E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
Elég sok dolgot gyártottunk akkoriban licencben: teherautó, busz, repülőgépek (+ harckocsi is lett volna a háború közben). Persze kezdtek saját gyártmányokat is, de meglep a licenc mennyisége.
46449, 46448 mindkettő D-Pilis 44927 Ro7 Vöcsök, egy D-Pilis és egy Cinke
44922 D-Pilis, hátul egy D-Pilis és egy Cinke
Pilis négyféle készült, A,B,C és DPilis, az én képeimen D-Pilisek vannak. - 1957-ben kezdtem fényképezni (és kiképzésszerűen repülni is), akkor - tudomásom szerint - már csak D-Pilisek repültek. (Készült egy darab "Motor-Pilis" is, a szárny tetején tolólégcsavarral)
- Megkülönböztetésük:
A-Pilis (1938): nyitott pilótafülke, szárnya szemből nézve gyengén sirálytörésű, kereke nem volt (csak csúszótalpa)
B-Pilis (1939): mint az előző
C-Pilis (1939): mint az előzőek, de a szárnya nem sirálytörésű, hanem enyhén v-törésű
D-Pilis (1950): szárnya enyhén v-törésű, zárt pilótafülkéje és kereke van (az én képeimen ezek vannak, 3100 és 3300 sorozat)), de készült egy kisebb nyitott sorozat is.
a Hattyú utca 12. erkélye, a háttérben balra a Fiáth János utca - Hattyú utca sarkán álló ház.
A kép nem készülhetett egy Hattyú utcai erkélyről, mert onnan más szögben látszana a Fiáth - Hattyú sarkán álló ház sarok erkély tornya és nem látszik a Varsányi I. - Csalogány sarkán lévő ház kupolája.
Ez a kép is a többször említett egykori Fiáth J. u. 11. udvar felé eső körfolyosójáról készült ÉNY felé. Mivel ez egy kétemeletes épület volt és a Fiáth - Hattyú sarkon lévő ház pedig földszintes, így ez utóbbi felett látjuk a háttérben a Fiáth - Hattyú és a Varsányi - Csalogány saroképületeket.
még ez fontos lehet: " A Hungária Villamossági Rt.-nek négy üzemfőnöksége (Esztergom, Salgótarján, Szolnok, Szekszárd) és négy kirendeltsége is működött, (Hatvan, Jászberény, Karcag, Komárom)"
Egy másik forrás szerint Szekszárd előtt Dombóváron volt az egyik üzemfőnökség.
1930-ban alakult. A Lissák sorozatban a háború előtti képek egy része ide kapcsolható. Miután az itt dolgozó fotóst behívták - már a bevonulások idején -, úgy tűnik, tágabb és általánosabb hadügyi feladatokat is kapott utászat, hadianyagraktározás és energiaellátás ügyben.
referenciaként: "HUNGÁRIA VILLAMOSSÁGI RÉSZVÉNYTÁRSASÁG (Z 583?587) 1929?1950 Terjedelme: 84 raktári egység, 11,86 ifm. A társaságot 1930. december 1-jén alapította a Salgótarjáni Kőszénbánya Rt. és a Bank für Elektrische Unternehmungen zürichi cég 10 millió pengő alaptőkével, mely 20 ezer darab 500 pengő névértékű, bemutatóra szóló részvényből állt. Ezt az alaptőke-összeget 1943. február 12-én 14 millió 250 ezer pengőre emelték új részvények kibocsátásával. A társaság alapszabá-lyát 1930. december 17-én adta ki. A vállalat legfőbb céljának az Alföld településeinek villamos-energiával való ellátását tekin-tette. Üzletkörét a villamos-energia előállításában, továbbszállításában és adás-vételében hatá-rozta meg. A Hungária az 1930-as években sorra magába olvasztotta vagy érdekkörébe vonta a kisebb tőkeerejű, helyi villamos ipari vállalatokat és a nagy konkurenshez az Részvénytársaság Vil-lamos és Közlekedési Vállalatok számára Tröszthöz hasonlóan trösztjellegű vállalattá nőtte ki magát. " https://lnyr.eleveltar.hu/mnlquery/detail.aspx?ID=12098
A budagyongye etterem a80-as evek vegen zart be az opel szalon mellett, muemlek epulete most irodakent szolgal. A zenekaros kep ezt abrazolja. Mellette, az opel szalon helyen a veronika etterem volt. Viszont korabban volt budagyongye etterem valsoszinuleg a budagyongyenel is