E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
még nem volt időm végignézni a bulgáriai képeket, de egy gyors átpörgetésnél arra voltam kiváncsi, hogy az azonos beállítású ff. ill. színes képeket egyszerre készítették-e vagy egy következő út alkalmával próbálták rekonstruálni a beállítást.
a 69818 vs 62055 bizonyítja, hogy egyszerre készültek, és nem 1968-ban ill. 1966-ban
1. kép: Éljen Nov. 7.- Énekelnek a mai nevén Bárdos Lajos régi nevén a Dunakeszi 3. számú általános iskola tanulói. Ezen a képen édesanyám is rajta. Készült: Dunakeszi művelődési házban 1975-76-ban. (Szerintem már nem kisdobos ruha van anyuékon, hanem úttörő.)
2.-3. kép: A tejipari vállalat kőbányán levő Harmat utcai telephelye környékén készülhetett a kép 1973-74 körül. Az első képen bal oldalon szélen nagyapám Eisenmann László közlekedési mérnök látható. A mögöttük álló tejszállító teherautót Ő maga tervezte. Csepel teherautóra kellett ráterveznie a Jugoszláviából beszerzett tartályokat. Ő maga ki is ment a sorozatgyártás előtt egyeztetni. Az ilyen tejszállítók, amik flangáltak az országban, azokat min az Ő tervei alapján készítették el. A tehenes kép az egy kis ráadás.
A fertő-tetői sípálya Temesvártól kb. 110 km-re található délkeleti irányban, Karánsebes (Caransebes) közelében. Karánsebestől Borlova felé kell venni az irányt,
a kép jelenleg 1938-nál van és VI. kerületre címezve
miután ekkor már lehetett XIII. kerület is, a biztonság okáért min egy évet vissza kéne venni
A XIII. és XIV. kerületet a balparti részen, az egykori Pest területén alakították ki úgy, hogy az addigi V., VI., VII. és X. kerületeknek a Dráva utca – Aréna út (ma Dózsa György út) – Kerepesi út – akkori városhatár (északi körvasút) – Duna által határolt kültelki területét elszakították és két részre osztották a váci vasútvonal mentén. A nyugati rész lett a XIII., mely 1938. június 15-től, a keleti pedig a XIV. kerület, mely 1935. június 15-től kezdte meg tényleges működését.