Keresés

Részletes keresés

Sevket Iyidere Creative Commons License 2014.12.29 0 0 51870
Előzmény: Sevket Iyidere (51869)
Sevket Iyidere Creative Commons License 2014.12.29 0 0 51869

Erősen kételkedek ennek a megfejtésnek a helyességében.

1. A rendszám alapján ez egy bevonultatott civil teherautó. A MÁVAG-Ford teherautók pedig közvetlenül a Honvédség részére készültek.

2. Egyáltalában nem hasonlít a Fordhoz. http://www.kfzderwehrmacht.de/Homepage_english/Motor_Vehicles/Germany/Ford/Ford_3t_model_1939/ford_3t_model_1939.html

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (51868)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.28 0 0 51868

71362 szintén, csak nem figyeltem a kis képsort

Elég sok dolgot gyártottunk akkoriban licencben: teherautó, busz, repülőgépek (+ harckocsi is lett volna a háború közben). Persze kezdtek saját gyártmányokat is, de meglep a licenc mennyisége.

Előzmény: Törölt nick (51867)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.28 0 0 51867

71367 a 46790 alapján: MÁVAG gyártmányú Ford 39M típusú 3 tonnás teherautó

2ly Creative Commons License 2014.12.28 0 0 51866

E-mail:

 

46474, 46460, 46459, 46453, 46451, 46452 D-Pilis,

46457 csak D-Pilis,

46449, 46448 mindkettő D-Pilis
44927 Ro7 Vöcsök, egy D-Pilis és egy Cinke

44922 D-Pilis, hátul egy D-Pilis és egy Cinke

 

Pilis négyféle készült, A,B,C és D Pilis, az én képeimen D-Pilisek vannak. - 1957-ben kezdtem fényképezni (és kiképzésszerűen repülni is), akkor - tudomásom szerint - már csak D-Pilisek repültek. (Készült egy darab "Motor-Pilis" is, a szárny tetején tolólégcsavarral)

- Megkülönböztetésük:

A-Pilis (1938): nyitott pilótafülke, szárnya szemből nézve gyengén sirálytörésű, kereke nem volt (csak csúszótalpa)

B-Pilis (1939): mint az előző

C-Pilis (1939): mint az előzőek, de a szárnya nem sirálytörésű, hanem enyhén v-törésű

D-Pilis (1950): szárnya enyhén v-törésű, zárt pilótafülkéje és kereke van (az én képeimen ezek vannak, 3100 és 3300 sorozat)), de készült  egy kisebb nyitott sorozat is.

napocza Creative Commons License 2014.12.28 0 0 51865

71629 Mátraháza, Baán szálló (később SZOT Béke üdülő).
 
Sajnos későbbi sorsát nem sikerült kiderítenem.

2ly Creative Commons License 2014.12.28 0 0 51864

71168

Ausztria, Bécs, In der Burg, a Hofburg belső udvara. Az átjáró túloldalán a Schauflergasse.

pancserzoli Creative Commons License 2014.12.28 0 0 51863

Ez lemaradt:

 

http://goo.gl/maps/HLqJE

 

Előzmény: pancserzoli (51862)
pancserzoli Creative Commons License 2014.12.28 0 0 51862

A földszinten éppenséggel látható a 45 fokos lecsapás - de arra nem tudnék magyarázatot adni, miért kellett a házat így átépíteni. Szebb nem lett. :)

Előzmény: John Howard (51814)
napocza Creative Commons License 2014.12.28 0 0 51861

71632 MÁTRAHÁZA a Pagoda Hotel bejárata.
  44755:

napocza Creative Commons License 2014.12.28 0 0 51860

71348

 a Hattyú utca 12. erkélye, a háttérben balra a Fiáth János utca - Hattyú utca sarkán álló ház.


A kép nem készülhetett egy Hattyú utcai erkélyről, mert onnan más szögben látszana a Fiáth - Hattyú sarkán álló ház sarok erkély tornya és nem látszik a Varsányi I. - Csalogány sarkán lévő ház kupolája.

Ez a kép is a többször említett egykori Fiáth J. u. 11. udvar felé eső körfolyosójáról készült ÉNY felé. Mivel ez egy kétemeletes épület volt és a Fiáth -  Hattyú sarkon lévő ház pedig földszintes, így ez utóbbi felett látjuk a háttérben a Fiáth - Hattyú és a Varsányi  - Csalogány saroképületeket.

 

Előzmény: Törölt nick (51282)
napocza Creative Commons License 2014.12.28 0 0 51859

71171 Bécs, Stubenring 1, Regierungsgebäude, előtte Radetzky tábornok lovas szobra.
  

napocza Creative Commons License 2014.12.27 0 0 51858

71080 u.azok a nagy ablakok, mint 71072

  hasonló ajtók, mint 71077

Fentiek alapján ez a kiállítás Karcagon volt a Kultúrpalotában (ma Déryné Kulturális Központ).
71072                                          71073                                                                   71074
    

71075                                            71076                                         71077
    
   
71078

Előzmény: orygrofja (51767)
nofRETRO Creative Commons License 2014.12.27 0 0 51857

Igen, igazad van, azt nem is néztem, csak a Bp. folyóíratot bányásztam. Tolmácsolni fogom.

Előzmény: pégés (51856)
pégés Creative Commons License 2014.12.27 0 0 51856

akkor a

60570

is

Előzmény: nofRETRO (51854)
pégés Creative Commons License 2014.12.27 0 0 51855

73079

 

 

szerintem a Budapest XII. Pethényi úton készült a felvétel

 

 

szerintem ez ott készült ahol a 55424 (90 fokkal jobbra fordulva)

idézet a megfejtésből:

A kép a Bp. XII. Pethényi közből készült. A kerítés merőlegesen a Pethényi utat jelzi.

 

55424

Előzmény: tehtube (45935)
nofRETRO Creative Commons License 2014.12.27 0 0 51854

60498, 60499

 

Mindkettő tükrözött, az észrevétel forrása Csuhai István :

"A helyes állás az, hogy a dombormű bal szélén egy kimagasló férfialak áll, és a lépcső az ő oldalán, a domborműtől balra vezet fel."

https://www.kozterkep.hu/~/3425/felszabadulas_dombormu_budapest_kiss_istvan_1965.html#

 

(A Budapest folyóirat immár neten is megtekinthető formájában is tükrözött egy fotó http://apps.arcanum.hu/budapest/a111126.htm?v=pdf&a=pdfdata&id=Budapest_1967&pg=0&lang=hun#pg=501&zoom=f&l=l , de ez már nem fortepan téma, hanem nyomdahiba.

 

Tehát a fenti két képet tükrözni kellene.

 

Előzmény: Goldman Emma (50108)
pégés Creative Commons License 2014.12.27 0 0 51853

KÖSZÖNÖM !

Előzmény: Wrecker-Wrecker (51852)
Wrecker-Wrecker Creative Commons License 2014.12.27 0 0 51852

Megerősítve.

 

Az Air France gép egy Wibault 283-T, a KLM pedig DC-2.

Előzmény: pégés (51851)
pégés Creative Commons License 2014.12.27 0 0 51851

14179

 

Magyarország Budapest XI. Budaörsi repülőtér Junkers Ju-52 és Douglas DC-2 típusú utasszállító repülőgépek.

 

 

 

e-mail érkezett az alábbi észrevétellel:

 

"Az Air France gép nem Ju-52, hanem Wibault 283-T."

 

 

ha segítenétek.....

napocza Creative Commons License 2014.12.27 0 0 51850

Köszönöm a segítséget.

Előzmény: monitor36 (51836)
damusz Creative Commons License 2014.12.27 0 0 51849

61303

Lengyelország, Krakkó, az óváros a Wawelből - jobbra a Szent András templom tornyai és a Szent Péter és Pál templom kupolája

 

61307

Lengyelország - látok egy Zakopane feliratot a fagyis bódé üvegén

Törölt nick Creative Commons License 2014.12.27 0 0 51848

71239 és 71240: Kassa, pályaudvar, MÁV 242 gyorsvonati áramvonalas gőzmozdony vonatával

damusz Creative Commons License 2014.12.27 0 0 51847

61311

Lengyelország, Krakkó, az ulica Floriańska eleje - szemben a Flórián kapu egyik bástyája

monitor36 Creative Commons License 2014.12.27 0 0 51846

SZÍVESEN

Előzmény: monitor36 (51836)
napocza Creative Commons License 2014.12.27 0 0 51845

még ez fontos lehet:
" A Hungária Villamossági Rt.-nek négy üzemfőnöksége (Esztergom, Salgótarján, Szolnok, Szekszárd) és négy kirendeltsége is működött, (Hatvan, Jászberény, Karcag, Komárom)" 

Egy másik forrás szerint Szekszárd előtt Dombóváron volt az egyik üzemfőnökség.

Előzmény: napocza (51842)
damusz Creative Commons License 2014.12.27 0 0 51844

61312

Lengyelország, Krakkó, ulica Pijarska - szemben a Flórián kapu

napocza Creative Commons License 2014.12.27 0 0 51843

71004 Budapest, a Lánchíd budai hídfője és a Királyi Palota egy dunai hajóról.

napocza Creative Commons License 2014.12.27 0 0 51842

1930-ban alakult.
A Lissák sorozatban a háború előtti képek egy része ide kapcsolható. Miután az itt dolgozó fotóst behívták - már a bevonulások idején -, úgy tűnik, tágabb és általánosabb hadügyi feladatokat is kapott utászat, hadianyagraktározás és energiaellátás ügyben.

referenciaként:
"HUNGÁRIA VILLAMOSSÁGI RÉSZVÉNYTÁRSASÁG (Z 583?587) 1929?1950 Terjedelme: 84 raktári egység, 11,86 ifm. A társaságot 1930. december 1-jén alapította a Salgótarjáni Kőszénbánya Rt. és a Bank für Elektrische Unternehmungen zürichi cég 10 millió pengő alaptőkével, mely 20 ezer darab 500 pengő névértékű, bemutatóra szóló részvényből állt. Ezt az alaptőke-összeget 1943. február 12-én 14 millió 250 ezer pengőre emelték új részvények kibocsátásával. A társaság alapszabá-lyát 1930. december 17-én adta ki. A vállalat legfőbb céljának az Alföld településeinek villamos-energiával való ellátását tekin-tette. Üzletkörét a villamos-energia előállításában, továbbszállításában és adás-vételében hatá-rozta meg. A Hungária az 1930-as években sorra magába olvasztotta vagy érdekkörébe vonta a kisebb tőkeerejű, helyi villamos ipari vállalatokat és a nagy konkurenshez az Részvénytársaság Vil-lamos és Közlekedési Vállalatok számára Tröszthöz hasonlóan trösztjellegű vállalattá nőtte ki magát. "
https://lnyr.eleveltar.hu/mnlquery/detail.aspx?ID=12098

Előzmény: Goldman Emma (51840)
kikkan1 Creative Commons License 2014.12.27 0 0 51841

A budagyongye etterem a80-as evek vegen zart be az opel szalon mellett, muemlek epulete most irodakent szolgal. A zenekaros kep ezt abrazolja. Mellette, az opel szalon helyen a veronika etterem volt. Viszont korabban volt budagyongye etterem valsoszinuleg a budagyongyenel is

Előzmény: nofRETRO (12177)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!