E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
A hatodik csoport 1954 márciusában Hirschler Imre, a Kútvölgyi úti Állami Kórház szülész-nőgyógyász főorvosának vezetésével érkezett Koreába. Később a csoport létszáma kiegészült a VI/b és VI/c csoporttal. A csoport először néhány hónapig Szongnim gyárváros kórházában dolgozott, majd 1954 májusában a kórház áttelepült Szorivonba, és ettől kezdve - a koreaiak kérésére - párhuzamosan mindkét helyen dolgoztak. A dokumentumok beszámolnak arról, hogy Nam Ir külügyminiszter Kim Ir Szen pártvezető nevében kérte a magyarokat, hogy a kórházat az újjáépítés időszakában is működtessék, és legyenek a koreai orvosok segítségére.
Budapest XIII. Kárpát utca 30-32. ELMŰ Kőtéri Alállomás, a Révész utca felől a Dráva utca felé nézve
balra a Kárpát utca, jobbra a Margitsziget
sztem a Gázművek Révész utcai épületéből készülhetett a felvétel
Az együttmûködés új szakasza kezdõdött 1930-ban a Bánhidai Erõmû megépítése után. Az elsõsorban vasútvillamosítás érdekében készült erõmûvet ugyanis úgy tervezték, hogy a fõváros számára is szolgáltathatott villamos energiát. Két 100 kV feszültségû távvezeték épült Budapest irányába, fogadásukra pedig a Magyar Dunántúli Villamossági Rt. a Kõtéren 100/10 kV-os transzformátorállomást létesített. Az energia átadás-átvétel érdekében a Kõtéri mellé felépült a Budapest Székesfõváros Elektromos Mûvei (B.Sz.E.M. ELMÛ) Kárpát utcai állomása és harmadikként csatlakozott az együttmûködéshez Révész utcai erõmûvével a Budapest Székesfõváros Közúti Rt. (B.Sz.K.Rt.) is. A Kárpát utcai állomásban a villamosenergia forgalom lebonyolítására 10 kV feszültségen két nagyáramú kooperációs csatlakozás épült ki. Az áramvételezés Bánhida felõl 1930. július 10-én kezdõdött egy ideiglenes berendezésen keresztül, miután a Kárpát utcai alállomás csak 1931-ben került üzembe.
Ez a kép (70344) 1959-re van datálva, ez hibás. A háttérben álló villamosnak 81-es járatszáma van, a zugligeti viszonylat 1955. május 16-tól az 58-as számot viselte. A 61-esen egy 3600-as Stuka motorkocsi van (amúgy Moszkva tér, de ezt felesleges mondani).