E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
"az Uhri vállalat 1940-re Magyarország, majd 1944-re Európa legnagyobb magántulajdonban lévő közösségi célú járműkarosszériákat gyártó üzemmé nőtt. E mellett 1939-től létrehoztak egy olyan repülőgépgyárat, amely képes lett volna kielégíteni a hazai mesterfokú vitorlázó- és motoros iskola-repülőgép szükségleteit, ide értve azok kis- és nagyjavítását is. 1943-ra tevékenységüket a harmadik közegre, a víz felé is kiterjesztették, miután megnyerték a háborúba küldött hadseregnek szánt, motoros rohamcsónak, és utász pontonok szállítására kiírt versenytárgyalásokat.
1943-ban Mátyásföldön új gyártelepet építettek, ahol a Levente típusú tanuló repülőgépeket gyártották.
A második világháború után az Uhri cég a Vörös Hadsereg részére végzett gépjárműjavító munkákat. Ezen kívül a magyar-amerikai árucsereprogram részeként hazánkba került amerikai katonai teherautók, dzsipek javítását, újrakarosszálását is részben az Uhri végezte."
A linken a Méray-s képen egy elég hasonló logó is van.
Magyar Általános Gépgyár, később Uhry testvérek repülőgépgyára, majd Ikarus, Nabi, most épp Mabi. A pontos tulajdoni viszonyokat nem tudom, de a mai napig van itt a honvédségnek is telephelye (zöld kitakarás a google műholdfelvételén).
Ez az egyik kedvencem, én a budai várban kerestem, hasonlít az egykori munkahelyemre, illetve a látványra a szobámból.
De nem az, különösen, hogy csak egyemeletes épületeket látok.
Az Indexes cikk ezt írja:
"Az egyik kedvenc fotónk, megfejtése talán a lehetetlen küldetés kategóriájába tartozik. A kép egy sorozat része, zsánerében a vidéki, "kúriai" középosztály életét mutatják be a fotók. Több podolini és szepesbélai helyszín azonosítása sikerült (e két település egymás közelében van, ez az a Zsigmond király alatt a Lengyel Királyságnak elzálogosított szepességi terület, ami a Lengyel Királyság felosztásakor nem Ausztriáé lett, hanem visszakerült Magyarországhoz."
Erre soha nem gondoltam volna, különös tekintettel a "sorozat része" kifejezésre.
Az évszám 1968 lenne, de akkor a Skoda S100-ast még nem gyártották. Továbbá az ID rendszám kb. 1970-ben jött ki, az IF pedig talán '71-ben. Ezek alapján ezek sem lehetnek 1968-as felvételek:
Lett egy elméletem arra a szép hosszú raktár-műhely sorozatra a Lissák anyagból, amely 72298 után következik.
Ez a képen (72344) olvasható egy katonai egység neve: honvédség központi gépkocsi javító műhely stb. Ez mindenben illik arra, amit a fotókon látunk: precíz raktár motor- és más alkatrészekkel, autógumikkal, autógyártó cégek nevével, szerelőműhely, tanoncoktatás, katonás és felettébb nemzeti feliratok a falakon. A tábori képek között van egy (72348), amely a műhely jelvényét ábrázolja. Nekem ez nagyon emlékeztet a sorozat egyik "külső" fotóján (72298) látható részletre. (Már ha ez a sorozat része, persze.)
Előbb gyönyörű színes nyilakat is rajzoltam rájuk, de úgy látom, azok nem mentek át. Mindegy, korona meg alatta az a körbe zárt, V-forma jel.
A 43-as telefonkönyv szerint a Honvédség gépkocsiüzemét, szertárát efféléjét akkor a Zách utca 4. alatt üzemeltették, a gépkocsi-szertár parancsnokság Mátyásföldön volt, a Mág-telepen. A légügyi főcsoport gépkocsi javítóműhelye Gyömrői út 93. Na már most, nézem mindegyik helyszínt, de egyrészt ezeket bizonyára sűrűn bombázták, másrészt a gépeken mindenütt látható felülvilágító ablakoknak nyomát se lelem sehol... Eddig jutottam, help. Vagy tessék mondani, hogy tévút. :)