E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
69902 Budapest, XI., egy Ikarus 556 autóbusz a Flamenco (akkoriban Sport) szálló előtt a Feneketlen-tó mellett. A Régi magyar rendszámok fórum törzstagjai segítségével.
A Fortepanra nemrég felkerült egy remek fotósorozat. A magyarjarmu.hu Facebook oldalának kedvelőinek segítségével sikerült azonosítani a helyszínt és az emberek egy részét.
A képek a Kvassay Jenő Műszaki Szakközépiskola, egykori Autóközlekedési Technikum (Bp, Rippl-Rónai u 26) udvarán 1966-1970 között.
szerintem még az alábbi képek is a sorozathoz tartoznak:
70610: Köszönöm, hogy előkerült ez a kép. 1971 tavaszán a Közlekedési Múzeumtól kapott az Autóközlekedési Technikum három autót ballagásra. Mind a hármat üzemképessé tettük mi diákok és az itt látható Nesseldorfer (1900) kivételével fel is vonultunk velük. Nevek balról jobbra: A két magas fiú nevét sajnos nem tudom, Hovány Béla igazgató, Kupper András, Kiss Tibor, Kőszegi Péter, Bakucz Tamás és a jobb szélén jómagam. A"IV. A" osztály tanulói voltunk.(Mészáros Péter)
És az intézményről:
1952-tõl a Rippl-Rónai utcában a Közlekedés és Postaügyi Minisztérium irányításával jött létre szakiskolaként a Gépjármûipari tagozat, amely 1956-tól Autóközlekedési Technikumként, majd 1968-tól Szakközépiskolaként mûködött. Ők voltak a III. emeleten és a pincében a műhelyek. A Kvassay Jenő Műszaki Szakközépiskola ugyanebben az épületben működött 1953-1990-ig az épület első és második emeletén.(Csengeri-Pap Zsigmond LÁszló).
A Fortepanra nemrég felkerült egy remek fotósorozat. A magyarjarmu.hu Facebook oldalának kedvelőinek segítségével sikerült azonosítani a helyszínt és az emberek egy részét.
A képek a Kvassay Jenő Műszaki Szakközépiskola, egykori Autóközlekedési Technikum (Bp, Rippl-Rónai u 26) udvarán 1966-1970 között.
A képek kb 1968-1969-ben készültek. A Közlekedési Múzeum átadta a gépjárműveket, s a Technikum diákjai és tanárai javítgatták ezeket. Cserébe e régi autókkal lehetett ballagni.
"a képek 1968-71 között készültek, valóban az Autóközlekedési Technikum udvarán. A '67-'71 közötti évfolyam tanulói láthatók az oktatók mellett. Harmadévesek lehettek amikor ilyen "szépségek" közelébe mehettek. A megnevezett oktatók mellett a felismert diákok: Vaszkó István (70609 a kormánynál és 70610 baloldalán, az édesapja azokban az években a Közlekedési Múzeum Igazgatója volt) Kiss Tibor (70609 Horvai Árpádné feje mellett közvetlenül), Nagy József (?) (70609 a leghátsó sapkás), Mészáros Péter Jelenleg Toyota márkakereskedő Kecskeméten (70610 a csípőre tett kezű fiú a kép jobb oldalán). Örülök az előkerült képeknek. Üdvözlettel. Halász István egykori technikumi diák", Csengeri Papp Zsigmond egykori diák kiegészítése: 70609 a hölgy Horvai Árpádné igazgató-helyettes, 70610-en Hovány Béla igazgató van
Majd az összes ilyen NDK-s képet át kell tenni 1971-re. ... egy 1971-es esemény hirdetnek
A hirdetett eseményen túl a filmbemutató plakát is jelzi a dátumot. A KLK an PTX – Die Rote Kapelle c. filmről szól, aminek 1971 március 25-én volt a bemutatója Kelet-Berlinben.
Tehát a Lencs Zoltán féle sorozat fotósa 1971 tavaszán, március-április táján járhatott Kelet-Németországban. Az évszaknak megfelel a képeken látható hűvös, esős idő.
60488 és 60500 Budapest, XI. Ildikó tér, Kelenföldi református templom.
A Külső - Kelenföldi Református gyülekezet önálló élete 1950 január 1-vel kezdődött, amikor a Bp. Kelenföldi Egyházközségből kiválva megalakult a Külső-Kelenföldi Missziói Egyházközség.
60512 Budapest, XI, előtérben a Kelenföldi református templomhoz tartozó térkompozíció egy darabja, háttérben a Keveháza u. 19-21 III és IV. épülete.
A főbejárat mellett jobbra álló harangláb Bartha Zsuzsa tervei alapján készült. A három rozsdamentes acélcső a Szentháromságot szimbolizálja, egyben szellemes elektromos muködésű harangcsövek.