Keresés

Részletes keresés

133bp. Creative Commons License 2021.01.17 0 4 25107

" És ha a következő nem tud kifordulni az első lámpán, mert elé kerül egy 32-es, vagy egy 277-es? Mindjárt nem 1 percet siet, hanem 1-2 percet késik, amit nem hoz be, hiszen kifele irányban nincs buszsáv (egy rövid szakaszt leszámítva). "

 

Jogos, ilyenre is akad példa. Viszont korábbi éveket visszanézve soha nem volt ilyen sok menetidő a 276E-n kifelé. Jelenleg 39 perc délutáni csúcsban Örs - Naplás út szakasz.

 

Ami alapvetően megdugul az a Veres Péter út bizonyos szakaszai. Ha megnézed Egyenes utcai ltp. és Jókai Mór utca között 9 perc van megadva, szóval nem mondanám azt, hogy nincs ebben tartalék.

+ Vegyük hozzá, hogy elkészült a Bökényföldi út, emiatt ezen a szakaszon tudnak "kényelmesen" nagyobb sebességgel menni, mert nem esik rajta szét a busz. Zsemlékes út - Cinkotai garázs táv is 4 perc, ami szerintem szintén jóindulatú, sok esetben meg sem áll az említett szakasz közti megállókban a busz, szóval itt is tud behozni. Valamint amióta a Cinkotai felüljáró elkészült, azóta a vonat sem avatkozik közbe, szintén növelve a 276E pontosságát. Véleményem szerint 1-2 percet nyugodtan ellehetne venni a 39-ből, mert ha az az alapelv, hogy a busz ne induljon sietve (csak 0.0-ból), akkor érdemes hozzányúlni. 

 

"A különbség a 176E és a 276E menetideje között a szóló és a csuklós kocsik menetdinamikája között keresendő szerintem."

 

Csúcsban a Veres Péter út be van dugulva, szóval ahogy beszéltük itt araszolva halad minden. Szvsz a szóló-csuklós között nincs akkora különbség, hogy egy ekkora szakaszon 3 perc különbség legyen két járat között. Adott esetben lehet figyelemtlenségből is akadhat, hiszen máshol is van/volt arra példa, hogy két járat esetén azonos megállókiosztás mellett különböző menetidők voltak megadva. Eddigi tapasztalataim, hogy a 176E jól tartja a menetrendet, nem késik különösebben, 276E esetén pedig inkább cammogás jellemző, mert van benne bőven tartalék... 

Előzmény: gorcher (25104)
Közlekedésguru Creative Commons License 2021.01.17 0 5 25106

Én se kaptam soha, pedig elő-előfordult. Viszont sosem volt szándékos, vagy "tojokrá" hozzáállásom, a menetrend-tartásom pedig egész jó volt mindig, még a módszerátadás során is. Tudtam, hol, mennyire kell menni tapasztalatból, sose szerettem késni, de sietni sem.

 

Szabálykövetés akkor nagyobb, ha ok nélkül nincs büntetés. Ha indokolt, akkor kell, főleg ha első figyelmeztetésre sem ért a szóból (például diszpécser rászólt és akkor sem), vagy rendszeres és már névről ismerik. Hallottam én már sok egyéb okból kirótt kötbérről is, na ezekkel biztosan nem lesz siker elérve.

 

Az együttműködés akkor működik, ha kölcsönös. Nem az elvárással van baj, csak legyen úgy szabályozva, hogy ne legyen életszerűtlen, ennyi.

Előzmény: István Gyuri (25097)
e-Ticket Creative Commons License 2021.01.17 -1 4 25105

Ennyi tartalékra meg egy menetrendben szükség van. De a kollégák egy része is csak azt látja, hogy ő mehetne de nem mehet mert az a rohadt doboz sípol. Aztán ha meg az ilyen idők kikerülnek a menetrendből mert épp elég sofőrt nem érdekelt, akkor persze megy a prüszkölés, hogy elvették az időnket. Még akkor is megy a hiszti, ha az az idő átkerült máshová a vonalon vagy a végállomásra. Ez van amikor kettőig nem látnak páran és a meglévő időkkel meg sem próbálnak gazdálkodni. Persze a panaszkodás az megy, hogy minden szar és régen jobb volt a futár nélkül. Persze, mert akkor meg lehetett érkezni mínusz 5-el a másik végére, aztán ha a tiszt vagy az utas feljelentette, akkor azok voltak a szemét besúgó hülyék. 

Előzmény: gorcher (25104)
gorcher Creative Commons License 2021.01.17 -1 2 25104

A különbség a 176E és a 276E menetideje között a szóló és a csuklós kocsik menetdinamikája között keresendő szerintem. Ezért is érdekes köztük a hangolás és ezért nem értek egyet a 276E-nek ezzel a fura 3-10 perces követési idejével, mert lehet az Örsről hangoltan indul a két járat, de ebből semmi nem marad a külső szakaszra.

 

Örs, oké. És ha a következő nem tud kifordulni az első lámpán, mert elé kerül egy 32-es, vagy egy 277-es? Mindjárt nem 1 percet siet, hanem 1-2 percet késik, amit nem hoz be, hiszen kifele irányban nincs buszsáv (egy rövid szakaszt leszámítva). Nem mondom, hogy nincs előremenés, de azt tapasztalatból mondom, hogy a többség kifelé nem időkiegyenlít. Ilyen rendszeresen csak októberben és novemberben volt, de akkor... na mindegy, ezt ne kezdjük el újra.

 

Szóval szerintem annyi nincs benne. Illetve oké, húzzanak rajta. De akkor ebben legyen valami olyan logika, hogy egyetlen vonalon sem hagyunk lötyögős menetrendet, mert az is bőven zavaró az utasoknak.

 

Taki bá, te meg egy mekkora troll vagy...

Előzmény: 133bp. (25099)
e-Ticket Creative Commons License 2021.01.17 -3 3 25103

a menetrend betartása érdekében várakozni, az utasok fejét látni kellett volna...

 

Pedig csak a meghirdetett menetrend alapján közlekedik és végre nem késik amire meg rengeteg kritika érkezik.

A sietősöktől szeretem amikor megy a morgolódás, hogy ő el fog késni, mit állunk még itt?! Ha halad a busz de késik, az fel sem tűnik. Ha meg a meghirdetett szerint megy, amit akár meg is nézett indulás előtt, akkor meg ELKÉSIK és ő ezért fizet is havi nagyon sokat. :D 

Előzmény: 133bp. (25099)
133bp. Creative Commons License 2021.01.17 -3 6 25102

Amikor az utas menne hazafelé munkából/iskolából/egyéb helyről, akkor minél előbb haza akar érni és nem igazán tudod megmagyarázni miért áll indokolatlanul egy megállóban 1 percet (mégha bemondatod FUTÁR-ral, volt már olyan is, amikor az utas szólt oda miért nem mennek), miközben haladhatna... Lehet 1-2 perccel ér haza később, de a tömegközlekedés versenyképességéhez a menetrend pontosságán túl az is fontos, hogy gyors legyen és ne várakozzon feleslegesen, csak ahol nagyon muszáj neki. 

Előzmény: trizs77 (25100)
133bp. Creative Commons License 2021.01.17 0 5 25101

+ Érdekesség: 

16:53-kor induló 276E 17:17-re ér Zsemlékes úthoz -> 24 perc 

16:58-kor induló 176E 17:19-re ér Zsemlékes úthoz -> 21 perc 

 

Mi indokolja ugyanolyan megállókiosztás mellett, hogy a 276E 3 perccel hosszabban teljesíti ugyanazt, mint a 176E? Szerintem lenne itt min javítani... 

Előzmény: 133bp. (25099)
trizs77 Creative Commons License 2021.01.17 -6 2 25100

Az elmúlt hónapban nem egy olyan eset volt, amikor a 276E kifelé megállt Jókai Mór utcánál, Zsemlékes útnál a menetrend betartása érdekében várakozni, az utasok fejét látni kellett volna...

 

----------------------------------------

 

Mi lett az utasokkal ?

 

30-50 másodperccel később értek haza ?

 

 

133bp. Creative Commons License 2021.01.17 -1 3 25099

Pedig sajnos benne lenne az utóbbi tapasztalatok alapján. 

 

Örs -> Örs (Kerepesi út) délutáni csúcsban 3 perc 

Örs (Kerepesi út) -> Egyenes utcai ltp. 4 perc

 

Szvsz már itt fel van ez becsülve, mert ha éppen 0.0-ban indul Örsröl és zöldet kap, akkor ott szobrozik már a Kerepesi úti megállóban 1 percet sietve. Érdekesség, hogy a 176E ugyanabban az időszakban menetrend szerint 2 perc éri el Kerepesi úti Örs megállót, a 276E-nek ehhez miért kéne 3 perc? De az Örs (Kerepesi út) - Egyenes utcai ltp. távon sem indokolt a 4 perc.

 

Az elmúlt hónapban nem egy olyan eset volt, amikor a 276E kifelé megállt Jókai Mór utcánál, Zsemlékes útnál a menetrend betartása érdekében várakozni, az utasok fejét látni kellett volna... De olyan is volt, amit előbb mondtam, hogy már Kerepesi útnál is áldogált bizonyos időszakig, mert hamarabb odaért. Ráadásul Cinkotai garázsnál eleve van 2-3 perc időkiegyenlítő, szóval ha valami gubanc van, akkor sem lenne ebből nagy probléma. Eddigi tapasztalataim alapján szinte mindegyik 276E vár Cinkotai garázsnál pár percet, szóval ez is azt igazolja, hogy befelé simán ellehetne venni 1-2 percet, mert jelenleg fel van becsülve a menetidő. Emellett természetesen kifelé is szükséges lenne beavatkozni, hogy ne kellejen 3x megállni a menetrend miatt várakozni. 

Előzmény: gorcher (25096)
trizs77 Creative Commons License 2021.01.17 0 3 25098

Az 5-ös busz, inkurrens időszakokban, Palotáról Pasarét felé, az Opál utcánál sokszor várakozik fél perc körül (időkiegyenlít) esetleg 40 másodpercet is.

 

A Mexikói úton az Erzsi királyné úti aluljárónál lévő megállóban pedig 40-60 másodpercet várakozik.

 

Csúcs időben ilyen nincs.

S ez így van jól.

 

Az útvonala többi részén, igen ritkán, Budán a Dózsa téren vár időkiegyenlítésre.

 

 

István Gyuri Creative Commons License 2021.01.17 -2 1 25097

Közlekedésguru: csak akkor kellene büntetni

Erősen csodálkoznék, ha mindenkit, minden korábban közlekedésért büntetnének a szolgáltatók.

Biztosan nagyobb lenne a szabálykövetés.

Előzmény: Közlekedésguru (25095)
gorcher Creative Commons License 2021.01.17 0 0 25096

Értem, az elejéből sem vennék el. Visszafelé a Kerepesin lehetne húzni viszont, azt tartom, Sashalomtól befelé. A Jókai és Sashalom között viszont reggel lehet kevés is a mostani, mert sokan kanyarodnak jobbra a Batsányi utcába, így hamar ki kell sorolni a buszsávból. Nem túl jó a lámpaprogram sem, így ott sokszor várakozni kényszerülnek a buszok.

 

Sashalomtól befelé egyébként talán a 44, 45-ön is lehetne húzni. Előbbin kicsit kevésbé lötyögős napközbeni menetidővel még akár kocsit is lehetne spórolni csúcson kívül. Csúcsban kell a menetidő és így a ma beosztott kocsiszám, mert a Baross Gábor utcai HÉV-átjárónál bármekkora sor lehet.

Előzmény: István Gyuri (25094)
Közlekedésguru Creative Commons License 2021.01.17 0 4 25095

Minden megoldható, de ott helyben az egy dolog, hogy megjegyzem, később felirom és jelzem, de akadályt képezni akkor se fogok, viszont ha a "seholselehet" elvet veszem alapul kötbért érdemel az, hogy betartom a KRESZ-t és figyelembe veszem a többi úton közlekedőt is. Amíg javításra nem kerül - ami közös érdek - addig is csak akkor kellene büntetni, ha ahol lehetséges se várja be a menetidőt. A véleményünk ebben az egyben tér el, mert a bárhol lehet várakozni nem állja meg a helyét.

 

Hiába vagyok figyelmes, bármikor bele lehet futni egy minimálisan korábbi elhaladásba egy-egy megállóhely mellett, amit utána kivárok, mert nem akarok sietni, de indokolatlanul ne ez legyen már büntetve. Minden másban egyetértünk.

Előzmény: István Gyuri (25089)
István Gyuri Creative Commons License 2021.01.17 -1 1 25094

nyugalom.

elvenni =/= az egész vonalon elvenni, hanem azt is jelentheti, hogy az elejéből csak 1 percet elvenni, hogy ha jól jön ki a lépés, ne legyen korán, utána megkapja, ha kell.

és a délután =/= egész délután

Előzmény: gorcher (25093)
gorcher Creative Commons License 2021.01.17 0 1 25093

276E-n milyen buszsáv van kifelé a Kerepesin az Árkádtól? 200 méter kb. az Egyenes utca előtt? Cserébe Sashalomig áll az egész Kerepesi minden délután. Kifelé pont hogy nem kéne elvenni a menetidőből délután csúcsban. Befelé lehet levenni belőle.

 

Reggel meg mondjuk az önálló szakaszán lehetne törekedni valamiféle egyenletes követésre, mert a 4-10 perc nem az. És ott nincs 176E.

Előzmény: István Gyuri (25086)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.16 0 1 25092

A menetidő most nincs meg fejből, alapvetően nem azzal volt bajom, hanem a reggeli indulásokon kellene egy minimálisat módosítani, hogy ne verődjenek el folyamatosan a vonat miatt, de akkor majd privátban elküldöm a problémát.

Előzmény: István Gyuri (25081)
6243 Creative Commons License 2021.01.16 -2 4 25091

Mégis mi köze a BKV-nak a 188E-hez?

Előzmény: trizs77 (25067)
133bp. Creative Commons License 2021.01.16 0 1 25090

Köszi a segítségedet előre is. 

 

Igen, illetve a Cinkotai úti felüljáró is elkészült, emiatt tovább javul(t) kifelé a 276E pontossága. Visszafelé délután-este felé amúgy is van Cinkotai garásznál 1-2 perc időkiegyenlítés, ennek ellenére gyakran Zsemlékes útnál, Mátyásföld repülőtérnél/Jókainál is megállnak menetrend betartása érdekében várakozni, szóval sokat segítene a menetidő optimalizálása.

Előzmény: István Gyuri (25086)
István Gyuri Creative Commons License 2021.01.16 -2 0 25089

Közlekedésguru: de gyakorlatilag megvalósíthatatlan, kivéve, ha a menetrend ennyire jól leköveti, mint ahogy levezettem.

Tehát akkor gyakorlatilag is megvalósítható :)

Ezt az elvet írom már én is mióta. Szólni kell, hol kell átcsoportosítani, aztán ha valamelyik viszonylatot pl. úgyis kell laptáblázni, és nincs valami rohammeló, az ilyen átcsoportosításokat el lehet végezni könnyedén (pláne, ha fülétől a farkáig ugyanannyi marad a menetidő - ha nem, akkor már van vele plusz meló).

Előzmény: Közlekedésguru (25087)
Közlekedésguru Creative Commons License 2021.01.16 0 0 25088

...ok nélkül is...

Előzmény: Közlekedésguru (25087)
Közlekedésguru Creative Commons License 2021.01.16 0 5 25087

"A mínusz fél nem."

 

Általában ilyenkor a környéken sehol senki, ha feleslegesen megállók se lesz ettől senkinek se jobb. Akit csak lehetett, mindig megvártam, így ha bárki a buszhoz jönne meg is várnám. Ez a félperc mínusz miatti parázás totál felesleges, ráadásul kivitelezhetetlen. A mínusz féllel amúgy nincs is sietés, mert az utascsere ideje pont annyi lenne. Amúgy gondolj bele: haladsz normál tempóban, zöldben vagy, megállóhely előtt azt nézed van-e leszálló, illetve a megállóban van-e várakozó. Miután elhaladsz, a futár is legfeljebb utána ugrik, mivel a megálló előtt időben voltál. Leghamarabb bevárni majd a következő megállónál tudod, ha az alkalmas rá.

 

A mozgáskorlátozott utas az egy valós ok, nyilván nem vihetem túl. De ettől még egy jelzőlámpa előtt nem fogok azért álldogálni, kihagyni egy szabadot, mert valaki az irodában ezt elvárja. Ha a zöldre ott álldogálokés valaki megunja, kikerül és lesz belőle egy frontális az kinek jó? Ott ki fogom várni az időt, ahol lehet, vagy ha látom, hogy, -1-ben hagytam el egy megállót, akkor visszább veszek a tempóból, a következőnél félreállok, ha lehet, ha nem lehet, akkor is lassabban haladok el a megálló mellett, mert akkor már nem a sietésre játszom. Nem akarok sietni, nem szándékos, de előfordulhat. Akkor van gond, ha tudomást se vesz róla a járművezető és végig tépi a végállomásig, de erről szó sincs. Viszont néha előfordul, hogy valahol mínuszban haladsz el. Azért ne várd már el, hogy a közútra ne legyen az ember tekintettel, a busszal a részei vagyunk, nem hiányzik senkinek például, hogy egy megálló múlva büntetőfékezzen valami idióta, mert feltartottam, erre ők nélkül is képesek, hát még ha az ember szüttyög, várakozik, miközben áll a sor mögöttem. Ne kelljen már ezt magyarázni. Az 50 helyett 30-cal cammogást ugyanúgy rühellem, menjen és álljon meg az öbölben, ahol tud. Ebben más például a villamos, mert ha bukik egy fázist, hogy ne siessen, általában senkit se tart fel maga mögött. De ezt minden buszmegállónál elvárni irreális. Ehhez az kellene, hogy minden menetrend úgy készüljön, hogy ezeknél a megállóknál nem állunk meg, tehát késés lesz, ha igen és az öblös megállónál pedig vissza legyen korrigálva, tehát ha meg kellett állni, akkor a késésből 0,0 lesz, ha nem kellett megállni, akkor -2, -3, de ott kivárható az indulás. Ha ehhez hozzászokik mindenki, akkor utasnak is jó, járművezető is megérti, panasz se lesz és kötbér sem. De ennyire pontos menetrendet nehéz, főleg ennyire ismerve minden viszonylatot. Azt, hogy ne legyen sütés értem, de gyakorlatilag megvalósíthatatlan, kivéve, ha a menetrend ennyire jól leköveti, mint ahogy levezettem. Közös felelősség, közös érdek, de nem úgy kell elérni egy célt, hogy az egyik oldalt megfélemlítjük, hogy aztán tényleg minden autós ellensége legyen a busz. Mert ha állandóan feltartjuk, nem csodálom, hogy mindenáron elém akar kerülni, ez nem lehet cél...

Előzmény: István Gyuri (25086)
István Gyuri Creative Commons License 2021.01.16 -4 3 25086

torqmatic:  Amúgy heti átlagban nagyjából hány utaspanasz érkezik sietés miatt? Ezekben az esetekben átlagosan mennyi a sietés? Csak hogy lássuk mire fel ez a nagy szigor...

Még mindig nem érted, hogy ez nem öncélú "szigor", pláne nem kötbérszerzésről vagy valamiféle "szívatásról" szó. Azon kívül, hogy ne járjon pórul az utas, az egyenletességet segíti elő (egy "jó" részmenetidejű vonalon különösen), ha betartjátok, hogy nem indulnak korábban, mert így az óhatatlanul előforduló 5 perces szórásból csak 0-3 perc közötti késés lesz, a többit felveszi a vonali tartalékidő (ha jó helyen van és nem a vonal elején "sok" - ez utóbbiakat meg jelezni kell...).

 

Ha a sietés vizsgálata és szankcionálása automatizálható, akkor tényleg kár, hogy nincs olyan szoftver, ami a megállapított menetidőtől történő eltéréseket monitorozná folyamatosan és ez alapján tenne korrekciós javaslatokat, mert több értelme lenne...

Az utóbbi minimum egy nagyságrenddel komolyabb fejlesztés jelentene, de nem is tudna automatikusan működni, mert a súlyos zavaros napok időadatait nem biztos, hogy egyszerűen lehetne szűrni.

 

133bp.: 30-276E-85-161(A)

Igen, az utóbbinál már lett csökkentve (162-262-vel egyetemben, persze lehet, hogy maradt még tartalék benne), a 276E-nél délután szerintem kifelé is sok, a buszsávon lehet azért haladni kifelé az Árkádtól, azt már felvettem a listámra. A 30-ast felírtam.

 

85-85E hangolása: itt a kormányhatározatos sűrítés rondított bele szerintem :-/

7E: már tavaly kiszúrtuk a hibát, remélem, most már lesz annyira nyugis időszak, hogy javítva is legyen a forda...

 

morzsesz: Múlt hétvégén 196 hajnalban két utassal nulla forgalomban 6perc késéssel ért Újpestről a temetőhöz.

Múlt hétvégén szombaton reggel 6-kor látok egy ilyet, ami már eleve majdnem 4 perces késéssel indult el a végállomásról és annak volt 4,5 perces késése a temetőnél. Szóval, ez nem menetrendi hiba :)

 

Közlekedésguru: a legnagyobb örömmel mennék mindenhol 0,0-ában,

Nem cél (nagyon kis forgalmú, kertvárosi területek kivételével gyakorlatilag kivitelezhetetlen a gumikerekű ágazatban).
0-3 perc késés az még jól kommunikálható az utasok felé. A mínusz fél nem.

 

Tehát továbbra is: jelezni kell, hogy hol legyen elvéve egy perc, majd hol legyen visszatéve a vonal vége felé (ha kell). És akkor a bevezetése után nem kell sehol sem mást akadályozva megállni, ha úgy jött ki a lépés a forgalmi szituáció (vagy éppen az üres megállók) miatt.

(bár egyébként mit csinál mögötted az autós, ha éppen ott kerekesszékes szállna fel? Akkor is várna, amíg el nem indulsz...)

 

Előzmény: torqmatic (25082)
Közlekedésguru Creative Commons License 2021.01.16 0 1 25085

Nem kell visszanézni, vélhetően jelezve lett és korrigálták, de most meg se tudom mondani melyik menetrend volt, alap vagy K1, mindegy is. Erre csak úgy rákérdeztem, mert érdekesnek találtam és nagyon sokan mondták.

 

Busznál nekem tényleg csak annyi a bajom, hogy nem mindenhol lehet időkiegyenlíteni. Hidd el, a legnagyobb örömmel mennék mindenhol 0,0-ában, gondolom mások is, nekem csak az-az irreális elvárás, hogy ott is kivárjam, ahol akadály vagyok a busszal. A Mártírok útján, jelzőlámpa előtti megállóban például nem fogok álldogálni, hiába vagyok esetlegesen mínuszban és ez csak egy példa a sokból. Ha ilyenért jönne kötbér, akkor morcos lennék és  károsnak tartom a körülmények semmibevételét. Aki megérdemli, az legyen kötbérezve, ezzel nincs gond.

Előzmény: István Gyuri (25081)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.16 0 0 25084

Múlt hétvégén 196 hajnalban két utassal nulla forgalomban 6perc késéssel ért Újpestről a temetőhöz.

7E sajnos egyfajta hasznos kényszermegoldás, munkanap napközben talán lehetne ritkább amit elbír még a rendszer.

Bár a hétvégi követést érdemedes lassan felülvizsgálni mert nem elég az E-k közös követése. (Ma reggel és most is 8E fullon, csak úgy mimt az elmúlt két hvgén)

133bp. Creative Commons License 2021.01.16 0 2 25083

"Van még más, ahol cammogni kell? "

 

  • 30-asoknál főként Megyertől Keleti felé este 6-7 után. Covid előtt is cammogás volt, szóval nem a kijárási tilalomnak van ehhez köze. Volt olyan vezér kb 1 éve, aki 6 perc mínuszban ért Keletihez este 9 magasságában. 
  • 276E-nél is szintén ez a helyzet Cinkotai garázs-Örs szakaszon este 6 után. 30-asoknál és a 276E-nél is ez a gyengébb irány az említett időszakokban, ezáltal kevesebb az utas, kevesebb helyen kell megállni, így 1-2 perccel lehetne csökkenteni a menetidőt. 
  • 85-ösök esetén a délutáni csúcsidőben a 27-28 perces menetidő Köki-Örs között kevésbé indokolt. Lehet ez a covid hatása jelenleg, ezért érdemes lenne megvizsgálni ezt az esetet is. 
  • 161/161A járatoknál még mindig jellemző a cammogás csúcsban és csúcson kívül is. Egy alaposabb vizsgálat által itt is lehetne csökkenteni a menetidőt, bár úgy emlékszem, hogy pár éve történtek pozitív változások ennél a járatnál. 

Bár nem a cammogás téma, ugyanakkor két dolggal kapcsolatban jeleznék, hátha történik pozitív változás: 

 

Az egyik az a 85/85E hangolása. Nem lehetne ezt felülvizsgálni? Délutáni csúcsban Örsről szinte egyszerre indul (1-2 perc eltéréssel) a 85 és 85E, a lakótelepi részen is egymás seggében mennek végig. Régebben volt a 6-4 vagy 7-3 perces időközönkénti indítás Örsről, szerintem sokan örülnének, ha visszakerülne ez az állapot. Jelenleg eléggé hangolatalan, emellett össze-vissza hangolatlanul járnak a 85-ösök. A héten arra is volt példa, hogy menetrend szerint a 85E-nek kellett volna hamarabb indulnia, de a 85-ös beállt elé, mert az E nem volt sehol és elég nagy tömegnyomor volt a buszon. Majd mikor indult beállt a már késve induló 85E, ugyanakkor azon is voltak bőven, majd a lakótelepen a 85E 1 perces előnyben volt az alapjárathoz képest, ugyanakkor nem értem ez miért jó már hónapok óta... 

 

A másik pedig a 7E esete, hogy miért kell üresen járatni Újpalota-Blaha között több buszt is. Nem lehetne esetleg a menetrendbe beforgatni, hogy ne legyen ilyen szintű pazarlás a rendszerben? Megtudom érteni azt az érvet, hogy ez egy kis dolog, de mégiscsak utasbarátabb lenne, mert sok előnyt nem tud szerezni a busz, hogy üresen jön végig a fél városon, ugyanis a 7E-nek eleve kevés megállója van és bő 20 perc alatt teljesíti is ezt a távot. 

Előzmény: István Gyuri (25076)
torqmatic Creative Commons License 2021.01.16 -1 2 25082

vagy éppen még mindig aktív besegítő járművezető dolgozik a technológiai, a közlekedésszervezési, tervezési vagy éppen a menetrendszerkesztői oldalon, akiktől nem érkeznek ilyen negatív visszhangok.

 

Hát azt mindjárt gondoltam, hogy a saját munkáját senki nem fogja fikázni, sőt az értelmesebbje felhasználja az így nyert tapasztalatokat, de biztos van olyan is, aki foggal-körömmel ragaszkodik a saját hülyeségéhez; ő abban a heti pár órában megmutatja, hogy bizony így is lehet, de ez azért nem ugyanaz, mintha valaki minden nap szív vele.

 

Amúgy heti átlagban nagyjából hány utaspanasz érkezik sietés miatt? Ezekben az esetekben átlagosan mennyi a sietés? Csak hogy lássuk mire fel ez a nagy szigor...

 

Ha a sietés vizsgálata és szankcionálása automatizálható, akkor tényleg kár, hogy nincs olyan szoftver, ami a megállapított menetidőtől történő eltéréseket monitorozná folyamatosan és ez alapján tenne korrekciós javaslatokat, mert több értelme lenne...

Előzmény: István Gyuri (25076)
István Gyuri Creative Commons License 2021.01.16 -2 0 25081

Közlekedésguru: Az olyan például hogyan jön össze, hogy a közös szakaszon eltérő menetidő van a két viszonylatra?

Az nagyon ritkán indokolható. 

 

A 3-ason dolgozó villamosvezetők rendszeresen panaszkodnak például, hogy a kétkirálynál ha a 62(A) eléjük fordul, akkor feltartja őket, mert míg ők késnek egyre többet, az előttük haladó meg jelzéseket bukik szándékosan, mert nekik bő a menetidő, míg a 3-asoknak ugyanazon a szakaszon szűkebb. 

Visszanéztem a legutóbbi menetidő-korrekciókat is, nincs egyetlen időszakban sem, egyetlen megállóközben sem eltérő részmenetidő.

Lehet, hogy volt valamikor, de most nem szeretnék a bugyrokba leásni.

 

 

a valós idejű adatokkal meg lehetne mit kezdeni, ha a tényadatok nem manuálisan lennének rögzítve 

a menetidőelemzés adatai nem kell kézzel rögzíteni, de szűrni, vagy az alapbeállításoktól eltérően elemezni már kell "kézimunka" (vagy néhány csacska-makró, ami segít vizualizálni is)

 

05-52: azért írtam, hogy 5-6 alkalommal jeleztem, nem 1x.

Megértettem. De akkor nem a megfelelő embernél jártál :)

 

Utána már elmegy az ember kedve tőle, és a sokadik alkalom után már a kifogás sem érdekli az embert.

Sokszor a "kifogás" jogos lehet.

 

A probléma azóta is fennáll (pedig tényleg minimális munka lenne vele), de már nem látom értelmét foglalkozni vele (93/93A vonal egyébként, amiről beszéltem)

2017 januárjában és 2018 szeptemberben is volt rajta menetidő-korrekció (gyors ránézésre is látszik, hogy 1-2 percek el lettek véve, jellemzően a vonal elején, ami szakmailag jó irány az ellen, hogy ne az legyen, hogy ha kivárja az idejét, aztán utána késni fog, de volt 6:30-9:00 között valóban hibás menetidő Szemeretelep felé, ami irreálisan 3-4 perccel több volt, de tavaly szeptemberben az is korrigálva lett), de ha megírod (akár itt, akár magánban), hogy te mit és pláne mikor láttál, mit javasoltál, megnézem, hogy jogosnak látszik-e és megoldható-e.
Én is látok benne olyat, ami egy picit soknak tűnik (pl. reggel Köki felé, vagy hétvégén napközben), de nem venném a bátorságot arra, hogy ezt egy hosszabb távot felölelő adatelemzés nélkül kijelentsem.

Előzmény: Közlekedésguru (25078)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.16 0 0 25080

Budán villamosok terén viszonylag jó a helyzet. Az 56/56A/61 mondjuk egy külön állatfaj, de ott az adottságok miatt sokat nem lehet tenni.

Előzmény: Közlekedésguru (25078)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.16 0 0 25079

Oké, azért írtam, hogy 5-6 alkalommal jeleztem, nem 1x. Utána már elmegy az ember kedve tőle, és a sokadik alkalom után már a kifogás sem érdekli az embert. A probléma azóta is fennáll (pedig tényleg minimális munka lenne vele), de már nem látom értelmét foglalkozni vele (93/93A vonal egyébként, amiről beszéltem)

Előzmény: István Gyuri (25076)
Közlekedésguru Creative Commons License 2021.01.16 0 1 25078

Én tényleg nem támadlak, meg tudom milyen munka folyik ott, akár hiszed, akár nem. A kötbérezéssel is egyetértek, de csak ha következetes és értelmes keretek között történik.

 

A legyek jós kérdéssel nem az a baj, hogy jelezzem, de ha azért kapsz kötbért, mert nem láttad előre, hogy ha nem állsz meg (vagy nem állhatsz meg ott időkiegyenéíteni) akkor sietésbe vált, akkor az baj. Olyanért kell kötbérezni, ami ténylegesen a járművezető múlik és nem véletlen. Például el kellene fogadni, hogy igenis olyan megállóhelyen, ahol nem lehet várakozni, ha úgy jön ki akkor el fog menni -1 perccel, vagy -1,5-lel. Nem, nem tudja kivárni, nem is értem, hogy merül fel, hogy spontán akadályozza a forgalmat. Sose kaptam kötbért, nem ezért írom, de tudom, hogy irreális az elvárás. Ha elér egy olyan megállót félreállt és kivárja az idejét, én is mindig ezt tettem, de nem mindegyik megállóhely alkalmas erre.

 

A villamos ágazat annyiban tényleg más, hogy ott többnyire nem kell a forgalom változásával számolni. Persze, be tudnak állni a kereszteződésben elé, tud lámpát bukni, de nem fog a dugóban araszolni (persze nem az Erzsébet királyné útjáról beszélek például). Az olyan például hogyan jön össze, hogy a közös szakaszon eltérő menetidő van a két viszonylatra? A 3-ason dolgozó villamosvezetők rendszeresen panaszkodnak például, hogy a kétkirálynál ha a 62(A) eléjük fordul, akkor feltartja őket, mert míg ők késnek egyre többet, az előttük haladó meg jelzéseket bukik szándékosan, mert nekik bő a menetidő, míg a 3-asoknak ugyanazon a szakaszon szűkebb. Villamost nem vezetek, de rendszeresen hallom ezt és nem egy kollégától. Ilyen hogy jön ki? Más csinálta a két vonal menetrendjét? Meg ugye itt is az a helyzet, hogy mert ő a 0,0-ákat várja a mögötte lévőt annyira feltartja, hogy +6 - +7 percekkel fog tovább menni a Mázsa tértől kifelé. Akkor van ilyen, ha a Mexikóitól nem tud időben indulni, vagy előtte megy például az 5-ös és pont elé fordul a másik, de ettől még bosszantó, elhiszem nekik. 

 

A sajnos nincs olyan felületet tudom, nem passzióból szoktam a félkész (nem teljes szoftver) futárt okolni. Erre is meg van a válaszod, ismerem, de egy ekkora városba szükséges lenne egy modern rendszer és nem csak olyan, ami annak tűnik. A ForTe jó volt, de el kéne már felejteni, a valós idejű adatokkal meg lehetne mit kezdeni, ha a tényadatok nem manuálisan lennének rögzítve az elavult rendszerbe ugye... Nem rajtatok múlik, de hidd el, néha a járművezető se vétkes, legfeljebb annak tűnik, ha valaki csak az adatokat nézi.

Előzmény: István Gyuri (25076)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!