqmatic (25072)
torqmatic Creative Commons License 2021.01.16 -1 1 25072

Azért nem volt minden baromság, amit írt

 

Miért, mi volt benne a "baromság"?

Előzmény: Törölt nick (25047)
torqmatic Creative Commons License 2021.01.16 -1 11 25071

Ezek nagy része inkább nyafogás, és ha megfelelő formában jelezve lennének a problémák

 

Egy más jellegű problémát úgy gondolom, hogy megfelelő formában jeleztem a BKK-nak, mire a vízfej 1 hónap (!!!) után annyi választ bírt kinyögni, hogy köszönnik, de leszarják, inkább a szolgálati út betartásával jelezzem a problémám, magyarul mit képzelek én, hogy holmi besegítő járművezetőként csak úgy írogatok nekik? Nyomozzam ki, hogy ki az illetékes a BKV-nál, közöljem vele, ő majd közli a felettesével, az megint valakivel és a végén valaki esetleg majd eljuttatja a problémát a BKK-nak, akik vagy kezdenek vele valamit, vagy nem. Tehát napi 8-10 levezetett óra után a járművezető még kezdjen levelezni vagy telefonálgatni, mert az illetékes BKK-s annyira gőgös, hogy neki derogál ezzel foglalkozni, az ő munkáját csinálják meg mások, akiknek nem is fizetnek ezért...

 

Az 1-2 perccel korábban közlekedésre tett "javaslatod" pedig még viccnek is gyenge.

 

A te "javaslataid" viszont viccnek elég durvák, és egyben elkeserítő, hogy az ilyen ámokfutásoknak senki nem szab gátat. Nem bántásból mondom, de hasznodra válna ha vezetnél legalább néha valami tömegközlekedési eszközt (a többi íróasztalhuszárral egyetemben); ha már nekünk nem hiszel, akkor talán a való élet hátha adna 1-2 kijózanító pofont, hogy ezek a világmegváltó elméletek mennyire nem működnek a gyakorlatban.

Előzmény: István Gyuri (25046)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.16 -1 1 25070

A 86-n a megszűnés előtt akkor volt minden rendben fél 9 - 9 felé a csúcs után, ha 6-8 percet siettek. Szépen, egyenletesen.

A 38-as családon is volt dugóra írt menetrend, volt, hogy 20 perccel előbb beértek a kiírtnál.

Előzmény: Spaceliner (25069)
Spaceliner Creative Commons License 2021.01.16 -1 6 25069

Bezzeg a régi szép időkben a 109-esen (nem a mai járaton, hanem az esti 6+9-es összevonáson) az óbudás vezérek minusz 10-el érkeztek az Astoriára a Bogdáni felé. Nem vicc, rendszeresen ezt csinálták, mert utolsó kör s Bogdánin végez. Mögötte az éjszakában maradó meg tartotta a menetrendet.

 

Este 9-10-kor olyan 30 perces lyukat vertek bele a vonalba, hogy "öröm volt nézni". S a Nyugatinál se volt időkiegyenlítő.

 

Ezek után ha most meg tartják a menetrendet plusz-mínusz 1 percel az akkor anno 2008-ban csak álom volt. Köszönd meg Máriának s a Szent szűznek, hogy ma milyen jó világ van. :) 

Előzmény: 133bp. (25060)
trizs77 Creative Commons License 2021.01.16 -1 1 25068

A busznak nincs értelme 50 felett mennie, mert csak 3 másodpercet nyer úgyis?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

 

Nem.

 

A 188E ha többet megy mint 50 km/h, pár km-n, akkor nem 3 másodpercet nyerne hanem legalább 60-80 másodpercet.

Előzmény: e-Ticket (25063)
trizs77 Creative Commons License 2021.01.16 -3 1 25067

Egészen pontosan 9! kilométeren!

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ez biztos?

Vagy csak írod könyökből?

 

Hiszed, vagy tudod?

 

Budaörs és Budakeszi közötti a 8102-es úton BKV busz mehet gyorsabban mint 50 km/h ?

Mióta?

Előzmény: V4001-V4056 (25057)
133bp. Creative Commons License 2021.01.15 -1 4 25066

Az is bosszantó, hogy az utas kimegy a megállóba és a meghírdetett busz 4-5 perccel később érkezik. Persze nem feltétlen a sofőr hibájából, de ez is ugyanúgy kellemetlen. Nem azt mondtam, hogy a 2-3 perc sietés normális, sőt egyáltalán nem. De anno nagyszüleim mindig elmondták, hogy az indulás előtt pár perccel legyek a megállóba. Az utasok 99%-a így cselekszik, gondolom te sem kereken indulásra érsz ki... Bár amióta van Futár applikáció, azóta azon követem a valós idejű indulásokat, így a hagyományos papírmenetrendet nemigen szoktam figyelni.

 

Valahol megkéne találni a balancot, hogy a busz fél percet (esetleg egy percet siet), meg aközött, hogy minden megállóból pontosan 0.0-ra induljon és kvázi minden megállóban időtkiegyenlítsen, mert ezzel meg a tömegközelekdés versenyképességét fogod elveszteni. Illetve szerintem az is mérvadó milyen vonalról beszélünk. Nem mindegy az sem, hogy egy vonalon 20-30 perc múlva jön a következő busz, avagy 3-4 perc múlva.

Előzmény: toto92 (25064)
133bp. Creative Commons License 2021.01.15 -1 5 25065

Ez hol van részletezve, hogy mi számít menetrendtől való eltérésnek? 

Nem a 2 perc korairól van szó, hanem arról, hogy már -0,5-nél is büntetnek... Kevés az olyan utas, aki kereken időpontra ér ki megállóba, ezért mondtam, hogy +/- 1 perccel mindig érdemes kalkulálni... 

Előzmény: e-Ticket (25062)
toto92 Creative Commons License 2021.01.15 -2 4 25064

a megállóba érdemes indulás előtt 2-3 perccel ott lenni, biztos, ami biztos.

 

Ez tök jól hangzik, csakhogy az ember nem feltétlen a semmittevésből várakozva megy ki a megállóba, hanem mert 1/egy másik járattal érkezett oda 2/egyszerűen ezt dobta a gép, így tudott elindulni pl munkából vagy eddigre jutott ki a boltból. Ezekre meg nincs ráhatása, innentől kezdve eléggé bosszantó tud lenni hogy amit még elért volna az pont elmegy az orra előtt mert éppen elment x perc koraival.

Előzmény: 133bp. (25060)
e-Ticket Creative Commons License 2021.01.15 -2 3 25063

Már megint a mánia, hogy a busznak nincs értelme 50 felett mennie, mert csak 3 másodpercet nyer úgyis?

Előzmény: trizs77 (25056)
e-Ticket Creative Commons License 2021.01.15 -3 4 25062

Csak ez a tájékoztató jelleg az a menetrendnél kiírt vagy attól későbbi időbe eltérést jelent. Azért 2 perc korai nem ilyen.

Előzmény: 133bp. (25060)
133bp. Creative Commons License 2021.01.15 -2 5 25061

" Pl. a villamosnál sokkal aktívabbak a területvezetők, jelzik az ilyen átpercezési javaslatokat. "

 

Azért ez nem véletlen. Kötöttpályára jóvel egyszerűbb menetrendet írni/optimalizálni, mint a buszközlekedésre, ahol gyakorlatilag nincs két egyforma nap. Villamosok zárt pályán haladnak, emiatt az utascserék hosszával és lámpaciklusok fázisaival kell leginkább számolni, míg a buszok esetén jóval komplexebb a helyzet, így akár két ugyanolyannak tűnő nap is más erdemények lehetnek (ezért sem lehet tökéletes menetrendet összeállítani). 

Előzmény: István Gyuri (25046)
133bp. Creative Commons License 2021.01.15 -2 7 25060

"Nem is várja el senki, hogy tökéletes legyen, mert életszerűtlen, hogy egy ekkora városban minden megállóhely-időköz jól legyen eltalálva."

 

Pontosan, nem véletlen van minden megállóhelyen a menetrendeken feltüntetve, hogy az adatok tájékoztatás jellegűek. A menetrendtől való eltérések előfordulhatnak. Innentől kedzve az utasok többsége is tudja, hogy a megállóba érdemes indulás előtt 2-3 perccel ott lenni, biztos, ami biztos. Senki sem várja el, hogy minden megállóban kereken pontosan induljon el. Ma a 276E-n a vezér megvárta minden megállóban, hogy 0.0-nál induljon el, hát nem mondanám ezt utasbarátnak, főleg az Örs felé metróra sietve. Arra meg sajnos nem érkezett érdemi válasz, hogy abban az esetben, ha szándékos beletojás van és cammogás, akkor miért nincsen büntetés vagy számonkérés. Rááadásul a 30-asok kora esti Keleti felé történő cammogásáról már covid előtt is volt szó, ott sem történt változás, ahogy az 54/55 esetén sem évek óta, ezért kevésbé mondhatni azt, hogy ne lettek volna ezek jelezve. 

Előzmény: Közlekedésguru (25051)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.15 0 3 25059

Egyébként tudom, papíron jól mutat szinte minden, a valóságban meg mikor hogy. Tartom a véleményemet.

Előzmény: István Gyuri (25048)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.15 -1 1 25058

Hidd el, tudom, miről beszélek. Néha ki is van adva. És egyet is értek vele, bármelyik oldalon is vagyok éppen.

Előzmény: trizs77 (25054)
V4001-V4056 Creative Commons License 2021.01.15 0 4 25057

Egészen pontosan 9! kilométeren!

 

Ez majdnem a vonal hosszának a fele.

A 188E Budakeszi megközelítésének új alternatívája, lényege hogy elkerüli a Budakeszin, és a Budakeszi úton lévő reggeli dugókat, és a lehető leggyorsabb összeköttetést biztosítsa a várossal.

 

Nem egy sétajárat

Előzmény: trizs77 (25056)
trizs77 Creative Commons License 2021.01.15 -1 1 25056

 

A 188E autóbusz a kb. 19 km hosszú útvonalán mennyit haladhat (jogszerűen) 50 km/h-nál gyorsabban?

 

toto92 Creative Commons License 2021.01.15 -1 6 25055

Inkább 4 km az a 3, és még egyszer nagyjából 4 km a lakott területen kívüli szakasz, az már majdnem a fele a 19 km-nek,

 

Hogy is van? Olvasni, olvasni, olvasni...

Előzmény: trizs77 (25053)
trizs77 Creative Commons License 2021.01.15 0 5 25054

Én azt mondom, ha elindul 3 perccel később, majd normál tempóban végighalad... jobb, mint a 3-4 perc mínusz.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Neked.

 

Az előbb írta I.Gy. (nem olvastok), hogy ha indokolatlanul később indul, akkor kötbér.

 

Ha siet akkor kötbér.

 

Tehát az okosabbja azt csinálja, hogy ne legyen kötbéres.

Magyarul időben indul és csordogál.

Akkor nincs kötbér.

 

 

Előzmény: Törölt nick (25049)
trizs77 Creative Commons License 2021.01.15 -3 1 25053

4 km a lakott területen kívüli szakasz, az már majdnem a fele a 19 km-nek

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

?

 

 

Közlekedésguru Creative Commons License 2021.01.15 0 0 25052

Az ilyen vonalakon én is úgy indultam később, hogy mire az átszállási ponthoz értem már behoztam. Senki nem késett le semmit, csak nem álldogáltunk mindenhol az olyan szakaszon, ahol túl bő a menetrend és álldogálni kellene...

Előzmény: hamzsabusz (25050)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!