E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
Nagyon szép próbálkozás, de több okból nem valószínű hogy ehhez a képhez tartoznak a kőnyomatosban leírtak.
A koporsók horogkeresztes zászlóval vannak letakarva, s bár a horogkereszt nem látszik csak a sarka, de az biztosan nem nemzetiszínű zászló,
A képen levő katonák sem magyar katonák hanem németek, először is csizmát viselnek, ami bár nem túl jól, de kivehető.
Magyarokra inkább a bakancs volt a jellemző.
A képbe belenagyítva látszik hogy az egyenruhán váll lap van, látszik az Y szíj, és látszik a henger alakú gázálarctok is amik mind a német ruházat ismertetői.
Én is csak találgatok. Sejtésem szerint az Állami Gazdaságok Minisztériuma Gép-, Szerelő- és Segédipari Vállalatának egyik vidéki telephelyén készülhetett a kép. (Hódmezővásárhelyen?) A gépkocsi vállalat szolgálati autója. Úgy dereng, hogy az 56-os fotók közül - pl. Margit-híd, Roosevelt tér, Boráros tér, Hősök tere - több is ebből az autóból készült.
79511 Budapest, IX. Bókay János (Gólya) utca - Üllői út sarok, a Josefium (Josephinum) fiúárvaház mára lebontott Üllői út felé eső szárnya mellett.
Szóval nem templom, csak klasszicista... Tervezte Pollack Mihály. Az Üllői út felé eső szárny a metróépítés miatt megsüllyedt, lebontották. Itt a sarkon a 80-as években hamburger s egyéb árus bódésor volt, az is lepusztult, lebontották.
796510, 79512, 79513 Budapest, IX. Bókay János (Gólya) utca, az egykori Josefium (Josephinum) fiúárvaház (ma Bárczi Gusztáv Óvoda, Általános Iskola és Készségfejlesztő Speciális Szakiskola) oldalhomlokzata.
A bátor újítás megfogalmazást, meg ennek a tanklövegekkel való kauzalitását betudhatjuk az újságíró írói munkásságának.
Ha az idézett tényszerű forrásokat nézzük, annyi a biztos, hogy a Rákóczi 40 sz. árkádját 1958 május 1-én adták át. Ettől még elkezdhették 1956 novembere előtt (majd a forradalom és az utána történő építkezések eltolhatták a végleges átadás idejét).
Ésszerű megoldás egészen 1957-ig nem kínálkozott. Akkor azonban a várostervezők kezére játszott a történelem: a tanklövegek megtisztították ugyanis a terepet egy bátor újítás számára.
...
Mindez persze nem ment egyik napról a másikra. Csak 1958. május elsejei számában tudósított arról a Népszabadság, hogy a Rákóczi út 38-40.-ben elkészült árkád a járókelők legnagyobb tetszésével találkozott. Különösen sokan szemügyre vették ezt az árkádot a múltkori esős napokban, amikor százak kerestek menedéket alatta. A fővárosi tanács ezt, a Rákóczi útnak a Klauzál és az Akácfa utca torkolata közé eső szakaszát menten ki is kiáltotta mintaárkádsornak, és vele bizonyította, hogy - idézem - árkádosítás = jobb közlekedés.
Az én scifim szerint kb 56 nyarán járunk és neki láttak a Rákóczi 42 utolsó maradványai elbontásának, ezért látunk bele az egykori pincébe. A bontás idejére félig elbontották a korábban ott állt ideiglenes kerítést.
Miután elkészültek a tereprendezéssel, az Akácfa 4 sz. immár szabadjára került tűzfalát bevakolták, elhelyezték rajta az emblémát, a foghíj telket a sarkon pedig egy tartósabb téglakerítéssel vették körül.