Ugye hétfőtől az agglos EAF vonalakon nem fogja kiírni a "Felszállás az első ajtón" feliratot a kijelző? ;) Ha már hétfőtől a Volán felfüggeszti az első ajtón való felszállást. Gondoltam, jelzek idejében, van még 3 nap a Futárt beállítani. :)
Ez igaz, elemeztem ezt is, csak a küldésre nyomva elveszett és nem volt kedvem újra megírni. Konkrét témánál maradva viszont a szerződések azonos időtartamra szólnak, vélhetően a hosszabbítás/lejárat is egyszerre lesz, így ez nem kivitelezhető. Az önkormányzati cégnél lehet másképp gondolkodni, tartalékolni a csuklósokat a pótlásokhoz, stb., lehet jobban ki is jön az egyenletes futásteljesítmény (nem km futás, inkább üzemóra is sok egyéb jellemző együtt).
Mondjuk az nem feltétlenül baj, ha a szóló és a csuklós állomány nem egyszerre "kopik" csak akkor előbbit sűrűbben kell cserélni. Nem véletlen, hogy sok helyen például sokkal hamarabb tűntek el a 260-asok, mint a 280-asok.
Ettől függetlenül persze a napközbeni csere-berének én se látom se értelmét, se ésszerű megvalósíthatóságát.
Ez azért így nem igaz. A 85-ösről nem szerel át közvetlenül 159-esbe.
Van egy dél-pesti kocsi, amelyik délelőtt a 85-ös, délután a 159-esen dolgozik.
A 7E-n levő cinkotás kocsi délelőtt 7E, délután 85/85E.
Nyilván mindig lett egy rendszeren optimalizálni (rezsimenetre is, de telephelyek közötti munkaelosztásra, futásteljesítmények stb.), de van a rendszernek egy kapacitása, hogy mennyi menetrendet tud elkészíteni (különféle variációkban: alap, kiiktatásos, napközben sűrített, 20 után ritkított, és a különböző összefüggések, átszerelések, knorrozások, pótlás változások lekövetése stb.), erről (is) szól az alábbi beszélgetés:
Vannak érdekes és értermetlen átszerelések . Míg nem volt tanszüneti menetrend addig 85-ről volt átszerelő 159-re . 85 F2 Örsön végzett majd átszerelt 159-re . Helyette meg jött 7E-ről Újpalotáról Kökire kezdeni . Mert ez valakinek teljesen logikus .
A 159-esre lehetne találni szólót (az esti időszakra, a hétvégi egész napos más kérdés), mert egyszerűen a szólók helyett csuklósok állnak be kora este. Ez egy 148/151 vonalhosszúságú vonalon már nehezen menne, nem lesz annyi végző szóló pont akkor, amikor kellene, hogy átvegye a csuklósok helyét.
Az arányos futásteljesítmény miatt én nem támogatom, hogy a csuklós vonalakon szólóra cserélgessünk kocsikat állandóan, mert flottaszinten nem éri meg. Ráadásul anno én átéltem, amikor ezt túlzásba vitték, hogy mennyire káros, vezettem a szóló 36-ost, 136E-t, 148-ast és a 151-est, ebből a négyből kettőnél semmi keresnivalója nem volt szóló kocsinak, a maradék kettőnél pedig volt tömeg a szolgálat alatt néhány alkalommal, ami nekem minőségi szolgáltatásként nem fér össze. Hétvégén ne kelljen már zsúfolódni, csak mert spórolni akarnak néhány százalékot azt üzemeltetésen, nincs arányban a kettő.
Tényleg nem érted miről beszélünk. Igen hétköznap kettő Man átszerel este a 71-ről 159-be 6 körre, biztos vasárnap is meg lehetne oldani, de túl sok értelme nem lenne. Max annyi, hogy a Conectók 3 órával többet pihennének. A 148-as szombati, mostantól pedig a vasárnapi csuklósításának meg örülni kellene, hogy nem pihen bent a Szállítóba 20-25 Conci a hétvégén. A városban rengeteg vonal lehetne szóló hétvégén (de legalábbis vasárnap) csak sok garázsnál nincs annyi szóló. Attól függetlenül, hogy a Szállítónak erre van kapacitása nem kéne a Man-okat 7/24-ben járatni, mert ahogy egyik előttem szóló irta, csak még jobban amortizálódna, közben meg a Mercik nagy része bent pihenne a hétvégén és lenne belőlük 15 kiadva a kb. 50-ből
Ha egész héten meg tudják oldani valószínűleg nem lenne olyan nagyon nehéz arra az egy (pont a legforgalmatlanabb) napra is. ((De egyszerűbb volt inkább visszacsuklósítani tavaly, mint levenni a 2 még 100Es időből itt ragadt csuklóst szólóra.))
Az a nagy kérdés, hogy ésszerűen igazából melyik, mindennap csuklós vonalon lehetne csinálni jelenleg, hogy hétvégén szóló legyen? Én a 33-asra gondolok. Bár a 31-es munkanapi csuklósítása sem lenne ördögtől való.
(a 123/123A, 161 ugyebár alapmenetrendben csuklós munkanap.)
Jó lenne megérteni, hogy a szólóra cserélés nem járna érdemi spórolással, sőt... Csepelen, mivel közel az Arriva garázsa még talán lehetne "alkotni"(cserélni), de ez rezsimenet-növekedés. Ha a BKK szólót rendelne estére se biztos, hogy a magán vállalat gazdasági alapon lecserélné, mert könnyen ráfizetéses a történet.
Esetleg más vonalak végző szólóit átszereltetni és a csuklósokat beküldeni helyettük a garázsba lehet megoldás, de ezzel is hosszútávon azt éred el, hogy a szólók hamarabb amortizálódnak majd a csuklósokhoz képest. De a 148-ason ez se segítene, az túl sok kocsi ehhez, a 159-esen esetleg lehetséges, ha valóban annyira kihasználatlan esténként a csuklós.
Nem kell tovább bonyolítani az eddig se egyszerű hálózatot még több átszereléssel.