"Nagyon sokan vagy rá vannak kényszerítve a tömközre vagy eleve azt szereti."
Nem feltétlen, mivel a tömegközlekedést használóknak a kerékpár egy valós alternatíva, amely még olcsóbb is a tömegközlekedésnél. Hiába komfortosabb jó esetben a közösségi közlekedés, ha rendszerszintű ritkítást hajtanak végre, az utasszám csökkenést is von maga után.
"Azért mert kiapórolunk 4 számot egy vonalról nem fognak ettől átpártolni."
Ez egy hosszútávú folyamat. Ritkítás után mindig utasszám csökkenés következik ezt a magyar vidéki városok szépen megmuatatták. Az utas nem feltétlen fog bérletet venni egy olyan hálózatra, ahol azt látja, hogy a szolgáltatás színvonala visszaesett az általa tapasztaltaktól és nem nyújta azt a komfortot, amihez hozzászokott. Nyilván a tömegközlekedésnek mindig is van és lesz egy rétege, de nem mindegy milyen arányban. Ha a tömegközlekedést Budapesten fejleszteni akarják és népszerűsíteni (jelenleg ez a tendencia és ez helyes), abba nem fér bele, hogy fűnyíróelv szerűen idokolatlanul ritkításokat hajtsanak végre a hálózaton. Az utas észreveszi, ha hirtelen elveszik 4 forda egy vonalról, hiszen a ritkább követés és tömöttebb buszok szembetünő változások.
Legalább annyira konkrétan leírtam már az elmúlt hónapokban, mint te, szóval feleslegesen még egyszer nem teszem. Az meg azért elég szánalmas, hogy valamiért összemosódott a fejedben az eszetlen ritkítás és a kereslethez való igazítás fogalma és hogy ezt akarod ráhúzni a mondandómra. De hát mindenkinek kel valami hobbi.
De egy valamit mégis muszáj ebből a...: a főváros költségvetése akkor szerinted csak a tömegközlekedésből áll és nem lehet máshonnan hiányzó milliárdokat átcsoportosítani, más ágazat terhére? Tehát feltétlenül mind a 20 milliárdnak (amúgy a hiányzó összegből már most csak 17 milliárd pótlásáról beszélnek, mert az eddigi lófasz intézkedésekkel is spórol a bkk 3-5 milliárdot) innen kell kijönnie?
"Nem is értem Miskolc tömegközlekedése miért van mélyrepülésben lassan másfél évtizede. Gondolom ott nem tudták, hogy ők ezt szeretik."
Nemcsak Miskolc, bármelyik más vidéki nagyvárost mondhatnád (Győr, Szeged, Debrecen), ahol az elmúlt 10 évben jelentősen visszaesett a tömegközelekedést használók aránya.
Sose értwm, hogy miért gondoljátok hogy egyenes arányosság van a kevesebb jármű - - > kevesebb utas és így több autós/egyéb közt. Nagyon sokan vagy rá vannak kényszerítve a tömközre vagy eleve azt szereti. Azért mert kiapórolunk 4 számot egy vonalról nem fognak ettől átpártolni.
A 2008-as eredeti botrányos paraméterkönyv számolt 8 milliárd forintos költségcsökkentéssel, és már az is komoly károkat okozott volna. Ha a gyorsan talált netes kalkulátor nem hazudik, ez mai értéken számolva sem éri el a 12 milliárdot. Tehát már szétromboltuk a főváros tömegközlekedését és még mindig kellene találni 8-10 milliárd forintot valahol (plusz még párat, mert kevesebb utas marad, kevesebb bevétellel).
De várom a te javaslatodat, hogy pótoljunk be 20 millárd forint kiesést. Mert az esti ritkítás az csepp a tengerben, azzal nincs ki senki a vízből, hogy már csak 19,95 milliárdot kell előteremteni valahonnan.
OFF Ugye nem vagyok üldözési mániás, ha csak arra tudok gondolni, hogy a kormányhivatalt nagyon nem az érdekli, hogy x járatnak reggel 7:00 és 8:00 között 10 indulás helyett lett-e 12 vagy15 indulása, főleg, hogy tudjuk, hogy egyes vonalakon így is csúcsra van járatva a kiadás, hanem ez is egy olyan gumicsont, aminél lehet mutogatni a "csúnyagonosz főpolgármesterre", aki még így is veszélyezteti a budapestiek egészségét, de majd jön valami kormányárti megtolandó ember, aki a maga módján megmenti a budapestieket: lásd pl. https://mandiner.hu/cikk/20201027_autobusz_budapest_tomegkozlekedes_belfold Mondom ezt annak fényében, hogy egészhez Karácsony Gergely hozzáállása is katasztrofális, lásd pl. a hasraütésre kihúzott biciklisávok, mert a lockdown miatt éppen töredéknyi forgalom van az utakon.
Korábbi üzemzárás, iskolaszünetes menetrend, de még sok helyen annál is ritkább, stb... villamosok is 1-2 gerincvonal csúcsidei 5 percezését kivéve 10 percenként járnak.
Most néztem rá Berlinre, Bécsre, Münchenre, ahol Budapesthez hasonlóan nem ritkították a hálózatot, hanem fenntartották az addigi kapacitásokat (ezt szinte minden közleményben közlik: "kevesebb utas, nagyobb biztonság"). Egyedül Bécsben az éjszakai metrót váltották fel buszokkal. Szóval külföldi példák sem azt mutatják, hogy Budapest egyedülálló, hiszen a közösségi közlekedés rendszerszintű ritkítása nagyobb veszélyekkel járna (bár abban egyetértek, hogy a tilalom idején adott esetben hozzányulhatnának, de a nappali ritkításnak beláthatatlan negatív következményei lennének).
Van egyáltalán olyan nyugat-európai város, ahol nappal is ritkították járatokat? A bevételkiesés nem egyedülálló, szinte minden városnak hatalmas veszteségei vannak az idei év tekintetében, ahogy adott esetben más ágazatok talán még rosszabbul állnak a covid miatt, mint a közösségi közlekedés.
Egyszerűsítsük le a mondandódat: várjuk a sült galambot, aztán majd lesz valami. Vagy inkább majd megment minket valaki saját magunktól. Ez ám a megközelítés!
Nincs pénz és addig nem is lesz míg országos vezetői büntetik azokat akik nem megfelelően szavaztak anno.
Volna ötletem hogy lehetne sok pénzt spórolni meg kell szüntetni a BKK egyből sok pénz meg maradna nem volna két szintű a rendszer közlekedésbe. És most jönnek a válaszok milyen jó dolog BKK, ami nagyon sok pénzbe kerül sok fölösleges igazgatói szintekkel.
Fizetéscsökkentés, teljesítmény csökkentés, garázsbezárás, ingatlanok és ingóságok eladása.
Nincs olyan csodaszer, ami ekkora veszteséget pótol külső forrásbevonás vagy a színvonal jelentős romlása és az ezzel járó negatív spirál elindítása nélkül.
Most tényleg ez lett a kommunikáció, hogy én kérdezek valamit és abból te addig ismételgetsz egy kiragadott mondatot, amíg megunom és nem beszélek többet róla? Előbb kérlek válaszolj arra (és az egészre), amit én kérdeztem és utána megírom neked, hogy fogalmam sincs. De egyenlőre, ha csak nem tévedtem el nagyon, ez egy fórum, ahol beszélgetünk. És nem megoldást nyújtunk. Hiszen nem dolgunk.
Szóval van x pénz, amit a hálózat elvitt. Hogyan hozod vissza ezt az x pénzt? A semmi intézkedéssel? Hová fog ez vezetni? Ezt valahogy egyikőtök sem válaszolja meg. Miért nem?
23-as családon és más vonalakon operatívan sűrítettek a héten, mert annyi utas volt csúcsidőben. Ha ritkítasz is fűnyíróelv szerűen szerintem nem lehet, mert a járvány hatása egészen másképpen csapódik le egy belvárosi, lakótelepi járat esetén, mintegy nyugis kertvárosi mellékvonalon. Nemrégiben pont azért mutattam képet, hogy lehessen látni milyen tömegnyomor van du. 4-5 körül Pesterzsébet felé.
Ha ritkítunk csúcsidőben, akkor még több emeber távolodik el a tömegközlekedéstől, még több embernek nem lesz munkája (buszvezetők) és akkor ez egy ördögi spirál. Mert jogos érv, hogy csökkentsük a kiesést, de a serpenyő másik felén ott van az, hogy BKV-VT-VB stb. több száz embernek munkát ad, fizetést, ezáltal ennyivel is kevesebb munkanélküli van. Pont ezért az állam adhatna egy kisebb mentőövet a Budapestnek, amire sajnos nincs sok esély. De bízzunk abba, hogy 2021-re visszaáll szépen lassan minden a normál kerékvágásba, és ezt az ingyenes parkolást is elfelejtik, mert értelme a 0-hoz közeli Budapesten.
Persze. Csak én pont attól félek, hogy addig lesz húzva-halasztva némi racionalizáció, amíg elő nem áll valaki egy újabb Hagyó tervvel, ami pedig oda vezet, amit írtál. Ha jelenleg viszonylag könnyebben le lehetne faragni ennek a 20 milliárdnak egy részét, akkor miért kell arra várni, hogy majd az állam megment? Amit elképzelhető, hogy nem is fog megtenni, vagy olyan áron, hogy csak regionális közlekedésszervezés marad, nem önálló budapesti.
Pénzt kell tolni a rendszerbe. Hogy ezt milyen címszóval (állami segély, EU segély, csillagközi segély) az lényegtelen. 20-22 milliárdot nem fogsz megspórolni, csak ha drasztikusan megnyírbálod a hálózatot. Azon még kevesebb utas lesz, még kevesebb bevétel, további teljesítmény csökkenés és így tovább. Biztos jó lenne.
Érdemi megtakarítást, ami mondjuk 10 milliárdos nagyságrendű, olyan méretű szolgáltatáscsökkentéssel lehet csak elérni, ami már káros a közlekedés valamennyi résztvevőjére. Nem utolsó sorban lehet épp a visszájára sül el a dolog, mert lehet megtakarítani 10-20 milliárdot, de lehet a bevételkiesés a kevesebb szolgáltatás miatt -30 milliárd lesz. Akkor tovább csökkentük amíg el nem megy az utolsó busz?
Lehet itt 50-es, 60-as évek Amerikáját csinálni. Persze ahhoz megfelelő közúti infra kell és nem a lovaskocsik számára megépített úthálózat. Aztán nem hisztizni, hogy nincs busz 5 percenként.
Az 5-ös buszt kéne kivinni már rég Rp.Úp. vá.-ig,ott van egy nagy és normális buszvégállomás(121-es),elférne rendesen az összes kocsi,és talán több utas is lenne belvárosi kapcsolattal.
Nem csak az estéről írtam és oké, akkor beszéljünk arról, amit nagyvonalúan kerül mindenki: 20-22 milliárd forinttal csökken idén, tavalyhoz képest a tömegközlekedés bevétele. Ennek a kiegyenlítésére mi a javaslat? Ne legyen beruházás? Vagy mi?