Olyat el se tudok/merek képzelni, hogy a BKK vezetői se jönnek ki a Nagykörúton kívülre, mondván oda már útlevél kell, ezért nem ismerik a külső kerületek között közlekedő járatok gondjait.
Dr. Ötker alkotásai nyomán a (fél)OFF 78-as a Nagymező utcától az Andrássyn fog járni, egészen a Deák térig, ahol az Erzsébet tér érintésével pördül majd meg.
Esetleg elkúszhatna akkor már a Széchenyi István térre, a fordulás ott is adott, a többlet út nem számottevő.
Nem hinném, hogy megérné a belváros forgalmát átvariálni egy olyan járat miatt, ami annyira sűrűn nem közlekedne és a terelés miatt nem is biztos, hogy lenne rajta annyi utas. Épp elég a belvárosi metrópótlás. Én nem erőltetném a hosszú 105-öst.
A verzió: Gyöngyősi utca (Deák tér) felé: Szabad Sajtó út - Ferenciek tere - Kossuth Lajos utca - Károly körút *
B verzió: Gyöngyősi utca (Deák tér) felé: Szabad Sajtó út - Ferenciek tere - Petőfi Sándor utca - Bécsi utca - Erzsébet tér - József Attila utca **
* = Astoria (Károly körút előtt) lenne egy sáv kialakítva a buszoknak, hogy balra beforduljanak a Károly körút (Deák tér) felé.
** = Ferenciek tere (Petőfi utca előtt) lenne egy sáv kialakítva a buszoknak, hogy balra forduljanak oda (közvetlenül menne a Erzsébet és a Deák tér felé). Itt nem érintené az Astoriát a Gyöngyősi utca felé.
Apor Vilmos tér felé: Károly körút - Kossuth Lajos utca - Ferenciek tere - Szabad Sajtó út
105E > Apor Vilmos tértől egészen a Krisztina térig minden megállóban megáll - Krisztina tér - Döbrentei tér - Ferenciek tere M - Astroia M - Deák Ferenc tér M - Andrássy úttól végig megállna a régi (jelenlegi) 105-ös megállóhelyein a Gyöngyősi utca vá.-ig.*
178 > Naphegy tértől egészen a Krisztina térig változatlan, majd az alagúton keresztül menne a Clark Ádám térhez és érintené a Várkert bazárt és onnan menne vissza a Döbrentei térhez, ahol már az eredeti útvonalán megy a Keleti pu. felé.**
16 > Széll Kálmán tér M - Dísz tér - Dózsa György tér - Krisztina tér - Clark Ádám tér - Dísz tér - Széll Kálmán tér M (körjárat)
* = 105 és a 205-ös járat helyett lenne a félig expressz járat, ami nagy részben lefedné a jelenlegi 105-ös busz útvonalát. Kivéve a Clark Á. tér és a Széchenyi I. tér közötti szakaszt.
** 178-as járat is pótolná a Budai oldalon lévő Clark Ádám tér környéki szakaszt az útvonal módosítással. 2 új megállóhelyei: Clark Ádám tér, Várkert Bazár. Megszűnő megállóhelyek: Alagút utca (Keleti felé), Dózsa György tér.
Hétköznap napközben illetve hétvégén reggel 8 és 19 óra között 7-8 perc, munkanapokon reggel és délután 5 perc illetve kora reggel és este 10 percenként lenne a 3 járatnak a követési ideje mindkét végállomásról. Szerintem még ez lenne a reális indulási és követési idő jelenleg a pandémia miatt (105, 105E és a 205).
Batthyány térnek sincs semmi értelme. Mindenkinek, akinek kell a Batthyány, annak jó a Déli is, utána a metró. Mellesleg Clarkról meg ott a villamos (meg a rendszeres Fő utcai dugó, bár a felújítás miatt lehet az ideiglenesen megszűnik). Vagy átmegy a hídon, vagy felejtsük el a Budai részt. Krisztina téről lenne még jelentős forgalom, de az 5/178 át tudná venni azt is bőven.
A budai résznek a Déliig semmi értelme, akkor felejtsük el. Apor környékéről ott van helyette 59 és 102 (Déli is útba esik), továbbá belváros felé 110/112. Nagy Jenő és Márvány utca sétatávra van 59/102-től, erre buszt fent tartani nincs értelme. Királyhágó már 61-es villamos (Déli felé). Győri út szintén sétatávra 61-től. Ág utcában ott van a 178 belváros felé, aki Déli felé akarna menni, annak meg sétatáv az 56/56A. Krisztina téren meg ott a villamos. Semmi értelme ebben a formában, csak ha átmegy az Erzsébet hídon a Clark érintésével. De persze az további problémákat szül.
Amikor bármikor is a Déliig ment, full üresen járt (Aug. 20 és társai), utasok csak azok voltak, akik nem tudták hogy mi van, és véletlenül felszálltak.
Amit lehetne, hogy felújítás után autók kitiltása, és akkor aztán lehetne kaidni 105-öt reggel csúcsban 2-3 perc követéssel. De ez nagyon messze van.
Amikor minden le van zárva, és ketté kell vágni a 105-öst, akkor a budai része a Déliig szokott járni. Nálad a 205-ös a Batthyány térre menne, de nem tudom, van-e értelme ennek.
Mi lenne a menetrendi összehangolásra az elképzelésed a 105-105E-205 kapcsán? Minden a mai követés felével menne és a közös szakaszon így kijönne a mai? Mi lenne a pesti oldalon a nem érintett megállókkal? Így ott durva szolgáltatás csökkenés lenne.
Mit nyernénk azzal, hogy csinálsz egy kerülőutas 105-öst? Egy pár napos tereléssel még rendben van, hogy hosszabb úton jár és kerül. De hónapokra, esetleg több mint 1 évig?
Pár évvel ezelőtt volt (2008-as pk. bevezetése előtt ha pontos az év) hogy a régi 4-es járat a Gyöngyősi utca és a Deák tér, 105-ös Apor Vilmos tér és Deák tér illetve a gyors 4-es pedig ment munkanapokon reggel és délután Apor Vilmos tér és a Gyöngyősi utca között közlekedtek, mielőtt még a 105-öst nem vonták össze a 4-es járatcsaláddal.
Legszívesebben ezt preferálnám úgymond a reagálások alapján (amíg le lesz zárva a Lánchíd):
105 > Gyöngyősi utca M - Deák Ferenc tér M - Széchenyi István tér
105E > Apor Vilmos tér (Erzsébet hídon át) - Gyöngyősi utca M*
205 > Apor Vilmos tér - Clark Ádám tér - Batthyány tér M
216 vagy 239 > Batthyány tér M - Clark Ádám tér - Dísz tér - Dózsa György tér - Krisztina tér - Clark Á. tér - Batthyány tér M (körjárat)**
* = Menetrendileg összehangolva lenne az új 105 és a 205-ös járatokkal. Illetve a Pesti oldalon a Deák Ferenc tér után csak a Ferenciek tere M megállóhelynél állna meg (Dózsa György tér megálló után szintén).
** = 16-os buszjárat helyett lenne, ami kis mértékben pótolná a kieső szakaszt.
A 198-as esetében is kettő van, de egy harmadik mellett is elmegy. (De szerettem ezt a vonalat...). Amúgy menetrendileg egész jól van kezelve, a városközpontban kivárja, ha könnyen átjutott, ha nem, akkor is az idejében megy tovább. Ettől még igazad van a 98E-vel kapcsolatban, de tényleg kétlem, hogy a több helyen megállás bárkit is elriasztana, ha annak szánták. Főleg, hogy a 98E megállóiból -kivéve a 168E által érintetteket- nincs lehetőség az Örs felé utazni. Viszont elenyésző az a néhány perc, amit bukik a korábbihoz képest, teljesen mindegy, hogy megáll-e több helyen, vagy sem, főleg, hogy a legtöbb "új" megállója nem nagy forgalmú...
A 98E elsődleges szerepe nem a gyorsasága, hanem az, hogy a Baross utcának ad egy olyan járatot, ami nem tud elverődni egy felszíni vasúti átjárónál sem. Ugye a 98-as útvonalán 2 is van, a 198-asén meg 1. Szóval értelme nagyon is van. Ha jól rémlik, a déli szakaszos metrópótlás kezdésekor brutálisan ki akarták ritkítani, de végül a lakosság ezt megvétózta. És a tapasztalataim is azt mutatják, hogy kihasznált a járat. Az hogy E, vagy A... jó lenne gyorsabban, de így meg több kapcsolatot ad a Gyömrői úti munkahelyek felé.
Amúgy legalább a Felsőcsatári útig gyors, így a jelzéssel nincs gond. Hogy mi értelme így? Nem tudom... De az a néhány extra megálló nem hiszem, hogy nagyban növeli a menetidejét, egy, maximum kettő percről lehet szó. Akit pont ez tart vissza attól, hogy ne KöKi felé, hanem az Örs felé közlekedjen, az jelentkezzen. :D