E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
légifotó, Hűvösvölgy. Középen a villamosvégállomás a fordulóval. Lenn a Hűvösvölgyi (Hidegkúti) út és a Völgy utca elágazása. Fenn Pesthidegkút, balra a Máriaremetei út, felfelé a Hidegkúti (gr Klebelsberg Kunó) út vezet.
légifotó, Óbuda. Baloldalt a Remetehegyi út, jobbra a Bécsi út és a Vörösvári út találkozása. A Bécsi út mellett jobbra az Újlaki, balra a Bohn téglagyár és a gyári lakónegyed.
légifotó, Óbuda. Baloldalt a Remetehegyi út, jobbra a Bécsi út és a Vörösvári út találkozása. A Bécsi út mellett jobbra az Újlaki, balra a Bohn téglagyár és a gyári lakónegyed.
légifotó, Óbuda. A Bécsi út és a Vörösvári út találkozása. A Bécsi út mellett jobbra az Újlaki, balra a Bohn téglagyár és a gyári lakónegyed. Fenn jobbra a Hévízi úti sporttelep látszik.
légifotó, Óbuda. Baloldalt a Bécsi út, mellette jobbra az Újlaki, balra a Bohn téglagyár és a gyári lakónegyed, jobbra lenn a Flórián tér, ahonnan indul a Vörösvári út és a Szentendrei út. Fenn középen a Hévízi úti sporttelep látszik.
légifotó, Óbuda. Baloldalt a Bécsi út, mellette a téglagyárak és a gyári lakóbegyed, jobbra lenn a Flórián tér, ahonnan indul a Vörösvári út és a Szentendrei út. Fenn középen a Bogdáni út felett a Filatori gáti vasútállomás, tőle balra a Hévízi úti sporttelep látszik.
légifotó, Óbuda és a Hajógyári sziget. Lenn a készülő Árpád híd első budai eleme, folytatásában a kép bal szélén a Flórián tér látszik, ahonnan balra a Vörösvári út, felfelé a Szentendrei út indul. Fenn középen a Bogdáni út felett a Filatori gáti vasútállomás, tőle balra a Hévízi úti sporttelep látszik.
légifotó, Óbuda és a Hajógyári sziget. Lenn a készülő Árpád híd első budai eleme, folytatásában a kép bal szélén a Flórián tér látszik, ahonnan balra a Vörösvári út, felfelé a Szentendrei út indul. Fenn középen a Bogdáni út felett a Filatori gáti vasútállomás látszik.
légifotó, Óbuda és a Hajógyári sziget. Lenn a készülő Árpád híd első budai eleme, folytatásában a kép bal szélén a Flórián tér látszik. Fenn a HÉV befordul a Bogdáni útra és csak a Szentendrei út után fordul újra északra a Filatorigát vasútállomásnál.
légifotó, Hajógyári sziget. Balra Óbuda, lenn az épülő Árpád híd első, szerkezetkésznek tűnő eleme. A Dunában lenn középen a Margitsziget északi csúcsa, jobbra a pesti oldalon a Rákospatak torkolata látszik.
légifotó, Angyalföld. Baloldalt a Duna és a Váci út, keresztbe, enyhén kanyarodva a Rákos patak (Tahi utca) látszik. Lenn, a patak alatt a mai Vasas sporttelep van.
Az alábbi források alapján a bal oldali előbb a (Schwarz/Montag) sertéstelep, majd 1898-tól a Hangya Termelő, Értékesítő és Fogyasztási Szövetkezet. A beillesztett képen már csak az utóbbi szakaszra vezető vonal látszik (lásd a második hivatkozáson). Lehet, hogy egy másik sínpár jött végig a Ceglédi úton, a Kőbányai Gőzmozdonyú Iparvasúté vagy csak ezekből ágaztak ki a magántulajdonú iparvágányok.
légifotó, Angyalföld. A kép jobboldalán az Északi Fűtőház, a mai Vasúttörténeti Park látszik, baloldalt lenn, az átlósan futó Rákospatak (Tahi utca) mellett a mai Vasas sporttelep van.
légifotó, a kép baloldalán Angyalföld. Középen az Északi Fűtőház, a mai Vasúttörténeti Park látszik, amit alulról a Rákospatak (Tahi utca), felülről az esztergomi vasút határol.
A 40607-es kép 1974 december második felében készült, nem pedig 1978-ban. Erre a trafik ablakában látható lottószámokból lehet rájönni: 31, 39, 41, 63, 74. Ezek az 1974. 50. heti nyertes lottószámok.
A riport külső képei ellenére nem a Lottó Áruház, ott nem volt ilyen rész (emlékeimben egy nyomasztó, viszonylag alacsony és zsúfolt belső tér van, főleg a Corvin után betérve...).
27023, 91921 - Dupla, utóbbi jobb képminőségben és helyes(ebb) dátummal. A homlokzat felújítása az ötvenes évek végén volt, a hatvanas években az aluljárós összekötés készült az épülő metróval. Az állványzat a 103581 képen is látszik (1958).
Igen, és ha az átadáskor ez volt is a felállás: "A középen levő bejárás az előcsarnokba vezet, mely felülről van világítva. Ez a tágas előcsarnok képezi a középpontot, honnan egy oldalról a vivó terembe, más oldalról a könyvtárba és az emeletre (tanácsterem és lakások) juthatni; ha pedig egyenesen áthaladtunk rajta, a nagy tornaterembe lépünk", ötven év alatt könnyen hajthattak végre olyan átalakításokat, melyek eredményeként mondjuk a könyvtár helyére is egy kisebb tornaterem került. (Könyvtárnak meg ott volt pár méternyire az OSZK.)