E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
Belinkeltem egy térképrészletet, ami mutatja, hogy a kép nem készülhetett a Hattyú utcából, mert onnan nem látszhatna közel egy vonalban a Fiáth J. utca sarokház és a Varsányi I. utcai sarokház. Úgy látom, a szerkesztők el is fogadták ezt az érvet, mert időközben a képinfó módosult a fortepanon.
A Hattyú u. 12 biztos nem lehetett a képezés helyszíne. Ezt a házat a 1943-ban kezdték csak építeni, anyag híján hamar abba is hagyták szerkezetkészen, az ostrom során megsérült a csupasz vasbetonváza, majd csak a hatvanas évekre fejezték be kissé módosított elrendezéssel. (több, kisebb lakás)
Esetleg a Hattyú 14-ből készült a fénykép? Mögötte a Hattyú 16 sarokrizalitja. Mára szerényebb kivitelben, de megvan. Jobbra meg a Széna tér-Varsányi Irén sarki kupolás bérház. (ahol sokáig volt a gumis)
Van két jellegzetes közlekedési tábla is. Az egyik talán Parken verboten, a másik viszont jobbra, amelyen a nyíl van, talán épp a megállóra mutat, vagy taxiállomásra.
Illusztráció. A bal oldalon látható a dóm, a jobb oldalon a Hauptbahnhof.
Viszont arra jöttem rá, hogy ugyan valóban rengeteg képem van a dómról, de egyik sem abból a látószögből, mint a Fortepan képe. Lehet, hogy rászánom magam, és vasárnap lövök egy képet pont onnét :-) Pont ezen a sarkon azóta kicsit kibővítették a dómot, de így is egyértelmű számomra, hogy a képen a külni dóm látható.
Az egész teljesen hipotetikus, de szvsz ez egy helyi marketingcélú kiállítás volt. Karcag a Hungária Villamossági Rt koncessziós körzetébe tartozhatott. Ennél a cégnél dolgozott a fotós. Abban az időben az elektromosság még nem (kifejezetten) közszolgáltatás volt, hanem profit orientált cégek győzködték a lakosságot, hogy érdemes bevezetni, használni. A díszkivilágítások, meg az ilyen helyi kiállítások az elektromos áramhasználat népszerűsítést szolgálhatták. Feltehető voltak nagy kiállítások, melyek híre jobban fennmaradt és sok helyi kisebb kiállítás és más esemény, amiről nem maradt fenn sok infó.
Visszatérek a 73098 képre. A bejárati szobrok alapján hasonlóságot vélek felfedezni a kölni dómmal. Az előteret azóta átépítették, megszűnt a közlekedés és a mostani képeken https://goo.gl/maps/HOy48 látható oldalkápolna a régi képen nem látszik, ami elbizonytalanít. A megoldáshoz kulcsot jelenthetne viszont a két közlekedési tábla, amelynek a felirata alapján legalább a nyelvterület azonosítható lenne. Nálam sajnos nem olvashatók. - A böröndös gyalogosok alapján közeli pu. gyanítható. A dómmal szemközt, a Rajna túlsó partján van a főpályaudvar. Ez persze meggyőző érvnek édeskevés.