E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
a fa háromszög valóban nem időtálló (de pl a Nagy-Kevélyen még mindig áll belőle néhány gerenda), de a 3szög valójában az alatta elhelyezett "állandósított" pontot jelöli, azaz legalább a nagy kő meg kell legyen. a becsatolt képeden nem az van, hanem az emlékmű.
54556 Magyarország, Visegrádi-hegység, a pomázi Kő-hegy
54557 Magyarország, Visegrádi-hegység, a pomázi Kő-hegy -ua. társaság, mint fent és a térképen is a Kő-hegy környékére mutatnak
54552 Magyarország, (Szentendre), Visegrádi-hegység, kilátás észak felé a Lajosforrásra tartó útról (balra a dömörkapui kőbánya)
54551 Magyarország, (Szentendre), Visegrádi-hegység, kilátás észak felé a Lajosforrásról érkező útról (elöl a Bükkös-patak) -azóta a az előtér beerdősült, ezért innen nincs ilyen kilátás -közlebbről, alacsonyabbról:
nem látom bizonyítottnak, hogy a 54577-54572 képek valóban a pomázi Kő-hegyen készültek. a kétségeim azért merültek fel, mert: - az azonos feliratú 54571-54566 (és biztos kő-hegyi) képekkel nincs azonos szereplő, ruha - ha az 54577 képen szereplő szikla valóban fehér, olyan nincs a Kő-hegyen - nincs tudomásom az 54572 szereplő háromszögelési pontról (ami messze nem jelenti azt, hogy nincs ott)
újra megnézve a dolgot, én is elkezdtem kételkedni.
ez volt a gondolatmenet: -a vasasztal miatt bp-re gondoltam, és ott csak a HHH környékén ismerek ilyen panorámát. nem feltétlenül a csúcson, valamelyik mellékcsúcson is készülhetett (nagy kő). -a repülőteret nem takarhatja a Kővár (akkor még gyümölcsössel)? -szerintem a jelölt hegyek azonosak, csak már szögből látszanak
de most már nem tudtam magam teljesen meggyőzni, ezért egyelőre visszavonom a megfejtést
Nekem ez a megfejtés nem igazán tetszik, de meggyőzhető vagyok. :-) Ami a bajom:
Ez a szép, nagy, mészkőnek kinéző sziklatömb, amin ülnek, nekem nem stimmel a HHH azon részéhez. Ekkora csupasz szikla szerintem nincs azon az oldalon.
Az alattuk levő, szépen felparcellázott, gyümölcsösnek látszó terület túl ferde a reptérnek, pedig az 1933 óta ott van.
54640 Magyarország, Budapest, kilátás északnyugat felé a Hármashatár-hegyről
54779 Magyarország, Budapest, kirándulás a Hármashatár-hegy környékén (szerintem a pesthidegkúti oldal) -azonos gyerekek, azonos ruhában -a fiú egy geodéziai vasztalon ül, amiből több is található a Budai-hg-ben
A sarok szegély és pár hasonlóság alapján s mert egyes régi térképek itt a várfal alatt jeleznek valami parkfélét felvetném, hátul nem a egykori Állami Főgimnázium (több átmenet után ma Egyetemi Katolikus Gimnézium) a Szabó Ilonka utcában. Egy régi Klösz kép és az 53609 mutatják a szegélyt.
59072 Magyarország, Budapest I., Szent György tér - a József-palota kertjének kapuja, jobbra IV. Károly koronázási ünnepségére felállított ideiglenes tribünök a Honvédelmi Minisztérium épülete előtt
59073 Magyarország, Budapest I., Szent György tér - IV. Károly koronázási ünnepségére felállított ideiglenes tribünök a Honvédelmi Minisztérium épülete előt
Órákat el lehet böngészni a fentol.hu oldalán. :) Szerintem talán azért hihető, mert a háború után általában nem újat építettek, hanem újjáépítettek, vagyis a korábbi állapotokat próbálták meg visszaállítani. Gondolom nem volt pénz és építőanyag ahhoz, hogy a lerombolt viskók helyébe komolyabb házakat húzzanak, ezért csak éppenhogy visszaépítették, ami sérült.
Megpróbáltam megnézni a 8844-t a fentrol.hu-n, de bosszantó módon az a rész pont hiányzik.
Viszont a Tömő utca - Jázmin utca köze így néz ki: áll. 1963.06.05.
Akkor vagy 45606-ra vonatkozó megfejtésem rossz (de nem tűnik annak) vagy az a futurisztikus lehetőség áll fenn, hogy a Tömő utcában és a Jázmin utcába a háború után (!) földszintes - egyemeletes házakat építettek. Vagy valami más misztérium a megoldás.
Mindenesetre így nagyon is lehet, hogy az egy Framo és a 4003 háború utáni.
Az 1948-as évszám alapján nem stimmel a teherautó, mert az első három Csepel D-350 tehergépkocsi 1950. április 3-án készült el, kicentizve a másnapi ünnepség tiszteletére, és utána indult a sorozatgyártás. A képen látható tgk. nem Csepel gyártmány, eltérő a gépháztető és az oldallemez, részemről Rába (szerintem Super típus) lenne a javaslat. Így a címkéknél a Csepel-márka legyen Rába-márka, a "magyar gyártmány" pedig értelemszerűen maradhat.