E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
A honvédségi hídverések egész pontosan a Duna Szentendrei-ágának 6 folyamkilométerénél történtek, míg a laktanya a város alatt közvetlenül a 8-as fkm-nél van.
A 6-os fkm mellett van a nagyfeszültségű vezeték.közvetlenül a Luppa-sziget felett.
Esetleg lehet ez az a hely? 11804
Itt meg talán a Lupára építettek egy hídat gyakorlásképp: 11806
A honvédségi hídverések egész pontosan a Duna Szentendrei-ágának 6 folyamkilométerénél történtek, míg a laktanya a város alatt közvetlenül a 8-as fkm-nél van.
A 6-os fkm mellett van a nagyfeszültségű vezeték.közvetlenül a Luppa-sziget felett.
72703 LŐRINCI az elkészülés előtt álló Mátravidéki Erőmű. 72064: Idézet a 100 éves az Elektromos Művel c. könyvből, 71.o.: "1944 novemberében - amikor a távvezeték már teljesen elkészült, s az első gyáregység indításához kb. másfél hónapos munka kellett volna - a harci események miatt a munkát le kellett állítani. A már elkészült berendezések a hadi események miatt ugyan alig sérültek, de az erőmű teljes berendezését - a már elkészült távvezetékkel együtt - háborús jóvátétel címén le kellett szerelni, s a Szovjetunióba szállítani. A valóságban azonban a sürgető határidőkhöz való mindenáron való ragaszkodás miatt vandál pusztítás történt. (A már felállított távvezetéki oszlopokat pl. az alapoknál hegesztőpisztolyokkal elvágták, s nem törődve azzal, hogy a ledőlő oszlopok nemcsak a távvezeték sodronyokat, hanem magukat az oszlopokat is használhatatlanná tették.)... A Mátravidéki Erőmű - az újraszerelés után - 1948-ban lépett üzembe."
ígértem, h utánanézek a szentendrei-szigetes vasútépítésnek. találtam egy könyvet, ami a szentendrei vasút- és hídépítő alakulat történetét dolgozza fel. meglehetősen alaposan végigjárja a témát, de mialatt gyorsan átfutottam, nem találkoztam ezzel a dologgal. azt viszont többször említi, hogy a hídépítést a laktanya előtti Duna-szakaszon (is) gyakorolták - így értelmet nyer sok kép. felsorolja a békeidőben és háborúban elvégzett feladatokat, ezekből a fortepanos képekre vonatkozik pl., h az Andor utca felől vasúti komp építését gyakorolták Csepelre, megépítették a hajmáskéri lőszerraktár (?) vágányait, feltöltötték a Lágymányosi-öböl nagy részét, stb
vasút- és hídmániásoknak ajánlom.
Zakariás: Honvéd vasútépítők
ja, és megtudtam, hogy ez egy vágánygépkocsi: 71321