E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
Magyarország, Budapest XI., Lágymányosi öböl, háttérben a Kopaszi-gát, a Duna túlpartján a Soroksári út épületei.
a kép nem a Lágymányosi-öbölben készült, hanem feljebb, a Petőfi-híd alatti Duna-parton (a mai Pázmány P. sétányon), hiszen szemben a Soroksári útból a Tinódi utca és a Vágóhíd utca közötti szakasz látszik. Bal szélen a Gizella-malom, jobb szélen a Hungária-malom. A Kopaszi-gáttól ez nem látszik, arról nem is beszélve, hogy az öböl ennél jóval keskenyebb
szerintem a 22090 is ekkor is itt készült, a magyar női gyorsváltó ezen a versenyen is Európa csúcsot úszott. egy kép a váltóról az idézett cikkben: Ha elfogadjátok ezt a képet 66-ról kell áttenni 69-re.
Sőt a 15270 is itt készülhetett, ha már a 15269 mellett van.
Nincs ezzel gond, a kompátkelést én is mindig Gombos-Dálja viszonylatként ismertem. Amire megjegyzést tettem lejjebb, hogy Erdőd nem Dálja korábbi neve, hanem ezek mindigis külön települések voltak.
Amúgy a kompátkelés nevének én sem értem az indokát, mert mióta ott vasút van volt erdődi vasútállomás is (a III. kat. felmérés szerint Novi Erdut néven).
„Ez a mellettünk lévõ hajó, egy hasonló dokkban, immár valóban szárazon. A megoldás kulcsa, hogy az egész épitmény kiemelhetõ a vízbõl. Ha belegondolunk, hogy ez egy kb. 300m hosszú, és 30m magas szerkezetet jelent, ……”
Csúnya dolog ez az Erdőddel szembeni kirekesztő névhasználat. A Dunán való vasúti átkelés helye legközelebb Erdődhöz van. Talán a Gombos-Dálja elnevezés oka az lehetett, hogy ezek a hídhoz/kompátkeléshez legközelebbi vasúti elágazóállomások. Persze ezzel a logikával a csongrádi hidat is nevezhetnénk Kiskunfélegyháza-Szentes közti vasúti hídnak is. Kilátás az erdődi várból:
Nohhdacu, Erdődnek vasútállomása van (volt) tipikus jugoszláv szabványos épülettel......
"Háttérben a Margitsziget és a Honvéd csónakháza."
Amiről érdemes tudni, hogy fiatal korában Gombos és Dálja között vasúti kompként szolgált és a közelmúltban fejezte be (a gondos megőrzésnek köszönhetően) a pályafutását Újpesten.