E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
Látod, nekem nem kellett adatbázis, hogy felismerjem :-(( Utaztam rajtuk gyerekkoromban. Igen, az 1-esen járt, talán korábban is, mint a 12-esen. Van is valahol egy kép, amint a Clark Ádám téren fordul. Az ülőkalauz a középső ajtóval szemben ült, a felszállás a középső, 4 szárnyas ajtón történt, a leszállás az első és hátsó igen keskeny 3 szárnyasokon. Tömegben igencsak kellett verekedni a szűk buszban, hogy az ember eljusson az ajtóig.
Az Ikarus 66-osok 1959 márciustól 1964-ig közlekedtek Budapesten, ahogy az általad is idézett old-ikarus oldal írja.
Ezen túl az 5600-as képen
látható busz rendszáma is. A budapesti buszokon a rendszám nem csak a rendszámtáblán, hanem a busz oldalára és a vezetőfülke környékére felfestve is látható. A 11-29-t kikereshetjük Mihál fantasztikus adatbázisában, ahol gyakorlatilag minden fortepan idejű budapesti busz számon van tarva. Tehát ez a GA-11-29-es rendszámú Ikarus 66 volt, amit 1960 máusban állítottak forgalomba és 1964 novemberben átadták a veszprémi MÁvautnak.
tahát a javaslat 5600: 1969 >>> 1962
Itt már volt szó arról, hogy míg az Ikarus 55 jól szolgált a távolsági, az Ikarus 66 nem vált be a Budapesten. Szűk volt az utastere, lassú volt a fel- és leszállás és nehézkes volt a nagyvárosi közlekedésben.
Az ikarus 66-osok alapvetően a körúti 12-es viszonyaton szolgáltak (bár azt hiszem jártak az 1-esen is). Ez egyrészt segíti a nagykörúti képek datálását, másrészt azoknak a képeknek a helymeghatározását, amin Ikarus 66 látható. Az 58539-n látható a (GA)-80-74 rendszám, amiből tudjuk, hogy ez egy 1960 június és 1964 szemptember között Bpesten közlekedett Ikarus 66, másrészt az is valószínű, hogy a kép a körúton készült.
59411 <<59412 Magyarország, Budapest XIV., Hermina (Május 1.) út 45. Állami Szociális Otthon (ma Mozgássérült Emberek Rehabilitációs Központja).
58957 Magyarország, Budapest IX., József Attila lakótelep valószínűleg az Epreserdő 24., hiszen arról van több kép is pl. 58964 és hátulról pont olyan, mint a kérdéses képen:
59439 ugyanaz a kerítés és motor ugyanattól az adományozótól, ezért: Magyarország, Budapest XIV., Hermina (Május 1.) út 45. Állami Szociális Otthon (ma Mozgássérült Emberek Rehabilitációs Központja)
napocza, küldenél rám egy mailt, szeretnék mutatni helymeghatározással kapcsolatban egy fotót, de nem Fortepan, nem offolnám a topikot. A címem publikus. Előre is köszönöm.
első látásra ez ugrott be: Wight-sziget, a Shanklin Chine Shanklin falu mellett
egy kép 1913-ból: ez egy természetes szurdok vízeséssel, buja növényzettel, ahova már 1817 óta kiépített ösvények vezetnek a chine egyébként egy helyi szó a szurdokra
Jut eszembe. A jóbarátom eddig jutott az angliai helymegjelölésű parkos képekkel. Talán valakinek eszébe jut erről valami.
Szoval a kepek. A masodik kep lehet kereses alapja, az elso sajnos a Normafa is lehetne nekem ... Sok a pafrany a masodikon, es egy kiepitett szurdokvolgy van rajta. Viktorianusok szivesen ultettek pafranyt, orulet volt akkoriban, es hozza csinaltak vizesest, hogy nedves legyen a kornyezet, igy az lehet egy angol park konnyen.