E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
Igazad van nem figyeltem a kémény nélküli hajóra. Most utánanéztem és úgy tűnik, hogy a görögöknek átadott mind a hat hajót (ex Tb 98M, Tb 99M, Tb 100M, Tb 92F, Tb 94F és Tb 95F jelű hajók) javították 1925-ben, mert a sebességük ebben az évben 31-ről 32 csomóra nőtt. Valószínűleg ekkor lehetett az óbudai javítás.
Az úszódokkos kép valóban óbudai, erről lehetett tudni a javítás helyét, csak ezt elfelejtettem megírni.
A posztom után 57 perccel az Index is lehozott egy cikket, benne az úszodokkos képpel, csak a kép valamiért tükrözött. Hogy melyik a helyes állású kép azt nem tudom. Ebben a cikkben is említést tesznek a görög üzletről, úgyhogy megerősítést nyert a véleményem.
Dátumnak 1890-1895-öt írnak. Viszont a Szent Ferenc sebei templom a jobbszélen 1891-ben kapta a Szent Annához hasonló díszes sisakját. Szóval ha nem korábbi 1890-nél, akkor nem is későbbi.
A kép hajógyári kapcsolata az, hogy a http://fortepan.hu/_photo/download/fortepan_122117.jpg képen láthatóan két testvérhajójával egyetemben a hajógyárban javították, de a fentiekből következően biztosan nem a kép dátuma szerinti 1930-ban.
csak kérdések:
én több hajót látok a képen, melyik kettőről van szó ?
Magyarország »Valószínűleg a szovjet részre épült 50. hajó, az N.A. DOBROLJUBOV 450LE-s személyszállító gőzhajó ünnepélyes vízrebocsátása az Óbudai hajógyárban.« Leltári jelzet: MMKM TFGY 2017.2.677.
Magyarország »Valószínűleg a szovjet részre épült 50. hajó, az N.A. DOBROLJUBOV 450LE-s személyszállító gőzhajó ünnepélyes vízrebocsátása az Óbudai hajógyárban.« Leltári jelzet: MMKM TFGY 2017.2.701.
"MFTR I. FERENCZ JÓZSEF (1909) lapátkerekes személyszállító gőzhajó a vízen.« Leltári jelzet: MMKM TFGY 2017.1.882."
Több zavar is van a szövegben. A képen látható hajó nem azonos az 1909-ben épült I. FERENCZ JÓZSEF-fel, mert az egy egykéményes hajó volt, kisebb méretel, más felépítménnyel. A képen lévő hajó 1902-ben elsülyedt, a kép dátuma tehát csak 1902 előtti lehet. A hajó 1896-ban épült.
Igen Ő Jóború Magda egykor még főnököm is volt az OSZK-ban. Sok mindennel foglakozott, de hogy került ide?? A mikrofontól jobbra, a bajuszos Drahos Lajos, az első képen kevésbé takarva
A kép a Fortepanon 1959-re van datálva. A képen a Csanády utca és a Szent István park sarkán álló két lakóház a Csanády u. 28/A–B. (Szent István park 20/A–B.), illetve a Csanády u. 27/A–B. (Szent István park 20/A–B.). A Népszava 1961. október 24-i számában az olvasható, hogy a Szent István park 20–21. új házaiban többek között papír- és írószerbolt nyílik. A képen a Csanády u. 28/B aljában már látható a papír-írószer bolt, s mivel a képen szereplők öltözete nem késő őszi vagy téli viselet, a kép (legalábbis a fentiek alapján) legkorábban 1962-ben készülhetett.
Ezek a merev falloszú, Ámonnal egybeolvasztott Min termékenységisten ábrázolások a Luxorban lévő karnaki templomegyüttes Ámon templomának nagy oszlopcsarnoka falán vannak, mint ahogy a közvetlenül szomszédos képek is itt, az oszlopcsarnokban készültek (93261, 93259). Színesben ennek egy részlete látható.
Magyarország »Személyek a gyár bejáratánál a jóvátételre gyártott SZIMEIZ (1946) Duna-tengerjáró motorhajó vízrebocsájtása alkalmából.« Leltári jelzet: MMKM TFGY 2017.1.1045.