E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
Más miatt írtam. Ha a szövegbe beírod a 3490-t, majd később valaki rákeres a bal oldali Keresés mezőben a 3490-s számra, bejön az összes megfejtés a 3490-s képről. Már ahova be volt írva a 3490-s szám a szövegben. Leggyorsabban így lehet ellenőrizni mi lett megfejtve, mit írtak már arról a képről.
Üdvözlöm a tisztelt Társaságot! Tegnap láttam itt ezt az érdekes fotót, 11627 - Pápa, Esterházy-kastély. Az én figyelmemet az előtérben lévő kordon (oszlopok és lánc) mérete kötötte le, amin a hölgy üldögél. Azóta megtaláltam hogy mihez tartozik: a pápai nagytemplomot övezi, a képen a hátsó teleksarok látszik.. A mai állapot a Panoramio-s fényképen is látszik, és ez számomra szokatlan méret, tényleg embermagasságú- a fehér autó mellett van egy hölgy léptéknek..
Nerm szeretnék offolni, majd valahol kérdezősködöm Klösz-fotókkal kapcsolatban. Esetleg ha tudtok tippet, hogy hol, azt megköszönöm. Topikot még nem tudok nyitni, ahogy látom.
Múlt héten az M7-n utaztam, és mikor a Velenci-tó közelében jártam, észrevettem egy hegyet (Csúcsos-hegyet), emlékeztem rá, hogy valahol már láttam valamelyik fényképeken. Erre a fényképre emlékeztetett, de még mintha lenne egy másikon is hasonló, csak még nem volt időm végignézni az egészet. Ott kirándulók, vagy egy kocsi van a képen mikor a hegy felé mennek egy földúton.
A 11623-nál azért tettem melléje mostani fényképet (interneten találtam)- ami szerintem közel az eredetitől készülhetet -, hogy össze lehessen hasonlítani. A hegyvonulatok hasonlóak, azonosak. Szerintem ez a Velencei-tónál készült.
Amit Mwin írt - háttérben a pilismaróti templom - én nem tudtam azonosítani. Nekem sajnos nincs olyan jó programon - meg én sem értek annyira hozzá-, amin ki tudtam volna élesíteni a templomot annyira, hogy felismerjem. Képet sem találtam, amin Pilis hegyei Szobról így látszódnának.
Nem a legtermészetesebb látvány, de tisztelettel jelentem, hogy 2010-ben Csepelen még néha találkozunk lovaskocsival. Hiába na, aki falun lakik, az falun lakik ;-)))
Az ötvenes-hatvanas években ez a legtermészetesebb mindennapos látvány volt. Érdekes hogy a kocsi kerekein gumitömlőt sem látni. Valamiko a hetvenes években tilthatták ki a belsőbb városrészekből a lovaskocsikat.
"bár nyilván csökkenő számban, de még bőven voltak lovaskocsik"
Nekem csak azért tűnt fel, mert amúgy mért fotózott volna, egyébként viszonylag átlagos, "érdektelen" utcarészleteket pont ott és akkor, gondoltam, lehet, hogy épp a lovaskocsik miatt. Vagy az is lehet, hogy a fotós külföldi volt, netán nyugatról és neki már kuriózum volt a lovaskocsi a belvárosi részeken.
Nyilván volt akkor még sok, talán a Budapest anno topicban írt valaki erről, hogy hogyan és kb. mikor kezdtek fokozatosan kikopni a belvárosból. A XVI. kerület külsőbb részeiben pl. a mai napig lehet olykor találkozni lovaskocsival, nem retro vagy ilyesmi, rendes használati funkció közben.
Az Esterházy-kastély az egykori vár alapjainak felhasználásával épült fel. Az 1740-es évektől a kor egyik nagy építésze, Franz Anton Pilgram tervei szerint kezdték kastéllyá átépíteni a várat. Halála után Fellner Jakab, majd Grossmann József folytatta a munkát. Az épület – az alapként felhasznált várfalak elhelyezkedése miatt – kissé szabálytalan „U” alakjú.
Szerintem akkoriban, bár nyilván csökkenő számban, de még bőven voltak lovaskocsik. Szemetes, szódás, csomagpostás, jeges, Tüker mind lovaskocsit (is) használt, plusz persze a fuvarosok.