E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
Nagyon is lehet, ezek után :) Bár egy harangot később is megmozgathattak vmilyen okból.
Ua. az adományozó pár hsz.-szel ezelőtt egyetérteni látszik a későbbi datálással. Csak ő tudhatja és szerencsére ez ennél a sorozatnál megkérdezhető. Ha pl. voltak rokonok Alsólendván és a két háború közt is le-lejártak hozzájuk, akkor lehetnek a képek az első jugoszláv korból valók is, de ha a képek egy olyan rokon hagyatéka, aki a 41-es bevonulás kapcsán került a környékre - nekem ezt tűnt valószínűbbnek - akkor a dátumok későbbiek.
Ha csak az adományozó másképp nem tudja, az alábbi muraközi képeket át kellene tenni 1941-re, valószínűbb, hogy bevonulás utániak. Pl. magyar feliratú iskola és utcatábla
57174 Alsólendva
Szlovénia, Lendva, akkoriban Alsólendva, Szent Katalin-templom.
az alábbit találtam
A torony tíz évig, 1916 és 1926 között, harang nélkül állt, hiszen a harangokat az első világháború alatt beolvasztották, és csak 1926-ban sikerült új harangokat vásárolni.
Ajtony barátom egy másik fórumon már ezeket írta a képről:
Ez az úgynevezett aranysas, ami a repülő egyenruhán a pilóta képesítést jelzi.
Az arany szín ellenére nem kifejezetten tiszti jelvény, a nem pilóta légierős tisztek nem viselték, a megfigyelők pedig korona nélküli változatát varrták fel. Ugyanakkor egy pilóta képesítésű szakaszvezető jogosult volt rá.
Repülő (pilóta) hadnagy. A kép talán korábbi lehet, mert 43-44-ben szerintem már nem használtak antant szíjat.
Ez két egymásba csúszott kép Velencéből, a kép inkább bal oldalán a Rialto és a Szent Bertalan templom látszik a Canal Grande-ról északról, a kép inkább jobb oldalán pedig a Szent Márk tér Piazetta San Marco része a Dózse-palota árkádjai alól, jobb szélen a Marciana könyvtár, két árkádoszlop közt pedig a Szent Teodór oszlop.
Ha csak az adományozó másképp nem tudja, az alábbi muraközi képeket át kellene tenni 1941-re, valószínűbb, hogy bevonulás utániak. Pl. magyar feliratú iskola és utcatábla
57106 Alsólendva, Lendva-patak 57107 Alsólendva, vasúti töltés 57108 Alsólendva 57109 Alsólendva, vár 57111 Alsólendva, Kranjceva utca 4. 57112 Alsólendva, Kranjceva utca 4. 57115 Alsólendva, Elemi Iskola 57174 Alsólendva 57175 Alsólendva 57176 Alsólendva, aratás 57182 Muraszerdahely
57194 Budapest, Szabadság híd a pesti alsó rakpart felől, előtérben a Tas vontató gőzös.
Épült1915, Ganz és Tsa. Danubius Gép-, Waggon- és Hajógyár RT., Budapest/Újpest, HU, #1204Legnagyobb hossz:59,05 mHossz a függélyek között:58,00 mSzélesség a főbordán:7,50 mFixpont magasság:6,20 mOldalmagasság:2,60 mLegnagyobb merülés:1,15 mFőgép típus:GőzgépFőgép teljesítmény:650 LE Hajótörténet1915-TAS, MFTR. 1944 végétől Ausztriában volt, 1947-TAS, MESzHART. 1947 október 6-án a 676 fkm-nél /0rehovo/ háborúból visszamaradt akna robbanása következtében elsüllyedt. Személyzetéből heten meghaltak, heten megsebesültek. http://www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/tas/249
Megpróbáltam, de nem sikerült, nem tudok segíteni. A megfejtés a kép tulajdonosától van, a kép hátuljára van írva. Az adatközlő (édesanyám) sajnos már nem interjúvolható, ő Óbudán lakott a San Marco utcában. Mivel én is emlékszem az új idők Császárkertjére, tán ettem is ott egyszer, gondoltam (és gondolom még mindig), hogy a neve egy egykori vendéglőre utal. Bizonyítékot nem találok.