E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
A sarok szegély és pár hasonlóság alapján s mert egyes régi térképek itt a várfal alatt jeleznek valami parkfélét felvetném, hátul nem a egykori Állami Főgimnázium (több átmenet után ma Egyetemi Katolikus Gimnézium) a Szabó Ilonka utcában. Egy régi Klösz kép és az 53609 mutatják a szegélyt.
59072 Magyarország, Budapest I., Szent György tér - a József-palota kertjének kapuja, jobbra IV. Károly koronázási ünnepségére felállított ideiglenes tribünök a Honvédelmi Minisztérium épülete előtt
59073 Magyarország, Budapest I., Szent György tér - IV. Károly koronázási ünnepségére felállított ideiglenes tribünök a Honvédelmi Minisztérium épülete előt
Órákat el lehet böngészni a fentol.hu oldalán. :) Szerintem talán azért hihető, mert a háború után általában nem újat építettek, hanem újjáépítettek, vagyis a korábbi állapotokat próbálták meg visszaállítani. Gondolom nem volt pénz és építőanyag ahhoz, hogy a lerombolt viskók helyébe komolyabb házakat húzzanak, ezért csak éppenhogy visszaépítették, ami sérült.
Megpróbáltam megnézni a 8844-t a fentrol.hu-n, de bosszantó módon az a rész pont hiányzik.
Viszont a Tömő utca - Jázmin utca köze így néz ki: áll. 1963.06.05.
Akkor vagy 45606-ra vonatkozó megfejtésem rossz (de nem tűnik annak) vagy az a futurisztikus lehetőség áll fenn, hogy a Tömő utcában és a Jázmin utcába a háború után (!) földszintes - egyemeletes házakat építettek. Vagy valami más misztérium a megoldás.
Mindenesetre így nagyon is lehet, hogy az egy Framo és a 4003 háború utáni.
Az 1948-as évszám alapján nem stimmel a teherautó, mert az első három Csepel D-350 tehergépkocsi 1950. április 3-án készült el, kicentizve a másnapi ünnepség tiszteletére, és utána indult a sorozatgyártás. A képen látható tgk. nem Csepel gyártmány, eltérő a gépháztető és az oldallemez, részemről Rába (szerintem Super típus) lenne a javaslat. Így a címkéknél a Csepel-márka legyen Rába-márka, a "magyar gyártmány" pedig értelemszerűen maradhat.
Ezt már régóta meg akarom kérdezni: mindkét kapuzat mindkét oldalán van egy ferdén fölfelé, a magasba törő rúd. Olyan, mint valami gigantikus zászlórúd, de nem az. Hanem mi?
Őszintén szólva, fogalmam sincs.
Ua. ha már itt vagyunk Tehtube egyszer említette, hogy 1937 körül bontották le ezeket az épületeket az aluljáró építkezése miatt.
Van egy képünk, a 18594, ahol a déli épület már le van bontva, az északi még nincs. Ez biztos nem 1930-as, feltehető a bontás évében készült. (A busz, meg a kabrió is újabbnak tűnik rajta) 18594: 1930 >>> 1937
A 24508-n viszont még láthatók, tehát ezt a képet pont fordítva vissza kellene hozni az idővonalon. 24508: 1939 >>> 1935
Nyilván a legelső autó nem lehet Zsiguli, mert külső kilincse van (marad a Polski vagy a Fiat 124).
A belógó sárvédőről meg lehet bármit feltételezni, én pont az időbehatárolás (meg a másik két Polski) miatt is gondoltam, hogy inkább Polski mint Zsiguli.
Ezt már régóta meg akarom kérdezni: mindkét kapuzat mindkét oldalán van egy ferdén fölfelé, a magasba törő rúd. Olyan, mint valami gigantikus zászlórúd, de nem az. Hanem mi?