E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
"Ha valaki emlékszik még mit ígértünk a legutóbbi hírlevelünkben, bizony csalódott lehet." Csalódottságra semmi ok, személy szerint rajongok a VÁTI-s anyagért!
És szeretném rögtön egy megfejtéssel megköszönni a segítők munkáját, hiszen a feltöltött képek többségén nyoma sincs március 12-ének!
80090
Budapest XVIII. kerület (Pestszentlőrinc), Üllői út (akkor Vörös Hadsereg útja) az Iparvasútnál. Az Üllői út és az 50-es villamos a Nagy-Burma vasutat (közkeletű nevén Iparvasút) keresztezi.
A sorompó és az őrház kivételével szinte semmi sem változott...
79792. 79791. 79790. 80328. 80329. 80329. a ferihegyi repülőtér átadása 1950 május 7-én 79920. 79919. 79918. a Sztálin (Árpád) híd átadása, a középső a margitszigeti lehajtó 79687 az ÁMTI székház építése (tervezte Nyiri István) Vigadó tér felől 79624. 79623. 79622. Újpesti rakpart a Radnóti Miklós utcánál a Margit-híd helyreállítása idején 79999. 79998. 79997. a Sztálin (Erzsébet) téri buszpályaudvar átadási ünnepsége 1949. szeptember 11. 80256. 80255. 80254. stb. a Petőfi híd újjáépítésének előkészítse a Közraktár utca a Bakáts utca sarkánál 80217, 80216. 80215 Nyiri István (1902-1955) az ÁMTI, majd a KÖZÉPTERV vezető tervezője kezében az elmaradhatatlan cigivel 80030. 80029. 80028 a földalatti vasút építésének kezdete e Batthyány téren 79682 Károly krt. Gerlóczy utca sarok 79806. 79804. 79679. stb Marx (Nyugati) tér Váci út sarok lebontott házsor a mai Westend helyén 79560. 79561. 79740. 79738. 79746. Székesfehérvári pályaudvar (Kelemen László)79648 Szamos utca 5. (Platschek Imre) 79688 Török utca - Margit utca sarok posta 80075. 80062 Újpest, Árpád út kezdete a két szocreál házzal 79768. 79765. 79763. 79580. 79568. Tihany-rév szolgáltató épület 79562. Debreceni pályaudvar (Kelemen László) 80311. 80310. 80309. Nyiri István és Lauber László tervezte Irányi utca 8. szám alatti bérház a földszint átépítése után 79572. a kiskörei vizierőmű, Illés Gyula szoborterve 79571. a kiskörei vizierőmű, Kerényi Jenő szoborterve 79671 Nyiri István: a Sztálin (Erzsébet) téri buszpályaudvar végleges megoldásának modellje 80032 Bebrits elvtárs jókedvűen magyaráz 80285. 80284. Bebrits elvtárs beszél 79591 a Petőfi híd újjáépítése, háttérben a műegyetem épülő R épülete (tervezte Rimanóczy Gyula - Kleineisel János) 79614 Nyiri István: a Földalatti Vasút (FAV) Népstadion állomásának 1. tervváltozata 1950 80231. 80230. 80229. 80228. kilátás az épülő Kárpát utcai pártgarázs (ma Mercedes-Benz szerviz) tetejéről balra a Szent István park, jobbra a Pozsonyi úti ref. templom, 80229-en a lebontott Bessenyei utcai épületek
"1958 A rendszeres adás 1958-ban elindulása a Széchenyi-hegyen telepített RFT gyártmányú 30/10 kW teljesítményű adóval. 1959 Az egész ország televíziós ellátása érdekében gerincadó-hálózat épült ki: közvetítő állomások jöttek létre Pécsett, Miskolcon és Sopronban. 1960 Adóállomások épülnek Szentesen, Kékesen és Tokajban. Budapesten és Pécsett megkezdődnek a kísérleti URH adások szovjet gyártmányú adóberendezésekkel a 70 MHz-es frekvencia sávban."
Igen, köszönöm, a Postamúzeum honlapján itt látható egyrészes toronyként és kétrészesre bővítve is, helyre kis sapkával a tetején.
Nem vagyok szakértője a témának, de ahogy én összeraktam, a mikrohullámú lánc továbbította a TV adást az adókig. Pl. Gödöllőn, Emődön vannak reléállomások, de ezek nem adók. A Kékestetőn szerintem már nagyon korán adónak is kellett lennie, csak nem hagynak ki egy ilyen jó helyet. A honlap is régi adónak nevezi. És hát Miskolcon az Avasra épült a jelképszerű adó.
Ugyan a Postamúzeum honlapján is megtalálható, de két helyen is azt olvastam, hogy TÁKI (Távközlési Kutató Intézet) tornya (nyilván együttműködve a postával).
A szerkesztők csak a nem releváns címkéket törlik. Viszont minden címkét átolvasnak, ellenőriznek. Ez több napot is igénybe vehet, különösen egy-egy friss sorozat megjelenésekor. Javaslom, hogy egy hét múlva nézzen rá a címkézett képeire, reméljük ott lesznek a kulcsszavak.
Pár kép alatt címkéztem, aztán ezt a ténykedésemet felejtőssé tettem. Mert törölték amiket írtam. Így meg teljesen feleslegesnek tartom bármelyik képet címkézgetnem. :) :)
80072 Budapest, XIV. X. XVI. Kerepesi út a vasúti felüljárónál a Pogány utca felé nézve.
80073 Budapest, X. XVI. Kerepesi út a Sárgarózsa utca torkolatánál, szemben a Nagyicce HÉV megálló. A jobb oldai sarok épület már nincs meg és balra sincs már sorompós átjáró, viszont érdekes, hogy már akkor is volt itt bicikliút.